umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice

Polské uzavření hranic omezí i české vnitrostátní spojení na peážní trati. Vlaky Liberec – Varnsdorf nakonec pojedou

Siemens Desiro společnosti Länderbahn v Žitavě. Foto: Jan Sůra
Siemens Desiro společnosti Länderbahn v Žitavě. Foto: Jan Sůra

(aktualizováno 20:54 o nové informace) Od dnešních 19 hodin  je zastaven provoz na trati mezi Jeseníkem a Krnovem přes polské město Głuchołazy. Důvodem je rozhodnutí polské vlády o uzavření hranic, které začne platit v půlnoci ze soboty na neděli.  Na rozdíl od odpolední zprávy vydané Libereckým krajem ale nakonec budou dál jezdit vlaky mezi Libercem a Varnsdorfem po peážní trati přes Polsko.

„Podařilo se nakonec dojednat, že vlaky mohou jezdit dál,“ uvedl šéf českého zastoupení Die Länderbahn Michal Barták. Vlaky zůstanou v režimu zavedeném na trati dnes: jezdí přes Polsko a Německo bez zastávky, aby lidé nemohli nastoupit a vystoupit.

Vážení cestující,za pomoci Správy železnic se podařilo vyjednat další vyjímku pro peážní provoz linky L7…

Gepostet von Trilex am Samstag, 14. März 2020

Uzavírají se také všechna silniční propojení v kraji do Polska, kromě hraničního přechodu Harrachov–Jakuszyce. To výrazně zkomplikuje život firmám v liberecké průmyslové zóně, kam z Polska dojíždí velká část zaměstnanců. Naopak se otevře pro dojíždějící v česko-německém pohraničí přechod Petrovice – Lückendorf.

Vlak Liberec – Rybniště Žitavou jen projíždí…

Gepostet von Žijeme v Žitavě am Samstag, 14. März 2020

Zastavily se naopak vlaky mezi Jeseníkem a Krnovem. „Zachováme provoz na našem území, přes Polsko jezdit nebudeme,“ potvrdil mluvčí Českých drah Radek Joklík. Polská strana už tento týden na trati zavedla zákaz výstupu a nástupu z českých vlaků na polském území.

Spěšné vlaky jsou nahrazeny autobusy v úseku Jindřichov ve Slezsku – Mikulovice – Jeseník a opačně.

Spoje v Polsku zastaví kvůli zákazu i GW Train Regio.

 

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Guláš

Mezi Libercem a Varnsdorfem by to byla blbost na polském území není zastávka, jedině se nakazit tím, že tam ta příhradová mostní konstrukce jede krokem.

Chronosphere

Příjde mi to podivné.Je jasné,že Evropa je v situaci,v jaké od druhé světové nebyla,ale provoz na peážní tratí je snad zřízen podle mezistátní smlouvy,a opravdu můžou Poláci jen tak říct končíme,balíme? Vždyť je to pro nás strategická trať. Kdyby si kladli nesplnitelné hygienické požadavky, které by provoz v praxi znemožnily,tak to pochopím,ale mezi ČR a PL snad není válka.K čemu pak mezinárodní smlouvy jsou?

Chronosphere

Mám na mysli Glucholazy.

dopravák

Ty dost „nesplnitelné požadavky“ na tamní (a nejen) peážní provoz, byť nikoli hygienické, si Poláci kladli a kladou už vlastně od konce 2. světové války – takže jejich současný přístup k němu není ničím, co by nějak překvapovalo. Navíc tam je zdrojem potíží asi nejspíše Varšava, protože s Vratislaví byla v posledních asi 20 letech dohoda jakž-takž už docela dobrá – ale „statut“ státní hranice a jejího přecházení asi náleží do pravomoci „státu“ a nikoli vojvodství, takže na to je Vratislav asi „krátká“ …

Tomáš Záruba

Tak toho Porajówa je mi fakt líto. DLB se v pátek hodně snažila, výjimky vyjednala, až jsem zíral. A teď kvůli průjezdu bez zastavení (!) po pár km formálně polského území to přijde vniveč… Příště se na nějakou snahu asi rovnou vykašlou. 🙁

Tomáš Záruba

Tedy za ten vývoj fakt klobouk dolů! Nevěřil bych, že se to může podařit.

Honza D.

Chce se mi říct že zdravý rozum zvítězil, ale nevím jestli by to nebyla trefa vedle.

Hamták

Do budoucna propojit těžkým terénem s tunely Zlaté Hory s Javorníkem ve Slezsku.

-TR-

Javorník ve Slezsku je trochu jinde, to by byl příliš dlouhý tunel 😀

Hamták

S Jindřichovem ve Slezsku. Chi. Chyba.

Pravdepodobnost

V tom pripade by vyslo lepe udelat uz rovnou tunel pod cervenohorskym sedlem. I na ostravu by se pak nejspis dostali lidi rychleji nez to tahat pres jeseniky padesatkou.

Jiří Kocurek

To naráží na problém, že spousta cestujících jede nahoru na Červenohorské sedlo. Není to ale neřešitelné. Nicméně kdyby byly dvě koleje z Brna do Ostravy, Olomouce a i do Zlína jezdil z Brna přímý vlak, Zlínské nádraží nepřípomínalo pohraniční vesnici v sudetech, kam i příbuzní potřebují ouřední povolení… No tak potom by se dalo o tunelu pod Červenohorským sedlem uvažovat.

Jiří Kocurek

Pardon, ne nahoru na Červenohorské sedlo, ale do ousedního sedla, tj. do Ostružné a Ramzové. Obzvlášť v lyžařské sezóně.

Kalanis

2,5km. Připravte ražbu. https://mapy.cz/s/cakezofajo

svojsin

Co by se stalo, kdyby ty Sp v úseku Jeseník -Jindřichov zůstaly nahrazeny busy i po pádu koronaviru ?

-TR-

Mohu vám garantovat, že v případě, pokud by k tomu došlo, tak to nebude z vůle Olomouckého kraje, ale z vůle polské strany (pokud nebude chtít umožnit tranzit vlaků).

svojsin

TR: tj. možné, mě zajímá, co by tam konkrétně znamenalo, kdyby bus doprava vlaky nahradila.
Jestli by to byl problém, nebo nebyl?

-TR-

Problém by to byl z těchto důvodů:

1) přestup navíc, který by odradil cestující od používání veřejné dopravy jako takové
2) Głuchołazy by přišly o mezinárodní spojení do Česka – sice teď ho nemají, ale to je výjimečná situace
3) kdyby byla snaha zajet s autobusem do Głuchołaz, na trase Głuchołazy – Jindřichov ve Slezsku není vyhovující silnice (musí se jet oklikou přes Zlaté Hory nebo Prudnik, což by znamenalo delší jízdní dobu)

Pravdepodobnost

4) zima
Ta peazni trat se pouzivala i za dob bolsevika kdy to tam hlidali vojaci se samopalama. Takze duvod k tomu nepochybne byl uz tehda.

Krejžak

Ještě bych přidal bod 4) kočárky a hlavně kola – v sezóně přeplněno.

dopravák

Minimálně by to asi znamenalo prodloužení cestovní doby, a tedy i komplikace s přípoji …

Partneři


Czechtoll

pst
podcast