Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Firma Geosan odstoupila od smlouvy na D1, konsorcium se rozpadlo

D1 úsek 03 Hvězdonice - Ostředek. foto: ŘSD
D1 úsek 03 Hvězdonice - Ostředek, ilustrační foto. Autor: ŘSD

Společnost Geosan odstoupila od smlouvy na modernizaci dálnice D1 v kritickém úseku Humpolec – Větrný Jeníkov. V ranním vysílání České televize to uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Z druhé strany smlouvu vypovědělo už včera Ředitelství silnic a dálnic, firma ale dávala najevo vůli ve stavbě pokračovat.

„Já si myslím, že pochopili, že by ten úsek nedostavěli,“ řekl Ťok. Podle něj se česko-italsko-kazašské konsorcium tvořené firmami Geosan, Toto Costruzioni Generali (Itálie) a SP Sine Midas Stroy (Kazachstán) během stavby rozpadlo.

„Budeme za to vymáhat penále, způsobili nám velké škody,“ doplnil Ťok. Nyní ŘSD vybere bez soutěže (v takzvaném jednacím řízení bez uveřejnění) firmu, která zasype dutiny na zhruba 600 metrech dálnice, čímž by dálnice měla být průjezdná bez omezení.

Ještě předtím chce ale ŘSD přesunout provizorní svodidla blíže středu dálnice, aby se rozšířil prostor pro provoz a údržbu. To by se podle Ťoka mělo stát do konce týdne. Stát chce následně v soutěži sehnat nového zhotovitele, který čtrnáctikilometrový úsek na Vysočině dodělá.

Sdružení českého Geosanu, italské Toto Costruzioni Generali a kazašského SP Sine Midas Stroy získalo zakázku za 1,75 miliardy korun, když odhadovaná cena byla o 300 milionů vyšší.

Ťok dodal, že do čtrnácti dnů budou na dálnici rozmístěny přenosné značky, které zakáží kamionům vjezd do levého pruhu. Ministerstvo totiž jako jednu z příčin kolapsu dálnice minulý týden vidí neukázněné řidiče kamionů. Ti se ale brání s tím, že selhala údržba dálnice, která zaostává za západoevropskými standardy.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
mfr
Host
mfr

Jedná se o Geosan group, ne Geosan s.r.o., to je jiný podnikatelský subjekt…

Jirka
Host
Jirka

Ostravské laguny przní Geosan Group a.s. IČ 25671464, sídlo Kolín, U nemocnice 430, nyní v rejstříku jako Geosan Stavební a.s. se sídlem v Praze (dohledatelné pomocí veřejných smluv a v řejstříku). Dálnici przní Geosan Group a.s. IČ 28169522, sídlo Kolín, U nemocnice 430. Kromě toho je ještě přímo v rejstříku firem zmíněno propojení obou firem, takže zdravou úvahou to asi zase tak úplně jiná firma nebude…

mfr
Host
mfr

Taky se podívej co to to Geosan s.r.o. Dceřinná firma od Geotestu nebo tak něco, ti s tím podle mne nemají nic společného… Stačí google…

Jirka
Host
Jirka

Geosan s.r.o. nefiguruje ani na dálnici ani na lagunách. Na obojem (a na plno dalších průserech) figuruje Geosan Group.

Kulhán
Host
Kulhán

Proč bude Ťuk Ťok rozmísťovat další značky, když už tam jsou na max povolenou šířku? Ten kdo tam vjel tam vjede i když si tam to přiblblo stoupne se značkou v ruce. To není o značkách ve zúžení přeci. Škoda že se to tady neřeší jako ve Francii. By šel ten frajer úplatkářskej vod válu a nejen von ale většina! Proč v Praze nemusí hybrid platit za parkování? Co je na tom ekologického? Toyota Rav v hybridu žere kolem 8mi benzínu a Toyota Auris 6 a spotřebuje se na ni míň materiálu a nemá v sobě ty baterky a ta… Číst vice »

milanek
Host
milanek

Tak na Geosan jsem už ve výběrovém řízení také narazil a opravdu tato společnost subjektivně není můj šálek kávy. Pibik kálet si na hlavu? Myslel jste tím udržovat dobré vztahy se zákazníky? To jsem ještě nezažil, aby se zákazník musel podbízet dodavateli, jak navrhujete.

Pibik
Host
Pibik

Ryze české firmy jsou zvyklé si kálet na hlavu a v rámci dobrých vztahů provést část prací zadarmo, navrhnout ještě postupy a pak čekat týdny na schválení objednatele, který ví, že čas běží, tak je vycukne, že to provedou na své riziko, kdyby to nevyšlo, aby bylo na žalobu. Realizátor je ve stavu vždy se děsíce co se objeví ve skrytých místech rekonstrukce. Uvidíme dojde asi na arbitráž o miliardy s českým státem a jsem zvědav kdo provede havarijní opravy, to bude také zajímavé sledovat kolik, jak by řekl Ťok těch pár lopatek kamení, bude stát, už to napoví o… Číst vice »

Monitoring
Host
Monitoring

Odhaduji, že dodelani bude na společnosti Eurovia a ještě Swietelsky bude opravovat kaverny….Jestli to tak opravdu bude tak jsem ztratil iliuze. Již 4 den toto rezonuje trhem. V případě ze to tak bude, budu opravdu aktivní jak se to muže takto “transparentně” stát. Že by ředitel závodu Praha?

Petr Čížek
Host
Petr Čížek

Proč zrovna Swietelsky, co Vám provedl? Nebo snad něco neprovedl?

Karel Fiala
Host
Karel Fiala

Psal jsem někde o tom co proved,neprovedl? Staré přísloví, potrefená Husa se ……….
Jen konstatuji neprehlednutelne sympatie a …… modří vědí.

Jirka
Host
Jirka

To je ta firma, co v ostravě už 15 let likviduje laguny a výsledek je jenom prodlužování termínu, vysávání peněz a z občasného siřičitanového pachu na fifejdách je to v létě teď už pach trvalý? Tomuhle dá někdo další státní zakázku??? Nechcu malovat čerta na zeď, ale už od začátku to pěkně smrdí…

Pedro72
Host
Pedro72

Tipoval bych, že je to velká maškaráda. Dodavateli se zhroutil harmonogram i rozpočet, penále rostlo do astronomické výše, druhotná platební neschopnost pomalu ruinuje subdodavatele. Tak to ŘSD odpískalo a Ťok se snaží politicky uhrát nějaké bodíky, aby mu to nezlomilo vaz. Náklady tak jako tak zaplatí erár.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Třeba si teď už konečně někdo kompetentní uvědomí, že „vysoutěžená“ nízká cena ani zdaleka nemusí být skutečným přínosem, a vzpomene si občas i na známou pravdu, že „nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat laciné věci“ …

Adamec
Host
Adamec

Tak ono to není úplně o nízké/nejnižší ceně, jak je opakovaně prezentováno. Důležité je nastavení kvalifikačních kritérií, tzn. jakéhosi filtru na budoucího zhotovitele. K eliminaci uvedeného musí být kritéria přísná, ale spravedlivá. Dle nastavených kritérií (reference, zkušenosti a vzdělání personálu, který bude stavbu fyzicky realizovat, strojní vybavení, finanční záruky atp.) dostanu nabídky pouze od uchazečů, kteří by uvedenou stavbu měli všichni zvládnout. Teprve z těchto uchazečů si následně vyberu toho, kdo mi nabízí to samé za nejnižší cenu. Copak Vy neporovnáváte ceny konkrétního produktu např. na Heuréce? Hádám, že ano. Nicméně nekoupíte zboží úplně od toho nejlevnějšího ze všech, ale… Číst vice »

noerf
Host
noerf

Tam je cena relativní. Spíše jde o to, že pokud reference či zaměstnance měli dodávat papírově Italové a Kazasi, tak je se z důvodu logistickych nepotahnou a najmou si mistni (lidi, techniku, atd.) Pak záleží jak seženou subdodavatele, jaká je jejich kvalita a ceny.

Partneři



CSCARGO