Poštovní vlaky skončily, pošta prodává desítky vagonů
Důvodem prodeje je nepotřebnost vozů.
Zájemci o ojetá železniční vozidla nemusejí hledat pouze v nabídce velkých dopravců.
Desítky vagonů nabízí (či nabídne) i Česká pošta, která definitivně ukončila provoz samostatných poštovních vlaků v dubnu 2023. Stalo se tak v souvislosti se spuštěním provozu nového třídicího centra České pošty v logistickém parku Ostrava Airport Multimodal Park v Mošnově.
Aktuálně je v nabídce 15 dvounápravových vozů řady Gbkkqs z roku 1985. Vyvolávací cena se pohybuje v rozmezí od 128 tisíc do 186 tisíc korun. Celkem má Česká pošta 45 vozů této řady. K tomu vlastní dalších 29 větších čtyřnápravových vozů Postw stejného stáří.
„Všechny tyto vozy jsou určené k prodeji,“ uvedl mluvčí pošty Ivo Vysoudil. Dodal, že důvodem prodeje je „nepotřebnost vozů“.
Příklad využití poštovních vozů lze nalézt v provozu společnosti GW Train Regio na Šumavě. Přestavěné „gábiny“ po Slovenské poště firma v sezoně využívá k přepravě bicyklů.