Potvrzeno: Litoměřice a Prahu spojí nová autobusová linka za peníze krajů, nahradí komerční

Autobus MAN Lion´s City 18 pro ČSAD Střední Čechy. Foto: MANAutobus MAN Lion´s City 18 pro ČSAD Střední Čechy. Foto: MAN

Dopravcem na nové lince bude ČSAD Střední Čechy.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Občan

Tak na dvoře v Ltm stojí autobusy připravené na zahájení nové linky Ltm Pha. Opravdu budete všichni spokojení. Jsou to moderní pohodlné busy 😂🙈. Už nebudou cestující jezdit těmi „nevyhovujícími“ busy.

risa.informace

Komerční linky by měly být všechny nahrazeny linkami IDS. Třeba linka Nádraží Holešovice – Roudnice – Libochovice je potřeba taky nahradit linky PID/DÚK. Mě se osvědčily lomené tarify začínající PID, na Černém Mostě jezdí linky IDOL/IREDO ale bez PID konkrétní linky 900 směr Jablonec + 2** > Špindlerův Mlýn a dál. Snad se podaří PIDu vyjednat další přímá autobusová spojení třeba konkurence R20 vlaku, linka která by spojila Prahu-Ústí(bus) třeba jako zastávkové/expresní. Dále bych začal uzavírat smlouvy se sousedními kraji JČ ohledně integraci autobusů na území Prahy a Středočeského kraje do PID/sousední IDS. Konečně jsem dokázal přejít z vlaků na… Číst vice »

Tuaer

ANO, správně. Musíme ten kapitalismus vymýtit soudruzi.

Osamělý Vlk

Tak kapitalismus není vždy dobrý.
Jinak tarify systémů mají tu výhodu, že se snáze dají kontrolovat nějaké standardy kvality. Třeba spoje RJ jsou fajn, dokud nenastane problém. V tu chvíli se problém prostě neřeší. A nebude to řešit ani nikdo z cestujících. U tarifu PID prohřešky neřeší přímo dopravce, ale kontroluje to objednavatatel, což znamená, že je jistá vymahatelnost.
Samozřejmě, záleží i na lidech, ale pokud je kontrolor mimo samotnou společnost, spíš se to bude řešit.

Jedlík

Tak a teď by to chtělo ještě vyštípat Busline z linky Jablonec – Praha, která sice spadá pod Idol, ale těma nuda, je to na dálnici katastrofa.

Jedlík

*hrůzama(nuda)

Lukáš

Co se Vám nelíbí na této lince? Využívám ji a jsem spokojený.

jozífek

Copak máte za problém? Jezdím obden a jsem spokojen!

likvidátor shotoushků

Kvikot šotoušků je rajskou hudbou pro mé uši ☺️

král j

Myslel jsem, že Československá státní automobilová doprava (ČSAD) už neexistuje.

Svojsin

Dodržujte prosím nařízení vašeho lékaře a nevynechavejte prášky.

Oidi

Běžte už s těmi nářky nad tím, že tam jezdí vlak někam. Je to přímý vlak ? Není. Je tam garance že mi nejede připoj ? Ani omylem není. Až tu bude garance že nebudou zpoždění a nebudu muset čekat na připoj hodinu a víc a nestihnu přijet do práce, protože dispečer národního dopravce, akciové společnosti, se blbě vyspal, potom bude vlak adekvátní alternativou. Abych musel každé debilni ráno jet do práce v nervech a sledovat zpoždění, jestli nebudu muset někde hodinu a dýl čekat na nějakém nádraží s bezdakama, s tím běžte fakt někam, sorry. A to říkám jako… Číst vice »

Kuba2

Na dálnici je snad nějaká garance absence kolon?
A zase nepřehánějte, U11 jezdí slušně spolehlivě.

Kubrt

A taková R20, to je teprve etalon přesnosti 😉

Kuba2

Docela bych řekl, že i jo. Každopádně kvůli zpoždění R20 vám přípoj do práce neujede, pokud teda nejste pražák jezdící do práce do Litoměřic.

Kubrt

Vídám nejčastěji ráno 675 na Podbabě a tam nějaká desetiminutovka není ničím vzácným. Ale samozřejmě D8 ráno do Prahy je taky ucpaná. Jak říkám, ani jedno to spojení není ideální.

Gajda

Todle je podle mě taky špatný řešení – myslím si, že kdyby v době, kdy začali vidět, že to jde do kytek oslovili pár dopravců a požadovali jízdné maximálně třeba 99 korun za dospělého s tím, že by jezdil autobus na pomezí linkáče a dálkáče, tak by se určitě někdo ozval a nepřišlo by to na víc peněz. A pro ty co jedou Litoměřice – Praha by to bylo o dosti příjemnější. 68 minut podle JŘ na okraj Prahy není nic moc.

troglj

Ono to může nakonec vydělávat do rozpočtu PID a DUK.

Jakub

Já jakožto občasný dojíždějící nechápu, proč je v PID zařazen bus, nyní i druhá linka do Prahy, ale zároveň tam není zařazen vlak. Ten končí v Roudnici nad Labem a na trase od Lysé ve Štětí. Dále už jen DÚK.
Je to škoda. Za těch 90 Kč by si cestující mohl vybrat, zda jet přímým busem nebo vlakem a riskovat přestup.

Pozorovatel

Problém s rozšiřováním tarifu PID na železnici do jiných krajů dělá paradoxně spíš Středočeský kraj. Viz např. kauza tratě 124, kde se Ústecký kraj postavil proti zrušení provozu a rozšíření tarifu PID do Žatce si doslova vydupal.

Jelen

To je zcela jednoduché, Středočeský kraj vlaky prostě nepodporuje a podporovat nebude. Případy, kdy je záměrně bus integrován a vlak ne, tu byly už dříve a jsou pořád, viz ještě nedávno neintegrovaná trať 124 do Žatce nebo stále neintegrovaná trať 161 do Lubence.
Integrovat vlaky je, oproti integraci autobusů, podstatně jednodušší, jelikož tam jde jen o to uznávat tarif bez nutnosti vybavovat vozidla. Jenže to by potom hrozilo, že lidi budou tím vlakem jezdit a to kraj opravdu nechce.

David

Osobní vlaky a rychlíky byly na území kraje integrovány všechny již celkem dávno. Zde se bavíme o přesahu do Ústeckého kraje.

Jelen

Ano, již dávno, ještě za minulého vedení kraje, které vlaky podporovalo. Kdyby úkol intergovat všechny železnice ve SČ kraji stál na současném vedení kraje, tak by k tomu rozhodně nedošlo.

Kubrt

Středočeský kraj vlaky nepodporuje, a proto jich po kraji jezdí víc než kdy v historii.

Jelen

Jistě, to je díky minulému vedení. To současné dělá pravý opak.

MartinS.

A proto nechává to současné zlé vedení kraje vyhlašovat zakázky na nové nízkopodlažní, kapacitnější jednotky… Proč lžete? Ten kraj prostě ví, že se železnice vyplatí tam, kde rychle převáží velké počty cestujícících. Ale tam, kde jede v šukafonu 10 lidí ráno a 10 odpoledne a stojí to 3x víc než autobus, tam má prostě jezdit autobus, protože vlak tomu žádnou přidanou hodnotu pro cestujícího nedává… (se záchody, koly, pěti kočárky a otevíracími okny na mě nechoďte…)

Vít Jůza

A zrovna na Vás jdu se záchody, koly, pěti kočárky a otevíracími okny, to jsou s celkově větší prostorností a volností (v autobusech leckde zakazují i jíst a pít!) skutečné výhody u nás běžných vlaků proti u nás běžným autobusům.

likvidátor shotoushků

Kvič kvič 🫶

M19

Která linka do Prahy z Litoměřic je ještě integrována?

Slávek

650 ze Slaného

M19

Ta jede z Litoměřic?

Marek

Za mne vše, super až na tu konečnou Letňany. To je pro cestující do centra Prahy veliká zájíždka tam a zpět.
Na druhou stranu chápu, na Střížkově už není místo, na Ládví stále protestují anti autobusový fundametalisti a až do Holešovic jako souběh z metrem to Praha platit nechce

Kubrt

A není, při takhle dlouhé cestě, už časově celkem jedno, zda bus končí v Letňanech nebo na Ládví? Holešovice bych vůbec neuvažoval, kvůli silnému provozu v Holešovičkách. Vím, že Arriva z Teplic jezdí až do Holešovic, ale nepřijde mi to jako nějaká velká výhra.

Martin1

Z Letňan jezdí metro často, intervaly jsou dobré. Není třeba tahat busy skrz ucpanou Prahu, když mohou lidé přesednout do rychlého spojení, aniž by stáli na ucpaných tepnách Liberecká nebo V Holešovičkách. Metrem jsou v Holešovicích za 11 minut, na Florenci za 15. To jsou luxusní časy.

Jelen

Na Ládví stále protestují? To si za těch 8 let pořád nezvykli? Já tam odtud jezdím poměrně často a nikdy mi nepřipadalo, že by tam těch autobusů bylo nějak moc.

realista

Letňany = žádná sláva, jen z nouze ctnost: Holešovice i (aspoň) Ládví jsou zjevně neprojednatelné, takže nic lepšího než Letňany asi momentálně k dispozici nebylo (není).

David

Pokud chce někdo do centra, může použít vlak. Pokud chce někdo na sever či východ Prahy, použije autobus. Není třeba to duplikovat.

Miroslav

Jaký vlak prosím jezdí z Lečic, nebo Nové Vsi ?
Ta linka je zřízena právě pro mezilehlé obce, z Litoměřic do Prahy je to určitě lepší vlakem, přes Lovosice.

Kuba2

Ve chvíli, kdy Středočeský kraj omezuje dopravu a kromě toho se díru v rozpočtu snaží zalepit větším zkásnutím obcí, je dotování bus linky v souběhu s vlakem, navíc sloužící primárně městu v jiném kraji, výsměch všem občanům

Vrabec na střeše

Ono mezi „vlak jede do Prahy“ a „vlakem se dá dostat do Prahy“ je docela dost rozdíl.

Kubrt

1. Ústecký kraj se na financování podílí.
2. Bus neobsluhuje jen Litoměřice, ale i uvedené obce po trase.
3. Bus jede k metru Letňany, vlak přes Lovosice do centra Prahy. Každé má své plusy a mínusy a hlavně své zákazníky. Ani jedno z těch spojení není nějak zázračně kvalitnější než druhé, aby si zasloužilo výlučné financování.

Kuba2

1 a 2 nejsou v rozporu s tím, co píšu. Ad 3. Neměl by podle téhle logiky jezdit ještě i parník po Labi a Vltavě, aby byla paleta spojení dostatečně pestrá? Kouzlo toho vlaku je především v tom, že je vedlejším produktem dalších spojení (Lovosice – Praha, Litoměřice – Lovosice) a je tudíž prakticky vzato zadarmo, ten bus se musí dotovat zvlášť, protože jinak potřeba není (ty obce po trase ve StčK jsou díry, které by za normálních okolností obsluhoval vymeták s přípojem k vlaku na nejbližším nádraží, ostatně srovnejte to s nabídkou v blízkých obcích mimo tu hlavní silnici).… Číst vice »

Kubrt

Tak já nevím. Jde nám o pro cestující atraktivní veřejnou dopravu, nebo o vláčky vláčky vláčky a žádné fuj fuj busy? To autobusové spojení Litoměřic a Prahy je žádané. Až bude spojení vlakem úplně super atraktivní pro všechny, zhyne autobusová linka na nezájem a já neřeknu ani popel.
Zajímavé, jak zrušení osobáků do Rožmitálu vyvolávalo bouři nevole, ale zánik autobusové linky, kterou denně využijí stovky lidí, je pro některé OK.
Parník nebrat, tam to moc houpe 😉

Kuba2

Jde nám o to s daným balíkem peněz zajistit použitelnou dopravu pro všechny. Z Litoměřic použitelná doprava existuje i bez toho busu. Z Oslí po zrušení vlaku nikoliv.
Nemělo by to být spíš naopak? Pokud je o autobus zájem, uživí se i na komerční riziko, jako třeba z Teplic. Tady ten zájem evidentně dostatečný není.

Kubrt

Tady se dostáváme k tomu, co od VHD očekáváme a proč si jí jako společnost platíme. Pokud se spokojíme s přívlastkem „použitelný“, skutečně ten autobus můžeme zrušit. Pokud máme vyšší ambice, vyjádřil bych je slovem „atraktivní, upřednostňovaný“, tak to holt stojí víc.
Jak už jsem psal, až budou (taky veřejně podporované) vlaky nabízet opravdu super spojení, lidi si přesednou. Zatím tomu tak není.
Oslí: plně podporuju zavedení dotovaného taxi pro tamních 15 (?) obyvatel.

Vít Jůza

Jako obyvatele vesnice, kde po sedmé (ve volné dny šesté) večer nic nejede, a mnohé vesnice jsou na tom mnohem hůř, mě vyšší ambice, vyjádřované slovY „atraktivní, upřednostňovaný“, hluboce urážejí jako vyjádření postoje, že obyvatelé venkova jsou občany druhého řádu – a malých vesnic, kde toho jezdí ještě mnohem méně nebo nic, třetího a čtvrtého řádu!

Jelen

A zase. Vlaky prostě ne a ne a za žádnou cenu ne. Zabedněnost některých proti vlakům je extrémně veliká, přitom proč? Co vám ta železná dráha tak zlého udělala? Fakt nevím, kde se v některých ta vlakofobie bere.

Kubrt

Opět mimo, jako obvykle. Já vlakem jezdím téměř denně a vlaky mám rád, ale nemyslím si, že by to byla jediná a vždy ta nejlepší forma dopravy.

Jelen

Ne, mimo jako obvykle jste vy. Protože argument „jde o dopravní obslužnost a ne o vlaky“, který vy používáte velmi často, je jasný důkaz antiželezničního postoje, jako kdyby vlaky nebyly použitelné. Přitom, když budu citovat vašeho předřečníka: „Kouzlo toho vlaku je především v tom, že je vedlejším produktem dalších spojení (Lovosice – Praha, Litoměřice – Lovosice) a je tudíž prakticky vzato zadarmo, ten bus se musí dotovat zvlášť, protože jinak potřeba není“ Tak z toho vyplývá, že vlak tam už tak jako tak jezdí a autobus je navíc. V Letňanech u metra nic není, takže pokud se chcete někam dostat,… Číst vice »

Kubrt

Fakt netuším, když ten bus je na nic, proč s nim ty lidi jezdí?
A ne, ten vlak není zadarmo. Když budeme tuhle „logiku“ uplatňovat, tak můžeme tvrdit, že R20 platí ministerstvo kvůli spojení do Děčína a ostatní ho mají zadarmo. Ale ono to tak není: ministerstvo platí celou linku, nikdo neřeší, jestli kvůli těm, zatímco tamti to mají zadarmo.
Oba zúčastněné kraje se samozřejmě mohli na dotování toho busu vykašlat, svět by se nezbořil. Ale kraje – prostřednictvím volených zástupců obyvatelstva – radních, zastupitelů – se rozhodli jí podpořit. Asi tedy má pro ně nějaký význam. Tak to respektujme.

Jelen

Oukej, vlak zadarmo není, ale když chci jet z Liťáku do Prahy, autobus k tomu nepotřebuji. A vlaky nejsou objednávány primárně kvůli spojení těchto dvou měst.
Já nic proti té autobusové lince nemám, využívat ji nejspíše nebudu, ale ať si klidně jezdí. Jen nechápu tu sabotáž v podobě integrace busu a neintegrace vlaků do PID.

Kubrt

Souhlasím, že vlak by měl být taky integrovaný.

Jelen

To je podobné, jako spojení Prahy a Pardubic. Všechny linky, co tam jezdí, jsou objednávány primárně kvůli spojení Prahy s jinými destinacemi. A jako takový „vedlejší efekt“ vzniklo velmi časté a rychlé spojení Prahy a Pardubic, byť tyto linky nejsou zřízeny primárně za tímto účelem. Spojení vlakem Prahy a Litoměřic je na tom velmi podobně.

Vít Jůza

Kritizovat rozhodnutí legitimních zástupců je zcela legitimní, střílet po těch autobusech, propichovat pneumatiky a vylévat olej na vhodná místa silnice už nikoli.

M19

Kouzlo pro mě jako cestujícího je v tom, že čím více negarantovaných přestupů a delší jízdní doba, tím větší šance že pojedu IAD.

MartinS.

Jakým vlakem pojedete z Terezína nebo Doksan do Prahy nebo Litoměřic? Nebo obce, kam za císaře pána nezavedli koleje jsou podřadné a nemají nárok na VHD?

Jedlík

R20 z Bohušovic

Jedlík

Do Terezína pak bus DuK

M19

Zabedněnost pro vlaky je také u některý velká. To opravdu je takový problém, že lidé na trase budou mít dobré spojení s oběma městy a nebudou muset přistupovat, jet déle a delší trasou a povinně nepojedou vlakem? VHD má sloužit cestujícím, ne šotoušům.

Vít Jůza

To autobusové spojení Litoměřic a Prahy zhynulo na nezájem.

M19

Bod dvě je v rozporu s vaším tvrzením o souběhu. Já chápu lásku k vláčkům či čemukoliv jinému, ale bezdůvodná nenávist k čemukoliv je mi odporná. Ten autobus jede k nejbližšímu rozumnému kolejovému prostředku a to k metru.

Vít Jůza

Zjevná nepravda. Řada stanic vlaku, i rychlíkových, je bližší.

švarc

Mohu se zeptat, kde se aktuálně v SČK omezuje doprava? Rušily se akorát lokálky, kde jezdily jednotky cestujících a ty byly navíc nahrazeny autobusy.

Kuba2

Tak třeba Čáslav – Třemošnice seškrtáno na dvouhodinu. Že by se do Kouřimi, kam zbylo těch vlaků minimum, nějak posilovaly autobusové spoje, jsem si taky nevšiml. Až křečovitě působí prostoj ranního 9672/9673 ve Vraňanech, jen aby to neotočil do Lužce a náhodou tak nevytvořil použitelné spojení do Prahy v době, kdy autobusová alternativa chybí, neb ten 9673 ujede autobusu od Lužce o 12 minut, takže si cestující počká pěknou třičtvrtěhodinku na osobák od Ústí.

Tomtom

Do Kouřimi je silná autobusová doprava PID. Po zavedení linek směr Kolín se potichu zrušili vlaky do Kouřimi a končí většina v Plananech nebo v Bosicich…

Jelen

Jenže tohle není jen o Kouřimi, ale o dalších obcí podél tratě 012, kam nevedou ani pořádné silnice a vlak, který už tak jako tak do těch Plaňan jede, je pro jejich obsluhu nejvhodnější řešení.

švarc

jaké obce myslíte, Žabonosy, kde jezdí 422 a je o dost rychlejší do Kolína než vlak s přestupem, Bošice linka 421. Pouze Zalešany nemají autobusové spojení , ale zde žije 100 obyvatel, spoje ve špičce obec má. Z logiky věci bych ukončil všechny vlaky již v Plaňanech a vůbec nic by se nestalo.

švarc

Zrovna Čáslav – Třemošnice jezdí krásně v prokladu vlak a autobus, vlak lichá:13, autobus sudá :15, navíc jedou téměř stejnou trasou. Tady bych to vůbec nebral jako seškrtání spojů, ale optimalizaci. Asi se shodneme, že 30 minutový interval by na této trase byl nesmysl a rušit autobusy a nechat vlaky to asi taky. Kolik lidí do té Kouřimi jezdilo? Co vím já, tak to byly jednotky. Do Kouřimi se posilovalo a to linkou 424 – přestup ve Ždánicích na Prahu, jak o víkendu, tak v pracovní dny.

Kubrt

Pro někoho autobus není zaznamenáníhodný dopravní prostředek 🙂

Jelen

Cestovat z Kouřimi do Prahy autobusem přes Ždánice, to každý zkusí maximálně jednou a pak už nikdy. Věčně ucpané Říčany i Uhříněves opravdu nejsou nic, co by mělo přítáhnout lidi z aut do VHD.

Kubrt

Ještě se dá jet busem k vlaku v Českém Brodě, což je asi nejsmysluplnější.

Jelen

Tak nejspíše jezdí většina cestujících, i když cesta linkou 662 po zdejších úzkých rozbitých silnicích, které na autobusy nikdy stavěny nebyly, opravdu nic příjemného není.

Jelen

Pro mínusíře, jeli jste někdy autobusem z Hájů přes Říčany tímto směrem? Máte představu o každodenní dopravní situaci v této lokalitě? Každý, kdo může, se tomuto spojení vyhne. Z Kostelce n.Č.l. se většinou jezdí na vlak do Českého Brodu, z Mukařova také a pro cestu z Kouřimi je cesta autobusy přes Ždánice ta nejhorší a nejméně spolehlivá možná.

švarc

Ale vlak z Kouřimi do Prahy asi taky nikdo nepoužíval, jet přes 1,5 hodiny taky není nic úžasného. Takže opravdu nejlépe přes ten Český Brod.

Pozorovatel

Tak to se rozhodně nerušily jenom lokálky. Podívejte se např. na redukce Os Beroun – Plzeň.

Georg

kde je hodinovka rychliku, co stavi v kazde dire?

Josef J.

Rychlík má kromě špiček interval dvě hodiny a navíc není v prokladu s osobním vlakem

Jelen

Tak tohle zrovna byl škrt na místě. Osobáky Beroun – Hořovice jsou jedny z nejprázdnějších regionálních vlaků ve SČ kraji. Rozhodně jimi jezdí mnohem méně cestujících, než jezdilo do Mšena před škrtáním.

Středohor

Bohužel, to co se nasazuje na R20 a lpění na nezastavování alespoň R5 v Lovosicích způsobuje, že 80% Litoměřic dává na dojíždění do Prahy přednost silnici. Vlak se vyplatí možná tak těm co bydlí poblíž Horního nádraží a na sídlišti Cihelna.

realista

Trefné – je zřejmé, že jste dobrým znalcem místních poměrů. Otázkou ovšem zůstává skutečná cestovní doba: „plívové“ děčínské rychlíky jsou sice dost pomalé, nepohodlné a bez WiFi, ale zastavují i v Podbabě, což činí rychleji dostupnější dost velkou část Prahy, a pokud častěji sledujete „Zelenou vlnu“, tak asi víte, že D8 bývá hlavně v dopolední špičce dost často postižena problémy. Mě osobně nejvíc překvapuje brzké ukončení provozu o sobotách: když to spojení považuje litoměřický místostarosta za tak důležité a žádané, tak mi mrtvé sobotní večery připadají jako docela velký úlet, a to v obou směrech (do Prahy návrat z výletů,… Číst vice »

Středohor

však se také mnohým divím. Mnohdy se to ve špičce táhne už za Zdiby a sám raději využívám železnici. Jsem ale přesvědčen, že alespoň nasazení lepších souprav na R20 by 20-30% z autobusu přetáhla.

realista

Já do Litoměřic běžně nejezdím, takže vlastní zkušenosti nemám, ale podle toho, co vidím, když tudy někdy jedu některým z „plívových“ děčínských rychlíků, odhaduji, že možná dost litoměřických cestujících vlaky do/z Prahy přestupuje v Bohušovicích n/O. a z/do Litoměřic jezdí autobusy, případně vlastními auty, protože pro leckoho je to asi rychlejší než jet vlakem přes Lovosice.

Jelen

Jestli tou R5 bylo myšleno R15, tak u této linky je jedině dobře, že v Lovosicích nezastavuje. Účelem této linky opravdu není přeprava mezi Prahou a Lovosicemi.

Středohor

ano zatvrzele se bude tvrdit, že je určena primárně pro obyvatele Pokrušnohoří a spojení s Prahou. Ale opravdu věříte, že je takto využívána? Z Teplic, Mostu a Chomutova vede mnohem kratší silnice. To ale MD ani kraj který to s nim minimálně konzultuje nechce slyšet.

Jelen

Jenže pak by se začaly ozývat ostatní města na trati, že tuto linku chtějí taky. A pak by se z toho stala druhá R20. Ne, tato linka je od toho, aby z Prahy do ÚnL zajišťovala (spolu s Berlinery) nejrychlejší možné spojení a zároveň nebyla přetěžována cestujícími z měst mezi nimi. Lovosice mají vlaků dost a R15 tam opravdu netřeba.

realista

Když budou „plívové“ děčínské rychlíky jezdit celotýdenně denně od 5 do 23 hodin v hodinovém intervalu, nebude zastavování „Chebů“ v Lovosicích potřeba – do té doby to ovšem velmi žádoucí je, protože jde o atrakční obvod s asi 40 tisíci obyvateli. Ale než tohle někomu (zjevně nejen kompetentnímu na MD ČR, ale i diskutérům v některých jeleních oborách) chtít vysvětlit, to je asi užitečnější koupit si kilo hrachu a házet jej na zeď. A navíc bych ty liché „Cheby“ zastavoval v Praze pro výstup i v Podbabě, protože by to docela dost lidem ušetřilo docela dost času zbytečně promrhaného v… Číst vice »

Kuba2

Zastavení Chebů v Lovosicích by bylo žádoucí ne až tak kvůli samotným Lovosicím, ale hlavně kvůli přípojům do půlky kraje, které by od nich vycházely. Už dnes by byl přípoj na Litoměřice (OK, ten je i od R20, ale tohle by nabídku spojení rozšířilo) a na Švestkovku (dnes chybí), od GVD by přibyly ve špičkách Libochovice a výhledově by vůbec nebylo špatné dooptimalizovat i zbytek 087 tak, aby se stíhalo Lovosice X:30 – Liběšice L:00 – Česká Lípa L:32/S:25.

pamětník

Jistě, samozřejmě (a je tomu tak už mnoho roků) – ale to je právě to házení hrachu na zeď …
Už za bolševika fungovalo, že když byl zájem něco zrušit, bylo prvním krokem udělat nepoužitelný jízdní řád – a postbolševici v tom přístupu při odrazování lidí od využívání železnice jen úspěšně pokračují.

Kubrt

A přitom by to zastavení v Lovosicích bylo zadarmo, když se to platí kvůli Podkrušnohoří, no ni?

Kovošrot

To je zvláštní.. soukromník jezdí za moc draho (souzeno asi odhadem), tak tam zavedeme linku IDS. Tomu říkám tržní kapitalistické prostředí.. ach jo

M19

Nic o tom nevím, tak kecám ideologické žvásty… ach, jo…
https://zdopravy.cz/litomerice-a-prahu-propoji-nova-autobusova-linka-zajisti-ji-csad-stredni-cechy-167037/
A zkuste to dočíst celé…

Oidi

To je princip dotování veřejné dopravy, co vůbec děláte na tomto webu, když se takto blbě ptáte ? 🤦

Frantík

Proč dotovat? Jestli ji zvládl provozovat soukromník, tak i kraj by to mohl zvládnout se ziskem, no ni?

M19

Soukromník to ruší kvůli ztrátovosti. Tak jaký zisk?

Oidi

Vás snad omlouvá jen to, že jste z Ostravy 🤦….Kraj si nemůže určovat, na které spojení chce vykazovat zisk a napálit tam drahé jízdné ve stylu „oni ti zm**i stejně pojedou“. Tak základní dopravní obslužnost, kterou stát potažmo kraje musi zajistit, opravdu nefunguje. Navíc v rámci kraje platí jednodny tarif pid, a to jaksi vylučuje to, co píšete. Běžte si raději dat Braník a zapnout Baník, uděláte líp, než se rádoby fundovaně vyjadřovat k něčemu i čem nevíte vůbec nic 🤦

Vít Jůza

Kraj skutečně určuje ceny různě, třeba v tom Středočeském tím, že jsou pásma někde po 5 km, a někde po 20.