umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Poslední úsek po Geosanu a spol. dodělá nejspíše Skanska, nabídla nejméně

Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD
Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD

Stavební společnost Skanska je nejblíže tomu, aby získala zakázku na modernizaci posledního úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ten měl být už letos hotov, ze zakázky ale odstoupilo česko-italsko-kazašské sdružení vedené Geosanem.

Skanska nabídla ze čtyř uchazečů nejnižší cenu: 1,398 miliardy Kč bez DPH; i nejkratší dobu pro zprovoznění stavby: 217 dní. Druhý Metrostav nabídl cenu téměř o 200 milionů korun vyšší, v soutěži bylo ještě sdružení Eurovia s Firestou-Fišer a Strabag. Vyplývá to z informací, které ŘSD zveřejnilo na twitteru.

Stát za modernizaci posledního a nejproblematičtějšího úseku zaplatí více, než plánoval. Odhadovaná cena byla 1,346 miliard korun. Ještě větší rozdíl je pak v případě celkového součtu za zakázku: původní vítěz na modernizaci celého úseku nabídl 1,75 miliardy korun. Stát nakonec zaplatí za tento úsek o čtvrt miliardy více. Už na jaře se totiž na staveniště dostala v soutěži Skanska, která měla provádět nejnutnější opravy po odešlém vítězném sdružení. Za tuto akci stát zaplatit 640 milionů korun. Skanska dokončila práce ve středním dělícím pásu mezi kilometry 91,24 (exit Humpolec) a 97,8 a kompletně modernizovala levý jízdní pás od kilometru 98 do 104,8 (exit Větrný Jeníkov)

ŘSD má vybrat ještě vítěze úseku 23 mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi, nejlepší nabídku podle hodnotících kritérií podal Metrostav.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard

Už aby to bylo hotovo. Snad se všechno stihne v termínu.

off

Ten nadpis je trochu na štíru s logikou – Skanska nabídla nejméně – a přeso vyhrála?

Flatt1

Tento úsek D1 už navěky od prosince 2018 ponese jméno Ťokův průsmyk 🙂

Petr Čížek

Myslím, že na ministra Ťoka budeme ještě vzpomínat. V dobrém!

wenzel44

To se skutečně stihne za jednu stavební sezonu (tj. v roce 2020) nebo je tam nějaký háček, který nevidím?

_jan91

Není důvod to nestihnout. SDP a provizorní rozšíření je hotovo, chybí jízdní pás na Brno a půlka pásu na Prahu. Na jiných úsecích se běžně dělaly oba směry za jednu stavební sezónu, většinou trval jeden pás 3,5 měsíce, což odpovídá i nabídce Skansky. Ekodukt a dokončovací práce se dají dělat již za plného provozu.

Zlámalík

Myslel bych, že stihne, tam se totiž letos dělalo a menší půlka je víceméně hotová (ve směru na Prahu, plus mínus od Větrného Jeníkova po čerpací stanice na km 97 je položený nový beton).

1975

A nemají to dělat 112+217 pracovních dní, tedy 339 dní? Když začnou konec března/začátek dubna, tak to úplně do konce 2020 nestihnou, ne?

Partneři


Czechtoll

pst
podcast