cargo

Pozdní přistavení vlaku, chybějící personál, porucha vozidel. Arriva za 4 dny nasbírala 53 závad

Turnov. Vlevo zpožděná "retro" souprava z Prahy, mezi nimi rychlík ČD z Pardubic do Liberce a Siemens Desiro na lince L3 z Liberce do Lomnice nad PopelkouTurnov. Vlevo zpožděná "retro" souprava z Prahy, mezi nimi rychlík ČD z Pardubic do Liberce a Siemens Desiro na lince L3 z Liberce do Lomnice nad Popelkou

Potíže dopravce Arriva vlaky na českých kolejích přetrvávají. Jen za čtyři dny od 23. prosince do 26. prosince zaznamenala Správa

Potíže dopravce Arriva vlaky na českých kolejích přetrvávají. Jen za čtyři dny od 23. prosince do 26. prosince zaznamenala Správa železniční dopravní cesty u tohoto dopravce celkem 53 závad, které se týkají dopravce patřícího majetkově pod německé státní dráhy Deutsche Bahn. Podle typu závod jde přitom často o chyby, které nesouvisí jen s technickým stavem vozidel. Cestující se často ani o problémech a odřeknutých vlacích nedozví.

Vyplývá to z materiálu Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) s názvem Operativní přehled o práci železnice za den, který sestavuje řízení provozu každý den a rozesílá ho vždy v pracovní dny. Redakce Zdopravy.cz ho má k dispozici, jeho pravost má potvrzenou ze tří různých zdrojů.

V absolutním počtu závad sice vedou České dráhy se 163 případy, v jejich případě jde ale o provoz zhruba třicetinásobně větší než u Arrivy, která za stejné období nasbírala 53 závad. RegioJet jich za stejnou dobu měl 17, Leo Express 3, GW Train Regio 4.

Přehled závad u jednotlivých dopravců mezi 23.12. a 26.12. 2009

Přehled závad u jednotlivých dopravců mezi 23.12. a 26.12. 2009

V seznamu závad figurují různé důvody, nejen včerejší projetí návěsti Stůj ve stanici Mladá Boleslav – Debř. „Protivín až Praha hlavní nádraží, nejsou vlakové náležitosti, R 1161 odřeknut v celé trase,“ napsali například dispečeři do protokolu k odřeknutí rychlíku 23. prosince. Mezi dalšími důvody odřeknutí či zpoždění jsou pak poruchy vozidel nebo takzvané pozdní sestavení vlaku. To znamená například pozdní nástup vlakové čety či pozdní posun, každopádně vždy vede ke zpoždění. Podobný důvod zpoždění měla v posledních dnech i řada vlaků Českých drah.

Den před Štědrým dnem nabraly podle zápisu například téměř hodinové zpoždění dva vlaky na trati Vsetín – Velké Karlovice kvůli nesprávnému technologickému postupu křižování. Na Štědrý den nevyjely dva vlaky mezi Železným Brodem a Tanvaldem. „Odřeknutí vlaků Os 26201/26200 na žádost dopravce – chybí strojvedoucí,“ uvádí se v zápise. 25. prosince pak nabral rychlík z Kolína do Rumburku zpoždění hned při odjezdu. „Pozdní sestavení vlaku dopravcem, pozdní připravenost a přistavení k nástupišti, nelze se dovolat strojvedoucímu ani dispečerovi dopravce,“ napsali dispečeři. O den později pak osobní vlak z Liberce nabral zpoždění 54 minut, protože se čekalo na vlakový personál.

Cestujícím Arrivy chybí na stránkách firmy i informace o zpožděních vlaků: včera se například dozvěděli jen o problémech u Mladé Boleslavi, o dalších vlacích nebylo na webu ani slovo. Arriva místo odpovědí vydala omluvu cestujícím.

Arriva zatím z nových alternativních dopravců v závazkové železniční dopravě zvládá nástup s největšími potížemi. Podle serveru iDnes.cz Drážní úřad i SŽDC odeslaly Arrivě dopis týkající se problematiky jejich strojvedoucích, ale i obecně zajištění bezpečnosti drážního provozu. „Dvacátého prosince od nás odešel podnět vůči Arrivě, kde bylo vypíchnuto několik případů nepřímého ohrožení bezpečnosti provozu,“ uvedl pro iDnes.cz mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Tagy Arriva vlaky
190 komentářů