dkv-spojujeme

Koridor mezi Českem a Slovenskem čeká modernizace, osobní vlaky Břeclav – Kúty přestanou jezdit

Vlak ZSSK ve stanici Kúty. Foto: Phil Richards / Flickr.comVlak ZSSK ve stanici Kúty. Foto: Phil Richards / Flickr.com

Dva roky bude přeshraniční úsek jednokolejný, most přes řeku Moravu bude nový. V únoru se provoz na jeden víkend kompletně zastaví, vlaky pojedou přes Hodonín.

Správa železnic a Železnice Slovenskej republiky začnou letos s modernizací přeshraničního úseku mezi Lanžhotem a Kúty. Na hlavní trati z Brna do Bratislavy kvůli tomu dojde k omezení osobních vlaků, dálkové spoje by měly dál jezdit bez omezení.

Stavba byla původně plánována dříve, na slovenské straně je ale součástí velké zakázky na modernizaci tratě z Devínské Nové Vsi až na státní hranici a soutěž na zhotovitele se protáhla na několik let. Loni došlo definitivně k podpisu smlouvy.

Na české straně půjde o úpravy jen zhruba 1,5 kilometru, kde dojde ke zvýšení rychlosti ze 120 na 160 km/h. Odhadovaná cena je 596 milionů korun. Úpravy se budou týkat i přejezdů a celkem čtyř mostů. Na české straně jde o poslední úsek koridoru z Brna na slovenskou hranici, který dosud neprošel modernizací. Hlavní změnou bude nový most přes řeku Moravu, ten je součástí projektu na slovenské straně. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) modernizují úsek až k Bratislavě na rychlost 200 km/h.

Správa železnic chystá vypsání soutěže na zhotovitele ještě během června. „Pro stavbu je vydané pravomocné stavební povolení a v současné době zpracováváme zadávací dokumentaci na výběr zhotovitele stavby,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. V listopadu začnou na české straně přípravné práce, následovat bude roční výluka vždy jedné traťové koleje. Trať tak bude dva roky jednokolejná.

To povede k omezení kapacity: Jihomoravský kraj a slovenské ministerstvo dopravy proto počítají s tím, že přestanou jezdit osobní vlaky Břeclav – Kúty. Vyplývá to z návrhu jízdního řádu na Slovensku i vyjádření Jihomoravského kraje. „Nepředpokládáme, že by osobní vlaky v relaci Břeclav – Kúty byly vedeny,“ řekla Markéta Chumchalová z tiskového oddělení Jihomoravského kraje.

Velké omezení se chystá na začátek února příštího roku, kdy se trať zcela uzavře kvůli vysouvání dvojkolejných mostů. „O tomto víkendu bude železniční doprava vedená přes odklonovou trasu Hodonín – Holíč,“ dodal Gavenda.

Tagy Břeclav - Kúty Správa železnic Top Železnice Slovenskej republiky
103 komentářů