Pozdní přistavení vlaku, chybějící personál, porucha vozidel. Arriva za 4 dny nasbírala 53 závad
Turnov. Vlevo zpožděná "retro" souprava z Prahy, mezi nimi rychlík ČD z Pardubic do Liberce a Siemens Desiro na lince L3 z Liberce do Lomnice nad Popelkou
Potíže dopravce Arriva vlaky na českých kolejích přetrvávají. Jen za čtyři dny od 23. prosince do 26. prosince zaznamenala Správa
ČD dnes – ráno problémy na rameni Tábor – Písek, R616 Krušnohor už z výchozí stanice více jak půlhodinová sekera, IC 574 metropol své pasažéry veze s 84-minutovým zpožděním, R803 Moravan má jen půl hodiny, R822 v opačném směru též. R914 Bouzov ač vyjel na čas, tak do Brna dojel se 20minutovou sekerou, EC106 Sobiesky má pouhých 50 minut, za nim jedoucí R 408 jen 37.
Prostě naši státní železničáři zvládají svou práci na jedničku s hvězdičkou! 😀 Zatímco soukromníci jsou nemehla.
Největším průserářem dne 29.12. jsou České dráhy, několik spojů se zpožděním 30+ minut, některé i 60+, z Tábora do Ražice 76. Na rameni Jihlava-Tábor se zpoždění přenáší z vlaku na vlak díky nevhodně postaveným oběhům. Klatovský rychlík nevyjel včas už z výchozí stanice. Se zpožděním se perou i rakovnické osobáky. Ostravan vyjel z Prahy o dvě minuty později a nyní už jede s 8 minutami a v opačném směru dojel do Karviné ještě včas, ale odjel se šesti minutami, které po trase vylepšil na 10.
Zákazník Arrivy je hned klidnější, když zjistí, že jeho „kolega“, který cestuje s ČD,je na tom stejně nebo dokonce hůře.Hned má veselejší den.
Zákazník Arrivy ve skutečnosti pouze konstatuje, že oproti stavu provozování dané konkrétní linky ze strany ČD se změnilo pramálo. To jsou přesně ty regionální problémy, které v globálních statistikách zapadají.
Píšete to přesně..změnilo se pramálo.Přitom cestující vcelku oprávněně čekal,že noví dopravci nepřicházejí kvůli tomu,aby byly jiné barvy a jména vlaků,ale aby se zlepšila kvalita dopravy.
Jen naivní dítě si může myslet, že ke změně k lepšímu dojde mávnutím proutku ze dne na den. Naivních dětí tu je ale zjevně dost 😀
Ješíšmarjá, co to mluvíte? Z toho všeho si musí ministr dopravy vydrbat pěšinku do zátylku.
Tohle kdo dovolil vstup soukromym dopravcum na ceske koleje,tak si neuvedomil,ze hazarduje z bezpecnosti provozu! To je neomluvitelne a kratkozrake. Aby u spolecnosti Arriva jezdil bulharsky strojvedouci a mel bulharsky mobil a jeste se nedomluvil s vypravcim,tak to je vrchol! Soupravy Arriva nevyjedou,ani Sychrovsky kopec a do Harrachova je musi zastoupit Ceske drahy,protoze tam taky nevyjedou,tak to mluvi za vse! A stale pisou,ze se omlouvaji zakaznikum a proto naposled vyjede vlak Arriva do Nitry 30.12.2019 a potom ,az na jare,ze nemaji soupravy a personal. To zjistili ,az ted? Bylo by dobre,takove spolecnosti odebrat licenci okamzite . A uz je tu… Číst vice »
„do Harrachova je musi zastoupit Ceske drahy,protoze tam taky nevyjedou“
Primárně proto, že pro tuto trať nejsou jednotky řady 845 schváleny (mj. pro možnou kolizi s ozubnicí, kvůli které tam nemůže jezdit mnoho dalších typů vozidel).
„Tohle kdo dovolil vstup soukromym dopravcum na ceske koleje,tak si neuvedomil,ze hazarduje z bezpecnosti provozu!“
Dotyčný „ten kdo to dovolil“ tak poprvé dovolil již před mnoha lety; soukromých dopravců v osobní i nákladní dopravě jezdí relativně dost.
A vy si neuvědomujete, že i u ČD se najde spousta těch, co hazardují s bezpečností provozu. Projeté klacky s návěstí zakazující jízdů ze strany skvělých strojvůdců ČD, případně ČDC jsou poměrně častým jevem – není týden, kdyby nějaký borec z ČD(C) takový průser nezpůsobil. Jen díky náhodě to obvykle nekončí fatální nehodou. Máme z toho dovozovat, že selhává systém proškolování zaměstnanců ČD(C) a odebereme jim licenci? 😀
Zpackaná je celá liberalizace železnic. Lidé od ČD celé roky aktivně dělají vše pro to, aby neproběhla a když už to musí být, tak aby vznikl co největší kočkopes. Při vzniku SŽDC tak zůstaly nádražní budovy v majetku ČD a teprve po čase se převáděly a účetně si na tom ještě ČD namastily kapsu. Některé strategicky důležité železniční stavby ale i nadále zůstaly v majetku ČD – s pražským ONJ v čele. Přitom ONJ je od prvopočátku stavěné právě jako odstavná kapacita pro pražské hlavní nádraží, odkuď spousta vlaků vychází. A pak se tu naprosto drze z řad modré armády… Číst vice »
vůbec nevíte o čem píšete,ale děláte to „zasvěceně“. na ONJ se už skoro nic nevejde,pokud se budeme bavit o opravárenské základně,modrá armáda nestačí opravovat své(nedostatek zaměstnanců),jak by opravila cizí?? převodem k státu se situace spíše zhorší,protože zaměstnanci ještě odejdou. A třeba ONJ si ČD platila ze svého(už většina křičí,že to bylo z našeho – no je to rozpočet ČD takže jejich)proč by měla rozdávat své kapacity??
Každý,kdo chce vstoupit na trh osobní přepravy,ví jaké má podmínky a co má splnit,co potřebuje za zázemí,atˇse postará.
Až bulhar zabije desítky lidí,protože nerozumí pokynům výpravčího,také za to budou odpovědny ČD??
Na ONJ je nevyužitého místa dost. Dodnes tam stojí i zbytky odstavených žabotlamů, které tam skutečně být nemusí. Kolejiště ONJ pořád není dokončené, ale místo tam je. ČD si to neplatí „ze svého“, platí to z peněz daňových poplatníků. Až zas projede klacek stojvůdce ČD a srazí se vlaky podobně jako v březnu v Brně, asi vás neuklidní fakt, že dotyčný byl rodilým Čechem. Děláte jakoby zaměstnanci ČD nehody mající za následek zranění, nedejbože i smrt lidí nezpůsobovali… Ústní pokyny výpravčího a stanice často i bez (světelných) návěstidel je model řízení dopravy ála 19.století. To, že se dlouhá léta u… Číst vice »
Na Sp 1980 dnes nasazují České dráhy namísto předepsaného RegioSharku řady 844 motorový vůz řady 810. A nikde žádné senzační články! Slíbené zásuvky nikde, první třída nikde. Vozíčkáři mají smůlu… ale co, přesně v duchu hesla buďte rádi, že něco vůbec jede!
Jo buďte rád že něco jede také byste mohl jen stát na nádraží a koukat že nic nejede.
Zajisté a příště může národní dopravce přistavit rovnou Gbgkks!
Vůz je určen pro přepravu různých druhů kusového baleného, paletizovaného, příp. i volně loženého zboží, které při přepravě vyžaduje ochranu před povětrnostními vlivy. Vůz není určen pro přepravu chemicky agresivního zboží.
Substrát jako substrát. Část vozového parku ČD beztak k dobytčáku nemá daleko.
Už nejede. Zůstalo to stát v Louce a průser hasí autobusy 😀 Což vzhledem k umístění zastávek daleko od silnic bude z pohledu cestující veřejnosti kopec srandy.
Je to samozřejmě na případnou pokutu dle smlouvy, ale z pohledu cestujícího, který jezdí na směny do práce vlakem, je pořád lepší cokoli než nic.. Není to omluva ale furt lepší než nic, to sou pak zásuvky nanic..
A kdepak se ČD za nedodržovaná řazení svých vlaků omlouvají? Zatloukají, jak jen se dá. Když koupíte místenku, tak při nezařazení vozu se náhradní místa roztrousí po zbytku vlaku a ani vám nikdo nepošle zprávu, že teda máte své místo hledat v jiném vagonu, natož ve kterém teda máte hledat. U rychlíků Praha – Plzeň byly problémy jeden čas přímo chronické. Smlouvám kvalitativně odpovídající vagony se tam v tichosti přesunuly jinam, na jiné relace – protože tam hrozily větší pokuty. A takhle se u ČD čachruje s kdečím…. 😀
Být Vámi, tak pokud mám místenku, tak pokud jede jiný, horší, vagon (a pokud cestující není okamžitě nasměrován k náhradnímu místu“ kam si sednout), tak bych se s dopravcem soudil. Bavíme se o jízdě dlouhé hodiny, nemyslím krátké jízdy. A bavíme se o dotovaném vlaku…. Pokud mi nějaký takový podraz provede dopravce u dálkové jízdy, tak jsem připravený se soudit o slevu z jízdeného (plus případně o náhradu škody, ale to záleží jak rychle/bezbolestně dopravce napraví svůj prohřešek).
https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/
A na to právě náš národní dopravce spoléhá. Vstupní náklady na soud budou výrazně převyšovat cenu jízdenky, ne každý si toto může dovolit a riziko neúspěchu není malé. Ostatně smluvní přepravní podmínky ČD jsou plné právních kliček a výluk. Velmi poučné čtení. Cestujícími obvykle nečtené 😀
Podle mě je to případ od případu. Pokud si koupím jízdenku týden předem přes web (tj. uvedu svoje funkční kontaktní údaje), vyberu si místenku (např. protože si potřebuje někam položit notebook), v cíli cesty si zaplatím ubytování… tak pokud sednu do vlaku kde jedu 3 hodiny, z toho 2 hodiny stojím/hledám kam si sednout, tak věřím že je šance dostat peníze. Já osobně jsem vrcholně rozzlobený, protože dopravce mi podobný kousek provedl – a hlavně – já neslyšel ani slovo omluvy. Takže já osobně už mám předjednaného advokáta, který mě bude zastupovat ve sporu. Ano, je dost pravděpodobné že advokát… Číst vice »
ČD takto kontaktní údaje z rezervace využívat neumí.
Nevím jestli Vám můžu věřit… protože pro cestující by to byla velmi důležitá informace při nákupu jízdenky (=uzavření smlouvy s ČD), tj. „ČD nabízí vagon takový a takový, ale je nulová garance že skutečný vagon bude mít stejné kvality, vlastnosti…“ Nevím jak Vy, ale já při nákupu jízdenky/místenky po webu nikdy neviděl, že by tuto důležitou informaci ČD napsaly… protože to bych se rozhodl, že nevyužiju nabídku ČD, alepojedu s železniční či autobusovou dálkovou konkurencí. Nebo že pojedu autem.
doplním důležité: firmě ČD by tolik nehrozil spor, kdyby kromě nulové garance nabídky při nákupu jízdenky, taky napsaly, že o změně nabídky dodavatele (firmou ČD) se odběratel (cestující) doví až při dodání služby, tj. když nastoupí do vlaku…
Prostě v normálním světě (=mimo galaxii lidí v ČD/…) je to zákeřné chování. A po zásluze takový dodavatel má problém … pokud odběratel je naštvaný a chce se domáhat…. Já osobně se domáhat budu, pokud mi dodavatel (např. ČD) provede nějakou zákeřnost.
ČD to samozřejmě ošetřené v SPPO mají, viz odstavec 52.1…. „V případě nezařazení plánovaného vozu může být cestujícímu s místenkou přiděleno místo v náhradním voze.“. Vyřešeno. Neznalost smlouvy neomlouvá 😀
Problémy má dopravce i dnes, kdy jeho ranní rychlík z Prahy hlavního nádraží dorazil do Tanvaldu místo v 9:58 až v 11:31, tedy se zpožděním 93 minut. Opět za to mohla technická závada na motorovém vozu, která se projevila krátce po odjezdu z Prahy. V Čakovicích byla souprava rozpojena a dál pokračovala jen polovina vlaku, sdělil iDNES.cz mluvčí Arrivy Martin Farář.
Kéž by se tolik pozornosti věnovalo každému vypravenému vlaku Českých drah! 😀
Na Táborsku dnes prozměnu jezdí zpožděné osobáky ČD. Některé rovněž se sekerou více jak půl-druhá hodina. A přenáší se na další a další vlaky díky skvělým na-krev oběhům ČD.
Začínám si tu připadat jak na sportovním fóru,kde se debata u článku o Slavii takřka zásadně stočí na Spartu.tady se píše o závadách Arrivy,tak se to musí trošku „obrousit“ závadami u jiných dopravců.Myslím,že nikdo netvrdí,že jiní dopravci závady nemají,ale rozodně se nevyřeší tím,že budu říkat,že u nich je bordel taky.Cestujícího,který jede zpožděným vlakem Arrivy z Tanvaldu do Prahy nebo z České Lípy do Kolína asi jen málo uklidní,že ve stejnou chvíli mají ČD problém na rychlíku Praha-České Budějovice nebo RJ z Ostravy do Brna.
„Jmenuji se Miloš Hrma. Pro to jméno se mi často smáli, ale jinak jsme slavná rodina. „Jak jsem sloužil v Dobrovici a pan výpravčí Hubička mě zaškoloval, tak zase se na něj jezdila dívat celá trať… „
Ono si to prostě chce přiznat, že na dráze vždycky bordel byl. Bez ohledu na dopravce 😀 Cestujícímu ČD v Budějicích je zrovna tak ukradené, že je mezi těmi pouhými 2-5% procenty spojů vypravovanými v daný den ČD v rámci celé ČR, co se s nějakým problémem potýkají. Ale přesně takto argumentují kritici soukromých dopravců.
Na Sp 1892 zůstala stát definitivně a lidi vozí autobusy. Zastávky jsou v prdeli daleko od silnic, žádný rozhlas ani informační systém. To bude naštvanejch lidí.
Vyražte v těchto dnech vlakem do Francie. To teprv uvidíte, co jsou skutečné problémy na železnici 😀 😀
Jo, a sednu tam do vlaku a on tam žádný nebude. Tůdle…
Jasi mislim ze seto urovna arriva nema strojvudce tak sito bezte skusit jeden strojvedouci je zhamru jezdi u ceskich drach uz chudak mel havari skocilmu chlap pot koleje nikdo to nechce delat kazdej chce bejt v kancelari a strojvedouciho nikdo nechce delat diz chudaci ani kolikrat nevispej cumet porad do pristroju a na koleje tak se ani nedivim ze prejel navestidlo
Vy jste psal tu petici?
nowas: Mohl by jste mi to prosím přetlumočit? Já textu moc nerozuměl 😃
Případ je zcela jasný.
Opravdu by mě zajímalo, jaký je Váš rodný jazyk a jak dlouho se učíte česky?
Do práce má člověk nastupovat odpočatý.
A jestliže to nedává, tak ať jde nedělá strojvedoucího, sám jezdím, takže Vím jaké to je, ale rozhodně to není tak, že bych přes budíky, neměl čas sledovat trať.
Se podívejte, kolik ajznboňáků se před šichtou rádo posilňuje v hospodě, druhý den je to často zázrak, že nenadejchají 😀
který že to pavilon?
Kdyz nema strojvudce tak nema soutezit provoz na ktery nestaci. Ale je to dobry duvod na automatizaci zeleznice, pocitac stuj neprehledne.
Asi máš skutečně perfektní přehled o železnici a zdejším prostředí. K tomu platné zákony, předpisy SŽDC, předpisy a různé vyhlášky dopravců, provozní opatření, výlukové rozkazy, mimořádnosti plánované i nahodilé apod. Přeji pěkný počítačový život :))))
O železnici má skvělý přehled přece každý, kdo hrál Transport Tycoon 😀
„Kdyz nema strojvudce tak nema soutezit provoz na ktery nestaci.“
Žádný dopravce si nemůže dovolit mít zaměstnané strojvedoucí pro příslušné výkony ještě předtím, než uspěje v nabídkovém či tzv. poptávkovém řízení na ony výkony.
Ano, počítač návěst nepřehlédne. Tedy pokud sám není ve smrti, u SŽDC důvěrně známé fialové 😀 To bude sranda, až s restartem řídících PC na lokomotivách budou díky nouzovému brždění za jízdy vlaku v rámci přechodu do „bezpečného“ stavu padat lidem kufry na hlavy 😀 😀
České dráhy v soutěžích rovněž slibují, co nemají. Ono i České dráhy se potýkají s nedostatkem strojvůdců. Takže občas jsou vlaky ČD nahrazeny autobusy právě proto, že s jejich vlaky nemá kdo jezdit.
Filipe, raději si pusťte porno. Váš písemný projev je tristní.
A odkud si myslíš, že má slovní zásobu. 😉
Mistrný tah pana Filipa. Bezobsažný text s přemírou chyb. Vaše reakce jsou ukázkové a spolehlivě odvedeny od podstaty tématu. Mi česy nyjsme nafeukani nackove. 🙂
Bulhar…
Ale česky se učí….
Vy jste Čech…..?
Rychlíkové linky jsou podepsány na 4 roky. Celé mě to připadá jako, vyhnat cestující z vlaků ztrátou důvěry v železnici. Během čtyř let bude počet cestujících na těchto linkách klesat a poté se vyhodnotí, že je zbytečné objednávat tyto linky. Tzn. zrušíme-ušetříme.
Jen 3. Ale to je asi jedno.
České dráhy aktivně dělali spoustu věcí mající za příčinu odliv cestující ze železnice celé desítky let. Spousta vnitřních organizačních změn a peníze mizely neznámokde. Do obnovy vozového parku pak nebylo z čeho investovat. Ale to nevadí, ty roky stagnace budiž zapomenuty! Nyní zvládámě činit fundované závěry po několika dnech – jen na základě porodních bolestí, které byly víceméně očekávatelné a které se při zavádění novinek (například vozidel) ani Českým drahám rozhodně nevyhýbají. Žijeme ve velmi zvláštní době. Kdo si dnes vzpomene na vtipy kolem Pendolin a zamrzlých CD-ROMů? Začátky push-pull souprav? Problémy Sysla? Na tratích vzdálenějších metropoli byla kultura cestování… Číst vice »
Co to tady melete? Porodní bolesti od společnosti, kterou vlastní největší dopravce v Evropě? ČD má sice taky na tratích a vlaky problémy , ale furt má těch tratí asi 30x více, oproti Arrivě, která nemá ani zálohy na tratích a ty vlaky zruší! ČD aspoň pošle náhradní vlak!
I zkušené a zasloužilé matky mívají při každém porodu porodní bolesti …
V září kolem Roudnice vysílaly ČD náhradní autobusy namísto vlaků – protože sami neměli lidi!
Tedy by mne zajímalo, kde ty náhradní soupravy jsou?? Věčně se ruší vlaky bez náhrad.
Že by to byly slavné blanické vlaky, schované v hoře Blaník? Čekající až nějaký soukromník padne??
Jaké náhradní soupravy? Vlaky se rušily v minulosti, spousta vozů skončila bez náhrady rovnou pod autogeny. Dnes se jezdí víc a všichni se diví, že není čím jezdit.
ČD žádné zálohy na tratích nemají. Zrovna teď stojí jeden chcíplej motor v Louce u Litvínova a lidi se sáčkují do autobusu.
Počet cestujících narostl od roku 2010 o cca 50% globálně, v PID dokonce přes 70%.
Ale pro jakém propadu v mezidobí 1989-2010…
Máme jeden z nejvyšších podílů železnic na přepravě osob v Evropě.
Jenže ty čísla táhnou nahoru přepravní výkony kolem velkých aglomerací, zvláště pak kolem Prahy, kde už ani dva spojené CityElefanty kapacitně nestačí a mění se v přeplněné dobytčáky. Předmětem kritiky jsou ale linky v regionech, kterým se ani pod hlavičkou ČD v minulosti příliš nedařilo a které dnes přejímají jiní dopravci. Linky, na kterých ani ČD neumí zajistit odpovídající (a smluvně přislíbenou) kvalitu a prakticky to dokázali i dnes u Sp 1980, na který místo RegioSharku nasadili sólo 810.
S takovým číslem to musí být retrovlak. 😀
Sp1982 už nedojel. Retro se vším všudy, hurá do autobusů!! 😀
Jsem od trati, kde Sysli jezdí téměř od začátku své existence a až na problémy s dveřmi, které se bohužel nedaří vyřešit dodnes, si nějak nevzpomínám na nějaké porodní bolesti Syslů. Jezdili a jezdí vcelku spolehlivě. Což se ale už nedá vždy říct o vozidlech, která je táhnou/tlačí a o vagonech, které jsou s nimi v soupravě. Ale to už je jiný příběh.
To je paranoidní názor. To to můžou zrušit hned a nemusej dělat divadýlko s Arrivou.
A namísto nových kolejí snáze obhájíme nový asfalt, to je jednoduché. Ale tak zase ne, že by se dneska jezdilo nějak málo…
Trať z Děčína do Teplic se pohřbila ještě pod vedením Českých drah. Stejně jako z Rakovníka do Mladotic. Dnes už bude problém ji obnovit. Poděkujte letitému likvidátorovi českých železnic.
Zatímco společnost Avizer Z, s.r.o. pana Jana Sůry jde v plnění svých vlastních povinností všem příkladem. Jenom zapomínají posílat účetní závěrky na soud 🙂
Zameťte si před svým prahem.
Účetní závěrka byla zaslána v zákonném termínu. Termín zveřejnění obchodním soudem nejsme schopni ovlivnit. Mimochodem, kde najdu účetní závěrku Arriva vlaky za rok 2017, kde je skluz už jeden rok?
Aneb jak odvest diskuzi od Arrivy na nekoho jineho. Pripomina mi argumentaci omlouvani cinu jisteho vysoce postaveneho politika tim ze jini delali udajne jeste horsi veci. Takze kdyz nekdo jiny taky nebyl dobry tak se nemuze ten prvni kritizovat? Co je to za pokriveny pohled na svet?
A vy zase bijete černochy. Velmi starý způsob.
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. U pana Sůry je to již velmi okaté 😀
Nechoď Vašku s pány na led…..
A jaký je důvod pro křečovité soutředění na prohřešky soukromých dopravců za současného přehlížení prohřešků ze strany dopravce národního? Jakákoliv kritika směrem k ČD je zde nepřípustná, nedostatky u ČD se bagatelizují a zlehčují. Nedodržené řazení souprav či odřeknuté vlaky jsou i u ČD. Průšvihy ohrožující bezpečnost také. Ale rozhodně kolem nich není takový humbuk. Dnes vypravily ČD namísto soupravy 844 sólo 810. Na ECčkách do Berlína pravidelně chybí vozy a rezervace jsou rozptylovány náhodně po zbytku celé soupravy a k cestujícímu se informace o změně nedostane i při online rezervaci. I ČD jezdí s odpovídajícími vozidly na krev, zálohy… Číst vice »
Současná podoba železnice naší republiky je nejlepší reklama na jízdu autem. Alespon tedy pokud chce být někdo někde tak nějak včas.
A ta podoba železnice před dvěma, třemi, pěti, deseti lety reklamou na jízdu autem nebyla? Ale jděte, Jenže ti, co si už před lety to auto koupili dnes zpět do vlaku stejně nedostanete. A že jich je spousta!
Tak to jste asi ještě nebyl v zahraničí, Hanzi.
Však se o to společnost soustavně snaží podobou jednotlivých investic. I k Vašemu potěšení, nemýlím-li se. 🙂
Pamatuji reklamu kolem Prahy auta stojí vlaky jedou
Hundai nezastavíš…
Bejvávalo. Teď už ani tu kozu neuhlídá.
Arrivě se zřetelne nedaří… Poněkud přecenila své schopnosti, včetně organizační.
Jak kde – já jsem spokojen (Bojkovice-Staré Město). Uvidíme jestli se Arriva na této lince nezhorší
Také jsem několikrát jel na Vláře a spokojenost!
ale motorkou, co?
p.axel-uz na nekolikate diskuzi pisete porad to same:“jsem spokojen s arrivou(bojkovice-stare mesto)“…-tak jsem mrknul na mapu a ani se vam nedivim…- trasa cca 30 km a nejblizsi kopec je asi spilberk,ze?
pro koracino… píšu pro ostatní cestující.
Bylo by prima, kdyby i ostatní psali kde konkrétně (na jaké lince) měli problém s Arrivou – z pozice cestujícího a jazykem cestujícího, který nezdá žargon (nerozumím těm řečem, že je problém jet na zelenou). Tj. aby ostatní věděli na kterých linkách není OK se spolehnout na služby Arrivy.
pro axel..-pokud dobre rozumim-je treba zverejnit problemy na konkretni trati..-bojkovice-st.mesto funguje zatim na 100%…-takze arriva v tve oblasti je O.K….-a jinde se casem(14 dni je treba pro p.vlastika malo)situace stabilizuje…-nic proti.jen si myslim,ze pokud by si pristupoval stejnym zpusobem treba k doprave letecke,uz bys tady asi zadny prispevek nepridal..:-(..
No, nejbližší kopec bude Velká Javořina, ale tam vlaky nejezdí. A ostatně, na ten Špilberk taky ne. Tam jezdí akorát sezónní mikrobus LOL
R1150 zas +20 min z Prahy.
R 1170 do Budějovic taktéž…
Nad probémy Českých (státních) drah se mává rukou s tím, že o u nich přece nic nejde 😀 U ČD jsou přece lidi na problémy za ty roky zvyklí, tak proč je víc rozmazávat. Ať už jde o chronicky a dlouhodobě nedodržované řazení vlaků, často chybějící některé vozy a rezervace nebohých cestujících následně náhodně rozptýlené po zbytku soupravy. Když se u ČD vytáhnou z kopřiv stará Béčka, ještě jsou za hrdiny. I ty pozdní nástupy se u ČD objevují poměrně často. To, že ČD nejsou schopni odjet včas ani s panťákem oficiálně nečekajícím na žádné přípoje při řádně postavené vlakové… Číst vice »
😀už se bojíme. Mimochodem, je v textu něco nepravdivého?
Spíše jde o to, že mi Váš text moc nepomůže…. Abych si mohl tipnout, když plánuju cestu… bude mrznout=tipuji, že Arriva nepojede, tj. zapomenu na vlak a pojedu autem…. Tam kde jezdím to sice není relevantní (jezdí typ 845 nebo Linty), ale kdybych chtěl jet delší trasu po lince provozované Arrivou tak by mě zajímalo jak často Arriva posílá jiný typ vagonů než jaký by Arriva měla posílat … narážím na ty brčálově zelené lůžkové vagony… co jsem zaslechnul, že Arriva poslala nevytopené, opakuji nevytopené jako rychlíkové vagony. Prostě chtělo by to podrobnější informace a sepsat nějaký prakticky použitelný závěr… Číst vice »
Když před nedávnem 2 vlaky v České Třebové strhly trolej, průvodčí ve vlaku ČD před Kolínem obešel cestující, aby vystoupili ti, kdo jedou do Pardubic a Třebové, že jedeme přes Havlíčkův Brod. Těm, kdo to nevnímali zastavil v Golčově Jeníkově, aby se mohli jiný rychlíkem vrátit zpátky. U Arrivy zatím není dobrý servis a schopnost komunikovat krizové situace není – viz jejich webová stránka. Myslím, že tento web píše nestranně.
Jan Sůra: Šlo by specifikovat význam slova závada. To, že vlak přijede později k nástupišti, protože například doplňoval palivo, když se předtím zdržel na předchozí trase, když čekal na zpožděný rychlík bude určitě jiná závada, než že projel návěst zakazující jízdu či byl spoj zrušen.
Čekání na zpožděný přípoj v závadách není. Poruchy vozidel, nepřipravenost vlaku včas, chybějící personál, chyby v dokumentaci atd.
Vypadá to podle čísel jako jeden dnešní příspěvek na k-reportu. Takže v tom nejsou ani odřeknuté vlaky. To by jim to ještě tu bídu trochu „vylepšilo“.
Jsou v tom i ty odřeknuté vlaky (ostatně ty jsou pak v té svodce dál rozepsané)
Aha, to se omlouvám, spletl jsem si příspěvky.
Bylo by možné, prosím, do diskuze napsat odkaz nebo nějak popsat co myslíte tou svodkou? Já v článku našel akorát jediný dokument a z něj nepoznám kolik vlaků Arriva nebo jiný dopravce zrušila (a nepoznám jestli místo zrušeného vlaku jel náhradní autobus).
Jan Sůra: myslel jsem to tak, že například GWTR čeká v Číčenicích na rychlík ČD z Plzně, který má 30 minut zpoždění (několikrát jsem to zažil) díky časovým rezervám ve stanicích přijede do Volar o cca 15 minut později, pak dojede doplnit palivo a přijede k nástupišti v čase odjezdu, tím pádem vzniká závada. Jedná se náhodně vybranou událost.
Nejsou tam závady do odjezdu + 5 minut.
Jan Sůra: Děkuji.
To už jsou detaily. Nač se pídit po příčinách v detailech. Je to příliš pracné. A dělat se něchce nikomu. Bulvár takto nikdy nefungoval a bohužel zde k lacinému bulváru máme solidně nakročeno.
To víš že jo.
Když nevíte jak, kopete kolem sebe. Typický uražený soukormý podnikatel. A vyhrožování novinářům to už přímo zavání totalitou nebo Uralem/Asií.
Zato zde si spousta lidí myslí, že mediálním kopáním do soukromých dopravců docílí toho, že se výkony vrátí zpět Českým drahám. Děti moje, kde to žijete? 🙂
Jistě, všechno je to obří spiknutí proti Arrivě a můžou za to ilumináti a zaměstnanci Českých drah 😀
Je Vám p. Vosátko známo, že novinář svůj zdroj prozradit nemusí? Místo brečení na netu byste se měl spíše zaměřit na kvalitnější práci tam u vás.
Však pan Sůra jej prozrazovat rozhodně nemusí a nikdo jej k tomu ani nenutí. On se ten zdroj proflákne sám svojí digitální stopou zanechanou v interních systémech SŽDC. Na tu ajznboňáci často nemyslí, že jejich činnost je i zpětně dohledatelná. Podobné články povedou k tomu, že soukromí dopravci si budou oficiálně stěžovat a to rozhodně bez odezvy nezůstane. Minimálně někdo přijde o prémie.
Operativní přehled není nijak utajovanou skutečností, vydávanou proti podpisu…. Má k němu přístup „každej lojza“
A díky novinářské honbě za senzací se akorát utáhnou šrouby. Takže díky, kluci!
Pevně věřím, že naopak se z toho stane veřejně dostupný materiál.
To je dětinsky naivní. Už proto, že tam jsou i informace o průšvizích provozních zaměstnanců samotných SŽDC. A rovněž o selháních technologie provozovatele dráhy. Navíc jde o informace velmi surové, v zásadě v rovině stručných a někdy i nepřesných poznámek – často bez vypovídající hodnotě o skutečných příčinách problému.
„že tam jsou i informace o průšvizích provozních zaměstnanců samotných SŽDC. A rovněž o selháních technologie provozovatele dráhy“ Tak tím líp. Vědět co nefunguje a platí se z daní.
A jak by se Vám líbilo, kdyby Vaši práci kontroloval na internetu kdejaký hospodský povaleč? SŽDC se rozhodně neplatí jen z daní. Koleje se pronajímají za komerční peníze, jezdí po nich soukromí dopravci neobjedaní z veřejných peněz – a do jejich problémů Vám nic není.
Tak proč tedy tu svodku sám zde nevystavujete? Když už ji zjevně pravidelně dostáváte… 😀
Senzací?
Je prací novináře zvěřejňovat – jedná se o mj. kontrolní mechanismus, aby se „nezametalo“ pod koberec cokoliv kdykoliv, jak se komu zamane.
Kontrolní činnost se musí vykonávat objektivně, vyváženě a nestanně. A nikoliv s „pifkou“ jen na někoho, kdo mi zrovna leží v žaludku.
Tak zrovna z tohoto bych měl opravdu minimální obavy.
To tvrdili Piráti v Praze taky 😀 A pak se přítelkyně pana místopředsedy za podivných okolností schází s nějakým lobistou 😀
Však jsou tam čísla za všechny dopravce.
Jen souhrnná tabulka s čísly. Detaily už nikoliv.
Já myslím, že p.Sura rozhodně není fanouškem ČD.
poslechněte si naživo jeho hodnocení firmy ČD – Český rozhlas – rozhovor byl vysílán v rámci tzv. „Vinohradská 12“
Neschopná svoloč se ozvala. Personál je jedna velká ubohost, ale co bychom chtěli za ty drobný, za to kvalitní lidi nenaberete. A že neumíte zajistit provoz je fakt. Místo toho, abyste s tím něco dělali, pláčete v diskuzi. To jste teda vesnický neschopný apolek. Počkejte až přijde první průser kvůli bezpečnosti, pak Vám z toho příjemno také nebude. Tak neplačte jako chudinka a radši makejte vy ubohosti.
Ubohý personál mají i České dráhy. Zvláště pak na lokálkách. A bezpečnostních průserů, kde vinou zaměstnanců Českých drah dokonce i umírali lidi byla celá řada. Průsery těch pracovníků působících na železnici před příchodem soukromníků na koleje omluvíte jak?
Modrá armáda se semknula proti soukromníkům? Arriva je státní.
A odkdy je vlastní Česká republika? To je nějaká novinka!
Vlastní ji německé Deutsche Bahn, 100%ně vlastněné německým státem.
A to má vliv na co přesně? Z pohledu našeho státu jde o soukromý subjekt.
Z pohledu našeho státu jeou okolní státy soukromým subjektem?
Rozhodně jejich podnikání neřídí náš veřejný sektor – tedy ministerstva, kraje atd. Co přesně v tomto vlákně vlastně řešíte? 😀
Lepší argumenty na skladě nemáte? Všechny linky Arrivy objednává, tedy řídí ministerstvo, kraje. Tedy veřejný sektor, o kterém tak fundovaně píšete… Jediná výjímka Praha – Nitra je do konce února out.
Takže, když stát nakupuje u O2, tak 02 automaticky řídí? A že Vám teda stát nezařídí levnější internet 😀
A kdo sem plete ČR?
Státní podniky (české) mají určité výsady, které ostatní soukromí podnikatelé (včetně společností s kapitálovou účastí jiných států) jednoduše nemají. Také se na (naše) ryze státní společnosti vztahují jiné povinnosti, než na ty soukromé (byť vlastněné sousedními státy). Nastudujte si legislativu 🙂
Česká republika je jediný stát?
Nepíšete pravdu, pane Vosátko, ve svodkách SŽDC se objevují všichni dopravci osobní i nákladní. Pan Sůra má k dispozici standardní svodku SŽDC.
Rozhodně nikoliv. Svodky mají různý obsah, zejména pak v její sekci 8c) popisující právě ty drobnější poruchy.
Pokud je tomu tak, tak se omlouvám za desinterpretaci.
Vážený pane, dne 24.12.2019 výchozí vlak z Bylnice č. 23210 14 minut zpoždění, protože strojvedoucí nemohl najít klíče od soupravy (vyjádření výpravčího v Bylnici). Ve Vsetíně rychlík Ex 520 opět ujel jako již několikrát. Opravdu spolehlivý dopravce.
Koho tady chceš vystrašit, ty chudinko? Ten zdroj jsem já. Co mi uděláš? Vypálíš dům? Zbavíš mě svéprávnosti?
Problémy Arrivy nesváděj na nějakou modrou armádu. Ta za to tvoje diletantství nemůže.
Aha tak od ČD se očekává ,že ve vlaku budou průvodčí utírat lidem prdele ,v restauráku podávat kaviár zadarmo ,nasazení nejmodernějších souprav samozřejmostí,a jiné firmy mohou jezdit běžně se šrotem a děláte jim mexické vlny?V čem mám zlepšení např.na cestách na Mácháč loni jsem mohl v klidu z Kolína použít 1 třídu dnes šrot Ariivy 2 třída(beru už rok 2020)Nezastávám se ČD občas nasadí také šrot ,ale má to revize a prohlídky a je to bezpečné ne jako opravy u soukromníků na louce ,obraty souprav kdy není možné zkontrolovat na vozech vůbec nic ,oběhy bez záloh něco padne končíme,já jezdil… Číst vice »
To jsou jen kecy. Předpisy platí pro všechny stejně. Včetně předepsaných prohlídek. Navíc u drah jsou průsery odjakživa. Samozřejmě, že u Českých drah se to vždy svede na jednotlivce 😀 😀
„já jezdil u soukromníka na nákladech bez brzdenek ,nebo…“
Tím se chlubíte nebo si stěžujete?
Na úvod by stačilo, kdyby průvodčí chodili 😀 S tím nemálo jedinců i u ČD má problém a radši přemýšlí, kde by se ve směně zašili.
Zrovna u pana Sůry bych se fakt nebál, že bojuje za ČD. Naopak, pan Sůra je známý odpůrce ČD a pokud to jenom trochu jde, nenechá na nich nit suchou. O to raději vidím, že je téhož přístupu schopen i u jiného dopravce. I když předpokládám, že o svém oblíbeném žlutém dopravci by podobný článek asi nenapsal.
Napíšu o komkoliv, kdo nezvládá situaci. Zatím ale nemám pocit, že by na R8 nějak RJ nezvládal.
Na R8 možná situaci zvládá, ale v Ústeckém kraji je to prý jiná pohádka. Nejsem sice místní, ale co jsem od místních pobral, tak nemám moc pocit, že by to tam Regiojet nějak extra zvládal. Ostatně, jezdí tam s podobnými šroty, jako Arriva. A fakt, že pro to, aby odjezdil R8 zkrátil RegioJet své nedotované vlaky, také asi není hodno nějaké zmínky, viďte.
hlavně že 810 je úplný Hokaidó, oproti těm šrotům, že…a že jich stále jezdí…
RJ asi celkem zvládá. Zato Zemská Dráha prej jezdí bez hajzlů. A proti tomu je 810 aspoň s tou dírou na koleje úplnej luxus.
V ÚK snad nějaký zásadní výpadek RJ (kromě 15.12.) snad ani nebyl, tedy, nevím jak na Lounsku, ale Bílina a ÚK vcelku v pohodě (nevím jak je to s komfortem pro cestující, nejsem pravidelný cestující, jenom ty vlaky potkávám).
Na Lounsku ještě u ČD nerozdýchali rozprášení tehdejšího DKV 😀
od 15.12 mám na RJ celkem 6 jízd, poslední dnes. Jeli na čas, servis ve vlaku perfektní, vůz čistej, cena stále stejná, jídlo dobrý (tradiční čaj + buchta), takže tradičních 152Kč Kr. Pole – Ostrava Svinov. Já odobně jsem spokojenej. Budou-li takto fungovat všecky rychlíky, bude cestování pohodový.
Tak kdy tu bude článek o problémech s nasazováním vozidel odpovídající kvality ze strany Českých drah v Ústeckém kraji?
Jsem rad, ze se ukazalo, co jsem rikal pred 15. 12. a nastupem konkuence: S CD to zase tak spatne nebylo, ba naopak… 🙂
Viz min. nase Valassko.
Ono jak kde. Někde se situace zlepšil ave srovnání s původní úrovní, jinde je to obdobné, jinde zase horší. Budeme má doufat, že se situace stabilizuje, a další sooutěže dopadnou lépe. Situave v Jihomoravském kraji – krajské linky má ČD, Rychlík R8 má RJ. Na R8 je zřetelný posun k lepšímu.
Se divím že Liberecký kraj ještě ani trochu nemyslí na nějaké pokuty… No jo to bude tím kdo sedí na KORIDu LK, jen kvůli tomu se soutěžilo 2x a i podruhé vyhrála Arriva, i když byla podle informací dražší.
Je třeba, aby to voliči spočítali politikům v krajských volbách, které proběhnou příští rok.
To je jediná možnost, Arriva mám lhala s připravenosti ale když lže i kraj… Prý se můžeme těšit na krásné a nízkopodlažní jednotky Desiro, pravda je taková že když se otevřou dveře tak jednotka nemá nějaký vysouvací schudek, takže ve všech stanicích (kromě Turnova a Staré Paky) se do vlaku leze ještě hůř než když tady jezdila 843+Bdtn
Včera 26.12. relace Praha – Rakovník odřeknuty bez náhrady 3 rychlíky. Přitom vedle kladenského nádraží je bývalé ČSAD Kladno, dnes Arriva plné autobusů.
Tak ale Arriva Střed. Čechy netvoří zálohu Arrivě vlaky, když vlak nejede. Jsou to 2 různé organizace a před měsícem nebyla uzavřená žádná smlouva o spolupráci. Nebo nějaká už existuje?
Pardon za ten slovosled, už spím…
Co jesm chtěl říci: poslední info, co mám (je zhruba měsíc staré, možná měsíc a půl), tak žádná taková smlouva uzavřená nebyla. A jak je to s počty řidičů u dopravců, jakým je Arriva Střed. Čechy, všichni dobře víme… Ale jestli je nakonec nějaká smlouva uzavřená, tak díky za doplnění.
To je na tom právě to nejsmutnější. Nespolupracuje už ani jiná část téže společnosti.
A České dráhy nespolupracují s Bohnickým blázincem. Přitom konečný vlastník je stejný! 😀
Tak oni ani nemají důvod spolupracovat, pokud nebudou vyloženě chtít. Navíc každá tato společnost jede „na svoje triko“ a hospodaří/snaží se vydělávat sama na sebe. Jediné, co je spojuje, je jenom VLASTNÍK (investor). Takže je to vlastně ve své podstatě něco jako ČD a ČDC.
A přitom ČD a ČD Cargo schopné spolupráce jsou, když je to třeba. To je, co? Já bych prostě čekal od mateřské společnosti nějaký příkaz, typu: „Budete spolupracovat, ať nemáme ještě větší ostudu“. Ale ani toho zjevně Arriva schopná není.
Jo to je smutné, Peno. Tak ono to Arrivě může být u zadnice, na východním trhu se přeci bere všechno a „to západní“ tam bude vždycky moderní a něco pokrokového (nechci se nějak dotknout lidí německé národnosti, ale my jsme ta „popelnice Evropy“ a Němci jsou hold „ti vyšší“, proto se zřejmě Arriva ani nesnaží – když bude nejhůř, pomůžou DB – mají peníze, vlaky… a české pokuty – v porovnání se sumami v zahraničí je to jen pár eur). Navíc „to západní“ se přeci na východě bere jako posvátné 😀
Vozidla k nám posílané ze západu rozhodně věkový průměr nesníží. Díky tomu, že staré popelnice provozují i ČD.
Dobrý den.
Určitě je pravda tricetinasobek v teto vete? „V absolutním počtu závad sice vedou České dráhy se 163 případy, v jejich případě jde ale o provoz zhruba třicetinásobně větší než u Arrivy“
Drahy prece vypravi nekolik tisic vlaku denne, Arriva jen nekolik desitek.
Mohl by se, prosim, uvést pomer v %, totez u Regiojetu? Ten jich ma taky desitky, 17 zase tak malo neni.
Nemám přesná čísla, ale ČD prezentují, že přišly o cca 5 % výkonů, nejvíce převzala Arriva, navíc na některých linkách, kam nastoupila, došlo k navýšení. Proto jde o odhad.
I kdyby Arriva mela v provozu za den 100 vlaku (podle me jeste mene) a drahy kolem 5000 vlaku za den, pujde min. o padesatinasobek. 🙂
Arriva bude mít nějakých cca 200 vlaků denně, ČD mají cca 7000, takže ten třicetinásobek to přibližně bude.
To ale neznamená, že v některých regionech by byl stav nebyl tragický i pod hlavičkou Českých drah. U menších dopravců v zásadě lokální problémy snadno vyniknou, zatímco stejných druh problémů našich státních drah se rozplizne v globálních číslech. Ale ve výsledek je stejný – cestující mrznou na peronech.
Na potíže Arrivy mimo jiné reaguje například i tato petice:
https://www.petice.com/jsme_proto_aby_se_na_tra_035_tanvald_-elezny_brod_a_zpt_vratily_eske_drahy_a_jejich_nizkopodlaneosvlaky_moderni_jednotky_regionova_a_regiospider?s=65678615
Nevím, jaký má přesně záměr autor této petice. Na druhou starnu je potřeba dát vědět politikům, co cestujícím vymysleli – a toto je jedna z možností. Nejde o to, vrátit na tyto tratě ČD. Jde o to otevřít oči těm, kteří o soutěžích rozhodují, aby dohlíželi na plnění standardů, vyvodili z jejich neplnění patřičné důsledky a ponaučili se před dalším soutěžením.
Gramatický a interpunkční freestyle ta petice.
To ano…taky jsem na to zíral. Ale tak aspoň nějak se ten člověk snaží…
proč nezkusil aspoň F7 – strojová kontrolapravopisu. Taky mi leccosnevyjde, ale nepíšu oficiální dokumnet, pod který by se měli další lidi „podepisovat“