Poslední smlouva Českých drah podepsána. Praha si objednala provoz za miliardu
Elektrická jednotky 471 City Elefant v Praze - Uhříněvsi. Foto: České dráhy
České dráhy dnes podepsaly poslední novou smlouvu na provoz vlaků na dalších deset let. Praha si u Českých drah objednala
Buďme rádi za ČD a běžný tarif aspoň tady…mrkněte jak to dopadlo jinde v krajích, kde maj hejtmani mozek kdesi hluboko v rozkroku.Soukromníci zatím jen zobají rozinky ns vytížených tratích, atˇ si vemou tratě typu Zlonice -Straškov, nebo Čelakovice — Mochov, kde se na vyjímky proháni Meluzína a pár evropských indiánů cestou s putyky….
při taktové dopravě a PIDce by to nebyl žádný problém
Ale ČD by nejspíš uhájili většinu středních Čech i při vypsání VŘ. Akorát by se zlepšil poměr cena/kvalita a sliby alá kladenské motoráky by byly závaznou podmínkou v kontaktu… Nejde přece o to sebrat ČD za každou cenu výkony, ale motivovat je (příp. i další dopravce). Navíc při včasném VŘ (4 roky před provozem) by se asi nehlásili jen zoufalci jako Arriva či Landerbahnen nebo relativně malí hráči jako KŽC/AŽD/RGJ, ale i další schopnější a zodpovědnější konkurence (viz německá výběrka)…
cd obecne neumi nezavislou trakci a to, co predvadi v prazskem uzlu neni vyjimkou. ty se jim mely komplet sebrat uz v tomto gvd…
Nojo, jenže to asi měl StČK s Prahou (nejlépe ve spolupráci s MD) vypsat VŘ třeba v roce 2016 s přísnými podmínkami a nejlépe novými vozidly na důležitých CD/CT výkonech (např. na 070, 120, 173, čerčanská 210) a opravenými staršími vozidly na špičkových a méně důležitých výkonech (posily na 120/173, lokálky, víkendový Pacifik)… A dieselové výkony asi rozdělit na pár bloků, třeba Vršovice (070+210+173+121+122+200; vč. rychlíků na Tanvald a Písek/ČB), Rakovník (120+174+161+162; vč. rychlíků na Rakovník) a dále Kralupy, MB, Kolín a Benešov…?
Rozinky, hmmm.
V čem přesně je rozdíl mezi hlavní tratí a Zlonice -Straškov, když objednatel (ano ČD to nejezdí z hrdosti, ale někdo jim za to platí) kryje veškeré ztráty?
chapu, ze jste jako rezijkar odtrzeny od reality, ale v praze na „bezny tarif cd“ sere pes, kdo muze, jezdi na tarif PID.
Uvědomujete se, že čím méně využívaná trať, tím více je kompenzována veřejným objednatelem a pro dopravce je tedy finančně lukrativnější?
U Elefantů by to chtělo větší prostor na kočárky a kola. 8 háků v jedné třívozové jednotce (4 háky na začátku, 4 háky na konci) je hlavně v létě o víkendech zoufale málo.
Plánujeme vylepšit také 9 třívozových a 40 dvouvozových Regionov, ve kterých opět přečalouníme sedadla, doplníme Wi-Fi a elektrické zásuvky,
to je na mexickou vlnu…
Posazavsky pacifik jezdí 810
Horní p. 810, dolní p. 814.
„Plánujeme vylepšit také 9 třívozových a 40 dvouvozových Regionov, ve kterých opět přečalouníme sedadla, doplníme Wi-Fi a elektrické zásuvky,“
To jako fakt? Ještě v roce 2020 budeme opět přelešťovat tyto dávno morálně zastaralé motoráky a provozovat je jako příměstskou dopravu miliónového města? Touhle soutěží bych se fakt nechlubil…
Tohle je fail. Na většinu linek jdou peníze nejen z Prahy ale i ze Středočeského kraje a kromě bájných nových motoráků na Kladno se tu na příštích 10 let bavíme jen o lehké modernizaci jednotek 471 a další rekonstrukci regionov, které jsou samy rekonstrukcí z podstaty věci? Smutné!
Souhlas a vůbec se neřeší, že počet 471 za pár let stačit nebude – už teď nepokryjí spěšňáky ani Praha-Řevnice, nemluvě o případném dalším posilování… Ani se neřeší nevhodnost 854 na Neratovice, což se ještě zhoršuje s novými zastávkami… StČK se z kraje s nejlepšími vozidly propadá mezi ty nejhorší (spolu s MSK či KHK).
kdyz se vykope cd z 221 a prijde na ni novy dopravce s vlastnimi vozidly, tak elefantu bude dost.
Momentálně kraj nechce posilovat. A když nechce kraj, tak Praha dost dobře nemůže.
a cim byste to jaksi posiloval? persanem s bymakama?
Možná trochu offtopic, ale jak to vypadá s elefantem, co havaroval v Uhříněvsi? Tj. 471 065
ale ne… Mě by to taky zajímalo. Má někdo info?
Jestli páteřní linku S9 vysoutěží nějaký dopravce typu Arriva, tak to hodně štěstí stovkám dojíždějícím do Prahy.
Soutěž na S9 se bude muset dělat už jako doopravdy – tedy s dostatečnou lhůtou před začátkem provozu, s požadavkem na odpovídající a nová vozidla a samozřejmě objednavatelé (Praha+StČK) budou muset počítat s patřičným finančním rámcem.
Kdo se přihlásí a vyhraje naslibuje vše podle smlouvy a pak… .
Jako když ten správný dopravce nasliboval hory doly žraloky do Kladna už před dvěma lety a nejednu sliby chyby utekli a možná 2022 a dál se vesele bez pokuty jezdí v ojetých šrotech z přelomu 60./70. let.
rychliky na kladno a rakovnik melo byt uz pred 10 lety desiro…
namisto toho tam byly vesele kravy s bixama…
Pevně doufám, že S9 v soutěži obhájí ČD, na tuto linku jsou dvoupodlažní (a elektrické) vlaky nutné (jednak kvůli přemíře PHS, tak i kvůli kapacitě, jelikož na této lince je skutečně enormní přepravní poptávka a ani 2x 471 často nebývá dostačující) a nevím, jestli by nějaký soukromník hodlal něco takového pořídit.
Takové vlaky by soukromník pořídil až po vysoutezeni kontraktu. Nikdo, ani ČD, by nedaly giga za vlaky, pro něž by neměly práci.
Plzeňskou P2 zvládly ČD taky získat, v opravdové soutěži. A ta smlouva je dost krutá. Zvládnou i S9. Nikdo jiný v Plzni nesplnil podmínky…
Když to vysoutěží tak koupí cokoli , třeba TGV a pokud bude mít zadavatel podmínku barvu , sedačky nebo nárazníky tak zvládnou i to .
Musíš si položit otázku, kdo to ekonomicky i provozně dokáže zvládnout. ČD, Regiojet, EPH – Křetínského, Metrans.
Ale nemusí to být jen ten kdo je na našem trhu v současnosti. Taková zakázka už může přilákat i nějakého dravce ze západu. Transdev, Abellio, Go- ahead ap.
Vážně byla smlouva podepsána až po vyjetí provozu? 😀
Není to tak, že smlouva je na kalendářní rok, a nikoli drážní rok?
Jak kde. Předchozí pražská smlouva platí do 31.12.2019.
Smlouva v Praze je od 1.1.
Když už budou renovovat ty elefanty, tak by tam mohli dát nějaké osvětlení, které člověku v šest ráno div nevypálí oči.
Stačí aby vlakoš stlumil na 1/2 ale ofiko nesmí 🙁
Poněvadž kdyby v té nastalé hluboké tmě někdo upadl a něco si udělal, soudil by se. 🙂
Cestující by to zneužil.
První ešusy měli přepínací osvětlení nad každou čtyřkou, pak to nějaká modrá hlava nechala změnit na plné osvětlení místo doplnění zásuvek, ze kterých by ještě cestující kradl dráze proud do svého mobilu, nechat ve 4 ráno zářit ešus do okolí vyjde levněji.
Mimochodem linka z Radotína do Běchovic bývá označována jako S71 ne S61.
A nic nového k těm Elephantům nebude? jak chtějí zvládat 15 minutový takt u spojů do Lysé nad Labem?
Bude ta S9, kde Elefanty ušetří 😉
Tak hlavně aby to měl kdo vozit. Obsluha vlaku v Praze je silně platově podhodnocená. Nemalá část vlakového personálu si hledá nové místo. Za těch pár korun v Praze se člověk v Praze neuživí.
Osobně si myslím, že do několika let už průvodčí na elefantech neuvidíme.. jak říkáte, ta práce je v Praze silně podhodnocena a prioritou by mělo být si udržet vlakový doprovod na dálkové vlaky, na těchto osobácích se dají do budoucna nahradit revizory, třeba ve spolupráci s dopravním podnikem. Při ranní špičce stejně nemá průvodčí šanci zkontrolovat všechny, to je podle mě lepší varianta s těmi revizory a navýšením částky za pokuty, která je v tuto dobu u ČD směšná a neodradí lidi od podvádění.
Ovšem teď průvodčí kromě kontroly (a prodeje) jízdenek vlaky vypravují. Zvládne to bezpečně sám fíra jen s pomocí vyklápěcího zrcátka? U tramvají je to běžné, ale ešus je delší a některé zastávky v oblouku.
Bohužel stanice a zastávky v oblouku je jeden z důvodů, proč to zatím bez průvodčích nejde.. fíra by tam musel mít nějaké kamery nebo něco, sice na palubní desce mu přístroje signalizují, zdali jsou dveře řádně uzavřeny, ale třeba u dvou spojených jednotek by si neměl šanci všimnout, jestli mu například někdo nespadl do kolejiště.
Predpis nedovoluje vypravovat vlak na celostatni draze k pouze strojvedoucim
Cože? Směšný plat? Vždyť přece u matky dráhy se platí tak dobře, že nikdo nikam neodejde a konkurence nesežene lidi, nevyjede a bla, bla.
No hlavně, aby se Středočeský kraj trochu umoudřil, domluvil se s Prahou a objednal u ČD nové elektrické jednotky (případně udělal soutěž na nějakou z hlavních elektrifikovaných tratí s požadavkem nových vlaků).
Napsal jsem tady, ze dikybohu za tuhle smlouvu, kdyz ma clovek spatne zkusenosti s konkurenci – prispevek smazan a uz tu neni. Porusuje snad neco?
Dikybohu? Za Syslografy, Regiokrámy, 810, 054 atp? I ty Elefanty už jsou pěkné olítaný a modernizace se povleče roky.
Ale bude se jezdit a bude na to spoleh….
Hmm, to bych tak úplně netvrdil, letos jsem dvakrát v PID nedojel do cíle (porucha hnacího vozidla).
Dvakrat z kolika jizd?
To je snad jedno, jedna porucha u jiného dopravce se také nafukuje na odebrání licence.
Nevím, 30? Po PID zase tak často vlakem nejezdím.
No upřímně ve StČK by zrovna pořádné VŘ mohlo pomoct (tzn. vypsat třeba 4 roky před provozem, nalákat pořádnou konkurenci alá Veolia, Go Ahead…). Bohužel ČD tady od nákupu Elefantů a modernizace regionov/hyder neudělalo nic a ani nic neplánuje (kromě nekonečných slibů ohledně motoráků na Kladno). A to hrozí, že vozidla přestanou v nejbližších letech kapacitně stačit. A bohužel tu ČD má problémů alá Arriva – namátkou nevyjeté spoje kvůli nedostatku Elefantů/regionov a neprovozním Syslům (viz loňská ML a Praha-Řevnice), nedostatečná trakce motoráků na Kladno/Neratovice/Rudnou (mizerná akcelerace i jízda hluboko pod TR), neschopnost prodat PID lístky atd. …
Zbláznil jste se člověče???
Takové věci tu nemůžete psát!!! Tady buď souhlasíte s redakcí nebo si nesouhlasíte pěkně potichu u sebe. Jakýkoliv pokus o Rebélii je tvrdě potlačen. Nejdříve smazáním příspěvku a poté i zablokováním přístupu. Mizející příspěvky a i lidi jsem tu viděl už mnohokrát!
Hm, víceméně kosmetická modernizace Elefantů bude trvat přes sedm let, pokud tedy skutečně budou dělat těch deset jednotek ročně. Tak to je tedy trochu zklamání, Wi-Fi sice do dvou let, ale ty zásuvky jsou možná na nějakou práci ve vlaku cestou do/z práce/školy důležitější…
A nevíte někdo, jestli se budou i Elefanty (postupně, při opravách) lakovat do PID schématu a sedadla čalounit po vzoru PID autobusů? Protože pokud se nepletu, tak u nových vlaků v té smlouvě se středočeským krajem byl požadavek na PID schéma, včetně např. nerezových tyčí v interiéru atd.
Tak vzhled sedaček a nátěr vlaku by měly určovat standardy pro vlaky a ty tuto problematiku zatím neřeší. Pokud tedy vím.
Praha v současné době teprve řeší novou vizuální podobu vozidel IDS.
na příměstké dojížděšní ty zásuvky zas tak nutné nejsou..kdo to opravdu využívá pracovně, tak mu ten notas vydrzi 20x takovou jízdu..
hlavně pokud se to příměsto jezdí stylem japonské metro tak pak už vůbec nutné nejsou
To si fakt jeden nevybere. Času Dost na věky s bardotkou, reginou a elefantem nebo Arrivu s klumprzajky a průsery.
Od národního dopravce bych očekával nové dvoupodlažní jednotky, iLinty a Herkules místo Bardotky, která zamořuje Prahu splodinami. Na městské lince elektrickou jednotky. Co ale chtít od města, které kupuje stále naftové busy.
A dala si Praha do smlouvy prodej jízdenek PID z POP přímo ve vlaku? Tím by totiž vznikl zajímavý paradox, že by se taková jízdenka z POP prodávala jen na území hlavního města a ve chvíli, kdy by vlak přejel do StČ kraje, tak už by to nešlo… Pak by se mohl někdo na IDSK chytit za nos a změnit přílohu č. 9, čl. II, odst. 8 ve prospěch cestujících.
Hmmm, tohle za 2 roky vyjednávání…a ještě se s tím chlubit… Holt vyjednavači ČD jsou zjevně schopní 😉
Ano, jsou totálně neschopní. Ustoupili totiž zástupcům PID např. v otázce otevírací doby pokladen ve stanicích, nechali si nadiktovat od kolika do kolika bude otevřeno, kolik přepážek, od kdy do kdy bude fungovat mezinárodka, musely se zrušit noční v pokladnách (např. Benešov, Čerčany)… A je toho mnohem víc, v čem si podmínky diktuje PID a ČD jim to žerou.
Jak žerou? Jak ustupují. PID platí, ČD se mají mírně uklánět a říkat ano jistě. Pokud to ČD nevoní, nemusí se o tento typ provozu ucházet, prosté.
Objednávka obsahuje požadavky a je řádně oceněna, takže je vše ok..
Jsem si celkem jistý tím, že ROPID otevírací dobu v pokladnách v Benešově nebo v Čerčanech neřeší. To bude spíš součástí smlouvy mezi Středočeským krajem (IDSK) a Českými drahami. O to víc mne překvapuje, že si Středočeský kraj nedal do smlouvy prodej jednorázových jízdenek PID z POPky ve vlaku.
No nevím na jaké konkrétní problémy té smlouvy narážíte, jelikož Praha bylo dost limitovaná tím, co si objednal Středočeský kraj. Ne, že bych teda tvrdil, že smlouva je nějak extrémně dobrá pro Prahu/kraj. A když se smlouva vyjednává těsně před začátkem jejího plnění, tak to taky příliš nepřidá.
I ta modernizace Elefantů je mnohem víc lowcost než se původně plánovalo. 😐
749 na Pacifik? Ty jsou nesmrtelné ! Přitom už několik let se mluví o tom, že v osobní dopravě ukončí!
Na těch pár víkendových obratů 749 stačí. Dokud se nerozpadnou, nevidím důvod je nahrazovat.
Nové motorové jednotky do Kladna slibují ČD jak dlouho?
Tak kdyby se konalo mistrovství světa ve slibování, máme u nás horkého favorita …no možná 2, abych byl přesnější 😉
Zkraje roku 2017 to ohlásily: https://zdopravy.cz/drahy-vyhlasily-tendr-na-nakup-deseti-novych-motoraku-pro-kladno-1037/