Potvrzeno: Hyundai přišel o 7 dealerů, ve dvou krajích už nemá prodejce
Z mapy prodejců a autorizovaných servisů značky Huyndai zmizelo od dnešního den celkem sedm poboček. Jde o prodejce, kteří odmítli
Z mapy prodejců a autorizovaných servisů značky Huyndai zmizelo od dnešního den celkem sedm poboček. Jde o prodejce, kteří odmítli novou smlouvu se společností Hyundai Motor Czech a ukončili spolupráci. Ve dvou krajích není aktuálně třetí nejprodávanější značka na českém trhu přítomná vůbec.
Spolupráci s Hundai ukončily k 1. červnu Auto Koutek Liberec, Hyundai Motor Zlín s pobočkami ve Zlíně a Uherském Hradišti. Čtyři pobočky uzavřela společnost Hyundai HB, která skončila s prodejem aut v Havlíčkově Brodě, Velkém Meziříčí, Pardubicích a Karviné. Už dříve ukončil spolupráci s Hyundai AC Rozkoš v Jihlavě, oficiálním prodejcem není už Auto Hák.
Podle mapy servisů na stránkách Hyundai má korejská značka aktuálně 41 prodejních a servisních míst po celé zemi. Podle poslední výroční zprávy za rok 2016 měl Hyundai 54 prodejních míst. Webové stránky dealerů, kteří skončili, jsou ještě dostupné ve vyhledávačích, po kliknutí jsou ale návštěvníci přesměrováni přímo na stránky Hyundai Motor Czech. O chystaném konci několika prodejců informoval deník Zdopravy.cz minulý týden jako první.
Oproti původním plánům neskončil velký dealer Hyundai Auto Pokorný Motors v Brně. Jednatel firmy Zdeněk Pokorný uvedl, že čeká na novou smlouvu, v které budou lepší podmínky. Nelíbila se mu především možnost převodu směnek, které HMC může dealerům vystavit.
V oboru se mluví o tom, že skončí i další prodejci. Dealeři si dlouhodobě stěžují zejména na chování a přístup jednatele firmy Vladimíra Vošického, jeden z bývalých prodejců proti němu dokonce vedl kampaň s názvem Vladimíre, odstup. Vošický dál zůstává v čele HMC. Ještě před čtyřmi lety měl Hyundai na českém trhu podle počtu registracích nových vozů za leden až duben 2014 podíl 9,29, letos je podíl výrazně nižší: 6,98 %.
Deník Zdopravy.cz požádal o odpovědi na dotazy HMC už minulý týden, z oficiální adresy pro novináře se odpovědi vrací jako nedoručitelné. Dotazy zaslal i přímo Vošickému, ten dosud neodpověděl.
Autosalony, které skončil spolupráci, jsou zatím označené logy Hyundai, postupně ale v příštích týdnech má tato reklama zmizet. Někteří prodejci už mají jasno, jak plochy využijí: například liberecký Auto Koutek do uvolněných prostor přestěhuje prodej značky Dacia.
Konec některých prodejců a autorizovaných servisů znamená, že Hyundai bude zcela bez zastoupení ve dvou krajích: Pardubickém a Zlínském. V jiných zůstane pouze jediná pobočka, například na Vysočině. Pro majitele aut této značky poslední vývoj znamená, že v řadě případů budou mít do servisu podstatně dál, než dosud.