Polsko kvůli pomoci Ukrajině rychle opravilo zavřenou trať, první vlak na ní vykolejil

Obnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLKObnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLK

Po trati nejezdily vlaky dvanáct let, zprovoznit se ji podařilo za pár dnů.

Příliv uprchlíků z Ukrajiny přinesl po dvanácti letech obnovení provozu na polské příhraniční trati. Polský správce infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) opravil během několika dní do provozuschopného stavu trať 108 Uherce – Krościenko v Podkarpatském vojvodství, po které dvanáct let nejezdily vlaky.

Práce trvaly tři dny, včera se na trať vydal první vlak. Jeho jízda ale skončila po pár kilometrech vykolejením, jak ukazují záběry ze sociálních sítí. O dokončení opravy informovaly PKP PLK. „Díky obnově železniční dopravy bude pomoc Ukrajině rychlejší a efektivnější,“ uvedly na Facebooku.

Na úseku Uherce – státní hranice PKP PLK provedla práce nutné pro bezpečný průjezd osobních vlaků. Na jednokolejné trati byly mimo jiné vyměněny pražce a vykáceny některé dřeviny. Jde o zhruba 30 kilometrů dlouhý úsek.

První jízda vlaku pro uprchlíky ale nedopadla dobře. Souprava na úseku, kde dříve vlaky nejezdily, vykolejila. Kdy se podaří provoz obnovit, zatím PKP PLK neuvedla.

Obnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLKObnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLKObnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLKObnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLKObnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLKObnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLKObnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLKObnova trati Uherce – Krościenko. Foto: PKP PLK
Tagy Obnova trati Uherce – Krościenko. PKP PLK Polsko pomoc Ukrajině
66 komentářů