egoe-plus
Dopravci Mimořádné události Železnice

Rychlík Arrivy projel návěst Stůj, rychlíky u Mladé Boleslavi nabraly velká zpoždění. Chyboval i strojvedoucí ČD

Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva

(aktualizováno 13:32) Společnost Arriva vlaky bojuje další den s velkými zpožděními na rychlíkové lince mezi Prahou a Tanvaldem a Kolínem a Novým Borem. Kromě technické závady za zpoždění může i chyba strojvedoucího Arrivy, který ráno projel návěst Stůj ve stanici Mladá Boleslav – Debř. Chyboval dnes i strojvedoucí Českých drah u Hořovic.

K mimořádné události došlo podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala u rychlíku 1189 z Rumburka do Kolína, došlo k poškození výhybky. „Vlaková cesta ohrožena nebyla. Vlak R1140 (Praha hl.n. – Tanvald), který vyjížděl proti ze stanice Mladá Boleslav byl ještě ve stanici bezpečně zastaven,“ řekl Drápal. Pro Arrivu jde za poslední týden o druhou nedovolenou jízdu, minulý týden došlo k projetí návěsti při posunu ve Staré Pace. Firma zavádí náhradní autobusovou dopravu, stejně jako České dráhy, které tato mimořádnost postihla rovněž. K obnovení provozu došlo v 11:41.

Arriva měla už ráno velké potíže s rychlíkem 1140 do Tanvaldu, z Prahy odjel s téměř z padesátiminutovým zpožděním. Mimořádnost bude mít velký vliv i na provoz dalších rychlíků na této trase.

K projetí návěstidla došlo dnes i u Českých drah. V Hořovicích projel odjezdové návěstidlo v 8:45 osobní vlak z Berouna do Plzně a vydal se proti rychlíku z Klatov do Prahy. „Oba vlaky byly zastaveny výpravčím přes telefon a CDP. Zůstaly stát od sebe zhruba dva kilometry,“ dodal Drápal.

331 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lada

Není to tak dávno, co tady byl článek, jak ÖBB hledají české strojvedoucí s B1 z němčiny. Pozastavoval jsem se, že B1 je tak akorát na objednávku oběda v restauraci, ale ne na dopravu. Málem jsem tady byl rozcupovanej, že to je přece OK, co víc by měli mít. Tak možná otevře oči opačný příklad – bulharští strojvedoucí u nás s českou B1, kteří se nedomluví s výpravčím a dispečerem…

Kuba Čermák

Se zahraničním řidičem kaminonu se nedomluvíte a kupodivu po silnicích se bez problémů taky jezdí. Víte proč? Protože dopravní značky, světelná signalizace, jasná pravidla. Na železnici jsou zrovnatak jasně dané návěsti. Jejich používáním jde vyjádřit drtivou většinu potřebných pokynů. S příchodem dálkového řízení beztak význam lokálních výpravčí opadá, postupně ze stanic mizí. S ETCS jako bonus odpadnou „národní“ specifika i v případě těch návěstí. A vůbec by naopak neuškodilo, kdyby výpravčí také ovládali nějaký světový jazyk. Němčina světovým jazykem dejme tomu je, ale čeština nikoliv. Ale to by se někteří pos***i 😀 Každopádně telefonické dorozumívání na železnici je bezpečnost na… Číst vice »

Soukromý kůň

ČD to dobře podělaly, kam se na to hrabe malá chyba u Arrivy.

Hen ten oný

Vezměte to percentuálně dle rozsahu dopravy.Arriva vede.

Kuba Čermák

Na mrtvé a zraněné cestující rozhodně nikoliv.

dvojiteF

tak tie České dráhy za mňa rozhodne väčší prúser..

Hen ten oný

Myslel jste Železnice SR, ne?

Vladimír D.

Chyb už je moc. Drážní úřad se zaměří na dopravní společnost Arriva. Start provozu na dotovaných železničních linkách se společnosti Arriva nepovedl podle představ. Během dvou týdnů strojvedoucí této dceřiné firmy německých drah Deutsche Bahn dvakrát projeli návěstidlo na „stůj“. Spoje nabíraly zpoždění v řádu desítek minut a výpravčí si opakovaně stěžovali na to, že se nemohou se strojvedoucími ze zahraničí domluvit.
https://1gr.cz/u/n4/pouzijte-tlacitko-sdilet.gif

Kuba Čermák

Strojvedoucí ČD projeli návěstidlo rovněž několikrát za tu dobu. Asi by se měl DÚ zaměřit i na ČD, zdá se že ten údajně zkušený personál má i u ČD jisté problémy.

jan

Koukal jsem na stránky drážní inspekce. A nenašel jsem nic. Tedy děkuji serveru za zveřejnění. Veřejnost má právo být informována.

Dominik

Řekl bych, že hlavní starostí DI není, aby to bylo na internetu do 5 minut, co se daná MU stane.

Kuba Čermák

To by si ctěný šotouš musel nejdřív přečíst zákon o drahách, aby o povinnostech drážní inspekce něco věděl. Ale na to jsou pánové líní 😀

Přemek

Docela by mne zajímaly důvody nepovolené jízdy jak Arrivy, tak u ČD. Soudím, že u Arrivy může jít o lidský faktor mnohem více než u ČD. Argumentem je vyšší počet zahraničních fýrů u Arrivy.

Dominik

No, když se i jeden fíra od Arrivy (právě Bulhar), hádal s výpravčím, že nepojede (na návěstidle svítilo 40 a volno), že on jezdí pouze na zelenou, tak to asi budou kvalitní fírové.

súdružka Kolesárová

to je kachna ne?

Dominik

Kéž by, bohužel to je smutná realita

Petr

Tak to by mu měli sebrat papíry, pokud neovládá tak základní věci.

Vladimír D.

Bulharský strojvedoucí ve starém německém vlaku z 80. let, který je do horského provozu naprosto nevhodný (má výkon jen 5,25 kW na tunu a velmi špatné adhezní vlastnosti, česky řečeno se nadměrně prokluzuje), nevyjel stoupání z Turnova do Sychrova a musel se vracet. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ovšem měla zásadní problém, protože strojvedoucí Arrivy se zaměstnanci obsluhy dráhy nekomunikoval a dlouho nebylo jasné, co se s vlakem na jednokolejné trati děje. To nie je kačica.

súdružka Kolesárová

Tomuto prubehu udalosti lze uverit, a to popisujete stejnou udalosti jako Dominik vyse?

súdružka Kolesárová

Sry, ale tomuto se mi nechce verit, zejmena te casti „že on jezdí pouze na zelenou“ (mmch ta zelena na navesti mu musela svitit pri 40 ocek.volno). To by vypadalo, ze v Bulharsku maji semafory jen zelena/cervena, coz nemaji. I kdyby nase navesti neumel, tak by si snad vzal „tahak“.
Mohl by jste doplnit nejake drobne info kde a kdy se tak melo stat?

Hen ten oný

V Bulharsku kývání hlavou znamené „ne“ a naopak. Kdo ví jak je to u nich s barvami?

Hen ten oný

A používají v Bulharsku na dráze také brailovo písmo?

Kuba Čermák

A zdroj toho tvrzení je kde? 😀

Vladimír D.

Zajímavá je především etymologie výše v nadpisu použitého slova chybovat. Jeho synonymem je: pochybit, zmýlit se, splést se, chybit se, minout… Právě to poslední je nejblíže popisovaným mimořádným skutečnostem. Mýlit se či chybovat může – jak píše Hašek – studovaný i obyčejný blbec. Zajímavé je, že toto slovo se užívá zejména tam, kde je jistá snaha pochybení relativizovat či zlehčovat. Obyčejně chybuje soudce, úředník či policista. Jestli chybuje chirurg, se moc nedovídáme. Chybovat, to je jako říci „no bóže, stalo se, to je toho“ ap. Nemělo by tomu tak být. Přejme si k novému roku, aby se toto slovo nejen… Číst vice »

Statistika

Projetí návěstidla je vždy průšvih, a je jedno kolik vlaků dopravce vozí. Ale co se týká počtu všech mimořádností s vlivem na jízdu dalších vlaků dal jsem si práci s malou statistikou závad od nového jízdního řádu. Údaje jsou z hlášení SŽDC a neobsahují odřeknuté vlaky a podobné závady, kdy dopravce nevyjel. Jedná se pouze o závady na trati s vlivem na jízdu dalších vlaků. U jednotlivých dopravců uvedu celkový počet závad a procentuální poměr k celkovému počtu závad na síti SŽDC zaviněných dopravci. Přesnější by to bylo vzít k ujetým vlakokilometerům, ale nemám možnost se k těmto údajům dostat.… Číst vice »

Kopr51

Fíra v průšvihu

nezastavil u klacku
to je prostě na facku
pozor dával nevalně
věřím že však né-schválně

oplétačky bude mít
v jeho kůži nechci být

Kopr51

fíra – strojvedoucí
klacek – návěstidlo

Chytrý za 2

Bylo i tak rozumněno. Vesele jen vesele.

Kopr51

On tomu našemu žargonu každý nerozumí.

Přemek

Jen ten fíra by měl být fýra, neb původní umlaut 🙂

Vladimír D.

Maršbatalion je maršbaťák je a marška je marškumpačka. My to tak zkracujeme. 🙂

Kopr51

Lokführer

Hen ten oný

resp. Lokomotivführer, slov. rušňovodič

Filemon44

Bylo by dobré si to trošku sesumarizovat-projeté návěstidlo je průšvih VŽDY a nezáleží na barvě vlaku.Nikdo ničemu nepomůže,pokud to bude u těch „svých“ bagatelizovat poukazováním na nedostatky u konkurence.Společnosti,které jezdí od 15.prosince mají možná tu smůlu,že jsou více sledované.Není to tak docela jejich chyba,jako spíše objednavatelů,že je prezentovali jako spasitele českého železničního trhu.V drtivé většině případů ovšem zůstala úroveň služeb na +- stejné úrovni a posun v kvalitě minimální.Nebo rozhodně ne takový,jaký by člověk čekal 30 let po změně společenských poměrů.Ale opět-byla naivita objednavatelů čekat,že za méně peněz dostanou více muziky.Tak to opravdu nefunguje. Dovoluji si do nového roku popřát… Číst vice »

jan

Když ministerstvo dopravy zapaluje svíčky a dělá mrtvého brouka. I jiné instituce. Všichni jsou zalezlí. Tak já jsem teda sebral tu odvahu, kopl nějaké ty slivky. A vyrazil na vlastní kontrolu. A moc pozitivní to v polovině případů nebylo. Některé strojvedoucí mají slušné. Jiné se mi zdá, že moc ne. Vtipné docela bylo, co jsem poslouchal, jak oni sami ani moc nevěří, že vlastně jezdí a bez zpoždění – zázrak.. 🙂

jan

A k tomu bych ještě přidal, že evidentně strojvedoucí nejede pouze jednu a tu samou trasu. Ale jezdí různé trasy..

Karel

Prosím podpořte web: http://www.gvd.cz

xyz

Musím prozradit, že takovéto příspěvky (tím více do článků nesouvisejících s tématem) na mě působí spíše odrazujícím dojmem.

Před necelým rokem jsem autorovi těchto stránek poslal 100 Kč, stejně tak autorovi sledovaček „55p“ dalších 100 Kč.
Předpokládal jsem zaslání obdobných částek i po Novém roce 2020.

S těmito „vnucujícími“ si „komentáři“ si zaslání příspěvku na první jmenované stránky o to více rozmyslím.

Přemek

Obdoba výzvy k podpoře stránky na FB. Příčí se mi to, přirozený respekt si takové stránky tímto způsobem nevybudují…

Vladimír D.

K čemu tó ?

Brejlovec

Mám knižní jízdní řád a to mi stačí.

Samuel Novák

Takže shrnovačka. Kocourkovská liberalizovaná železnice měla přinést levnější, rychlejší, pohodlnější a bezpečnější spojení. Výsledek je chaos, mimořádnosti, zpoždění, ojeté šroty se zablešenými interiéry a neschopný personál. Když někdo před měsícem napsal, že na současné trhu nelze za vysoutěžené peníze poskytnou kvalitní službu, tak byl označen za modroguma a řežijkáře.

Vít Jůza

Jen pomlouváte, nebo se skutečně vyskytly aspoň dva případy zablešeného interiéru??

Hen ten oný

Blechy by tam nevydržely.

Robin

Čekám, kdy tady začne AŽD zase zpochybňovat potřebu urychlit ETCS …

Leinad

Až zůstane nějaké auto na přejezdu. Nebo „stůj“ projede vlak po „restartu“ třeba z výchozí stanice. Nebo nastane hromada při posunu.

Leinad

Pokud sám největší dodavatel tak trochu zpochybňuje rychlost místo lobbingu za urychlení nasazení, možná etcs skutečně nebude tak všespásné.

Robin

Dodavatel ho zpochybňuje hlavně proto, že ho neumí

jan

Jo? A kdy bude na těch rychlíkových trasách a trasách kde jezdí Arriva. Že jsem tam smělý.. 2200?

Vít Jůza

Mezi Železným Brodem a Velkými Hamry to zřejmě chystají v nejbližších dnech, když tam při nedávné opravě nezavedli nic jiného rozumně funkčního … nejenže zřejmě neobnovili možnost křižování nikde na dvacetiminutovém úseku Železný Brod – Velké Hamry, ale nejsou schopny tam ani jet dva vlaky za sebou s přiměřeným intervalem.

Hen ten oný

Urychleně urychlit !

Joseph

Marně přemýšlím, v čem jsou R22 dopravce Arriva vlaky lepší. Inovace interieru a exterieru? Hlavně na mě nechoďte s WiFi. Podle mě bude velkou výhodou, když budou rychlíky R22 čekat v Kolíně na zpožděné vlaky od Moravy, Slezska, Slovenska, Maďarska a Rakouska. Také by bylo fajn, kdyby čekání R22 ve Svinibrodu na rychlíky od Hradce Králové (to je to početnější a krajské město s přestupy na několik směrů). Ale to by musel být zájem MDČR, SŽDC, dopravců a VÚSC.

-TR-

Vlaky Arrivy mají dle dokumentu „Přípoje mezi vlaky osobní dopravy“ (vydává SŽDC dle požadavků dopravců a objednatelů) stanovenou čekací dobu v Kolíně na vlaky ČD ve výši 5 minut. U posledních dvou vlaků je čekací doba 20 minut.

Joseph

5´ je docela málo. Když takt rychlíků R22 je co 2 hodiny. To se tedy dopravcům a objednavatelům moc nepovedlo. Stačí se podívat na mapu a trasu Kolín-Rumburk. On Rumburk není Nymburk… i když to trochu zní podobně. Nehledě na skutečnost, že i lidé od Hradce Králové jezdí na sever Čech.

Vít Jůza

Co dopravci a objednatelé nadělají s tím, že větší zpoždění při výjezdu z Kolína logicky rozhází provoz v desetině Čech? Leda že by se obnovily čtvrt- až půl-hodinové prostoje ve všech uzlech …

Nadrazak

Co je na tom tak senzačního? 17.12. – Ejpovice, projetí odjezdového návěstidla L4 v km 93,768 vlakem Os 17816 [ČD] 12.12. – Bohuslavice nad Metují, Os 5119 (ČD a.s.) projel v km 44,863 odjezdové návěstidlo S1 v poloze zakazující jízdu, poškodil výhybku č.1 a vjel do vlakové cesty vlaku Mn 83376 (ČDC), zastaven generálním stopem bez následků, provoz zastaven 5.12. – Starkoč, projetí vjezdového návěstidla VL vlakem Mn 83376 [ČD Cargo] v poloze zakazující jízdu, přičemž došlo k jízdě do postavené vlakové cesty pro Sp 1796 [ČD a.s.], použit „Generální stop“ 27.11. – Praha Běchovice – Praha Běchovice – Blatov,… Číst vice »

Marťas

Ptáte se, co je na tom seznačního? Už to tady bylo asi milionkrát a je to konec konců i v článku. Jde o četnost těch projetí. V období jednoho týdne už podruhé u dopravce, u něhož se čekalo, že se na začátek bude chtít ukázat v nejlepším světle.

Gajda

To tomu ale asi právě dost pomáhá, na strojvedoucí tam bude docela tlak

Miloš

No proti ČD mají strojvedoucí na Arivě klid

Hen ten oný

Do Arrivy nesednu. V Arrivě bych nemohl číst klidně ani noviny. A noviny se čtou vždycky v klidu. 🤔 💪🏽

jan

Ale u Arrivy je třeba tu četnost vynásobit cca 20, pokud mají 5% podíl. Resp u ČD vydělit 20. A to pokud do toho chcete počítat ještě Cargo, tak ještě jiným číslem.

Přemek

Na tom není nic senzačního, pouze to dokládá, rostoucí problém jízdy „na oči“. Bráno technicky, někteří lidé asi mají vadné senzory na to, jak odpovědnou funkci zastávají. Někteří pak mají vadné celé řídicí systémy, ale u těch se „nepovolené jízdy“ nepočítají… Tož aby se strojvůdcům dostalo řádného odpočinku po šichtě a na novou šli odpočatí a bystří. Ti toho neschopní se asi budou muset vrátit k řízení kačera na provázku. Ani netuší, jak mocně volají po své náhradě roboty…

Romanero

„Arriva měla už ráno velké potíže s rychlíkem 1140..“

No, já bych to spíš shrnul takto: Arriva má velké potíže se všemi rychlíky 🙁

Martin Semelka

Strojvedoucí ČD/ČDC projížděli návěstidla každou chvíli a nikde o tom nebyla ani čárka. Najednou se o tom píše. Nejdřív „senzace“ stylem von to projel soukromník, později když se ukáže, že to udělali i oblíbené ČD, tak se „aby se neřeklo“ doplní odstavec. Ale celé roky existence zDopravy se tu nikdy o podobných incidentech státního dopravce prakticky nepsalo, byť jsou poměrně časté. Zdejší nevyváženost je už hodně okatá.

Jiří 2

Z hlediska toho, že v ní figuruje zahraničí kapitál, tak soukromou je. Že má zázemí zahraničí národní společnosti je věc druhá, nicméně to na situaci nic nemění.

Macek

Znovu opakuji: Arriva je soukromým dopravcem, dívám se znovu do obchodního rejstříku a nevidím že by mezi akcionáři figuroval český stát. A jestli jí vlastní český soukromý podnikatel nebo cizí země už je celkem jedno.

TomikV

Pro některé asi ano 🙂

Lubir

Můj největší zážitek od ARRIVY je: nastoupil jsme do ryze německého vlaku DB, na boku měl dokonce i jakási reklamní poutače Německa a ve vlaku po příchodu stevardky jsem tuto slečnu . – v civilu, oslovil německy zda náhodou nezná česky – když jsem omylem použil služeb německé železnice. Odpověď té tajemné slečny – tedy asi stevardky,zněla „nevím co po mě chcete, já vám nerozumím: Zážitek jak prase: Komplet německý vlak a personál vlaku nezná německy – není to trochu zvláštní – u spolku arriva asi běžné. Celkově si lze udělat obrázek o německých státních drahách Deutsche Bahn, už jen… Číst vice »

xyz

„nastoupil jsme do ryze německého vlaku DB, na boku měl dokonce i jakási reklamní poutače Německa a ve vlaku po příchodu stevardky jsem tuto slečnu . – v civilu, oslovil německy zda náhodou nezná česky“ A to si vezměte, že ČD jezdily v Královéhradeckém kraji téměř 5 let s vozidlem polepeným reklamou na Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg + na nějaký zábavní park (?) u města Eberswalde. Za celou dobu nebyly schopny ty nálepky sundat. Taky mě mohlo napadnout se v tom vozidle zeptat průvodčího na bližší informace o berlínsko-braniborském IDS. Snad by věděl víc. “ Celkově si lze udělat obrázek o německých… Číst vice »

Vladimír D.

Už jen nad tímto prostým konstatováním, že stát něco vlastní, se rozum hrbí.U nás stát nesmí nic vlastnit! Ja?

Vladimír D.

Jen se divím, že německý stát může vlastnit železničního dopravce) expandujícího nota bene do sousedního státu) a u nás ne. Snad až na ten Budvar.

Přemek

Já bych mezi cizím soukromníkem a cizím státem rozlišoval již z důvodu jiných pravidel pro ně a jiných sankcí za jejich nedodržování. To nic nemění na mém důrazu na profesionalizaci (tedy kvalifikované odpovědnosti) v ČD jako ve skutečnosti v jediném národním dopravci.

Vít Jůza

ČD není skutečný národní dopravce, nejenže neodmítá cestující jiné národnosti, ale dokonce komunikuje v cizích jazycích!

martin1

Ou. Že se tu o tom nepsalo? A co se takhle použít strýčka Google?

Kevis

Je to jednoduché. Chudinky obdivujici ČD se nemůžou smířit s tím, že najednou na jejich trasy vyjede jiný dopravce a tak se hned zveřejňují chyby,co ten nový dopravce udělal. Že to běžně dělalo i ČD,na to už nějak pozapomněl

Miloš

V době kdy došlo k mnoha projetí vlaku ČD, to článek byl a ne jeden a Ťok už chystal válku strojvedoucím

Vladimír D.

Pranýřovat !!!

xyz

Vypíchnu, že rychlík, který projel návěst zakazující jízdu, byl opožděn o cca 80 – 90 minut. V opačném případě by se tyto rychlíkové spoje vůbec neměly šanci potkat.

luk

Pokud píšete o R Arriva, který projel stůj, tak jel naprosto přesně. Zpožděn byl rychlík proti (1140), který z MB hlavního měl vyjet, ale vlivem projetí stůj v Debři mu spadla postavená vlaková cesta. Rychlík, který projel stůj, zastavil (byl zastaven) na Podlázkách před cca před AH. V Debři po vyjetí z oblouku musel červenou vidět. Nic tam nepřekáželo. S podivem cca po 70 minutách neměli výpravčí v Bolce žádné info od Arrivy ohledně dalšího postupu s vlaky, které se zde hromadily.

xyz

O. K., děkuji za upřesnění/opravu.

nowas

„S podivem cca po 70 minutách neměli výpravčí v Bolce žádné info od Arrivy ohledně dalšího postupu s vlaky, které se zde hromadily.“ To víte, to jim musíte dát měsíc či dva, než se to naučí. Komunikovat se SŽDC.

Leinad

Dokud výpravčí nemá pokyn, tak vlak pojede „normálně“ (bez odklonu, se zpožděním) jakmile se trať zprůjezdní.
Jakmile je to průjezdné, tak ty naštosované vlaky pouštět podle priorit a zpoždění.

luk

Ještě že podle této jasné logiky nepostupovali cestující Arriva rychlíků směr Tanvald a Česká Lípa a odjeli náhradní dopravou ČD za vlak 9568 do Bakova cca v 10.50. Protože co bude dál, nevěděl ani personální Arrivy.

Filemon44

Takže když si to shrneme..kraje i MD nám slibovaly dopravu na úrovni 21.století,že bude zrak přecházet,a to všecho za pár korun oproti těm zlým a drahým ČD.Tak jako tak oči přechází,a na obou tratích,kde si polepšili jsou asi opravdu spokojeni-myslím Brno-Ostrava a Most-Litoměřice.

Jirka

No já dneska jel R8 a můj vůz opět netopil. Asi mám na ně nějaké štěstí.

Marťas

O žádných problémech se ani nepíše u Regiojetu v Ústeckém kraji. První den jim zůstal stát nepojízdný vlak myslím v Kadani, ale od té doby snad všechno v pořádku. Docela mě překvapuje, jak to dobře zvládli a zvládají.

Sinep Anigav

´O žádných problémech se ani nepíše u Regiojetu v Ústeckém kraji.´ –> Přijde mi, že v ÚK lze totéž říct i o Die Länderbahn (U12, U14) ? – (p)opravte mne když-tak někdo, pokud nemám kompletní informace. (Pozn.: Tarifní komplikace protože U12 a U14 přečnívají kousíček z ÚK teď nemám na mysli, to je zase jiná pohádka)

Mirek

Tak úplně v pořádku RJ ÚK není. Věčně porouchané stroje. Zrovna dnes vlak 6508 ze Žatce do Mostu zrušen bez6náhrady.

Vladimír D.

Chybu hledejte v Ministerstvu dopravy. Tady zde:
https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Vedeni-ministerstva

Osasco

Dnes 1155, Tanvald-Turnov na čas, potom čekání na Os 5416 (také Arriva), to by bylo celkem v pohodě, ovšem nikdo tam nepřestoupil…, takže zpoždění 1155 a dalších vlaků je zcela zbytečné. Dobře, mohl někdo jet i z Dolánek.

martin1

Od toho máme vlakovou četu, která ví, kam cestující jede. Dispečer si to může od nich zjistit.

Leinad

Teoreticky může přestupovač jet z poslední zastávky před místem kde je návaznost (Dolánky u Turnova).
Takže říct „odemě určitě nikdo přestupovat nebude“ může štíplístek dispečerovi až když je na vjezdu.

Vít Jůza

Aneb ušetřit by se daly 3 minuty zpoždění. Nebo by se mohly využít informace od pokladní třeba už v době pravidelného odjezdu z Dolánek, ale pokladní je tam aktuálně zazděná.

libor

no já vám nevím, vlaky stojí…auta jedou …

ondra

Pane Drápal,nechci být v době svátečního rozjímání moc štouravý,ale před vydáním zprávy jste si taky mohl otevřít D1 SŽDC a načíst si článek o vlakových cestách. VC nerovná se širá trat/potažmo mezistaniční úsek nebo tratový oddíl/ Nebo byl snad rychlík od MB-Debř zastaven/jakkoliv vz nebo rdst nebo telefonicky/ až za vjezdovým návěstidlem stanice MB hl.n.?

Honzíček

Tady je vidět, že Babiš se spíše stará o svůj byznys a Agrofert než o to aby na železnici nebyly takové tragédie. ANO BUDE líp 🙁

Jmfjv

A jak by, podle Vás, měl pan Babiš takovýmto „tragédiím“ zabránit? Myslíte, že by měl být přítomen na stanovišti strojvedoucího nebo spíše postávat u příslušných návěstidel?

nowas

Nedosazovat na MD Ťoky. 🙂

Honzíček

a Kremlíky, který se předbíhá ve frontě k rakvi nějakého umělce 🙂

Papoušek 477.0

Tak Honzíčku…Za to může Babiš s Ťokem a Kremlíkem, Kdyby tam bylšéfem Fiala s Kalouskem Adamovou-Pekarovou a min. dopravy Alešem Řebíčkem( ještě lepší byl Vít Bárta) tak by jsme se měli nejlíp na světě. Co do toho pletete politiku? Vy už vidíte babiše i v kredenci a ve špajzu a dávejte pozor ať na vás večer nejukne z pod vaší duchny. Vemte si prášek teplý čaj a možná to povolí.

Jmfjv

Troufl byste si být konkrétnější? A také srozumitelný pro nás, co nejsme z Vaší sociální bubliny. Stále mi není jasné, jak osoba premiéra či ministra dopravy příčinně souvisí s tím, že strojvedoucí čas od času projedou Stůj.

nowas

Arrivu podepsal Ťok. A pokud jde o „tragédii“ na železnici, tak tou není dnešní MÚ arrivy. Ale to, co se dělo po ní(ale i před ní) s rychlíkama R21. A na Rakovník jim to taky dneska jezdí jedna radost. I bez MÚ.

-TR-

Na tom, že Ťok podepsal smlouvu s Arrivou, není nic špatného. Kdo mohl tušit, že to skončí průserem, když jiný soukromník v závazku, konkrétně GWTR, si mezi Plzní a Mostem si vede obstojně? Nehledě na to, že objednatel má právo v případě soustavného porušování vypovědět smlouvu.

Honzíček

Kéž by vypověděl smlouvu a vrátilo se to do režií Českých Drah.

-TR-

Podmínky, za jakých je možné vypovědět smlouvu, jsou dohledatelné v registru smluv: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8128307

Petr

Když ono od začátku rozstřelu bylo jasné, že se těchto dálkovek snaží ČD zbavit, protože by se národní dopravce, časem propracoval k podobnému způsobu vedení vlaků, tedy že by sem tam něco nejelo. Ostatně na R26 to bylo v posledních letech jako přehlídka toho co se v depu ještě najde. A to, že to jezdilo bylo spíš obětavostí zaměstnanců, pro které je práce hobby. Bohužel takové si dnešní zaměstnavatelé nevychovávají. Takže většina lidí chodí do práce jen kvůli penězům.

Tronda

Do pořádku jako v Hořovicích? Nebo tam pro změnu požadujete Arrivu?

dopravák

Takzvaně „kompetentní“ osoby na ministerstvu dopravy (což pochopitelně není ministr, ale úředníci) + na dotčených krajích si nejen mohly, ale hlavně MĚLY včas uvědomit, že ARRIVA vlaky (, s.r.o. !!!!!!!!!) má zatím v české železniční dopravě jediné opravdu aktuální zkušenosti s rychlíky mezi Prahou a Nitrou a s provozem „ML-S49“ (kterou jim zlomyslně přihrál ten lump Kupec, který zarazil údržbu „žabotlamů“ a nebyl ochoten najít a použít pro ni adekvátní vozidla). přičemž všichni vědí, jak ty rychlíky „fungovaly“, a že ten balík, který si ta firma „nabagrovala“, asi těžko zvládne – takže i když to samozřejmě je především problém Adamky,… Číst vice »

xyz

„ARRIVA vlaky (, s.r.o. !!!!!!!!!)
S. r. o. je např. také AŽD Praha coby „dvorní“ dodavatel zab. zař. pro SŽDC. Neboli: právní forma je vcelku irelevantní.

„má zatím v české železniční dopravě jediné opravdu aktuální zkušenosti s rychlíky mezi Prahou a Nitrou a s provozem „ML-S49“
… čili reference jak z příměstské, tak i z dálkové (ba mezistátní) dopravy.
Přidělením dalších dvou provozních souborů se tyto zkušenosti dále rozšiřují.

dopravák

A jste si jistý, že ty (zatím bohužel především negativní) zkušenosti nějak významně a účinně ovlivní přípravu budoucích VŘ = myslím tím řádné nastavení podmínek?

Leinad

Špatně je, že se výběrko flikovalo na poslední chvíli.
Pokud by bylo podepsáno tak dva roky před výjezdem (výběrko ohlášeno tak aby se to stihlo se všema odvolacíma lhůtama), mohlo by se toho účastnit víc dopravců, nejen extrémní optimisti co si mysleli že to lze stihnout.

Jmfjv

Díky za odpověď, i když srozumitelná mimo Vaší sociální bublinu příliš není. Jednom však rozumím i já. Skutečně existuje smlouva mezi státem, coby objednavatelem dopravy a Arrivou, coby jejím dodavatelem. Bylo by jistě zajímavé, dozvědět se jak tato smlouva řeší případné nedostatky v kvalitě dopravy. Bylo by to nesrovnatelně přínosnější než se dozvídat, jak by to ve své obrazotvornosti, zášti, frustraci a náboženském zanícení, řešili místní diskutéři. Snad mě pan Sůra příjemně překvapí.

nowas

Čemu nerozumíte na jednoznačné politické odpovědnosti bývalého ministra dopravy za smlouvu na provoz rychlíků s arrivou?

Jmfjv

Jednak nerozumím tomu, co si představujete pod pojmem „politická odpovědnost“. (Připomínám, že toto vlákno vzniklo na základě příspěvku nicka Honzíčka, který mínil, že projetí návěstidel je způsobeno osobní prioritou hodnot pana Babiše/ a jednak – ať už „politická zodpovědnost“ znamená co chce, nerozumím Vámi uváděné souvislosti mezi uzavřením smlouvy, projetými návěstidly a odřeknutými vlaky.

nowas

Vlákno možná nějak začalo, ale já jsem celkem jednoznačně napsal, co je to ta „tragédie“, takže toho se držte. Že Arriva jezdí podle plotu. A za to před veřejností nese odpovědnost MD, protože to si je najalo. Ostatně Ťok už není ministrem kvůli jiným podobným smlouvám. Takže jak vidiíte, nějak ta politická odpovědnost funguje. Ve vaší sociální bublině snad ne?

Jmfjv

Zdá se, že problém je v definicích. Pojem „politická zodpovědnost“ je proklatě neurčitý a díky tomu se hodí spíše k manipulaci s veřejným míněním, než k analýze příčin problému. Stejně tak pojem „podle plotu“. Příčiny zpoždění jsou rozděleny do tří základních skupin – příčina na straně dopravce, příčiny na straně SŽDC a vyšší moc. Máte příslušné informace k dispozici? I za předpokladu, že máte, dělat závěry (a vyvozovat politickou odpovědnost :-)))) ) po dvou týdnech provozu, je, řekněme, nedospělé. O kus výše v této diskuzi dal kdosi odkaz na smlouvu mezi MD a Arrivou. Ačkoliv nerozumím „právničtině“ je to i… Číst vice »

nowas

A po kolika týdnech provozu má cestující říct v práci , že už možná bude chodit(včas)? 🙂

Jmfjv

To je pro změnu věcí smlouvy mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Doprava, psané právo, a život vůbec jsou velmi složité a proto také k poruchám náchylné systémy. Můžete se s tímto bolestivým zjištěním vyrovnávat tak, že si najdete zástupnou oběť (tzv. viníka), Třeba politiky nebo Arrivu nebo cokoliv jiného. Potíž je v tom, že to Vaší rezistenci vůči poruchám systému nezvýší.

nowas

Proč zástupnou? Spolehvivost od nového GVD na R21 jednoznačně klesla. A za to jistě někdo může.

Jmfjv

Obávám se, že se neshodneme. Od začátku nového GVD neuběhly ještě ani dva týdny. Ještě pořád se může jednat o standardní rozběh nové věci. A že za to někdo může, není vůbec jisté. Slyšel jste někdy příběh lodi Titanic či nehody v Eshede? Takovýchto příběhů bez jednoznačného viníka by se našlo víc.

Tronda

Ano, čemu nerozumíte na jednoznačné politické odpovědnosti bývalého ministra dopravy za smlouvu na provoz rychlíků z ČD, když 7.3. projeli stůj v Chotovinách (víc příkladů se mi teď nechce hledat) a i když věděli, že tento dopravce ohrožuje bezpečnost cestujících.

nowas

Projetí stůj mě vůbec nezajímá.

Tronda

To už je dobře paranoidní, Arrivu podepsal Ťok a ČD na Os v Hořovicích zase plzeňský hejtman Bernard, to tam mají stát a koukat jestli se neprojelo stůj?

nowas

Nučte se číst.

Tronda

Jo a kdyby do Rakovníka nejezdila Arriva, nejezdil by tam rychlík žádný, protože za nehorázné finanční požadavky, které na tuto linku ČD měli (s ohledem na dotace podobných motorových linek) a její místní význam, by MD objednávku ukončilo.

nowas

Za ty „nehorázné“ peníze by Českejm dráhám aspoň nastupovali strojvůdci na směny.

Lukáš

Proto je každý týden v mimořadnostech zrušený vlak/y kvůli nedostatku strojvedoucích u ČD.

I ČD samo zmiňuje, že tím, že přišly o 5% výkonů, že se jim trochu zlepší personální stav.

Vašek

ČD měly!

Kopr51

Jeníčku, pan Babiš je až ten poslední v řadě. První byl praotec Čech! Toho zajímalo jen jakési mléko a strdí…

Vašek

Honzíčku, co má premiér společného s projetým návěstidlem? Jste trochu mimo nočníček.

Kevis

Cítím z článku velkou zaujatost proti Arrivě. Oba dopravci porušili návěstidlo,ale zdůrazněná byla hlavně Arriva. O ČD byl jen takový malý dovětek,aby se neřeklo. Asi v tom něco bude, že pane autore.

Pavel R

Možná autor získal více informací o MÚ Arivvy než ČD. Zaujatost tam nevidím.

Kevis

Možná ji nechceš vidět

Anonym ze severu

Někdo tam zaujatost vidí a někdo ne. Je to i o čtenáři, ne jenom o autorovi. Za mě je to objektivní.

Georg

jeste trochu kontextu: loni 142 projeti navestidel, tj. casteji nez kazdy treti den. https://www.zelpage.cz/zpravy/10026

u strojvudcu s mizernym seznanim je schopnost udelat pruser samozrejme vyssi. arriva mela sehnat cvicne kde se dalo (napr. duchodce) a klidne zpocatku jezdit dvojmuzne. porad by to bylo levnejsi nez tahle ostuda a penale…

JarynJarin

Co jsem měl tu čest je potkávat v Neratovicích před novým grafikonem – vždy tam byli dva. Těžko v dnešním nedostatku lidí, by jezdili ve dvou i v ostrém provozu.

Leinad

Tak jízdou sólo (bez učitele) by asi žák moc nezískal.

JarynJarin

Jo to je jasný.

Georg

tak aspon doprovazet ty nejslabsi jedince 🙂

kix

Já jsem je naopak zatím neviděl jezdit samotné, vždy tam byli min dva, ale i tak to byla vždy tragédie a neskutečný amaterismus..

CheGue

Najdu zde někde informaci o nedovoleném projetí návěstidla zakazujícího jízdu vlakem Regiojet RJ 1040 v Brně hl.n. dne 23.12.2019? V rámci objektivity…

Vlastik

Tak tu máme chybu, docela vážnou, naštěstí že šťastným koncem. Chybovala Arriva ale i ČD, ale většina tady má škodolibou radost jen s problému Arrivy. Takže očekávám těžkou kritiku i na adresu ČD.

Filemon44

Myslím, že ČD se tu nikdo nezastává a zkuste si porovnat počet mimořádných událostí u Arrivy a jiných dopravců.Jinak máte pravdu, průšvih je to u obou,v obou případech ohrožená bezpečnost.

Kopr51

Lidi chtěj cestovat, ne se škodolibě radovat.

Macek

ČD mají jeden případ asi na 7000 vlaků, arriva jeden případ asi na 100, takže nechte ČD laskavě na pokoji. Děkuji.

Paja

Asi? Tak když to je asi, to bude jistě pravda.

Tronda

Macku, Macku, jako, že MÚ s rizikem srážky budeme u ČD přehlížet? Tak to fakt né, i když se snažíte ohrožení životů cestujících v jednom případě ze dvou bagatelizovat. A jinak za prvé dnes ČD nevypravili ani zdaleka 7000 vlaků a za druhé Arriva neprovozuje takové ty krátké lokálky jako třeba Kunčice – Vrchlabí, kde je vzhledem k délce menší pravděpodobnost než u rychlíku. Takže jistě budeme všem měřit stejným metrem, tedy i tomu desetiletí prověřenému dopravci, u kterého by nic takového vůbec nemělo nastat.

Filemon44

Já myslím,že nikdo nic nebagatelizuje.Je to průser u obou,tak ať jsou oba potrestaní.To spíš vy tady už skoro dva týdny bagatelizujete úlety Arrivy.Já vůbec neříkámže ČD jsou bez chyb,ale veřejnost je už pomalu rok krmená tím,jak po 15.prosinci 2019 skokově vzroste kvalita přepravy na železnici,jak teprve všichni uvidí,jak má vypadat moderní železniční doprava ve 21.století a vůbec….Takže pane trondo,objektivitu by to opravdu chtělo,ale především od Vás,Vlastíka a dalších.

Tronda

Tak to právě vidíme, jak je tu nablito pohoršených komentářů na Arrivu, které zároveň dělají jako by se u ČD nic nestalo. On i váš komentář na to ukazuje, ČD jsou sice nejsou bez chyb (jenom denně odříkají vlaky, hodiny hledají náhrady, provozují šroty, projíždějí stůj), ale u Arrivy jde rovnou o úlet.

Filemon44

Takže když Arriva má zpoždění a člověk napíše,že má zpoždění,tak je blití na Arrivu???Děkuji za vysvětlení

Jaroslav

Od hlupana Trondy se rozumného vysvětlení opravdu nedočkáte.

pozorovatel

O potrestání (vlastně vůbec) nejde, protože k němu samozřejmě dojde – ale v tom ostatním máte samozřejmě pravdu. A na základě vlastních zkušeností třeba právě s provozními zaměstnanci z vlaků provozovaných firmou ARRIVA vlaky v Praze a okolí jsem přesvědčen, že ani je ta současná situace vůbec netěší, ale oni nejsou rozhodně těmi hlavními, kdo by ji měli (a opravdu i zásadně mohli) řešit.

Michaela

Tak že ČD jsou svaté?

Macek

@Michaela Určitě nejsou, ale rozhodně tisíckrát svatější než jakýkoliv soukromník.

Filemon44

Aha,takže říct jediné křivé písmenko či vrhnout ne zcela nadšený pohled na Arrivu hned znamená,že dotyčný říká že ČD jsou svaté??Takže když řeknu,že nechci telefon Acer,znamená to,že Lenovo je svaté??

Petr

Bohužel na velkou tragedii stačí jedno projetí, klidně na 100 000 vlaků. Kdo to nechápe, není dopravák, ale statistik.

Bivoj

Vlastíku, celou dobu je lidem tlučeno do hlav, že příchod nových soukromých dopravců znamená zvýšení komfortu cestování, lepší vlaky, lepší služby, nižší ceny. Tak se nedivte, že nové dopravce bedlivě sledují.

Tronda

A ono to neznamená nižší ceny?

Novotny

Bude MDCR uz konecne pokutovat Arrivu nebo vyckava po novem roce? Tech mimoradnosti a nedodrzovani jizdnich radu je uz presprilis. Dtto linka Praha Ceske Budejovice, kde sem byl nucen pouzit alternativni dopravu, kdyz vlak Arrivy neni na 100% zajisten, zda vyjede a pokud mozno vcas.

Tronda

Ale rychlík Praha – České Budějovice z Veselí odřekli bez náhrady ČD, jinak máte pravdu snad už je za to MDCR konečně bude pokutovat, když na to 10 let předtím sralo.

nowas

A kolik R dnes odřekla arriva?

Jaja

Který R a kdy zrušili ČD? A kdy jste viděl naposledy Arrivu ve Veselí (nad Lužnicí)? Co to tu placaté za nesmysly? Nejel náhodou ve stejný čas souběžně R Brno-Plzeň? Není náhodou rozumné při mimořádnosti, větším zpoždění udělat výjimečné zkrácení trasy a zastavit jiný vlak Ex nebo jinou R linku pro přestup? Za jak dlouho po odreknutem spoji některého ze soukromníků jede další spoj stejným směrem?

pozorovatel

Novotny: A vám něco vyřeší, když (jakýkoli) dopravce zaplatí nějakou pokutu do „státní kasy“? Já bych mnohem raději preferoval systém, v němž by dopravce byl povinen zajistit mi služby, které jsem si objednal, a ne situaci, kdy je nezajistí a „koupí si odpustek“ v podobě nějaké pofidérní pokuty zaplacené „státu“!

Boldricus

Sleduju poslední týdny provozu na R21 s čirým znechucením. To co fungovalo a na co byl spoleh se mávnutím kouzelnýho ministerskýho proutku změnilo na bordel nad kterým rozum cestujícího zůstává stát. Vlakem sem jezdil rád, ale zároveň se taky potřebuju dostat tam kam jedu. Nemůžu si dovolit čekat až se někdo naučí, co už měl dávno umět. Mýho zaměstnavatele ňáká neschopná banda amatérů zajímat nebude. Takže jsem byl nucen přesedlat na bus. Na celé věci mě překvapuje benevolence objednatele: dopravce na to evidentně dlabe, kontroly nikde, pokuty žádný. Ukazuje se, že si tu může hrát s vláčky prakticky kdokoliv. Stačí… Číst vice »

Jakub

Bla bla bla. Také sleduji týdny provozu R21 a většina spojů se začíná stabilizovat. Jestli dojíždíte, přece máte k dispozici i spěšné vlaky ČD a linku S3. Dopravce na to evidentně dlabe? Zeptejte se přímo personálu.
Zatím mám dojem, že lidé jako vy jen sledují zdopravy.cz, k-report a brečí nad ztracenými linkami modrého dopravce.

nowas

Stabilizuje? Zatím den ode dne horší.

Kopr51

Takže taky stabilizace.

Boldricus

Jezdím celou trasu a fakt v neděli nebudu vyrážet v poledne, abych do Prahy dorazil na večer busem NAD. A na co se mám zeptat personálu, třeba kdy nás přestanou ohrožovat nezkušení strojvůdci? Nebo snad na to, kdy nám začne to MD avizované zlepšení cestovního komfortu? Na to mi ale personál těžko odpoví, že?
Ano, já osobně brečím, protože prostě ČD fungovaly.

pozorovatel

Nikdo snad přece netvrdí, že na to „dlabe“ provozní personál (i když právě dnes na rakovnické rychlíky prý „nepřišel“ strojvedoucí), ale i když akceptuje nějakou dobu „hájení“, žádného tvrzení o stabilizaci bych se raděj nedopouštěl – pokud tedy nemyslíte „stabilizaci bordelu“.

Bivoj

Liberalizace je příkaz z Brusele. Takže jsme ( MD a kraje) liberalizovali, a byli pochváleni za vzornou implementaci bruselských nařízení. To, jaké jsou potíže se už do Brusele nedonese. Jen si vzpomeňte, co říkal mladý Klaus- 60% nových zákonů a předpisů je jen uvedení bruselských nařízení do našeho právního řádu. Asi to mělo zůstat pod pokličkou, když ho vzápětí z ODS vyloučili.

Robin

Chcete říct, že EU řekne: Liberalizuje, ať je v tom bordel? Ne. Samotná liberalizace je přece naprosto v pořádku. Ale to, že českými pravidly prolezou dopravci, kteří nemají funkční ticketing, schopný personál a dostatečný vozový park, to je jen a jen český problém.

pozorovatel

Naprosto trefné, byť vlastně jen v části: platí, že když se náhodou povede něco, co „z Brusele“ (podle našeho výkladu) máme dělat, tak se kde-kdo „bije v prsa“, jak to úspěšně implementoval, ale když cokoli zprzní tak, že to s bruselskými směrnicemi v reálu nemá naprosto nic společného (a pochopitelně to zároveň ani nefunguje), tak on je ten nejlepší a všechna vina je problémem jedině a výhradně „Brusele“.

Jan

Ste mladému Klausovi skočil na špek. Skúste si o tom niečo zistiť, kým začnete kydať na Brusel. V prvom rade, on to z Bruselu nikto neprikazuje, v Bruseli sa len dohodli zástupcovia všetkých krajín EU (vrátane ČR a SR), že to od roku 2023 budeme v celej EÚ robiť nejako jednotne. Takže ČR jednak nemala žiadny záväzok aby sa to robilo už tento rok, dokonca spôsob akým to MD urobilo je ešte v rozpore s tým, aká je dohoda z Bruselu. Takže nikto nemá dôvod to schovávať pod pokličku, pretože tá legislatíva, na ktorej sa dohodnú zástupcovia krajín EÚ v… Číst vice »

sledovatel webu

BINGO !!!!!!!!!

K.S.

Nehledal bych ale za tím že Babiš jde Jančurovi na ruku. Nemá důvod. Máte někde dokumenty k tomu jak se udělala liberalizace zde a jak měla vypadat podle dohody?

Honzíček

Jenomže je to jedno, Babiš, Klaus, Zeman, všichni ti co tu byli po sametové revoluci byli škůdci a národ by se měl s němi vypořádat ne-li stejně jako s rumunským diktátorem Čaučescem. Protože když si český národ bude nechávat srát na hlavu, tak tu příjdou další horší než Babiš, Klaus, Zeman.

Papoušek 477.0

Schválně kdo? … Správně Honzíček

Jmfjv

Honzíčku, nalijme si čistého vína. Pokud je nutnost vybrat si ze dvou možností – buď si nechat nasrat na hlavu nebo jí začít používat, co si vyberete (přesněji – co jste si vybral)?

Daniel Novák

Mladej Klaus je ruský šváb.

Leinad

Je rozdíl výběrko a výběrko.
Švýcarsko se může na Eunii vykašlat, ale soutěží, Japonsko neví co Eunie je a přesto má víc dopravců.
V Německu mezi podpisem smlouvy a vyjetím prvního vlaku uplynou dva roky, takže nový dopravce má čas sehnat vozidla.
A říkal Klaus taky, kolik z těch 60% je implementováno smysluplně (hlukové stěny kde je místní nechce – Úvaly. Cyklostezka = les značek na chodníku. Modré zábradlí bránící nebezpečnému pádu člověka z perónu na trávník ve stejné výšce. )

Arimatejsky

Oba Klausové lžou jako když vy píšete, Bivoji Liberalizace v roce 2019 nebyla povinná.

Jaroslav

Klause vyloučili z ODS, protože je to egocentrický, omezený a sobecký macho, stejně jako jeho otec.

mgr.pavel

Jestli6že je liberalizace „příkaz z Brusele“, proč jinde po Evropě takovéto zmatky se soukromníky nejsou? Nebude spíš problém s českou implementací?

Stejně jako třeba s pomazánkovým máslem, za které si můžeme jen a pouze sami (a trošičku Slováci, co nás „udali“)? Nebo s tím naštěstí už zrušeným nařízením, že veškeré pečivo musí být balené, „protože Brusel“ (i když ten nic takového nechtěl)?

Zkuste si prosím srovnat faktické požadavky směrnic z Bruselu, s tím co vzejde z národní implementace do našeho právního (ne)řádu. A začněte nadávat českým politikům..

ondra

vzhledem k tomu,jak Šilerová doslova vyškrabává každý milion,kde se dá,tak váš poslední odstavec dává smysl. Peníze nemají mašličky,takže by hnedle bylo na nové sociální dávky.

Honzíček

Je to velký záměr zlikvidovat železnici. Já se ptám, kde je ten Duše, co vyhrožoval stávkou, pokud železnice se bude cpát soukromníkům ? Proč už nejsou stávky ? Aha, asi se nechal opít koblihami. To je smutné 🙁

Papoušek 477.0

To chce navštívit doktora. Nějaké skotské střiky a Plegomazin, a do sítě nebo připoutat na lůžko Honzíčku.

Honzíček

Stát se to ve Francii, tak už je tu neomezená stávka.

Tronda

Od nástupu soukromníků neustále roste počet cestujících, protože se pak chtě nechtě museli zlepšit i ČD. Tak kde je ten rozklad železnic, když to cestující chtějí? Nebo chcete aby u nás byla taková ta echt balkánská železnice jako na Slovensku, v Bulharsku nebo Řecku?

Richmond

počet narostl jen díky blbišslevám…

Leinad

Rostl i před tím.

Georg

muzu vas uklidnit, ve francii by rychlik do turnova uz asi 50 let nejezdil… co tam mate dal?

Jan

Dnes už je to naopak. Dušek „prozřel“. Dnes je realitou to, že nasadenie LeoExpresu na 024 je hlavne Duškovo zásluha.

K.S.

Jak přesně má ta liberalizace železnici podle vás zlikvidovat?

pozorovatel

Třeba i tím, co můžeme pozorovat v poslední době (a co se, BOHUŽEL, asi ani v brzké době asi příliš radikálně nezlepší).

Pavel R

Zajímavý článek, hlavně o těch kopcích, na která nejsou vozidla připravena. To zjistili opravdu brzo, že jsou u nás kopce… Jenom samé výmluvy a keci. Např. už při presentační jízdě udělali z Nového Boru do Svoru 11 minut. Amatéři a navíc hazardují s našimi životy. Ze všech strojvedoucích této linky se dalo do teď dovolat pouze dvěma.

Macek

Na kopcovité tratě měli němci dvoumotorové jednotky 628.3 a asi věděli proč…

xyz

“ To zjistili opravdu brzo, že jsou u nás kopce…“
A takový GWTR zvládá kopce z Českého Krumlova na Šumavu či po „nahoru-dolů“ trati z Plzně směr Most s jednotkami téhož typu jak?

-TR-

Celkem v pohodě. Na Šumavě byly zpočátku problémy, ale nákup nových vozidel je vyřešil.

zaosai

Trať z České Lípy na Jedlovou není pro soukromnické „amatery“.I lepší motoráky od ČD měly problémy,pokud jsi to tam pořádně neznal.

Pavel R

Ono i od papíren na Bezděz.

zdeněk

Pravda.Strávil jsem na této trati několik let jako strojvedoucí.Nymburk -Rumburk.Kdybych nebyl v důchodu,odmítl bych na této trati jezdit.Z důvodů křižování vlaků s Arrivou.Jak píše kolega výše,soukromnické amatéry.

Petr

Tak to jsme všichni rádi , Zdendo . Pěkně si důchodu užívej a když budeš chtít vidět pořádny vlaky tak mrkni na koleje . Snad zrovna nepojede modrej mor .

Pavel R

Myslíš modré vozidla s logem Arriva?

Petr

Ano . Jak tmavě modrou tak i tu tyrkysovou . V překladu ČD i Arrivu . Myslím , že kvalitativně jsou na tom podobně. Jen mi nejdou dohromady soukromnické amatéry a Arriva . Ta modrá je asi prokletá .

Georg

vidite, mohl jste se prihlasit jako zacvikar a predat to, co vite, dalsi generaci…

JarynJarin

Z Hořovic žádny osobní vlak do Klatov nejezdí, jak se uvádí v článku.

Kopr51

Na dotaz v IDOSu bylo odpověděno:

Spojení nebylo nalezeno.

Možné příčiny:
spojení v příslušném časovém období neexistuje,
mezi výchozím a cílovým objektem neexistuje přímé spojení,
spojení nelze realizovat povolenými dopravními prostředky

Možná ale, že Sibyla by to viděla jinak.

Kopr51

Jen rychlíky.

vlado

Osobák Beroun – Plzeň proti rychlíku Klatovy – Praha

JarynJarin

Už je to opraveno…

Lukáš

Osobní vlaky jezdí zatím do Přeštic. Do Klatov má být linka prodloužená až další gvd.

JarynJarin

Rozhodně ne přímé z Hořovic resp. Berouna

Petr

Jako pardon, ale kdo jel někdy mezi Tanvaldem a Prahou s ČD, tak milerád přečká počáteční problémy Arrivy (pokud budou vážně jen počáteční). Já se s Arrivou na téhle trati svezl včera a spadla mi čelist. Vlak byl tak tichý, že v něm bylo slyšet spadnout špendlík. Zato v těch krámech ČD nebylo doopravdy slyšet vlastního slova. Z vlaků ČD jsem vždycky vylézal jako skrčenec s bolavými zády, protože jsem musel celou cestu držet stejnou polohu, abych se nohama nemazlil s koleny naproti sedícího cestujícího. Ve vlaku Arrivy bylo místa jako na královském trůnu. No a k tomu zásuvky a… Číst vice »

Jan Kocourek

Počkejte si na léto až budou jezdit trampové.

nowas

„A z míry by mě nedokázalo vyvést ani zpoždění nebo nějaká mimořádná událost“ Jo, to by se vám na těch super sedačkách hezky sedělo 3 hodiny v mladé Boleslavi. 🙂

Petr

S ČD jsem takhle seděl nejednou, ale bohužel ne v Mladé Boleslavi, bývalo to zpravidla v polích. A průvodčí nikde 🙂

martin1

Nejednou? Kolikrát celkem a jak dlouho? Já jen, že jsem jezdil docela často a ani jednou jsem v polích s rychlíkem nezůstal. Jen jednou jsem čekal dlouho, asi tak 45 minut. Ale ve stanici v Bolce, páč chcípl motor. To je tak bratru 9 let.

Ondřej

No já sem s nimi jel v pondělí z Turnova do Kolína, vlak měl cca 15 minut zpoždění, řekl jsem průvodčí, že potřebuji stihnout přestup v Mladé Boleslavi, čekal sem, že zavolá vypravcimu do Boleslavi, nestalo se a vlak mi ujel, takže nová jizdenka, 32kc navíc a příjezd do Kolína o hodinu a čtvrt později. ČD vždy aspoň volali dispečerovi a snažili se, aby vlak počkal. Ocekaval bych, že 2 vlaky arriva budou na sebe čekat. Ve 3 vlacích co jsem jel nefungovala ani v jednom zásuvka.

Petr

To bych taky očekával, že na sebe budou čekat. Já tu nebudu hájit jejich přešlapy, jen říkám, že v téhle fázi jsem ochotný tolerovat asi cokoliv, než si to „sedne“. Protože s ČD mám z mladoboleslavského regionu tak otřesné zkušenosti, že mi zkrátka vlaky Arrivy připadají jako ohromný skok vpřed. Teprve pokud si to ani časem nesedne, budu kritizovat.

Filemon44

Jenže vážený pane,to co se dnes v MB stalo už přesahuje únosné meze.To budeme čekat na srážku vlaků a konejšit se tím, že si to sedne?

Georg

nechci v zadnem pripade zmensovat chybu, kterou projeti stuj predstavuje.
nicmene stejne tak neni na miste delat z toho hon na carodejnice. predpokladam spravne, ze po tomhle https://www.zelpage.cz/zpravy/2348?oddil=1 jste sel drzet hladovku pred nabrezi?

Tronda

Ono to přesahuje únosné meze i v Hořovicích a tam ten dopravce měl pár desetiletí na to, aby si to sedlo. Takže budeme také čekat na srážku nebo oboum dopravcům požadujete odebrat licenci?

Filemon44

Pokud to bude oběma, nedá se nic namítnout.

pozorovatel

A ono se snad u Hořovic jezdilo jen jednokolejně?
Já o té MÚ nic nevím, ale projetí návěstidla na dvoukolejce obvykle nezpůsobí čelní srážku, protože pravidelně se jezdí jen ve sledu po každé koleji stejným směrem.

Leinad

Čekačka je věcí objednavatele. A tarif PID obsahuje cosi ve smyslu, že při MU zajistí dopravce náhradní dopravu neprodleně a bez dalšího placení, já bych si jízdenku kvůli zpoždění nekupoval.

zaosai

A proč bych měl čekat na jiného dopravce,je to přece „zdravá“ konkurence a tak ať se stará.Vadný výrobek si taky nejdu vyměnit ke konkurenci.V tomto případě máte zvolené zastupilele a ti ať to řeší.Mezi náma proč bych měl čekat na konkurenci a sám si zpožďoval svoje následné vlaky.

-TR-

Asi nevíte, že od nového GVD čekají na sebe všechny vlaky v závazku veřejné služby, bez ohledu na dopravce. Stanovuje to dokument „Přípoje mezi vlaky osobní dopravy“, který vydává SŽDC na základě požadavků dopravců a objednatelů.

-TR-

No a nehledě na to, že autor původního příspěvku píše o přestupu mezi dvěma vlaky Arrivy. Jelikož čekací doba pro vlaky směr Nymburk není explicitně definována, znamená to, že by měly čekat 10 minut. Proč se nečekalo, nevím – možná by v případě čekání došlo k překročení čekací doby.

Petr

Ještě by to chtělo to samé i v návaznosti na další druhy dopravy v závazku.

Gale

Protože těmi „svými“ vlaky jezdíte na objednávku, ve které je čekání na fujfuj konkurenci docela přesně stanoveno.

Osasco

Včera na 1146 jsem neudělal dobrou zkušenost. Vlak v Praze přistaven včas, ale čekalo se cca 10 minut na druhou jednotku, dalších cca 20 minut zabralo spojení a zkouška brzdy. Nulová informace pro cestující. Navíc v jedné jednotce nefungovalo WC (minimálně třetí den). Velmi slabý výkon vlakvedoucího, sám cestujícím neřekl, že ve druhé jednotce je WC funkční, až když jsem mu to řekl, tak je informoval. Na dotaz, proč máme vlastně zpoždění, odpověděl, že jsme měli červenou… V Železném Brodě rozpojení jednotek, druhá se vracela do Prahy na protijedoucím rychlíku. Opět nulové informování cestujících, zjistil jsem dotazem po tom, co… Číst vice »

Leinad

Nulové informace „teď spojujeme“ jsou běžné i u ČD, stojí na hlaváku Elefant, lidi do něj nastupují, „narazí“ druhá jednotka.
Informovat „teď rozpojujeme“ jo to se sluší, zejména jestli někdo sedí v té jednotce co se vrací, neměl by tam zůstat – ale stalo se to, vážně hlášení nebylo ani v té odpojované jednotce?

Jakub

Vidím to stejně. Díky ČD jsem měl vždy spojený motorový vlak s neustálým hučením, duněním a nižší kvalitou všeho. Pak mi spadla čelist, když jsem měl možnost jednou cestovat v RegioSharkovi. Podruhé mi spadla čelist, když jsem se popovezl Arrivou na městské lince S49. Najednou jsem se začal těšit na jejich obstarožní jednotky na rychlících, protože jsem věděl, že budou mít kvalitní Wifi, skvělá sedadla a tiché prostředí.
Ano, problémy mají, možná velké a neakceptovatelné, ale co se týče vozidel, rozhodně mi ty staré „hydry“ chybět nebudou a nemám nic proti těmto německým kouskům.

Jožin

Jsem zvědavý jak pokryjí letní poptávku. I 3 jednotky na Turnov bude celkem málo.

Tronda

Pokryjí ji dle objednávky, stejně jako ČD pokrývají např. Ex2 (kde nějakou záhadouvětšinu diskutujících nenapadne svádět to na dopravce), v obou pŕípadech vám odpoví MD, proč zvolili takovou a takovou kapacitu.

kix

Proč by 3 jednotky byly málo? Co tam CD posilaly víc kapacitního posledních 10let? Spíš bych to viděl,že budou rádi, když pojede jedna a nebo už s tím radši nikdo jezdit v létě ani nebude.. Ale tři jednotky mají kapacitu dostatečnou,víc než tam běžně jezdilo

zdeněk

Kolik jste dostal za tu reklamu Arrivě.Hlavně když mají zásuvky wifi.Už to o něčem svědčí.Nalezněte si, co znamená digitální demence.

Petr

Něco o demenci, ale obecné, nikoliv pouze digitální, byste si měl nalézt spíš vy. Pokud nedokážete posoudit, co je hlavní pointou určitého sdělení. Můj příspěvek má 175 slov, z toho 6 slov je o zásuvkách a wifi.

Filemon44

Nehody se nevyhýbají nikomu,ovšem bylo zajímavé porovnat,kolik na jednu nehodu ujdou vlaky Arrivy a kolik vlaky dalších společností.Člověk by u té Arrivy řekl,že poté,jako sama sobě udělala v uplynulých týdnech antireklamu,se bude sakra snažit..a ono tohle.Pro různé Trondy a Vlasíky-strojvedoucího co způsobil nehodu v Hořovicích se nijak nezastávám,je to úplně stejný malér.

NO_ARRIVA

achjo, zase ta Arriva, to už mám ze soukromníků radši RegioJet, Ale jan sůra jistě ocení když tu někde udělá petici proti arrivě podobné této: https://www.petice.com/arriva_praha

Železničář Camfourek

Myslím, že by Arriva měla začít uvažovat na změně managementu. Především generální ředitel Daniel Adamka dlouhodobě ukazuje, že vedení poměrně velké dopravní společnosti je nad jeho schopnosti a síly. Strategie, která upřednostňuje kvantitu nad kvalitou se Arrivě sakra nevyplácí. Arriva se snaží si urvat velké sousto, nemá ovšem potřebné zázemí a především kvalitní personál. Nabírá řidiče autobusů z Ukrajiny, ze Srbska, strojvedoucí z Bulharska. Neumějí komunikovat, neznají poměry na linkách a tratích. Vozový park autobusů je směsice všeho, co kdo už odložil, podobné je to na železnici. Co předvádějí např. řidiči autobusů na městských linkách v Praze, to zůstává rozum… Číst vice »

Kopr51

A není von ten Adamka napojenej na nějaký diverzanty?

A.R.

Arriva vlaky by mely uvazovat o sebevrazde. Kdo ma porad sledovat, jak si diletanti hraji s vlacky??

xyz

„Strategie, která upřednostňuje kvantitu nad kvalitou se Arrivě sakra nevyplácí. Arriva se snaží si urvat velké sousto“
Reálně jde o malé „sousto“ s jen dvěma nově získanými provozními soubory (4 rychlíkové linky + menší část výkonů ve Zlínském kraji).

JarynJarin

Arriva v Bolce a dnes taky ČD u Hořovic…

Petr

A teď si to spočítejte vzhledem k počtu provozovaných vlaků.. Bohužel Arriva je na tom hodně špatně.. i co se týče zpoždění atd.

JarynJarin

Já vím. Jen konstatuji. Sám jezdím pro ČD

Zabakovec

Musí to být i značně stresující pro Arrivácký zaměstnance, pakliže po nich chtějí i přesčasy, samý zpoždění, složitosti, to není jako spojit 2x 471(časově). Uvidíme co ukáže čas.

pozorovatel

Potkávám se s provozními zaměstnanci té nešťastné firmy prakticky denně a mohu potvrdit, že se sice maximálně snaží, ale nadšeni ze současné situace ani oni vůbec nejsou. Rozhodně jim jejich pozici nezávidím, protože se dostali tam, kde určitě nejen nikdy být nechtěli, ale v naprosté většině si to ani nezaslouží – a to by si všichni „komentátoři“ měli uvědomit.

Jakub

Tech problemu maji mnohem vic. Vcera napr zruseni nekterych spoju Tanvald – Zelezny Brod bez jakekoliv nahrady, informaci a bez kohokoliv z Arrivy.
Jejich pristup je totalni diletanstvi.

Jenda

Jen všichni čekáte, aby jste si mohli plivnout na Arrivu. Ale o tom, že ráno projel fíra od ČD návěstidlo, že minulý týden ČD zrušilo rychlík z Liberce do Pardubic bez náhrady, že předtím zrušilo ČD osobní vlak u Prahy bez náhrady kuli poruše jednotky, o tom a o jiných mimořádnostech u ostatních dopravců tu samostatný článek nenapíšete.
Poslední dobou jste opravdu objektivní….

Martin

To se ale přeci odůvodní že vzhledem k počtu provozovaných vlaků přeci o nic nejde 😛

Samozřejmě, je to průšvih a Arriva to moc nevychytala, o tom není pochyby. Jen u některých komentářů je vidět ta radost a každá příležitost kritizovat, však mnozí se na to těšili už před zahájím provozu.

Jan Kocourek

Jendo a kolik spojů vypravují ČD a kolik Arriva?

michal

ČD jsou ale přece mnohem lepší, mají lepší stroje a ty nejlepší strojvedoucí. To je alespoň dost často podsouváno, tam by se tedy nic takového stávat nemělo vůbec.

Filemon44

Vážený pane,závady u ČD nijak neomlouvám,ale to za prvé není žádné ospravedlnění pro závady nových dopravců ( ve smyslu když má ČD zpoždění,mohu ho mít taky) a za druhé si porovnejte počty závad v poměru k počtu vypravených vlaků.

Ludvík

Arriva je od nového JŘ hodně diskutovaným tématem. Všeobecné se zdá, že si vzala velké sousto. A tak si pane Sůra říkám, že by bylo zajímavé sestavit přehlednou statistiku nárůstu výkonů dopravce Arriva vlaky od nového JŘ. Tedy nové linky, nárůst vlakokilometrů. vozidel a potřebného personálu.

Kopr51

nejsou chyby jako chyby
nejvíc bolí u Arrivy
ptákoviny dělá pták
i zkušenej nádražák

Kopr51

předpokládám, že mínusy dávají zkušení nádražáci

sledovatel webu

A firmě ARRIVA vlaky (s.r.o.) snad nevelí „zkušení nádražáci“?

Kopr51

Zkušenej nádražák je mnohaletý zaměstnanec drah, který přes veškerou snahu a oddanost své profesi někdy prostě udělá chybu.

Kopr51

oprava!!! NEdávají

Karel F

Nemá Arriva těch problémů nějak moc. Zatím to vypadá na diletanty z garážové firmy bez jakékoliv perspektivy na velký rozjezd. Smutně je na tom tona jakou firmu si hraju a skutek útěk naprosto všude.

Karel F

Omlouvám se sedím na WC v zpožděnému vlaku Arriva a píšu z mobilu který opravuje text za mne.😁

Kopr51

hezky opravuje, nám poetům se takové opravy líbí

např. se to dá zamontovat do veršíku „v bance spáchán podlý skutek – lupiči se dali v útěk“

abych nebyl odstraněn pro text mimo mísu pardon mimo drážní téma tak připojuji ještě toto

jede jede mašinka, kouří se jí z komínka
ano, je to tak, páč Arriva nesehnala elektrický vlak

Filipi

Pěkná a vtipná básnička. 👍
Arriva však operuje na trasách bez elektrifikace, takže tam stejně čudit musí. Teda pokud nebude mít vlaky na vodík.

Kopr51

No jo, vypadá to, že v poezii se vyznám líp jak v realitě… Děkuji za vlídné upozornění!

provokatér

No, hlavně si dost fandíte (s tím vyznáním se v poezii) – s tím nevyznáním v realitě souhlas!

Kopr51

Kdo si nefandí, sedí ustrašeně v koutku a kouše si nehty.

Vašek

S tím nesehnáním elektrického vlaku máte naprostou pravdu. Udivuje mne klid ekoaktivistů, kde zejména v nákladní dopravě vesele brázdí republiku dříve vlečkové posunovací lokomotivy a co jsem dříve odvezl jedním elektrickým šestikolákem, dnes vezou i tři smradlavé diesely!

dopravák

A jak to, prosím, souvisí s (asi nejen dnešními) problémy firmy ARRIVA vlaky s.r.o.?

Vašek

Je to reakce na poslední verš KOPRa51 o něco výše. A………..všechno souvisí se vším.

Jan Kocourek

Tak ty by měli cestujícím ještě platit za to že s nima jedou. Hlavně že se kde kdo cpe na koleje a pak se vše roze..re.

Mirda

Pane Kocourku, ještě před týdnem jste Arrivu hájil….. 😊😊

Jan Kocourek

Já nikoliv to je jmenovec a je to Jiří 😉

Mirda

Ano, máte pravdu. To byl Jiří, který zde Arrivu bránil před týdnem. Moc se omlouvám….

Jan Kocourek

To je ok 👌 prostě není Kocourek jako Kocourek 🤣

Mirda

😊 Přesně tak

nádražák

Není divu a to se divím, že mají zatím jen dvě nehody za 14 dní. Kvalita jejich personálu je tristní, zkouškami prošli jen tak tak a to politicky, aby vůbec vyjeli. Jejich fíři jsou rychlopřeučenci z rychlokurzu. Sám bych se bál jet po trati proti strojvedoucím Arrivy. Jsou si nejistí, zkušenosti minimální. To je časovaná bomba tenhle dopravce. By mě zajímalo, jak vlastně prošli zácvikem, jízdami a zkouškami? Zřejmě jako studium práv politiků na plzeňské právnické fakultě před pár lety. Co na to drážní úřad a drážní inspekce?

Roman

Taková malá recenze narušení provozu. Srovnejte si pak počty vlaků na celé síti. Narušení provozu – počet: ČD – RJ – GW – Leo – Arr – KŽC 15.12. 59 – 12 – 01 – 11 – 20 – 0 16.12. 67 – 10 – 02 – 02 – 25 – 1 17.12. 40 – 05 – 00 – 00 – 12 – 0 18.12. 54 – 11 – 01 – 02 – 13 – 1 19.12. 48 – 11 – 00 – 01 – 11 – 1 20.12. 67 – 14 – 02 – 01 – 29 – 0… Číst vice »

michal

Co je narušení provozu, vysvětlete nám to prosím.

Kopr51

Např. narušení provozu ve veřejné dopravě v důsledku generální stávky (Itálie 3/2014). Zde narušení vlivem jednoho z aktérů.

Martin Hanzal

Narušením provozu se v tomto smyslu rozumí narušení GVD z viny na straně dopravce.

pozorovatel

To je ovšem velmi nejednoznačná definice!

Martin Hanzal

Pokud je to to, co si myslím a pamatuji si z dob, kdy jsem u české infry dělal provozního dispečera, tak se k tomuto bohužel nebude možné dostat oficiální cestou a jakékoliv zveřejnění je jen o dobré vůli jednotlivce, který při tom navíc nasazuje krk. Je až s podivem, jaké věci se u SŽDC musely držet jako neveřejné a tvářit se u toho tajemně, jako hrad v Karpatech. Z mého dnešního úhlu pohledu je to naprosto směšné, ale tehdy jsem samozřejmě i já musel držet hubu a krok…

dopravák

Kdybyste si uvědomil, jaké nesmysly z toho leckdo dokáže nějaký neumětel vyfábulovat, aby vydělal jidášský groš na teoretické senzaci, tak by vám rychle došlo, jak jste to popal zjednodušujícně.

anonym

Je to z přehledu narušení GVD na interních stránkách SŽDC. Oficiálně se k tomu dostat nedá a zveřejnit to lze jen anonymně z důvodu možného postihu ze strany SŽDC.
Teoreticky by se k tomu dalo dostat přes §106.

xyz

Zajímavá statistika, ze které mj. vyplývá, že GWTR a LeoExpress si vedou velmi obstojně.

Jen škoda, že v ní chybí Die Länderbahn.

Martin

DÚ a DI pochopitelně nic. Politické zadání nade vše…

michal

A co by jste očekával, že budou dělat, mimo šetření?

Leinad

Odeberou licenci ČD za projetí klacku v Hořovicích. Kdo stůj neprojel, ale neuznává režijky, na toho něco najít.

Guláš

Když ten Bulhar měl takovou radost že mu ta popelnice vůbec jede a nějaký barvičky na klacku ho asi vůbec nezajimaly. Alespoň je vidět ty rychlokurzy na fíru stojí za to.

Petr

jak víte, že to byl Bulhar?

K.S.

Spekuluje tu ze jedné události s telefonním číslem, ke které je tak minimálně deset možných vysvětlení. Ale to jsem tu dostal milion mínusů, když jsem napsal jak se to mohlo stát bez zlého úmyslu.

Leinad

U té události, jak SŽDC neumí zadat předvolbu, a tak vyžaduje že všechny telefony budou pražské (02). = České(+420)

Jan

Nie, ale je bezpečnostná požiadavka jednak na unikátnosť čísla (aby sa niekto nemeohol vydávať za rovnaké číslo, len s inou predvoľbou) dvak na to, aby sa SŽDC nestávala (s ohľadom na počet zamestnancov, frekvenciu telefonátov a rýchlosť s ktorou potrebujú telefonáty odbavovať) pravidelnou obeťou podvodníkov, ktorí volajú z čísel na ktoré je potom drahý spojovací poplatok.

K.S.

Přesně ten článek.

michalspina

navíc je přece jedno, jestli to byl Bulhar, Turnovák nebo Ujgur — důležité je, zda je kompetentní jako strojvedoucí. kritika Arrivy je zcela namístě, národovecké stereotypy už méně.

Tom

Nechce tenhle pseudodopravce hodit ručník do ringu. Neskutečné co předvádějí

JiVe

Stane se jakémukoliv dopravci. Otázka je, kdy to bude znovu….

Kopr51

Ano, stane se, ale tady už jsou lidi z těch kiksů Arrivy tak rozpumprlíkovaní, že nemají chuť být objektivní.

Paja

Keců o tom jak GWTR málem zabili děti u Křemže jsme se od určitých exotů taky načetli dost a jak je to nebezpečné. A zatím GWTR nikoho nezabilo, pokud vím, ne každý dopravce na Šumavě měl takovou bilanci za několik let provozu. A u Arrivy to bude asi podobné.

Filipi

Ty se v tom plácají.

provokatér

Kdo?

Martin

Nějak se nemohu zbavit dojmu, že se Arriva k výkonům, jenž si na železnici vylobovala, postavila velmi, velmi diletantsky. Jestliže mě nakonec místo do vlaku, jímž chci cestovat, místo toho posadí do autobusu, pak se na to mohu vy-rat a jet busem flixbusu nebo žluťákem rovnou. Je to docela siná káva, takovou míru diletanství jsem nečekal ani v nejhorším snu!

Jmfjv

Máte takový svěže mladý přístup. Že dopravce místo do vlaku posadí lidi do autobusu, se stávalo i v dobách, kdy slovo Arriva v českých zemích nikdo neznal. Může se vám dokonce stát, že autobus bude mít zastávku několik set metrů od staničního nástupiště a dopravce ponechá zcela v kompetenci cestujícího, jak se s tím vyrovná. Dělají to ČD a to z důvodů, kterým se nevyhnou ani jiní dopravci. Mimořádnosti v dopravě jsou velmi nepříjemná věc, ovšem spontánní ventilování subjektivních emocí a evidentní stupidity, které zurčí až zuří v diskuzích jako je tato, jsou podstatně horší a nebezpečnější. A to rozhodně… Číst vice »

sledovatel webu

„spontánní ventilování subjektivních emocí a evidentní stupidity, které zurčí až zuří v diskuzích jako je tato, jsou podstatně horší a nebezpečnější“
Tak proč nám je tady sám právě vy předvádíte?

Jmfjv

Můžete být konkrétnější?

dopravák

Když se nedaří, tak se zkrátka nedaří: buď Bohu díky, že se nedošlo k ničemu horšímu, než jen k jednomu rozříznutí výhybky. A že šlo tentokrát o ARRIVU, to vůbec neznamená, že něco podobného příště nemůže postihnou jiného dopravce – nejednou to ostatně dokázali už i strojvedoucí ČD.

Tom

Na železnici jsou 2 týdny a mají mimořádností víc než ČD za 3 měsíce na všech tratích a to ani nemluvím o těch šrotech co posílají

Ferenc Futurista

Rozhodně nechci bránit Arrivu, ale jako pravidelný uživatel trati 171 bych byl opatrnější s těmi počty mimořádností i šroty. U takovýho syslografu když fungujou všechny dveře a topěj všechny vagóny, tak je to malej svátek. O popraskaných obkladových panelech v interiéru, polonefunkčním IS či nešoupajících se šoupačkách mezi vagóny raději nemluvit. To semé platí o spolehlivosti a dodržování grafikonu. Chcípnutí vlaku je normální událost, stejně jako to, že kvůli zpoždění se nedojede do cílový stanice, ale točí se dřív. +10 na odjezdu je skoro norma. A o takových koncepčně 30 let starých 471 by se taky dalo hovořit dlouze a… Číst vice »

Vašek

Souhlasím s Vámi. Dojíždím z Berouna do Prahy od roku 1974 od učení, s dvouletou přestávkou vojny, poslední čtyři roky jsem přesedlal do auta! Navzdory proklamacím se spolehlivost snížila na neúnosnou mez. Kvůli neutuchajícím výlukám jede polovina vlaků z půlhodinového taktu a ten co jet má, nejede také, protože nabral takové zpoždění, že by se již nesrovnal a tak byl „otočen“ už v Karlštejně a rychlík od Plzně má 40 minut s tím, že ohlášené zpoždění se může změnit. Jak asi, je každému jasné. A když náááhodou výluka není, padají větve, stromy, dráty. Takže cestující z Berouna, trhni si. I… Číst vice »

Kubrt

Nějaká čísla by nebyla?

michal

Mezi Plzní a Prahou dnes projel klacek zase vlak ČD, též byl provoz přerušen a R759 dorazil do Prahy s +122
To se prostě stává všem, jen je to u ARR víc vidět.

Tom

Nejenže je to více vidět. Arriva má těch zpoždění, odřeknutých spojů mnohem více než ČD a to provozují jen malé procento tratí…..

Jožin

Ano R759 do Prahy skutečně dojel, ale rychlíky Arrivy nic, asi pořád stojí a ani NAD zřejmě…

zesp

Fírům ČD se to stává zcela běžně, vždyť koli mti jen loni těch mimořádností u ČD bylo?. A co ta nehoda u těch Mariánek? Nebylo to ČD Cargo, kde se fíra nevěnoval řízení? A to je tu tento dopravce 150 let, jak hrdě hlásá… Je to nastejno, akorát modří tu řvou jako pardáli, protože tam neplatí režijka a o ty tratě svojí liknavostí přišli. A to je vše, o co tu jde… Nechci nikoho obhajovat, ale chtělo by to trochu objektivity…

Karel F

Další bijec rezijkaru. S ČD nemám nic. Ale fakt by to chtělo jiný argument než rezijku. Už je tonudny, trapný a dokola omlety tak moc že to už nikoho neohromí. Takže něco lepšího by nebylo.

Karel F

Jo a trať je bohužel tak strašná a blbá že tam za blbce bude každej. Co si na kraji mysleli že Němci zařídí teleportaci celého vlaku? Navíc Arriva s tím co si dovezli za vlaky a lidi na tom bude nejméně 2x hůř než ČD co se týká viditelné kvality přepravy.

Moza14

Zásadní rozdíl je v počtech výkonů… Pokud mají ČD mnohonásobně více výkonů než všichni soukromníci, je logické, že budou mít tomu adekvátní počet mimořádných událostí.
Jenže Arriva má všechny tyhle průsery za poslední dva týdny, a to provozuje jen pár linek, oproti ČD je to jen připnutí.
Poukazuje na to, co se stalo ČD za poslední rok, jenže to srovnáváte nesrovnatelné, neboť Arriva jezdí v závazku a ve větší míře až poslední dva týdny.
A pokud vím, předběžně DI řekla, že u těch Mariánek bylo to omezení špatně značeno, nepamatuji si, že by někdy byla řeč o nevěnování se řízení.

zesp

Tak to jemi jasné, že se to tady bude omlouvat, že za to může kdokoliv jiný, jen ne fíra, nebo nedejbože dopravce. Ale u jakéhokoliv jiného dopravce, to by na něm nezůstala nit suchá. Je to tu hodně jednostranné, o tom svědčí už jen ty mínusy od režijkářů……