Poslední část koridoru na Slovensko opraví Skanska a EŽ
Dva roky bude koridorová trať jednokolejná.
Správa železnic dokončila výběr zhotovitele na modernizaci 1,5 kilometru dlouhého úseku Lanžhot – státní hranice k mostu přes řeku Moravu na koridorové trati z Brna do Bratislavy. Soutěž nabrala několik měsíců zpoždění, stavba vyjde o pětinu dráž, než byl odhad.
Zakázku za 595,7 milionu korun získalo sdružení firem Skanska a Elektrizace železnic, jak vyplývá z dnes zveřejněné smlouvy. Odhadovaná cena byla 495 milionů korun. Stavba se původně ocitla na seznamu projektů, na něž nejsou peníze, nakonec z něj zmizela.
Po modernizaci má trať zrychlit ze 120 na 160 km/h. Stavba byla původně plánována dříve, na slovenské straně je ale součástí velké zakázky na modernizaci tratě z Devínské Nové Vsi až na státní hranici, a soutěž na zhotovitele se protáhla na několik let. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) modernizují úsek až k Bratislavě na rychlost 200 km/h.
Kromě samotné rekonstrukce svršku a spodku dojde také ke zvýšení úrovně koleje (nivelety) před samotným mostem o 53 centimetrů. Důvodem je výškový posun mostu, aby pod ním mohly proplouvat větší lodě. Součástí je demolice bývalého hradla Most Morava. Stávající přejezdová konstrukce na jediném železničním přejezdu v daném úseku bude snesena a nahrazena novou konstrukcí z betonových panelů na ocelových nosičích. Výměnou projdou čtyř menší mosty na trase.
Přípravné práce měly začít už loni v listopadu. Kvůli rekonstrukci bude trať na dva roky jednokolejná. To povede k omezení kapacity, i proto dočasně skončily osobní vlaky Břeclav – Kúty.
Trať se má letos zavřít i na několik dnů kvůli kvůli vysouvání dvojkolejných mostů. Železniční doprava bude vedena přes odklonovou trasu Hodonín – Holíč.