Potíže na startu zapomenuty. Půl roku po převzetí 5 % výkonů ČD jezdí noví dopravci na tratích bez problémů
První den provozu překvapila Arriva nasazením retro soupravy mezi Prahou a Tanvaldem
Několik dní to v řadě případů vypadalo jako nástup apokalypsy. V půlce prosince převzali alternativní dopravci zhruba pět procent výkonů
Já jen,jak se mluvilo o tom,že s nástupem nových dopravců zmizí z našich kolejí motoráky ř.810 a jejich klony.No nevědět,tak jsem si před asi třema nedělema na Švestkové dráze myslel,že vidím ř.810.Ale chápu,co je psáno,to je dáno…
GW Train sice není v Jižních Čechách nováčkem, ale ani po několika letech není schopen jezdit podle jízdního řádu.
Na lince R22 vlaky z Nového Boru nepokračují jako Os, ale jako R jedou v celé trase, s tím, že některé spoje zajíždí do Rumburku/Šluknova.
Tuhle jel kolega na Švestkové dráze autobusem, protože zdechnul motorák. Pastikare na Orlicku zachránila od problémů ohledně neplnění závazků výluka v Letohradu. A navíc se při korone moc nejezdilo, tudíž soukromníci měli dost záloh, takže do nového grafikonu je brzy cokoliv hodnotit.
nenazýval bych kvalitou vlaky provozované v čr, některé rychlíky jsou děs a to nejen ty privátní
Ještě by bylo fajn upravit aplikaci „můj vlak“, aby umožňovala vyhledávat i spoje Arrivy. Dá se sice použít „idos.cz“ nebo v okolí Prahy „PID lítačka“, ale „Můj vlak“ mi připadá celkově uživatelsky přívětivější.
Když Arriva zaplatí Českým Drahám, tak to jistě půjde.
Děkuji za mínusy, ale mohl by někdo říct, co mu na mém příspěvku vadí? Však se jedná o aplikaci ČD, takže proč vy neměli dostat zaplaceno, že tam bude i jiný dopravce?
Celostátní „Můj vlak“ vyvíjí Cendis. A České Dráhy s nikým spolupracovat nesmí a nebudou, protože si Krtek nechal napsat od avokátní kanceláře papír, že by to bylo nezákonné.
Kdyby spolupracovaly, musely by dodržet určité podmínky (zákon o kartelu mluví jasně). Smlouva by se musela napsat a zveřejnit tak, aby se mohl kdokoli kdykoli připojit (ne že se dohodnou dva největší a vyšachují nepohodlnou konkurenci).
Ale zásadní fakt, pokud jedu z místa A do místa B, je pro ČD výhodnější když pojedu kus s nima a přestoupím na pseudokonkurenci(firmu podnikající ve VHD) než abych celou cestu jel reálnou konkurencí(autem).
Arriva vlaky jsou super – oproti ČD jsou levnější, vlaky pohodlnější a čistější, vstřícnější k přepravě kol, jízdenky lze koupit až ve vlaku…
Jízdenku PID tam nejde koupit stejně jako ve vlaku ČD. Místo aby odjížděl vlak dle VJŘ, když jede odklonem o něco dříve, raději jede přes polovinu trasy po jednokolejce zpožděná a rozvrátí jízdu dalších křižujících vlaků. I když na ČD nemají dnes je výluka na 203 o které se cestující dozví až z hlášení vlaku. Jinak nikde nic, prý NAD začne jezdit až zítra, takže dnešek tak nějak na tajňačku. 😀
Jet dřív a ujet cestujícím věřícím jízdnímu řádu není ono.
Považoval bych za správné, aby VJŘ dělala SŽ pořádně. Vlak za odklonem by neměl zpoždění +10, prostě by jel včas podle VJŘ(který by mohl být o 10 minut posunutý).
Jenže on tak jezdí ve všední dny, takže celkem žádný problém.
Prokoplé dveře od záchodu opravené zapatláním silikonem, zažraná špína na podlaze, skřípání, hustý dým u jednotky z roku 2000, cukání při rozjezdu a bržďení jak jsem zažil na vlárské dráze opravdu za super nepovažuju. A abych musel celou cestu držet kolo aby nespadlo při těch prudkých rozjezdech/brždění, to jsem snad nikde jinde řešit nemusel.
Bez problémů je dost silné tvrzení, mají stejné problémy, jako ČD, zejména jsou to nedostatky v informovanosti cestujících a tvorbě VJŘ.
A ještě poslední maličkost.
Jak mohla Arriva vyhrát jakékoliv výběrové řízení, když nezveřejňuje povinné výroční zprávy?
Arriva vlaky – naposledy za rok 2016 (v prosinci 2017), Arriva transport poslední za rok 2017 (na konci 2019).
Realita Vám odpověděla.. Někomu to nevadí
ARRIVA – no coment – zkrátka nemám slov. extra vlaky za pár šupů, které kupuje a s láskou prodá Německo do Rumunska, Albánie, rozvojových zemí střední Afriky a teď i do rozvojové kolonie České republiky. Z jízdy Desira z LB do Tu by se můj někdejší učitel autoškoly zbláznil. Nežli jet Arrivou, to si raději za rohem někde nafackuji a počkám na ČD vlak. Zkrátka Čechy rozvojová země Evropy na úrovni afrických států a tak kdejaký šrot z Německa dobrý.
Nevím, jaké zkušenosti máte, ale musím se opakovat. Kde je 1. třída v Arriva – standard ČD na původních trasách? Proč si teď jako idiot musím kupovat tři jízdenky místo jedné? A kde je prostor standardní druhé třídy ČD? Cestovat s Arriva je horší než jet autobusem!
Mimochodem, kupoval si někdy někdo lístky v automatech Arriva? Čekejte… Jste druhý v pořadí!
První třída ve vlacích ČD z Prahy do Tanvaldu? A co ta standardní o Červené Karkulce?
Když se trošku zamyslíte tak zjistíte že tichý oddíl je ve vlaku místo první třídy
…..a ta znalost železničního zeměpisu na pokladnách Arriva, žáček z mateřské školy lepší, daleko lepší. Arrivaci na pokladně ani neznají své vlastní trasy v přímém okolí do 30 km – stanice, které jejich vlaky obsluhují!!! to je sranda co, pane Sůra, pánové na libereckém kraji – no myslím, že vy na tom nebude asi o moc lépe
Myslím,že jde hlavně o to,že kraj přece neřekne..vybrali jsme blbě..takže si to raději pochválí.
Pane Sůra, soudě dle reakcí, ten článek se až tolik nezakládá na pravdě. Kde je tedy chyba?
Pro mě je směrodatný objem pokut, ne diskuze.
Jestli tomu tedy pane Sůra dobře rozumím, tak je vám úplně jedno jaký je skutečný stav. Rozhodující je co tvrdí určitý úředník?
Nerozumíte tomu správně, ale nechám Vás dál žít ve Vašem světonázoru.
Jako obyčejný zákazník kteréhokoliv dopravce pokud je prezentace jaká je. Tak já jako zákazník očekávám, že mne přijede vlak nový nebo zánovní rozuměj tak 10 let max. starý a ne vlak kde je rozdíl 10 let proti původnímu kterému bylo 40-50 let. Jinak tyto vlaky Arrivy jsou v podstatě pohledem běžného cestujícího horší než repasované žluté lokálky – regionovy. Nechápu jak to může kdokoliv považovat za přínos. Pokud srovnám drobnosti tak co je proti minulosti na vlaku Arrivy špatně, prostor pro cestujícího je menší, sedačky nepohodlné, menší toalety, celkový komfort jízdy je hrozný. Dále pak nutnost kupovat jízdenky v rámci… Číst vice »
Pane Sůro když nad tím tak přemýšlím na Váš web chodím už nějaký týden, měsíc a možná i rok. Když to tak vezmu a co zde mám možnost sledovat napadá mne jedno. Znáte hru od Atari Locomotion? Ano super ne tak si ji stáhněte a věnujte jí tak 1 hodinu. Proč? Ab jste ji mohl doporučit 90% úředníků kteří vymýšlí mnohé okolo drah, busů a dopravy obecně. Tato hra jim bude dobrým průvodcem do začátku jak je to doopravdy.
Pěkný den
Jste fakt pobavil, jestli diskuze pár šotoušů na dopravním serveru je podle vás skutečný stav 😀 Pokud chcete skutečný stav a nestačí vám fakta uvedená v článku, projeďte se vlakem Arrivy (tam, kde předtím jezdily hydry Českých drah) a ptejte se náhodných cestujících. Ještě před půl rokem byste se ani nemusel ptát. Spousta cestujících na ten postup do 21. století valila oči takovým způsobem, že svoje nadšení chrlila na průvodčího.
Nejsem šotouš Jendo, ale hodně častý cestující. A to ne jen s jedním dopravcem, takže mám své vlastní zkušenosti. A když někdo napíše, že nejsou žádné problémy, prostě tomu moc nevěřím, právě s ohledem na ty vlastní zážitky. Věřte mi že u nás a asi ne jen u nás neexistuje dopravce, který by ty problémy obcas neměl, který by jezdil bez nich. Právě proto jsem v dobré víře panu Sůrovi doporučil se ptát raději cestujících a ne politiků. Bylo by to mnohem objektivnější.
Já určitě nechci tvrdit, že je všechno ideální. Ale že jsou ty vlaky Arrivy oproti hydrám ČD neuvěřitelný pokrok, to je neoddiskutovatelné, ne? Samozřejmě, že to není výkřik moderní techniky a že na jiných tratích (prý s tím snad jezdí i na Slovensko) můžou být ty motoráky třeba i k smíchu. Ale na těch regionálních rychlících je to skok vpřed a pokud nedojde k zásadní rekonstrukci infrastruktury, je to asi to nejlepší, co na nich uvidíme. A je mi prosím pěkně úplně ukradené, jestli jsou ty vlaky zelené, modré, žluté nebo třeba fialové.
Pokud potřebujete místo jedné jízdenky x dalších jízdenek, není to žádný pokrok k lepšímu i kdyby ty tam jezdili novinky ze západu.
*jezdily novinky
Určitě není jen jeden kvalitativní rozměr, podle kterého se to má hodnotit.
A článek píše o nových dopravcích, za neexistenci systému jednotné jízdenky, respektive za sabotáž uznávání jízdenek ze strany ČD nese odpovědnost stát, nikoliv konkurenti ČD.
Na Slovensko asi ne
Jendo,na barvě vlaků fakt nesejde,ale sorry,nepovažuju za pokrok,pokud jsou vlaky staré 50 let nahrazeny vlaky starými 30 let.Ano,zlepšení to je,ale jen velmi relativní
To byly opravdu nadšení když byla 90 % tratí zrušena a jestli si myslíte že těch pár lidí kteří si myslí že je to bůh ví co tak většina lidí potřebuje někam a je jim to úplně jedno a jestli je postup do 21. Století 50 let staré vozy o kterých tvrdí že nejsou a ne, nejsou. Taky jestli je podle vás význam „šotouš“ každý člověk který si myslí že ČD Jsou lepší a člověk lterý na tom umí vyhledat chyby tak v tom případě jste vy, debil.
Celé vaše první souvětí nedává smysl, ale hlavně že máte jasno v tom, kdo je kdo 🙂
Podle mě je to přepis takového toho blábolení po osmi pivech a šesti panákách, to mívá podobnou strukturu.
Asi je na čase najít si jiného psychiatra.
Ano, vše v nejlepším pořádku, pouze mezi Mostem a Zatcem občas vlak Regiojetu nejede vůbec. Ale to je úplně v pohodě.
Mně ten článek přijde normální. Politici se vyjádřili a pan Sůra to napsal. Že to má málo modré zabarvení, to má. Ale kolik z těch negativních připomínek se zakládá na pravdě? Ptal jsem se dvakrát, odkud diskutující berou informaci, že ČD nabídly nižší cenu než Arriva, a nedozvěděl jsem se nic. Z toho mi plyne, že jde o pomluvu. Ale nevím, proč z toho vinit pana Sůru.
Jednoduché řešení, ať se udělá anketa na webu jestli jste spokojeni se službami nových dopravců na tratích, které provozovaly České dráhy.
Přesně to jsem panu Sůrovi doporučil hned na počátku diskuze.
Počkejte, až se současná situace znormalizuje, a pak se uvidí, jestli lidi budou nebo nebudou jezdit. Co se týká objektivnosti anket, tak Ortel na druhém místě zlatého slavíka je dostatečný důkaz toho, že zmanipulovat lze všechno. Ale proč by se měla dělat anketa mezi lidmi, kteří na trati nejezdí? A k čemu by byl výsledek?
Pane Mach a proč sem pletete modré zabarvení? To není článek o ČD ale o tom jak fungují alternativní dopravci. Takže nejde vůbec o to za jakých podmínek ty výkony dostaly. Jde o to zda ty problémy jsou nebo nejsou, jak pan Sůra píše. A já jen poznamenal právě to, že se pá Sůra ptal jen těch úředníků. O modrou barvu dnes opravdu nejde. Představte si, že by nějaký renomovaný automobilový časopis dělal test např. nové Škodovky tím způsobem, že zajde do Škodovky poprosí o údaje a ty zveřejní. Místo aby si to auto půjčil a řádně otestoval. Myslím že… Číst vice »
Pan Sůra napsal článek s vyjádřením úředníků. Není to žádný test, ale text. A když vám nejde o to, za jakých podmínek kontrakt soukromníci dostali, proč v jiném příspěvku řešíte, že to dostala firma s nevýhodnější nabídkou? Srovnejte si, prosím, co sem kde píšete.
A k čemu je názor politiků, kteří vlakem nejezdí ?
A k čemu je názor lidí, kteří vlakem nejezdí?
Chyba se stala v tom, že se ČD už dávno nezprivatizovaly a stále zaměstnávají nenávistný sediment, který sem chodí kalit vody na diskuse.
Bez toho vašeho ,,nenávistného sedimentu,, by 90% vlaků nevyjelo
Vy lháři na hejanství. Leo express a Arriva jsou snad ještě více problémové než na začátku, například Leo express vydělává tím, že naschvál vytiskne 2 jízdenky, aby z toho měl těžby, a když chci vrátit jízdenku, tak buď bude storno 30 Kč, nebo musím jak blbec vyplnit dotazník, a doufat, že peníze budou vráceny. Samozřejmě do dneška nic…
Vy jste si při placení nevšiml, že vám místo jedné prodali dvě jízdenky a zaplatil je? Tak to můžete být rád, když vám vůbec něco vrátí,většinou totiž platí i u toho největšího dopravce, že na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
Zatím jsem neměl možnost ozkoušet moc jiných změn, ale moje výhrady k RegioJetu na lince Ústí – Úpořiny – Most trvají. Původně zde jezdili Regionovy. Žádný zázrak, ale na tyhle trasy dostatečné. Čisté WC, část nízkopodlažní, okna stahovací, pohodlí průměrné. A pak přišla změna. Pozitivně lze hodnotit častější spoje, které jsou ale i větší, takže předimenzované, obvykle jsou vlaky téměř prázdné. A pak ty negativa. Sedačky v nerekonstruovaných 845 jsou snad ty nejvíce nepohodlné, na kterých jsem kdy seděl. Informační systém jsem stále neviděl, stejně tak hlášení nebo tlačítko pro zastávky na znamení, takže cestující si musí hlídat jen podle… Číst vice »
Počkejte ještě rok a bude tam jezdit něco lepšího než RegioNova 😉
Avšak pokud jsou 845 předimenzované, co potom budou ty elektrické jednotky…. 🙂
Jestli v té době bude nějaká epidmie (což nechci přivolávat), tak každý cestující bude mít vlastní oddíl v té nové elektrojednotce při tak malinkém počtu cestujících :-)))
Právě že až budou jezdit elektrické jednotky, konečně se např. linka U5 stane důstojnou součástí příměstské dopravy kolem Ústí nad Labem. Současný stav příliš lidí nenaláká.
Pokud se ji Polákům podaří vyrobit a v dostatečné kvalitě. Zlí jazykové tvrdí, že to ještě nikde nejezdí.
Jen klid. Poláci se poslední dobou dost zlepšili.
Vychvalované RegioSharky pro ČD vyrobili také Poláci a ostatně Stadlery z Libereckých lokálek se také montovaly v polských Siedlcích.
Nemyslím že někde jsou davy cestujících čekajících jen na to až začne jezdit elektrická jednotka místo motorové. Prostě buď ta linka má smysl i teď a nebo ho nebude mít ani potom.
Ano a proto je potřeba trať zrušit a udělat atraktivní cyklostezku a lidi posadit do autobusu jak tu hlásávají 2 diskutující kde jsou vůbec dlouho jsem je tu neviděl.
Volby se blíží a ja mam jasno koho volit nebudu 🙂
Máš pravdu , taky to tam těm koblihám nehodím .
Rád bych zde něco napsal a to že pro cestujícího je privátní dostat se z bodu A do bodu B Začneme s 5ti příklady co potřebuje člověk dobrému cestování 1) Levná jízdenka 2) Pohodlí 3) Kvalita samotného stroje míra hluku, wc a jiné 4) Návaznost 5) Služby Vzhledem k tomu že Regiojet na lince r8 má totálně nepohodlná sedadla, nemá tam soukromí v osobních vlacích tam jezdí hnusná žumpa na kterou se lidi bojí sedat. To že podobné žumpy se objevují ve vlacích Arrivy nevím jak to má s jízdenkou nicméně nejhůře skončil Regiojet a v objednávkách by se mu… Číst vice »
Leo se snaží ? To se jeďte podívat do Letohradu…..
Za to to co bylo před 20ti lety ještě furt trvá typem předhazování a stále se najde dost rejpalů dále vzhledem k tomu že regio Jet je na lince R8 dražšíprý než co byly ČD tak o tom se nemluví.
Neskodilo by, kdybys pouzival carky.
A mozek
Pe.tr Chováš hrozně. Myslíš že jsi bůh ví co ? Ne, nejsi. (Tady máš ty čárky.) Nenapíšete oba ani normální odpověď na vyvrácení, jenom se ponižujete. Ty Petře jsi asi pěkný omezenec, zrovna mozek by jsi měl začít používat ty. Ani jeden z vás nedokáže napsat srozumitelnou odpověď. Ti rejpalové jste přesně například vy dva o ničem nemají představu a o ničem nevadí a hned jakmile se zaleze do jejich revíru tak nadávají jak naši cikáni. Jenom žvásty a vyvracování kruté pravdy o tom že šrotiště v Č.T. se zaplňuje žlutými vlaky a o tom že RJ je dražší než… Číst vice »
Hele, za „Myslíš“ ti zase chybí čárka.
Z mobilu píšu bez diakritiky. Neboj, umím napsat žluťoučkého koně, který úpí ďábelské ódy :-). A na oplátku bys mohl psát tu interpunkci. Nemůžu totiž reagovat jinak, když smysl příspěvku díky jeho formě nechápu.
To není forma, on byl asi sjetej. Jaký význam má věta: „Za to to co bylo před 20ti lety ještě furt trvá typem předhazování“?
Problémy nezmizely jen se onich nemluví je pravda že se stabilita provozu opravdu ustálila. Hovořím o okolí Ústí nad Labem i když RJ soupravy zastavuje servo v Litoměřicích a AŽD jezdí místo zelenejma „tramvajema“ mezi Lovosicema a Lt horní 810 ta mi ale na těch pár kilometrech nevadi
ARRIVA vozí přímé rychlíky v celé trase z Kolína až do Šluknova….
… a některé osobáky (Mladá Boleslav – Svor, Rumburk – Boleslav, Nový Bor – Česká Lípa a Rmbk – Šluknov)…
… R22 Kolín – Nový Bor (dál pokračuje jako osobní vlak do Šluknova)
Vážení diskutující sice na trase R8 nejezdím ale jak čtu tak u Regiojetu jízdenka IDS platí jen v části druhé třídy, to bych přirovnal k tomu že by se k railjetu “ připojil nějaký horší vůz kde by se mohlo jen s jízdenkou IDS.
Též se divím že na ten to šlendrián neupozorní zdejší redakce? Neměl by náhodou deník ZDOPRAVY na takové jednání upozorňovat a požadovat od MD a RJ vyjadření?
To samé je i s místenkami neb se na konkrétní spoj nedá koupit jízdenka bez místenky ale linka R8 není povinně mistenková.
A v čem je problém? Místenku nekupuješ, ta je zdarma. Pokud chceš sedět někde jinde nebo stát u WC, nikdo Ti bránit nebude, pokud dané místo nebude prodané jinému cestujícímu.
Jednání kraje, kdy nutí cestující na jiné lince nastupovat do zelených vagonů, jinak dostanou pokutu, mi přijde daleko horší.
Ty zelené dveře jsou pro cestující bez jízdenky to je trošku rozdíl. Ano mistenka je zdarma ale nejde koupit ta jízdenka bez místenky u ČD mám na výběr. Pak na lince v zavazku a jak je zvykem psát dostava dotace a má tam lepší druhou třídu a horší druhou třídu. Jak je to možné? A když si to tak rozdělil jak je možné že cestujícím na jízdenku IDS neumožní jet v té “ lepší “ druhé třídě? Ta jízdenka je plnohodnotná do druhé třídy a to ať je horší nebo lepší.
Furt jsem nepochopil, proč na té lince zavádí takové kraviny.
Zrovna nedávno místní výpravčí Turnov a okolí si povzdechli jak potíže stále přetrvávají, akorát se o tom nepíše , nebo nesmí psát
Ten místní správně uvědomělý výpravčí, co vyvolal jazykový konflikt, který musel řešit až Drážní úřad státním dozorem, při kterém konstatoval, že žádná „neznalost Bulhara“ se nekoná?
No snad je na sebe hrdej, chudáček nedoceněná.
Debile
A nemá snad pravdu?
Bohužel, výpravčí některých stanic to s předpisovým hovorem moc nepřehání… Jde zejména o stanice, kde je zabezpečovací zařízení elektromechanické, je tam i větší množství dalších stavědel a tedy i signalistů, kteří to také s předpisovým hovorem moc nepřehání. Nejde mi o to, aby to bylo stoprocentně dle předpisu, ale aby to alespoň mělo hlavu a patu a bylo to srozumitelné. Někdy fakt v rámci pudu sebezáchovy radši řeknu několikrát za sebou, že nerozumím a ještě se ptám. Jsem sice za pitomce, ale je lepší být za pitomce, než aby došlo k nějaké mimořádné události. Zato s výpravčími a dispečery na… Číst vice »
Nesmí psát? A kdo to zakazuje? 🙂
Já za sebe. Od prosince jsem jel 3 x z Mladé Boleslavi do Prahy a zpět a cesta byla vždy v pohodě. Bez jakéhokoliv problému. Můj otec jel zase 3 x z Mladé Boleslavi do Kolína a zpět. Zkušenosti stejné jako já. Myslím , že kdyby byly nějaké problémy , že by se o tom dávno psalo. Už i konkurence by toho chtěla využít. A jestli jim v poslední době nějaký vlak zkolaboval… to se stane čas od času úplně každému…
Zkuste cestovat po rebublice a ne po jedné trase. Pokud se nesjednotí jízdné v jednom systému, tak tahle vládní katastrofa bude Jan dalším „úspěchem“ ANO… Aspoň tohle by pro lidi mohli udělat.
A radši se ani nezmiňuji o mezinárodních cestách. Pravidelně jezdím na Slovensko. Výhoda jedné mezinárodní jízdenky přes několik rychlých spojů byla obrovskou devizou. Teď kupuji 3 až 4 jízdenky podle trasy a cesty.
1) je to iritující,
2) složité na logistiku a
3) což možná mělo být zaprvé, je to podstatně dražší!
Já když jedu na Slovensko, zvládnu to na jednu jízdenku. Dokonce to jde až do Budapešti a na druhou stranu do Hamburku. Na 3 jízdenky jsem jel jen do Vratislavi, ale to proto, že to bylo o dost levnější, než jet na jednu.
Místní výpravčí bude jistě zcela spolehlivý a nezávislý zdroj informací, když si někde u piva povzdechne.
Zrovna na místní výpravčí v Turnově bych nedal. To, že si tam před volbami vyvěšovali propagační letáky na SPD, to překousnu, ale když mi nechá ujet spoj do Prahy kvůli deseti minutám zpoždění, aby nemusel zdržovat zvláštní vlak s párovkou, tak to profík neudělá. To ať se na mě nezlobí.
Před třemi lety měla SPD opravdu reklamy na nádražích po celé ČR. Nicméně tyto reklamy byly na legálních plochách a strana si je zaplatila. Takže to s výpravčím nemá souvislost.
Tam měli pověšená nějaká prostěradla mezi sloupy na nástupišti. Jestli to je oficiální propagační plocha, no nevím. Ale v té době budovy spravovaly ČD, nebo se mýlím?
To na věci nic nemění, prostě ty reklamy byly řádně zaplacené. Může si je zaplatit každá strana.
A přesto Arriva není schopra ani po půl roce provozu nabízet adekvátní kapacitu. Je to normální, že na R21, R22 a R24 jezdí jen jedna jediná jednotka i o víkendech, kdy původní ČD soupravy 854+054+054 praskaly ve švech? Je takový problém na ten vlak z Prahy do Turnova nasadit aspoň 3 spojené jednotky, když je velká poptávka? Nebo že by Arriva dost jednotek neměla?
A byla taková poptávka? Nevšiml jste si, co se kolem vás děje? Minulou neděli jsem jel do Prahy a zpět, jela jedna jednotka a každý měl pro sebe dvousedačku. V opačném směru jely dvě spřažené soupravy a také žádný nával.
Co se kolem mě děje jsem si všiml, především toho, že vlakem už jezdí hodně lidí a že když je hezky, tak jezdí linka R21 přeplněná. R22 a R24 jsou na tom podobně.
To jste měl kliku. Přeplněný vlak na těchto linkách jsem už hodně a hodně dlouho neviděl.
Ty vlaky tanvald-praha a rumburk-nymburk (zvlast cast trasy ceska lipa – mlada boleslav) o letnich vikendech vzdycky preplnene byvaly. S arrivou jsem tam jeste nejel, ale jeste s ČD a takova cesta v nedeli z bezdezu byla vzdycky tragedie. Ale bohuzel to jsou vzdycky takove narazy, nektere vlaky pred vikendem a pak samozrejme v nedeli odpoledne. Z rozhovoru se znamymi bych rekl, ze spousta lidi se tem vlakum kvuli tomu vyhyba. Ale tezko se to asi dopravcum resi, kdyz jde dohromady o ctyri nebo pet vlaku tydne a jenom v lete. To by si museli poridit nejakou specialni letni soupravu… Číst vice »
Dnes je situace ve veřejné dopravě úplně jiná. Před dvěma týdny jsem byl v Praze na hlaváku a takové liduprázdno o víkendu jsem tam ještě nezažil. Jinak si myslím , že Arriva je připravena. Dovezli sem nějakých 27 jednotek ř.845
Kdysi jsem po těchto tratích jezdil docela dost a vždy to byla dost nárazovka. Ve všedním dnu v prvním rychlíku z Kolína do Rumburka v Boleslavi 30 lidí , ale v tom samém vlaku v sobotu i 200.
Na lince Turnov – Praha jezdí přeplněná souprava kdy?
Nevim jak vy, ale ja jezdim denne R24,
Kladno-Praha na nejvíce vytíženém úseku této linky. A nikdy jsem neměl problém si sednout
Já jsem občas jezdil R24 mezi Rakovníkem a Prahou (ještě za dob ČD) o víkendech, kdy nejvíc lidí nastupuje v Rakovníku a Lužné, pak ještě jich hodně bývá i v Kačici, ale v Kladně už tolik ne. O víkendech by tam měly povinně jezdit 2 jednotky v celé trase, jedna je fakt málo.
Letos v únoru jsem měl tu čest to vyzkoušet s Arrivou, naštěstí jen mezi Hostivicí a Prahou a ta jediná jednotka byla přeplněna k prasknutí.
Už jsem tady byl svědkem vypravení dvou jednotek před Koronou. Lidi jedoucí mimo pásmo PID, třeba až do Turnova mají často rezervace. Dle mých informací od zaměstnanců skládají vlaky podle předběžné poptávky (vyprodaných rezervací).
Co si MD objednalo, to má!
Zajímalo by mě, kde kraje vzali tu spokojenost? Ústecký kraji styď se. Ministerstvo dopravy za Arrivu styď se. Ústecký kraj propaguje mjn. i cykloturismus. Zkoušeli jste jet s kolem Die Laendebahnem? Nedoporučuju. Když bude ve vlaku kočárek, tak už vás s kolem nevemou. Když bude v tom malém místěčku volno, tak stěží vložíte jedno kolo, které bude překážet spolucestujícím. Ted v pátek spolucyklisté vyzkoušeli Die Laenderbahn. Mají stejnou zkušenost jako já. Kam se vejdou tři kola, Laenderbahne a UL kraji, aby nepřekážela, abychom je nemuseli hlídat? Ukažte nám to? Už nikdy nepojedeme s kolem. Die Laenderbahnem. UK hlásá, jak dobře… Číst vice »
chtěli jsme místo vlaků tramvaje? máme je, se vším všudy … 🙁
Už nikdy nepojedeme s kolem
To je dobře. Jeďte raději na kole.
Vy musíte mít těžký život.
Ve vlaku DLB je tlačítko, pomocí něhož můžete požádat o zastavení.
Nevím, jestli opravdu tak špatně počítám, ale nepřijde mi, že by Arriva na rychlících dodržovala kapacitu. Zasmluvněné posily na R26 vůbec nejsou vypravovány, na R21 a R24 spíše zřídka. Navíc stále někdy jezdí nerekonstruované jednotky – a to ne jako posily, ale jako hlavní jednotky…
To stejné na R8, ve spičce 4 vozy, RJ se snad zbláznil.
„Navíc stále někdy jezdí nerekonstruované jednotky – a to ne jako posily, ale jako hlavní jednotky…“
Jenom v Olomouckém kraji jezdí moderní jednotky 810 a 814, namísto starého Švýcarského šrotu.
R21 spíše vůbec, jelikož bylo nasmlouváno i 4 jednotky na soupravu…
Dřív jezdily Brno Bohumìn 6 „hnusných“ béček, pátek a nedě 10.Jezdily plné.Teď stačí 4 až 5 vozů,to mi hlava nebere.Jó ,zapomněl jsem,měla by tam být klimatizace,včera zrovna ve dvou vozech ji asi zapoměli pustit.Celkem sauna.Neděle a vlak poloprázdný.Dobrý výsledek,je potřeba se pochválit
Deset jsem jich už dlouho neviděl. Ono totiž pravidelné řazení bylo 8 vozů.
No hlava vám to nebere zřejmě proto, že v Brně jsou školy zavřené a tak nejezdí studenti. Už asi 3 měsíce. To ale není žlutého chyba.
A taky tam nemůžou jezdit sem a tam režisti, protože by si museli zakoupit jízdenku!
To určitě, R8 za ČD 8-10 vozů ve špičce. RegioJet maximálně 5. Nezlobte se na mě, ale takhle jezdí od prosince, kdy na to koronavirus neměl žádný vliv. Na začátku tam lidé museli stát, většina už to vzdala a zvolila si alternativní způsob. Také nechápu, proč po mě stevardi/ky chtějí ve třídě Standard místenku, když se jedná o rychlík, kde nemá co dělat povinná místenka. Teď se může vymlouvat na koronavirus, ale vypravovat 4 vozy ve špičce, z toho jen 3 vozy 2.třídy, z nichž cestující s doklady IDS narve do jednoho vozu, vážně nepovažuju za bezproblémový. Představte si, že… Číst vice »
Zřejmě nechápete rozdíl mezi výmluvou a omluvou.
Ale jasně, student se narodil v roce 1995, ale to je jenom _výmluva_, stejně dostane seřváno, že cinkal klíčema.
Co to melete za nesmysly? V lednu a v únoru studenti nejezdili? Nebo vám přijde, že snížení kapacity o 50% je zcela v pořádku? Pokud ano, tak s těma klíčema můžete cinkat Vy.
V lednu i v únoru jezdily běžně osmivozové soupravy na R8. Pokud jste je neviděl, vaše chyba.
Pro pana Sůru. Pane, přesně jak píše Krušnohorec. Hodnotit to jak se co povedlo, jak co funguje jen z vyjádření těch, kteří tuto změnu provedli, není moc objektivní. Oni svoji práci kritizovat nebudou. Nebylo by objektivnější raději udělat průzkum přímo u těch, kdo tuto službu používají u cestujících? Bylo by to spravedlivější a předešlo by se i naprosto zbytečným mnohdy i urážlivým reakcím některých diskutujících.
To tady nehrozí.
Minimálně na Liberecku by to „hrozit“ mohlo – tam to má pan Sůra tak nějak doma. Otázkou samozřejmě je, jestli by na takový průzkum našel volný čas. Ale jinak je to dobrý námět na nějakou letní anketu v době okurkové sezóny…
Pokud se nepletu, na zahájení provozu s chybami ti samí úředníci a politici start kritizovali. Teď nekritizuji, tak jsou zaujatí?
Zřejmě jsem svoji odpověď špatně odeslal, tak ještě jednou stručněji. Pane Sůra ano každý politik je zaujatý a svoji práci kritizuje jen když už je to opravdu zřetelně jasné, že je něco špatně. Jinak by byl sám proti sobě. Proto jsem kvůli objektivitě navrhl raději tu anketu.
Pane Sůra, proč jste nezveřejnil můj příspěvěk, který jsem napsala zhruba před hodinou?
Dělat průzkum jen proto, aby se předešlo zbytečným a urážlivým reakcím na diskusích? A nebylo by levnější ty diskuse zrušit?
Ty reakce jsou samozřejmě až vedlejší. Hlavní by přece měla být pravda a objektivita. On již nadpis je tak trochu zavádějící. Napsat že jezdí bez problémů. Jezdím služebně velice často a neznám dopravce který by jezdil bez problémů. Každý nějaké má. Jak by se vám líbilo, kdyby jste si přečetl, že žádné problémy nejsou, vyrazíte s rodinou na výlet za zážitky a v parnu nepůjde klimatizace a jediný záchod na soupravě bude ucpaný? Nevím jak vy, ale já než si něco koupím, si na netu nejprve přečtu recenze o výrobku od ostatních spotřebitelů a ne leták od výrobce ve kterém… Číst vice »
To se dělo vždy. Když linku jezdily ČD, tak se také neklimatizovalo, naopak vadilo, když byla cestou otevřená okna. Také byla zpoždění. Také byly ucpané záchody. Jen na diskusích nikdo opakovaně nerozebíral jeden problém na jedné lince.
Evidentně jste mě nepochopil. Já přeci nepíšu že dříve problémy nebyly. Já jen poukázal na to, že by se to, zda ty problémy nejsou i dnes mělo zjišťovat u cestujících a ne u úředníků kteří to vymysleli a vlak třeba už dlouho ani neviděli, natož v něm jeli.
MOc by se tím nezískalo. Ozvou se ti ublížení. Modří. Spokojení nemají důvod se ozývat.
Já si nemůžu pomoci, ale jak diskuzi pročítám, tak se tu objevuje novodobý nebo spíš „dopravní“ rasizmus. Uvědomujete si jak pejorativní je označení „ti modří“?
Máte pravdu. Proč se v diskusích tak často hovoří o „žluťáskovi“ Jančurovi, že?
Příklady táhnou, navíc v časech úspor bude motivace krajů a možná i ministerstev vypisovat tolik soutěží, že si soutěžící budou moci vybírat co přeberou ČD a že prostoru je dost. Vozový park pro 21. století s přivřením obou očí má ČD tak 45% výkonů…
Budou volby v krajích, kvalitní doprava i na zaostalé železnici bude jistě téma.
Naprosto s vámi souhlasím. Teď by se již kvůli snaze ušetřit nemělo stávat to, co zde někdo udává, že Liberecký kraj dá linku Arrivě i když ČD byly levnější a nybidly lepší vozidla. To samé bylo v Pardubickém kraji 😀.
Je někde k dohledání ta levnější nabídka ČD s lepšími vozidly pro Liberecký kraj?
To se zeptejte pana Jožina
Zeptal jsem se, ale pochybuji, že odpoví. Proč by to dávali dražšímu? Kraje jsou docela pod kontrolou, takže to už by se profláklo.
Někdy minulý rok tuším byla nějaká aféra kvůli určitému personálnímu propojení. Možná že v tom bude zakopaný pes.
Utíkáte od dotazu na cenu, v tom bude zakopaný pes. Kvůli personálnímu propojení se výběr dopravce opakoval.
Otázkou je, zda budou finance na nové vlaky nebo na výrazně novější vlaky. Koronavirus s vládou hodně zamával s financemi.
Dívat se na stáří vozů je relativní. Zálěží na údržbě a kvalitě výroby. I nové vozy a lokomotivy jsou poruchové. Starším vlakům lze změnit interiér.
Dalším kritériem by měl být kvalitně proškolený personál ve vlacích.
základním hlediskem by měl být komfort cestujících, především těch co jedou za plné jízdné a doplácejí při absenci jednotné jízdenky na nárůst nákladů ( zde jízdného) na stejném úseku z nádraží ( zastávky) A do nádraží ( zastávky) B
souhlasím, že by se mělo myslet hlavně na cestující. Někdy výběr dopravce nahrává spíše ušetřit co nejvíce.
Zapomenuty? To ne, na ty prusvihy nezapominam.
To musí být prima být pořád zahořklý a naštvaný… 😀
To musi byt prima nevedet o cem pises. Ty taky chodis do restaurace, kde jsi byl 10x a nikdy ti tam nic nechutnalo? Nebo tam pujdes pojedenacte? A zase si budes stezovat, ze ti nechutna?
Ne, proč? Vám jezdí vlaky soukromníků pořád pozdě a neuspokojivě, že používáte takovýto příměr? 😉 Já na dvě linky koukám z okna a obě jezdí v pohodě, v drtivé většině načas. Takže mně v té samé restauraci moc chutná… 😉
Jo, lidi mají na kvalitu jiné nároky. 🙂 Někdo chodí do té, kde nechutná mně, já chodím do jiné, kde zase nemusí chutnat ostatním, gumídku. 😉
To vám už desetkrát neuznali režijku?
Já ale žádnou nemám. 🙂 To je tak trapné, když se pleteš :-D.
Krajské úřady svoji práci přece nebudou hanět. Nevím jaký je to pokrok když v Ústeckém kraji místo Regionovy jezdí naddimenzovaný a ušmudlaný motorák Regiojet UK. Nevšiml jsem si, že změna dopravce zvýšila počet cestujících.
Dle smlouvy by už během příštího roku měly jezdit nové elektrické jednotky, které se v současné době vyrábí v Polsku. Tím bude problém vyřešen.
Za dob ČD bylo na většině těchto tratí samoobslužné odbavení. Řada lidí nepřítomnost průvodčího zneužívala a jezdila načerno. Teď mají utrum – ve vlaku je průvodčí. A tak není divu, že lidi kafrají a stěžují si.
Střekov – Děčín jezdil průvodčí. Ostatní jsem nepoužíval.
Nejezdil. Pouze na jednom vlaku z Děčína do Litoměřic. Důkaz: http://jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2019/2019_073.pdf
na tratích Žatec západ – Most, Jirkov – Lužná u rakovníka, Most – Rakovník průvodčí byl u ČD. Které tratě máte na mysli?
Ústí – Úpořiny – Bílina, Ústí-Střekov – Děčín.
Zato když ČD provozovaly naddimenzované soupravy na R8, tak byly zlaté.
Jeden problém s Arrivou ve Zlínském kraji nebyl dodnes vyřešen – zajištění osobních vlaků na Slovensko. Tyto vlaky nejezdí kvůli neshodám mezi Arrivou a ŽSSK a ani jeden z objednatelů (Zlínský kraj, slovenské MD) nemají zájem tento problém vyřešit.
Čili to není problém Arrivy, ale objednatelů, je tak?
Nekde jsem cetl, ze Arriva se zajizdenim nemela problem, ale presne jak rikate, problem objednavatelu..Mame tu navrh JR 2021, v tom to take neni, proc to nikdo nepripominkoval?
Dlouhodobě se ozývají starostové obcí podél trati, ale nikdo je neposlouchá. To je potom těžké s tím cokoliv udělat. Zvlášť když jde o mezinárodní spojení.
Je to problém dopravců i objednatelů. V praxi stačí, když i dopravce projeví zájem jezdit – v takovém případě je daleko snazší vyjednat s objednatelem nějakou rozumnou dohodu.
A vy VÍTE, že Arriva zájem nemá?
V případě Modrého Národního je to problém objednavatele, v ostatních případech problém dopravce, že neprojevil zájem. 🙂
Těžko říct. Každopádně o to nejspíš nemá zájem ŽSSK, takže to je docela velký problém.
Takže Arriva s tím nemá nic společného,ale už jste ji pomluvil.
No ČD by tam určitě jezdily i bez objednávky,na Slovači s kulometrovým vozem a odminovacím vozíkem před lokomotivou.
Viníky jsou všichni. Kromě Arrivy a ŽSSK jsou aktivnější dopravci, kteří rádi sami vyvíjejí nějakou iniciativu. Třeba GWTR s vlaky do Polska, nebo DLB, která se domluvila s Němci na prodloužení vlaků z Vejprt do Cranzahlu, aniž by ji k tomu někdo nutil – původní objednávka Ústeckého kraje zněla jen do Vejprt.
Můj názor je spíše smíšený. V Libereckém kraji nemohu říct že bych byl spokojený. Desira která přišla jsou na místní poměry spíše vysokopodlažní a mnohdy se stává že místo něj jede 845ka. A linka Železný Brod – Tanvald taky není nejlepší, místo ČD a jejich RegioSharků jezdí Arriva s 845kama a mnohdy vzniká zpoždění, zřejmě špatnými adhézními podmínkami, takže posun spíše dozadu. No a rychlíky? Jediný plus je maximálně v zásuvkách a veliký nedostatek v otevíracích oknech, ze zkušenosti v těchto letních dnech, které budou ještě horší, je tam jako ve skleníku. Na závěr upozorňuji že nejsem zastánce ČD, jen… Číst vice »
Na lince Železný Brod – Tanvald jezdily RegioSharky pouze o víkendu, kdy přebýval vůz z jiných linek v kraji. Jinak tam pravidelně jezdila Regionova. A tu poznámku k nízkopodlažnosti celkem nechápu. Dopravce může za to, v jakém stavu jsou nástupiště?
ČD od nového jízdního řadu nabídli Sharky a i byli levnější, tak jak je možné že to dostala Arriva? Ale co už…
Ano za nástupiště nemůže dopravce, ale potom nemůžu kraj s čistým svědomím napsat, že jsou nadmíru spokojeni. A chudáci cestující budou lézt do vlaku jako opičáci.
ČD nabízely akorát putovní výstavku, protože žraloků mají málo.
Nabízeli ale jen na část výkonů zbytek byli regionovy a ty kraj nechtěl. Díky tomu po přepočtu mohla být cena nižší.
Je někde ta nabídka zveřejněná? Nikdy jsem neviděl, že by ČD nabízely RegioSharky. Ostatně ani na spojích z Liberce do Děčína už nejezdí na každém osobním vlaku tak, jako tomu bylo dřív. To mám ale jen z okna, protože trať jezdím rychlíky, a to obsluhují Rakve 843.
Tady můžete číst prosím… https://zdopravy.cz/desiro-je-horsi-nez-regioshark-cd-byly-levnejsi-tvrdi-odborari-liberecka-zakazka-miri-k-uohs-30685/
Ano, teď je tam jako ve skleníku protože většina vlaků jezdí (jezdila) s vypnutou klimatizací. 845 na některých párech osobácích jezdit má, takže to není žádná mimořádnost. A jak zde píšou ostatní, dopravce nemůže za stav železniční infrastruktury. Regioshark sem tam v životě neviděl, většinou jen Spidera či Reginu.
R26 u Arrivy je teď komfortem oproti tomu, co jezdilo předtím na úplně nové úrovni… ALE za tu dobu, co sem od prosince jel, jim víckrát záchody nešly než šly… Jeden na celou jednotku je fakt málo. Navíc když je R26 dlouhodobě osekávana o spoje a trasováním přes všední dny přes Rudnou se čas jízdy ještě protahuje, tak to už nezvládají ani ocelovější močáky 😀
Ona je i verze se dvěma zachody
Vím, ale ne na R26 a zatím nemají dostatek jednotek na to aby nasadili i na R26, jak mi psali v mailu, kde sem se na to ptal.
Wow
Jo, opravdu je ta Arriva tak super??? Doteď mají nefunkční e-shop, koupit lístek na kolo je nemožné, tudíž, když bych potřeboval mít jistotu že ve se dostaneme bez problémů, nezbývá než jet jinudy s ČD….opravdu výhra….
A Länderbahn? Na Vejprty náhrada bafiku tramvají z Zwickau, velký potlesk…. Bych chtěl vidět jak tam naložili těch klidně 15 kolistů z Chomutova….opravdu pokrok až to bolí.
Nejezdila do Vejprt náhodou naposledy Regionova? Myslím že na tom odpoledním obratu určitě. Tam se vejde kolik kol?
Jezdila, ale když se zadařilo počasí , tak se odpoledne vracelo 30 – 40 německých cyklistů. V tom případě ČD místo Regionovy nasadily dopolední 810 + 013.
německé cyklisty předpokládám echt neměcký wagen neurazí 🙂
Pokud se tam vejdou
stačilo v rajchu, stačí i v protektorátu
Arriva by si měla nechat navrhnout a udělat nový web a eshop od někoho, kdo tomu opravdu rozumí. Současný stav je šílený, začíná to už mapou, kde nejde prokliknout města, takže člověk nezjistí odjezdy. Klikat se dá jen na čáry, ale tam je se zobrazí jen konkrétní linka.
eshop je tragický hlavně na mobilu, kde se nezobrazují chybové hlášky a našeptávač funguje jen občas. Takže stačí jeden drobný překlep (třeba Vsetin místo Vsetín) a nenajde to žádný spoj. Tímhle přístupem můžou zbytečně přicházet o zákazníky.
Ano, eshop Arrivy nefunguje ve Firefoxu, nejde rezervovat kolo, to se musi delat po telefonu.
Jednotky v lete topi, protoze nechladi, haky na kolo jsou tak uzasne ze bezny trek se tam skoro neda povesit (chtel bych videt nekoho s 29 fullem)
Kuprikladu v pondeli 8.6.2020 bylo nutno v Novem Boru prestoupit. Nejaka omluva, pomoc s kolem temi uzkymi dvermi? (A to mam na dnesni dobu uzka riditka) Ne, ale za to kyselej ksicht, nova kontrola jizdnich dokladu vc. listku za kolo nesystematicky vydaneho POPkou a plno blbejch kecu.
Pripada mi to jako CD pred cca 15 lety.
Tak Firefox má jen 9,8 % českých uživatelů (zdroj: StatCounter 5/2020), kdo by se o ně zajímal. :-))) Holt práce kvapná (neotestovaná), málo platná.
Přeprava jiných dopravních prostředků a sportovního náčiní je holt součástí základní dopravní obslužnosti jen velmi omezeně…
Ano, vy se s paní Hňulíkovou asi znáte velmi velmi dobře, že….. aneb „zákaznický“ přístup někdy z 80.let…..ale že jsou ramena, kde je o službu zájem /nebo by byl, kdyby se uměla adekvátně prodat/ je asi zcela mimo vaše chápání…….Zkuste mi vysvětlit, jaký je IT problém udělat v eshopu 4 chlívečky navíc coby hák na kolo….to opravdu netuším co je to za světoborný problém….
Nebude to spíš o tom, že chlapci od Arrivy spíše nechtějí, než že by to nešlo, že?
Z mé osobní zkušenosti to nejlépe zvládli AŽD a hlavně Die Länderbahn. S Arrivou jsem byl také spokojený, až ta neustálé svalování chyb na ČD, když třeba přijeli s 15 minutový zpožděním z počáteční stanice a pak palubní personál vykřikoval na celý vlak, jak jsou ČD strašný, že oni teď musí 5 minut čekat kvůli jejich zpoždění. Negativně hodnotím RJ v Ústeckém kraji. Tam jsem jsi připadal kvůli těm nepohodlným vlakům jak v 70.letech a říkal si zlaté regionovy.
Bohuzel u nas ve Zlinskem kraji to je denni chleba. Ano, neni to (nekdy) chyba CD, ale Slovacke Expresy jezdi permanentne zpozdene. Kvuli spatne resenemu JR a naslednemu obratu je Os Arrivy opozden kvuli vlaku CD.. Ohledne vozidel jsem take spokojeny, Linty a pote Stadlery, to je mnohem lepsi nez 814, co tam jezdily predtim. Dokonce i nerekonstruovana DB628 ac z venku pusobi hrozne, tak vevnitr drzi urcity standard a pohodu cestovani. Porad lepsi nez 814
Expresy jsou zpožděné kvůli modernizaci dluhonic ..za to může SŽDC.
Kdyz vyjizdeji z Prahy kolikrat s pulhodinovym zpozdenim? Nejak nevim, zda za to muzou Dluhonice…
To je zajímavé že v Přerově mají expresy max.do deseti minut zpoždění a to ho používám často.
Kdyz se podivam na dnesek, tak R883 mel jen 15min, R 887 na odjezdu z Prahy 18, ted uz ma 21.Co s tim asi udelaji Dluhonice? A to jsem jen otevrel GRAPP a mrknul se na slovacke expresy…
Smlouvou je dáno, že po roce 2021/2 mají být dodány nové elektrické jednotky, co se týká regionov, tak jsou z hlediska hluku i nástupu horší.
Dý Lendrbán by si měl opravit nápisy. Nejsme v Protektorátu aby platilo: Napšed njemecki, potom tšeski“
Ty nápisy přetrvaly z doby, kdy tyto soupravy zajišťovaly mezistátní dopravu do Česka v trase Zwickau/Plauen – Klingenthal – Kraslice – Sokolov. Na české straně byl (a dosud je) dopravce GWTR.
Jo nápisy bych jim odpustil, ale hlášení namluvené Google překladačem by si teda mohli odpustit. 😀
Žádný náměstek před blížícími se krajskymi volbami nepřizná, že něco pokazil…..
To bylo hejtů, to bylo článků, to bylo žlučníkových kolik a infarktů myokardu, když modrásek musel poprvé za jízdenku zaplatit… a je po všem.
Nic než závist
Závist? Realita každodenních dnů , hodně lidí si mysleli že změnou dopravce si polepší.jak to dopadlo víme.evidentne stě vlak neviděl nikdy.
,,Vyplývá to z dotazů mezi kraji a ministerstvem u příležitosti půlročního výročí nástupu dopravců.,,
A cestujících, tedy lidí kteří je využívají (resp. Musí využívat) se zeptal kdo ? Hlavně že z jejích daní slaví výročí.
Lidi, potažmo cestující nikoho nezajímají protože průzkum stojí peníze, bohužel v hlavách lidí co to mají v otěžích je to tak nastavené.
To se modrým gumám moc dobře číst nebude… 😀 Už se těším na příspěvky od těch, co zdůrazňují, že nevyznávají žádnou barvu, jen vědí, že ČD jsou huj a soukromníci fuj. 😀
Mě se hlavně dobře čte váš připitomělý komentář vzhledem k tomu že všichni ví že realita je někde jinde 😀
No, a jezdí už Arriva s plnou kapacitou, nebo jen s částí jednotek, třeba R24?
Třeba by to chtělo napsat konkrétně, pokud očekáváte konkrétní odpověď.
Co byste chtěl konkrétního? Prostě vídám do Rakovníka jednu jednotku, když měly jezdit dvě. A dost by mě zajímalo, jestli dostávají platbu podle skutečnosti, nebo podle teorie.
Corona virus?
Ale kopnout si jste neodolal. Bohužel vedle.
Je vidět jak brzy se zapomene jak to v prosinci vypadalo hlavně arri a předváděla parodii na dopravu.dostali pokutu tak ji mají zaplatit ..a ne o tom jednat.zlepseni přijde až tzv. Alternativní dopravci zacnou nasazovat vlaky a ne ojeté šunky …v původním stavu.
K čemu jsou nové vlaky když si cestující musí místo jedné jízdenky kupovat pět ….
A to je jaká konkrétní relace?
Zkuste Teplice – Volary. ČD – GWTR – ČD – GWTR.
A nově to budou jízdenky jen tři.
DÚK: Teplice – Blatno u Jesenice
IDPK: Blatno u Jesenice – Strakonice
GWTR: Strakonice – Volary
IDPK spouští jednotlivé jízdné od 1.7.
„jen“?! To jsme rychle snížili standardy, měla by to být jedna…
Ty nejsi normální.
Jo, zvlášť v Os který je součástí IDS (a většina cestujících jezdí s jízdenkou platnou v místním autobuse) neplatí režimky.
Jo, to je fakt, ale ne všichni žijí v Jihomoravském či Zlínském kraji, kde jsou politici dopravní experti.
Když jsou „ojeté šunky“ kvalitnější, než to, co tam jezdilo, tak mi to zase tak moc nevadí. A jet Arrivou z Turnova do Prahy je příjemnější než to, co tam předváděly České dráhy. V listopadu 2016 mi málem uletělo letadlo, protože nedokázali nahodit motor.
Až příště zase pojedete na poslední chvíli a tentokrát zdechne motor Arrivě, tak to bude stejné…
Jel jsem o jeden spoj dříve právě proto, že jsem byl u ČD na problémy zvyklý. A stalo se! Proto jsem napsal „málem“. Ale díky za konstruktivní rady. To fakt pomůže!
Neradil jsem,. Jen jsem chtěl říci, že technika selže občas kde komu.
Ano, člověk si musí zvyknout, proč by si stěžoval, když mu to stejně nepomůže. Právě třeba na rychlících ta zhoršená kvalita dopravy je vidět nejvíce. Viz Kladno, Tanvald atd. Minimum WC, Špatné sezení, není kvalitní 1. třída atd.
Kvalita dopravy na rychlíku do Tanvaldu stoupla tak o milion procent…
No jo maj to na mechach tak je to jiste pohodlnejsi a tissi o tom zadna.. Ale po prakticke strance (bez klimy bez oken malo mist pro kola) to tak ruzove nevidim..
Nedej boze kdyz se ten jeden zachod ucpe😄
Sám se ten záchod neucpe.
Dobře, tak někdo ho ucpe, ale je bezpředmětné si myslet, že to udělá někdo záměrně ve jménu ČD. Ono i u ČD tam hází někteří ledacos.
A co tam jezdilo předtím? Klimatizace žádná, 4 háky na kola, první třída také žádná, hlučné … prostě hodně velký podprůměr.
Co to placate? Do btn 757 se vejde 10 jizdnich kol a na tanvald to jelo se 3-4mi vozy… Arriva taky nema zadnou klimatizaci a jako bonus si nemuzete otevrit ani okno…
Zažil jsem tam 4 kola, a už se tam skoro nedalo projít. Těch deset kol … nechtěl bych slyšet připomínky průvodčího, ani si to neumím představit, protože s sebou kolo občas tahám. No a na Tanvald běžně jezdil také motor a 1 přípojný vůz, takže kapacita nic moc. Ty 4 vozy měl jen víkendový vlak tahaný kdysi Bardotkou, ale ten měl jeden vůz zpoloviny předělaný na kola. Jo, to Arriva nemá. Ale v každém vagonu (tedy i motoru) má Arriva na kola stejný prostor jako přípojné vody u ČD. Jen se tam pak asi taky nebude dát projít. Uvidíme v… Číst vice »
No když jsem viděl jak si arriva přifrčela a co to vydávalo za zvuky… To je jak ojetá regína
😄👍
To nemyslíte vážně.
Já bych řekl, že asi tak o milion procent klesla. Zlaté 854 a 054…
Vždyť to není vůbec pravda. WC ve vlacích je dostatek, sezení je velice dobré a je i kvalitní první třída. Tak kde je zase problém? Ale chápu, že ušatá potřebuje standardní vůz řady B, aby to bylo kvalitní cestování. Jenže tohle naopak naprostá většina lidí NEPOTŘEBUJE.
Jasne jeden zachod je fakt dostatek👍.. V lete bez klimatizace a bez moznosti otevreni oken taky vynikajici zalezitost👌👌..
Taky by me zajimalo kolik se tam nacpe kol😄
To nevíte? Proč kritizujete, když nevíte.
Nekritizuji, ptam se.. Misto zcestne odpovedi jste mohl odpovedet…
V nabídce uvádějí, že každá jednotka 845 má 16 držáků na kola.
A opět nám nastupuje úderka drážních důchodců v čele s panem ušatým, aby nám vysvětlila, jak se na věci správně dívat…
Větší blbost vás nenapadla? Škoda komentáře k vašemu příspěvku. Nedrážní úderko z mateřské školky.
Kvalitní 1. třída na Tanvald :-))))
bez štenic a s ramínkama?
S tou cestou z Prahy do Tanvaldu musim nesouhlasit. Jezdim docela pravidelne a oproti ČD je to velke zlepseni. Ano, nekdy nejde wc, ale to neslo obcas ani ve vlaku ČD. Jinak je cesta mnohem pohodlnejsi a ocenuji i ten tichy oddil.
Naposledy jsem do Tanvaldu cestoval ve čtvrtek a vše O.K., i včetně NAD v úseku Všetaty – Mladá Boleslav. Mnohem častěji cestuji do Rakovníka a tam vždy vše bylo naprosto bez problémů z hlediska vozidel a po vybavení vlakvedoucích stejnými POPkami jako mají ČD odpadl i krátkodobý problém s odbavením. Bohužel zdejším správně modrým se ničím nezavděčíte…
Krátkodobý problém s popkami byl od zacatku několik měsíců.
Arriva na lince R21 přinesla něco, o čem si obyvatelé měst okolo trati 070 mohli ještě před rokem nechat leda zdát. Pohodlné sezení po dvou, tichá a klidná jízda, zásuvky… Nejlépe je to vidět v Čakovicích, které při křižování slouží jako červí díra spojující éru normalizace (osobáky Českých drah) a současnost (rychlíky Arrivy).
Jo, hlavně ty zásuvky, to je hlavní.
To vám neberu 🙂 Pro mě je asi nejdůležitější to pohodlné sezení po dvou a to, že vlak neskáče jako splašená kráva. Ale je fakt že zásuvky jsou super bonus. Jízda je to dlouhá, takže se dá třeba pracovat na noťasu.
Je ale asi pravda že zásuvky se přežijí dřív než budou standartem i na podobných linkách. Noťas dneska vydrží tři hodiny běžně a těch co skutečně pracují zase tolik není a na filmy se kouká na mobilu nebo tabletu, takže USB dobíječky nejspís budou časem stačit.
Milý Jendo a nevadí vám že srovnáváte dvě rozdílné věci? Osobák na vedlejší trati s rychlíkem. To nejhorší co provozují ČD s tím nejlepším co má Arriva. Na mě jako podobná červi díra zas působí,a to mnohem větší a křiklavější, když se potkával třeba v Pardubicích rychlík Arrivy mířící na Slovensko s railjetem od ČD. Oba mezinárodní vlaky. Když už srovnávat, tak alespoň přibližně podobné kategorie vlaků.
Presne tak👍 ale nesouhlasil bych ze puvodni 854 plus komforty nebo brejle plus becka jsou nejhorsi co CD provozuji… V tomhle vede jednoznacne regionova😄
Milý Ludvo, evidentně vůbec nevíte, jak to na trati 070 vypadalo a vypadá, ale hlavně, že komentujete 🙂 České dráhy tam teď na osobácích jezdí s těmi samými vlaky, se kterými tam jezdily do minulého roku i na rychlících. Rychlíky jim sebrali, tak už s tím 70 let starým šrotem obšťastňují jen na osobácích.
Máte pravdu, že nevím, jak to na trati 070 vypadá, však také nekomentuji České dráhy ani to jak to na té trati vypadalo a vypadá, komentuji vyjádření pana Jendy o červí díře, když srovnává dvě rozdílné kategorie vlaků, dvě rozdílné služby. Proto jsem udal ten můj příklad ve kterém by naopak totálně propadla Arriva. Nikdy není nic tak jednoznačné, jak to na první pohled vypadá a jen kritizovat a vysmívat se není v pořádku.
Peto,nebylo tomu 70 let! jak pises…jen necelych 50 let. Ale klidne si ucvrkni z 35 leteho srotu DB.Uvidime za rok ci dva,jak ty DB sroty budou jezdit a i vypadat…ok.
Railjet do Turnova nedostanete, i kdybyste se po … snažil sebevíc.
Viděl jsem vyjádření Arrivy, že uznává režijky zaměstnanců Správy železnic, netýká se rodinných příslušníků a důchodců. Ostatní by si mohli vzít příklad!
zdroj prosím
Kolovalo to před časem na Facebooku jako interní dopis vedení Arrivy svým zaměstnancům…
Start nejlépe to zvládl Die Länderbahn a AŽD Praha
Já neviděl problém ani i regiojetu . Leo měl systém placení , ale pro cestujícího v poho. Vyjma arrivy vidím jen pozitiva a výhody a dle grafu měla být první dovolená v Jugoslávii na sklonku druhé pětiletky . No , a jedeme už letos .
Die Länderbahn? Ty co mají na převážně turistické, kde jezdí hlavně cyklisté na lince T7 kapacitu 5ti jízdních kol?!
DLB provozuje především vlaky na tratích Most – Louny – Rakovník a Chomutov – Žatec – Lužná u Rakovníka. Ten vlak do Vejprt je spíš k tomu mimochodem, podle toho to tak vypadá.
Buďme rádi, že DLB se dohodla s německou stranou na provozu vlaků v úseku Vejprty – Cranzahl, které vyjedou tuto sobotu, 20.6.