LOT 3a leaderboard

Poslední úsek po Geosanu a spol. dodělá nejspíše Skanska, nabídla nejméně

Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSDPráce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD

Stavební společnost Skanska je nejblíže tomu, aby získala zakázku na modernizaci posledního úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem.

Stavební společnost Skanska je nejblíže tomu, aby získala zakázku na modernizaci posledního úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ten měl být už letos hotov, ze zakázky ale odstoupilo česko-italsko-kazašské sdružení vedené Geosanem.

Skanska nabídla ze čtyř uchazečů nejnižší cenu: 1,398 miliardy Kč bez DPH; i nejkratší dobu pro zprovoznění stavby: 217 dní. Druhý Metrostav nabídl cenu téměř o 200 milionů korun vyšší, v soutěži bylo ještě sdružení Eurovia s Firestou-Fišer a Strabag. Vyplývá to z informací, které ŘSD zveřejnilo na twitteru.

Stát za modernizaci posledního a nejproblematičtějšího úseku zaplatí více, než plánoval. Odhadovaná cena byla 1,346 miliard korun. Ještě větší rozdíl je pak v případě celkového součtu za zakázku: původní vítěz na modernizaci celého úseku nabídl 1,75 miliardy korun. Stát nakonec zaplatí za tento úsek o čtvrt miliardy více. Už na jaře se totiž na staveniště dostala v soutěži Skanska, která měla provádět nejnutnější opravy po odešlém vítězném sdružení. Za tuto akci stát zaplatit 640 milionů korun. Skanska dokončila práce ve středním dělícím pásu mezi kilometry 91,24 (exit Humpolec) a 97,8 a kompletně modernizovala levý jízdní pás od kilometru 98 do 104,8 (exit Větrný Jeníkov)

ŘSD má vybrat ještě vítěze úseku 23 mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi, nejlepší nabídku podle hodnotících kritérií podal Metrostav.

Tagy D1 Humpolec - Větrný Jeníkov Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Skanska Top
9 komentářů