Polsko kvůli pomoci Ukrajině rychle opravilo zavřenou trať, první vlak na ní vykolejil

Obnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLKObnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLK

Po trati nejezdily vlaky dvanáct let, zprovoznit se ji podařilo za pár dnů.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Poláci hodně a rychle pomáhají
https://www.biedronka.pl/pomoc-dla-ukrainy/

Šejdr

Když už je řeč na tohle téma, víte někdo něco o zprovoznění tratě z Heřmanova Městce do Chrudimi? Tvrdil mi jeden člověk, že před pár dny na přejezdu v Klešicích čekal, než projede nákladní vlak. Osobně mi to přijde nemožné, protože když jsem tu trať viděl naposled, byla v dost strašném stavu, ale vzhledem k dodávkám PHM na Ukrajinu a skladům SSHR v Kostelci se nedá zcela vyloučit nic.

K.S.

youtube. com/watch?v=9X2A2f6E5DI

Miloš

Broumov-Otovice?

Hora

To neumí udělat nic pořádně?

Miloš

Potraviny mají ale luxusní,kvalitnější,jak naše

petr

nojo no,tak napoprvé to neklaplo…ono taky 12 let vykoná své,kdo ví jak to tam před tím vypadalo.a dát to honem rychle za 3dny dohromady…to nejde dohromady

Franta Palkoska

Dobrá správa by se mohla učit, zprovoznit trať během tří dnů je super počin!

Zdrasa

Já vám teda nevím, ale radši si na opravu počkám déle, když na tom pak nevykolejí cokoliv, co tamtudy projede.

hank

Haličský bordel se od toho samoděržavného evidentně moc neliší…

Franta Palkoska

To ano, chtělo by to ještě vychytat nějaké ty mouchy 🙂
Ale spíše můj příspěvek byl myšlen tak, že je krásný, že se to dá uskutečnit, když se chce. U nás by nejdříve byla studie, následovanou studií na studii a po letech by se třeba koplo.

Vašek

Když tam vykolejil vlak, tak se asi zprovoznění moc nepovedlo, né?

Miloš

brawa

Miloš

Wielka brawa bracia Polacy

opravdovyzdenek

Já nechápu, jak to tam někdo může centralizovaně vozit vlakem..
A ještě nejlépe ve zprávách ČT. Záběry. Proč věci nedělají po tichu a bez keců.

opravdovyzdenek

Proč to nevozí nějak decentralizovaně. Nevím na koních nebo kdoví jak.

Kernteriér

Nebo by mohli najmout šerpy z Pamíru, ne?

opravdovyzdenek

Třeba.

Tomáš679.2

Je vidět, že Vy se máte dobře a k večeři jste dojídal kaši od oběda.

Pája

Na oběd byla vtipná kaše? 😀

Kernteriér

Jen trochu připálená.

opravdovyzdenek

Já myslím, že to není vtipné vůbec. Pokud putin sežere území o velikosti ukrajiny. Bez keců. Jak bude asi pokračovat dál. Jen tam už se nás to bude týkat. Ať chceme nebo nechceme.

Tomáš679.2

Od počátku nejde jen o Ukrajinu. Po dnešní noci však jde ještě o mnoho více a to celosvětovou bezpečnost. Ale jistě. Mnozí řeknou, že se na civilní cíle neútočí a nebo tyto nejsou prioritou.

Miloš

začíná to pěkně smrdět,ten rusák se dost roztahuje

Tomáš679.2

Smrdí to už od začátku.

SYN

To nezačíná, to pokračuje. Maximálně by se dalo říct že se to začíná rozjíždět ve velkém…

K.S.

Myslíte kvůli Záporožské?

Tomáš679.2

Nechápu jak někoho může vůbec napadnout na takové zařízení pálit. Dnes jedna (Záporožská) a nyní jim stojí v cestě druhá (Jihoukrajinská).

K.S.

Já vím a taky to nechápu, pokud to udělali lidi bez znalosti toho co to je, možná se to jako omyl dá pochopit, dnes mívají fosilní elektrárny zaveden „výfuk“ do chladicích věží. Ale jestli pálili s vědomím že je to jaderné zařízení, tak jsou to buď zločinci, nebo jsou už tak zfetování pachem krve a prachu že z toho zmagořili a přijde jim to jako prdel. (No prý to byli Čečenci, ale nemám to ověřené, snad dokonce zabili dva pracovníky elektrárny, o zařazení ale nevím) Pokud chtěli nadělat problémy se zásobováním proudem (Ukrajina by už měla mimochodem být synchronní s… Číst vice »

nowas

Zničit rozvodnu zrovna taky není nejlepší nápad. Selže náhradní napájení a nebo ostrovní provoz a dopadne to jak ve Fukušimě.

SYN

Já si myslím že se jedná o taktiku spálené země. Jednak odpojí násilně elektrárnu od sítě (čímž pošlou už tak špatnou síť definitivně do kolen, neboli skoro znefunkční továrny a opravny na cokoliv včetně vojenské techniky), druhak bych se vůbec nedivil kdyby elektrárnu úmyslně sabotovali tak aby její znovuuvedení do provozu bylo zdlouhavé a drahé… což není vůbec problém udělat.

Přeju jim aby se po 75ti letech (což už znají jenom z knížek) jednou ocitli na přijímací straně té mašinerie co sami produkují 🙁

Pája

Já přece nic napíšu o vtipnosti války, naopak. Ale použít k evakuaci velkého množství žen a dětí koně mi jako pokus o vtip přijde.

vladimír blažek

Popřípadě pomocí ponorek (okrent podvodny).

Tomáš679.2

„Já nechápu, jak to tam někdo může centralizovaně vozit vlakem..“

To? Hovoříte o lidech převážených ven a nebo o pomoci převážené dovnitř?

Y.K.

To mají balíky s vodou a další zásilky házet z Polska přes hranice ať si pro to někdo dojde? Celé je to organizované pro lidi co už nejsou schopni dojet na hranice autem (což je bez dostupného paliva docela vysoce pravděpodobné).

Když to bude potichu tak nikdo nebude nic vědět a těžko pomůžou další. Také jste mohl článek přejít potichu a bez keců, ale ne. 😀

K.S.

Protože ty vlaky jezdí primárně po území NATO, vojenský útok na infra/vlak by mohl mít hodně zlé následky.

Dále je to součást psychologické akce, v případě vojenských vlaků to zvedá morálku Ukrajinců a snižuje tu u Rusů. V případě evakuačních vlaků, ještě tak tři dny dozadu bych napsal že si to nelajsnou protože by to bylo porušení ženevských konvencí, které už ale porušili několikrát, naposledy střelbou na Záporožskou JE. Nicméně rozstřílet osobní vlak by už pravděpodobně znamenalo poslední kapku a ochotu světových mocností jednat. Osobně si myslím že takový útok by byl moc i na Čínu.

Tomáš679.2

Zpráva z dnes „13:34 – Pracovníci turecké humanitární organizace se ve čtvrtek dostali pod palbu, když rozdávali chléb civilistům ve vesnici nedaleko Kyjeva. Tým musel z bezpečnostních důvodů oblast opustit a odjet zpět do bezpečí.“

https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/valka-ukrajina-rusko-online-40388819

K.S.

Když si tu děláme takový info servis, tak Rusko efektivně zablokovalo většinu sociálních sítí. Buď jim teče do bot a dělají to kvůli tomu aby lidi neviděli, nebo se něco chystá. Blokli tedy i youtube, které většinou stojí trochu bokem tohoto všeho.

Tomáš679.2

Ano, je to tak. Koresponduje to s tam podepsaným zákonem ohledně trestní odpovědnosti za nepravdivé informace o armádě a možnosti odnětí svobody až na 15 let. Rovněž se hovořilo o možnosti stanného práva (to nevím, zda už tam platí). Nedivím se Ruským občanům, že utíkají ze země.

Tomáš679.2

Velmi oceňuji krok studia Bohemia Interactive

https://store.steampowered.com/bundle/25069/Arma_3_Charity_Bundle/

Tomáš679.2

12 let nepoužívaná a oprava během 3 dnů. Osobně si myslím, že počin dobrý. To, že tam první vlak vykolejil nic není. Mouchy se vychytají a bude.

182-097

Poslední vlak tam jel v roce 2017, kdy dojela 810 až na státní hranici.

none

Opet ta 810… A ona tam doted stoji?

Tomáš679.2

Pardon, asi už špatně vidím a nebo neumím číst. Ale možná víte více, než jak je uvedeno ve článku. Podnadpis říká:

„Po trati nejezdily vlaky dvanáct let, zprovoznit se ji podařilo za pár dnů.“

Potulný Wechtr

O 810 nevím. Ale při stavbě nové celnice (asi 2014) se trať používala pro návoz některých materiálů.
Víceméně byla sjízdná opravdu jen po tu polskou celníci.
Dále směrem na Ukrajinu je to buď vytahané, zarostlé nebo rozpadlé.

Maršál

Nápad jistě dobrý, výsledky nebyly dobré.

Tomáš679.2

Znáte „kdo nic nedělá, nic nezkazí “ ? Jedna věc je dělat to v klídku 3 měsíce a druhá po tlakem 3 dny.

Tomáš679.2

Nedá mi to abych si nerýpl. Tady alespoň základ měli. Snad to všechny ty, kteří si myslí, že nikdy nemůže přijít doba kdy i dlouho nepoužívaná trať bude třeba přivede k zamyšlení. Nezdá se mi, že by tahle jednokolejná trať byl zrovna nějaký koridor. Navíc pokud by bylo přeshraniční spojení až do Terlo bylo by to jistě také o něčem jiném

Pája

Tohle některým rušičům a konzervátorům těžko vysvětlíte.

Jiří Kocurek

Tak jistě, železnice do Ratíškovic má silný strategický význam pro evakuaci Slováků.
A posílejte děkovné dopisy Putinovi, že sice zemřelo přes 5.000 lidí, ale obnovila se lokálka!!!

Tomáš679.2

Kryty taky nebyly potřeba a tak se nechaly zchátrat a mnoho jich je v soukromém vlastnictví . Teď je lidem sdělováno, že schovat se ve sklepě je mnohem „lepší“.
Mimochodem pokud dobře vidím koleje do Ratíškovic do dolu stále vedou. Nebo ne?

ABC

A co teprve plynový masky (s dvacet let starýma filtrama) ve skladech CO ve školách!

Tomáš679.2

Myslíte si, že sklady CO stále někde máme? Pochybuji. I kdyby ty masky byly OK, tak nikdo neví kolik jakých velikostí je třeba. U moderních jsou už velikosti řešeny univerzálněji. Ale opet nevíme kolik potřebujeme jakých ….

https://www.kr-ustecky.cz/vismo/fulltext.asp?hledani=1&id_org=450018&query=port%C3%A1l+krizov%C3%A9ho&submit.x=50&submit.y=29

5.5.2021

http://pkr.kr-ustecky.cz/pkr/individualni-ochrana/

„Stát zabezpečuje prostředky individuální ochrany pouze pro děti do ukončení školní docházky a pro osoby umístěné ve zdravotních a sociálních zařízeních. Ostatní obyvatelé si mohou nakoupit prostředky individuální ochrany ve specializovaných prodejnách.“

Pro ostatní připadá v úvahu tohle:
http://pkr.kr-ustecky.cz/pkr/improvizovana-ochrana/

Pája

To je dost hnusný příspěvek, evidentně úplně mimo mísu.

182-097

Normální rozchod vede z Kroscienka až do Chyrowa a dále zpět přes hranici do Polska do Přemyšle. Ovšem tam už by to na ukrajinské straně bylo o větší investici, než tady že se vyměnilo pár pražců, ořezaly stromy a pustil vlak dvacítkou

Kernteriér

Jistě, ale nikde se tu nic nepsalo o rušení tratí. To, co se tu vždycky řeší, je ukončení pravidelné osobní dopravy na nich.
Když tedy pominu, že asi nelze očekávat, že během potenciálního válečného konfliktu bude mít strategický význam trať do Lužce či Mochova.

Tomáš679.2

Jo aha. A co třeba nedávno probíraná trať Heřmanův Městech-Chrudim. Ta je rovněž bez strategického významu a proto se proti jejímu rušení staví armáda? Ale ono se vlastně rušení neprosazovalo. Dálnici nepřekáží a cyklostezka by vedla mezi kolejnicemi po pražcích.

„Obce, které leží na nevyužívané trati, navrhovaly její zrušení už před časem. Místo ní by mohla vést po železničním svršku cyklostezka. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zvažovalo, zda by trať nebylo možné zrušit, neboť komplikuje trasu plánovaného obchvatu Chrudimi. “

https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-se-zabyva-zamerem-prodeje-trati-hermanuv-mestec-chrudim-102428/

K.S.

Myslím že zrovna u té je primární důvod snahy o zrušení snaha o využití části její trasy pro příjezd z budoucího obchvatu.

Jan

Jedna věc je zastavení dopravy na trati bez zrušení, druhá v jakém stavu ta trať. Třeba ta na Nákladové nádraží Žižkov, kde kromě odstraněné výhybky v rámci oprav taky chybí celé zhlaví na Žižkově a zbytek kolejí na nádraží je vytrhán. Ostatní nezrušené tratě v správě Dobré správy taky známe. Údržba nula, je prorostlá dřevinami, všechno zrezlé a rozpadající se. Ale v účetnictví se údržba záhadně vykazuje.

K.S.

No právě, aby to nedopadlo jako když zkusili v Novosedlech vykřižovat nákladní vlak s materiálem pro reko tratě a ta kolej se rozhodla že na to po tolika letech už dlabe.

Gwann

tak ale takové překladiste tanku z labskeho věcného člunu na vůz rady Paoj tazeny třeba kocourem, to by šlo…

(blbý vtip)

SYN

To už má lepší účinek než udržovat tratě „pro strýčka příhodu“ ty peníze přímo investovat do obranyschopnosti, ať už naší nebo přímo Ukrajiny. Toto byla dost neočekávaná varianta, trať se nanouzovo opraví a pak zase velmi pravděpodobně zapadne, jakmile opadne špička nouzové přepravy.

182-097

Nutno dodat, že tenhle vlak byla taková truc akce od tamního maršálka… Původně měly včera do Kroscienka vyjet ex holandské DM90 SKPL z jejich základny v Zagorzu. Ovšem na poslední chvíli jim PLK odřekla trasy a dostalo je Polregio aby se tamní vedení vojvodství mohlo ukázat jako hrdinové. Takže ve výsledku o kousek dál místo osobních vlaků jely autobusy a zánovní a těžké jednotky vyrazily na poflikovanou shnilou trať do Kroscienka, kde poslední vlak co projel, tak byla pár let zpět sólo 810… A dopadlo to jak můžeme vidět fiaskem.