Polsko kvůli pomoci Ukrajině rychle opravilo zavřenou trať, první vlak na ní vykolejil
Obnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLK
Po trati nejezdily vlaky dvanáct let, zprovoznit se ji podařilo za pár dnů.
Po trati nejezdily vlaky dvanáct let, zprovoznit se ji podařilo za pár dnů.
Poláci hodně a rychle pomáhají
https://www.biedronka.pl/pomoc-dla-ukrainy/
Když už je řeč na tohle téma, víte někdo něco o zprovoznění tratě z Heřmanova Městce do Chrudimi? Tvrdil mi jeden člověk, že před pár dny na přejezdu v Klešicích čekal, než projede nákladní vlak. Osobně mi to přijde nemožné, protože když jsem tu trať viděl naposled, byla v dost strašném stavu, ale vzhledem k dodávkám PHM na Ukrajinu a skladům SSHR v Kostelci se nedá zcela vyloučit nic.
youtube. com/watch?v=9X2A2f6E5DI
Broumov-Otovice?
To neumí udělat nic pořádně?
Potraviny mají ale luxusní,kvalitnější,jak naše
nojo no,tak napoprvé to neklaplo…ono taky 12 let vykoná své,kdo ví jak to tam před tím vypadalo.a dát to honem rychle za 3dny dohromady…to nejde dohromady
Dobrá správa by se mohla učit, zprovoznit trať během tří dnů je super počin!
Já vám teda nevím, ale radši si na opravu počkám déle, když na tom pak nevykolejí cokoliv, co tamtudy projede.
Haličský bordel se od toho samoděržavného evidentně moc neliší…
To ano, chtělo by to ještě vychytat nějaké ty mouchy 🙂
Ale spíše můj příspěvek byl myšlen tak, že je krásný, že se to dá uskutečnit, když se chce. U nás by nejdříve byla studie, následovanou studií na studii a po letech by se třeba koplo.
Když tam vykolejil vlak, tak se asi zprovoznění moc nepovedlo, né?
brawa
Wielka brawa bracia Polacy
Já nechápu, jak to tam někdo může centralizovaně vozit vlakem..
A ještě nejlépe ve zprávách ČT. Záběry. Proč věci nedělají po tichu a bez keců.
Proč to nevozí nějak decentralizovaně. Nevím na koních nebo kdoví jak.
Nebo by mohli najmout šerpy z Pamíru, ne?
Třeba.
Je vidět, že Vy se máte dobře a k večeři jste dojídal kaši od oběda.
Na oběd byla vtipná kaše? 😀
Jen trochu připálená.
Já myslím, že to není vtipné vůbec. Pokud putin sežere území o velikosti ukrajiny. Bez keců. Jak bude asi pokračovat dál. Jen tam už se nás to bude týkat. Ať chceme nebo nechceme.
Od počátku nejde jen o Ukrajinu. Po dnešní noci však jde ještě o mnoho více a to celosvětovou bezpečnost. Ale jistě. Mnozí řeknou, že se na civilní cíle neútočí a nebo tyto nejsou prioritou.
začíná to pěkně smrdět,ten rusák se dost roztahuje
Smrdí to už od začátku.
To nezačíná, to pokračuje. Maximálně by se dalo říct že se to začíná rozjíždět ve velkém…
Myslíte kvůli Záporožské?
Nechápu jak někoho může vůbec napadnout na takové zařízení pálit. Dnes jedna (Záporožská) a nyní jim stojí v cestě druhá (Jihoukrajinská).
Já vím a taky to nechápu, pokud to udělali lidi bez znalosti toho co to je, možná se to jako omyl dá pochopit, dnes mívají fosilní elektrárny zaveden „výfuk“ do chladicích věží. Ale jestli pálili s vědomím že je to jaderné zařízení, tak jsou to buď zločinci, nebo jsou už tak zfetování pachem krve a prachu že z toho zmagořili a přijde jim to jako prdel. (No prý to byli Čečenci, ale nemám to ověřené, snad dokonce zabili dva pracovníky elektrárny, o zařazení ale nevím) Pokud chtěli nadělat problémy se zásobováním proudem (Ukrajina by už měla mimochodem být synchronní s… Číst vice »
Nemyslím si, že nevěděli o jaké zařízení se jedná. Navíc podle zveřejněného videa byli upozorňováni rozhlasem .
https://twitter.com/malachybrowne/status/1499940428954615815?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1499988238827728896%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es3_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.seznamzpravy.cz%2Fclanek%2Fzahranicni-zelenskyj-odsoudil-zapad-za-to-ze-nezavedl-bezletovou-zonu-nad-ukrajinou-191991
Zničit rozvodnu zrovna taky není nejlepší nápad. Selže náhradní napájení a nebo ostrovní provoz a dopadne to jak ve Fukušimě.
Já si myslím že se jedná o taktiku spálené země. Jednak odpojí násilně elektrárnu od sítě (čímž pošlou už tak špatnou síť definitivně do kolen, neboli skoro znefunkční továrny a opravny na cokoliv včetně vojenské techniky), druhak bych se vůbec nedivil kdyby elektrárnu úmyslně sabotovali tak aby její znovuuvedení do provozu bylo zdlouhavé a drahé… což není vůbec problém udělat.
Přeju jim aby se po 75ti letech (což už znají jenom z knížek) jednou ocitli na přijímací straně té mašinerie co sami produkují 🙁
Já přece nic napíšu o vtipnosti války, naopak. Ale použít k evakuaci velkého množství žen a dětí koně mi jako pokus o vtip přijde.
Popřípadě pomocí ponorek (okrent podvodny).
„Já nechápu, jak to tam někdo může centralizovaně vozit vlakem..“
To? Hovoříte o lidech převážených ven a nebo o pomoci převážené dovnitř?
To mají balíky s vodou a další zásilky házet z Polska přes hranice ať si pro to někdo dojde? Celé je to organizované pro lidi co už nejsou schopni dojet na hranice autem (což je bez dostupného paliva docela vysoce pravděpodobné).
Když to bude potichu tak nikdo nebude nic vědět a těžko pomůžou další. Také jste mohl článek přejít potichu a bez keců, ale ne. 😀
Protože ty vlaky jezdí primárně po území NATO, vojenský útok na infra/vlak by mohl mít hodně zlé následky.
Dále je to součást psychologické akce, v případě vojenských vlaků to zvedá morálku Ukrajinců a snižuje tu u Rusů. V případě evakuačních vlaků, ještě tak tři dny dozadu bych napsal že si to nelajsnou protože by to bylo porušení ženevských konvencí, které už ale porušili několikrát, naposledy střelbou na Záporožskou JE. Nicméně rozstřílet osobní vlak by už pravděpodobně znamenalo poslední kapku a ochotu světových mocností jednat. Osobně si myslím že takový útok by byl moc i na Čínu.
Zpráva z dnes „13:34 – Pracovníci turecké humanitární organizace se ve čtvrtek dostali pod palbu, když rozdávali chléb civilistům ve vesnici nedaleko Kyjeva. Tým musel z bezpečnostních důvodů oblast opustit a odjet zpět do bezpečí.“
https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/valka-ukrajina-rusko-online-40388819
Když si tu děláme takový info servis, tak Rusko efektivně zablokovalo většinu sociálních sítí. Buď jim teče do bot a dělají to kvůli tomu aby lidi neviděli, nebo se něco chystá. Blokli tedy i youtube, které většinou stojí trochu bokem tohoto všeho.
Ano, je to tak. Koresponduje to s tam podepsaným zákonem ohledně trestní odpovědnosti za nepravdivé informace o armádě a možnosti odnětí svobody až na 15 let. Rovněž se hovořilo o možnosti stanného práva (to nevím, zda už tam platí). Nedivím se Ruským občanům, že utíkají ze země.
Velmi oceňuji krok studia Bohemia Interactive
https://store.steampowered.com/bundle/25069/Arma_3_Charity_Bundle/
12 let nepoužívaná a oprava během 3 dnů. Osobně si myslím, že počin dobrý. To, že tam první vlak vykolejil nic není. Mouchy se vychytají a bude.
Poslední vlak tam jel v roce 2017, kdy dojela 810 až na státní hranici.
Opet ta 810… A ona tam doted stoji?
Pardon, asi už špatně vidím a nebo neumím číst. Ale možná víte více, než jak je uvedeno ve článku. Podnadpis říká:
„Po trati nejezdily vlaky dvanáct let, zprovoznit se ji podařilo za pár dnů.“
O 810 nevím. Ale při stavbě nové celnice (asi 2014) se trať používala pro návoz některých materiálů.
Víceméně byla sjízdná opravdu jen po tu polskou celníci.
Dále směrem na Ukrajinu je to buď vytahané, zarostlé nebo rozpadlé.
Nápad jistě dobrý, výsledky nebyly dobré.
Znáte „kdo nic nedělá, nic nezkazí “ ? Jedna věc je dělat to v klídku 3 měsíce a druhá po tlakem 3 dny.
Nedá mi to abych si nerýpl. Tady alespoň základ měli. Snad to všechny ty, kteří si myslí, že nikdy nemůže přijít doba kdy i dlouho nepoužívaná trať bude třeba přivede k zamyšlení. Nezdá se mi, že by tahle jednokolejná trať byl zrovna nějaký koridor. Navíc pokud by bylo přeshraniční spojení až do Terlo bylo by to jistě také o něčem jiném
Tohle některým rušičům a konzervátorům těžko vysvětlíte.
Tak jistě, železnice do Ratíškovic má silný strategický význam pro evakuaci Slováků.
A posílejte děkovné dopisy Putinovi, že sice zemřelo přes 5.000 lidí, ale obnovila se lokálka!!!
Kryty taky nebyly potřeba a tak se nechaly zchátrat a mnoho jich je v soukromém vlastnictví . Teď je lidem sdělováno, že schovat se ve sklepě je mnohem „lepší“.
Mimochodem pokud dobře vidím koleje do Ratíškovic do dolu stále vedou. Nebo ne?
A co teprve plynový masky (s dvacet let starýma filtrama) ve skladech CO ve školách!
Myslíte si, že sklady CO stále někde máme? Pochybuji. I kdyby ty masky byly OK, tak nikdo neví kolik jakých velikostí je třeba. U moderních jsou už velikosti řešeny univerzálněji. Ale opet nevíme kolik potřebujeme jakých ….
https://www.kr-ustecky.cz/vismo/fulltext.asp?hledani=1&id_org=450018&query=port%C3%A1l+krizov%C3%A9ho&submit.x=50&submit.y=29
5.5.2021
http://pkr.kr-ustecky.cz/pkr/individualni-ochrana/
„Stát zabezpečuje prostředky individuální ochrany pouze pro děti do ukončení školní docházky a pro osoby umístěné ve zdravotních a sociálních zařízeních. Ostatní obyvatelé si mohou nakoupit prostředky individuální ochrany ve specializovaných prodejnách.“
Pro ostatní připadá v úvahu tohle:
http://pkr.kr-ustecky.cz/pkr/improvizovana-ochrana/
To je dost hnusný příspěvek, evidentně úplně mimo mísu.
Normální rozchod vede z Kroscienka až do Chyrowa a dále zpět přes hranici do Polska do Přemyšle. Ovšem tam už by to na ukrajinské straně bylo o větší investici, než tady že se vyměnilo pár pražců, ořezaly stromy a pustil vlak dvacítkou
Jistě, ale nikde se tu nic nepsalo o rušení tratí. To, co se tu vždycky řeší, je ukončení pravidelné osobní dopravy na nich.
Když tedy pominu, že asi nelze očekávat, že během potenciálního válečného konfliktu bude mít strategický význam trať do Lužce či Mochova.
Jo aha. A co třeba nedávno probíraná trať Heřmanův Městech-Chrudim. Ta je rovněž bez strategického významu a proto se proti jejímu rušení staví armáda? Ale ono se vlastně rušení neprosazovalo. Dálnici nepřekáží a cyklostezka by vedla mezi kolejnicemi po pražcích.
„Obce, které leží na nevyužívané trati, navrhovaly její zrušení už před časem. Místo ní by mohla vést po železničním svršku cyklostezka. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zvažovalo, zda by trať nebylo možné zrušit, neboť komplikuje trasu plánovaného obchvatu Chrudimi. “
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-se-zabyva-zamerem-prodeje-trati-hermanuv-mestec-chrudim-102428/
Myslím že zrovna u té je primární důvod snahy o zrušení snaha o využití části její trasy pro příjezd z budoucího obchvatu.
Jedna věc je zastavení dopravy na trati bez zrušení, druhá v jakém stavu ta trať. Třeba ta na Nákladové nádraží Žižkov, kde kromě odstraněné výhybky v rámci oprav taky chybí celé zhlaví na Žižkově a zbytek kolejí na nádraží je vytrhán. Ostatní nezrušené tratě v správě Dobré správy taky známe. Údržba nula, je prorostlá dřevinami, všechno zrezlé a rozpadající se. Ale v účetnictví se údržba záhadně vykazuje.
No právě, aby to nedopadlo jako když zkusili v Novosedlech vykřižovat nákladní vlak s materiálem pro reko tratě a ta kolej se rozhodla že na to po tolika letech už dlabe.
tak ale takové překladiste tanku z labskeho věcného člunu na vůz rady Paoj tazeny třeba kocourem, to by šlo…
(blbý vtip)
To už má lepší účinek než udržovat tratě „pro strýčka příhodu“ ty peníze přímo investovat do obranyschopnosti, ať už naší nebo přímo Ukrajiny. Toto byla dost neočekávaná varianta, trať se nanouzovo opraví a pak zase velmi pravděpodobně zapadne, jakmile opadne špička nouzové přepravy.
Nutno dodat, že tenhle vlak byla taková truc akce od tamního maršálka… Původně měly včera do Kroscienka vyjet ex holandské DM90 SKPL z jejich základny v Zagorzu. Ovšem na poslední chvíli jim PLK odřekla trasy a dostalo je Polregio aby se tamní vedení vojvodství mohlo ukázat jako hrdinové. Takže ve výsledku o kousek dál místo osobních vlaků jely autobusy a zánovní a těžké jednotky vyrazily na poflikovanou shnilou trať do Kroscienka, kde poslední vlak co projel, tak byla pár let zpět sólo 810… A dopadlo to jak můžeme vidět fiaskem.