Polské uzavření hranic omezí i české vnitrostátní spojení na peážní trati. Vlaky Liberec – Varnsdorf nakonec pojedou
Siemens Desiro společnosti Länderbahn v Žitavě. Foto: Jan Sůra
(aktualizováno 20:54 o nové informace) Od dnešních 19 hodin je zastaven provoz na trati mezi Jeseníkem a Krnovem přes polské
Mezi Libercem a Varnsdorfem by to byla blbost na polském území není zastávka, jedině se nakazit tím, že tam ta příhradová mostní konstrukce jede krokem.
Příjde mi to podivné.Je jasné,že Evropa je v situaci,v jaké od druhé světové nebyla,ale provoz na peážní tratí je snad zřízen podle mezistátní smlouvy,a opravdu můžou Poláci jen tak říct končíme,balíme? Vždyť je to pro nás strategická trať. Kdyby si kladli nesplnitelné hygienické požadavky, které by provoz v praxi znemožnily,tak to pochopím,ale mezi ČR a PL snad není válka.K čemu pak mezinárodní smlouvy jsou?
Mám na mysli Glucholazy.
Ty dost „nesplnitelné požadavky“ na tamní (a nejen) peážní provoz, byť nikoli hygienické, si Poláci kladli a kladou už vlastně od konce 2. světové války – takže jejich současný přístup k němu není ničím, co by nějak překvapovalo. Navíc tam je zdrojem potíží asi nejspíše Varšava, protože s Vratislaví byla v posledních asi 20 letech dohoda jakž-takž už docela dobrá – ale „statut“ státní hranice a jejího přecházení asi náleží do pravomoci „státu“ a nikoli vojvodství, takže na to je Vratislav asi „krátká“ …
Tak toho Porajówa je mi fakt líto. DLB se v pátek hodně snažila, výjimky vyjednala, až jsem zíral. A teď kvůli průjezdu bez zastavení (!) po pár km formálně polského území to přijde vniveč… Příště se na nějakou snahu asi rovnou vykašlou. 🙁
Tedy za ten vývoj fakt klobouk dolů! Nevěřil bych, že se to může podařit.
Chce se mi říct že zdravý rozum zvítězil, ale nevím jestli by to nebyla trefa vedle.
Do budoucna propojit těžkým terénem s tunely Zlaté Hory s Javorníkem ve Slezsku.
Javorník ve Slezsku je trochu jinde, to by byl příliš dlouhý tunel 😀
S Jindřichovem ve Slezsku. Chi. Chyba.
V tom pripade by vyslo lepe udelat uz rovnou tunel pod cervenohorskym sedlem. I na ostravu by se pak nejspis dostali lidi rychleji nez to tahat pres jeseniky padesatkou.
To naráží na problém, že spousta cestujících jede nahoru na Červenohorské sedlo. Není to ale neřešitelné. Nicméně kdyby byly dvě koleje z Brna do Ostravy, Olomouce a i do Zlína jezdil z Brna přímý vlak, Zlínské nádraží nepřípomínalo pohraniční vesnici v sudetech, kam i příbuzní potřebují ouřední povolení… No tak potom by se dalo o tunelu pod Červenohorským sedlem uvažovat.
Pardon, ne nahoru na Červenohorské sedlo, ale do ousedního sedla, tj. do Ostružné a Ramzové. Obzvlášť v lyžařské sezóně.
2,5km. Připravte ražbu. https://mapy.cz/s/cakezofajo
Co by se stalo, kdyby ty Sp v úseku Jeseník -Jindřichov zůstaly nahrazeny busy i po pádu koronaviru ?
Mohu vám garantovat, že v případě, pokud by k tomu došlo, tak to nebude z vůle Olomouckého kraje, ale z vůle polské strany (pokud nebude chtít umožnit tranzit vlaků).
TR: tj. možné, mě zajímá, co by tam konkrétně znamenalo, kdyby bus doprava vlaky nahradila.
Jestli by to byl problém, nebo nebyl?
Problém by to byl z těchto důvodů:
1) přestup navíc, který by odradil cestující od používání veřejné dopravy jako takové
2) Głuchołazy by přišly o mezinárodní spojení do Česka – sice teď ho nemají, ale to je výjimečná situace
3) kdyby byla snaha zajet s autobusem do Głuchołaz, na trase Głuchołazy – Jindřichov ve Slezsku není vyhovující silnice (musí se jet oklikou přes Zlaté Hory nebo Prudnik, což by znamenalo delší jízdní dobu)
4) zima
Ta peazni trat se pouzivala i za dob bolsevika kdy to tam hlidali vojaci se samopalama. Takze duvod k tomu nepochybne byl uz tehda.
Ještě bych přidal bod 4) kočárky a hlavně kola – v sezóně přeplněno.
Minimálně by to asi znamenalo prodloužení cestovní doby, a tedy i komplikace s přípoji …