Posázavský pacifik čeká dvouměsíční výluka, velkou opravou projde i trať do Blatna
Motorový vůz 810 v Ledečku. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Trojici středočeských lokálek čekají opravy.
Trojici středočeských lokálek čekají opravy.
Z jakého důvodu byla zastavena doprava na trati 212 v úseku Ledečko-Kácov a 014 Ledečko- Uhl. janovice. To jako kvůli tomu, že se bude pracovat na úseku Čerčany- Samechov – Sázava? Nějak mi to hlava nebere.
https://zdopravy.cz/osmimesicni-oprava-casti-posazavskeho-pacifiku-zacina-vyjde-draz-nez-szdc-cekala-17354/
A ono je nějaký PRAKTICKÝ důvod proč za tyto konkrétní tratě utrácet jednu, jedinou korunu dotací, které jsou na státní dluh (za šíleně vysoký úrok)?
Už nebičovat mrtvého koně, který přestal žít už v předminulém století.
Nechápu proč tu Sázavu trochu neupraví podle sezóny na vodě a nedělají to třeba září říjen. Zrovna jaro a začátek léta je nejlepší období na ježdění vody
o cestující přece vůbec nejde…
hlavní vodácká sezóna začíná v dubnu?
Vodáci jezdí dnes nějak masivně vlakem? Tady je to spíš o normální turistice, kde samozřejmě přinejmenším ten květen je dost šílenost.
Já si myslím, že celkem ano. Stačí se na tu Sázavu (ale i Ohři třeba) zajet v létě podívat.
Já na ní koukám z okna, děkuji za radu.
Koncem května vodácká sezóna teprve pořádně začíná.
V létě vodáci jezdí, v dubnu minimálně.
Pikovice (Petrov u Prahy) – Týnec nad Sázavou a další stanice po proudu – to klidně nastoupí/vystoupí i několik set vodáků. S oblibou říkám, že to tam je v sezóně horší, jak na hlavním nádraží v Praze. 🙂
Týnec – Pikovice se žádná výluka netýká
Se přiznám, že vlak na Sázavě využívám právě a jen v kombinaci s lodí. Prostě vyjedeme z města proti proudu 10 zastávek, půjčíme si kanoii a jedem. Loď vrátíme na jednom z míst určených a opět se vlakem jedeme domů. Dost lidí to dle několikaletého pozorovaní bude praktikovat podobně, koneckonců půjčovny lodí mají fikaně místa startu blízko vlakových zastávek.
v pořádku, jeden rok to holt přežijete autobusem
Jezdí, především větší skupiny přesouvající se podél řeky. Ale nafukovací lodě s sebou do vlaku zpravidla netahají, takže se dají zařadit mezi ty turisty, co budou muset zkousnout NAD.
To že se v tuto dobu nejlépe jezdí voda ještě neznamená že to tak dělá nejvíce lidí. Stačí se podívat na počty lodí na řece nebo využití kempů. Předpokládám že nikdo nechtěl začínat v září zaprvé aby to bylo hotové už před tímto létem a zadruhé aby nebylo riziko že říjnové počasí to nedovolí dokončit.
Že prý počasí nedovolí… Taková SS západ i zimu zrušila…
Myslím, že nejneschopnější státní správa o tom takhle nepřemýšlí. Asi neexistuje větší banda diletantů a lemplů než je SŽ. Myslím, že tato organizace by potřebovala nějaký svěží vítr jako např ŘSD. Tam se to pod vedením pana Mátla dost zvedlo. Kamarád přešel ze soukromého sektoru do SŽ a když vypraví, co tam dělají (teda spíš nedělají), že nejdůležitější je tak přijít a nějak tu směnu přežít, že celodenní práce je hotová za sotva hodinu a zbytek času se člověk musí nějak zabavit. Jako daňového poplatníka a fanouška železnice mě to docela štve. Ale tak to prostě je a podle toho… Číst vice »
Vaše dilema řeší, že státu došly peníze = firma SŽ, obludně závislá na nezasloužených dotacích, tedy zamíří tam, kde slunce nesvítí
Ono dost záleží kde na SŽ pracuje.
Doufám, že ještě každý má vlastní kancelář, žádnej open space a aspoň mínusuji v diskuzích cokoliv proti SZ …to a Netflix/mašinku Tomáše
Každý rok je tam výluka a opět se to opakuje místo aby to udělali najednou
Zaplaťpánbůh za opravy. Nicméně. Nebylo by lepší jednou za 60 let to komplexně vzít bagrem. Zmodernizovat zrychlit. A pak mít třeba 20 let s kvalitou českých staveb možná klid?
Ale aspon 20 let. Bezpečněji.
Zrušit deb. dotace elektromobilů pro pracháče z čínských baterek. A použít to třeba na tohle.
proč to dělat jednoduše, když to jde udělat složitě 🙂 Pak se někdo diví, že lidi prdí na vlaky, když od března do října je to jedno veliké staveniště plné výluk…
Co by pak ty chudery firmy dělaly další rok? Že by se pak třeba muselo začít i stavět něco smysluplnějšího?
Dělaly by to, co by nedělaly, kdyby dělaly toto…
jako by to na silnicích nebylo jiné a opravovalo se 70 km naráz.
Jo ani ve Švajcu nevydrží kolejnice 60 let bez opravy, pokud je tam nějaký větší provoz.
Úsek Sázava – Čerčany byl naposledy rekonstruován někdy koncem sedmdesátých let minulého století, takže to bude skoro padesát let . Tak v čem je problém?!?
Třeba v tom, že traťová rychlost zůstane stejná.
Další z mnoha dárků SŽ cyklistům ve středních Čechách k zahájení nové sezony…
Cyklistům a vodákům!
Vodákům NAD zase tak zásadně nevadí. Lodě mají z půjčovny nebo s vlastní dopravou…
no jo, ale není tam záchod!
2 měsíce za 87 milionů? To tam bude dělat opravy 5 lidí?
ne, bude se dělat v 6 lidech od pondělí do středy. pracovní doba 7 – 14 hod. ještě nějaký dotaz?
Počkat a pauza na oběd nebude?
od 10 do 13
Jel jsem dneska okolo staveniště. Dvě nákladní auta a 2 bagry v provozu. Neděle ráno!!!
To je fajn informace,…a dokonce s nádechem stachanovské úderky či očekávaného „reparirungu“ na Semeringu, neb si uvědomuji, že jsou přeci jen velký svátky. Všechna čest. Jen bych poprosil o drobné upřesnění, kdeže takový murárský výkon byl uzřen. Aby to nebyl nějaký třeba developerský projekt na Hybešce.
Dojde na trati do Blatna alespoň k nějakému zvýšení rychlosti? Jako 27km za 42 až 51 minut je naprostá šílenost.
Vsadím se že ne, to by to někdo musel naprojektovat a projednat. A tady se projektují jen vrt 15 let.
Není zájem – nakonec ani na těch VRT (nemluvě o jejich vhodnějším trasování). Zatím místo toho zlepšujeme silnice a rozšiřujeme dálnice.
Ty ale zlepšuje a projektuje jiná státní instituce. Jestli náhodou nebude zakopaný pes právě v tomhle…
Ne, šéfuje tomu ta stejná rodinka úředníků.
A kolik je tam potřeba Františků, aby VRT vymetala alespoň všecky městyse po cestě a přesto se jezdilo přes 200 km/h?
Cožpak naprojektovat – projekt tam jistě bude. Ale na 074 si to i nechali naprojektovat a stejně tam 40 zůstala…
Mimochodem BnL – Čelakovice taky v létě výluka – nový most přes D10.
Projekt obvykle mívá zadání. Je-li zadavatel naprosto nekompetentní osoba s „odbornou erudicí“ danou rodokmenem, ale nechápe fyziku střední školy…
Na trati Rakovník – Blatno se zpracovává směrodatný rychlostní profil, kde se navrhuje zvýšení rychlosti ve stávající stopě na 60-80km/h.
Projekt opravy trati přebírá dle možností navržené GPK, takže na zvýšení rychlosti bude nachystáno. Ale bez TZZ a zabezpečení přejezdů to hned nepůjde.
Jo, zase – tam je prostoru pro rozumné narovnání drobnými přeložkami dost, ale muselo by se chtít.