LOT 3a leaderboard

Policie vyšetřuje strojvedoucího, který vykolejil s nákladním vlakem

Vykolejení nákladního vlaku na trati Plzeň - Cheb. Foto: HZS Karlovarského krajeVykolejení nákladního vlaku na trati Plzeň - Cheb. Foto: HZS Karlovarského kraje

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začne dnes odpoledne s vyprošťováním vykolejených vagónů na trati z Chebu do Plzně u Mariánských

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začne dnes odpoledne s vyprošťováním vykolejených vagónů na trati z Chebu do Plzně u Mariánských Lázní. Provoz na trati je zatím přerušen až do pátku. Policisté už začala vyšetřovat strojvedoucího, který vlak řídil.

Děsivě vypadající nehoda nezpůsobila žádné zraněné, pouze škody ve výši 29 milionů korun. Podle prvních zpráv došlo k nehodě kvůli trojnásobnému překročení rychlosti. V úseku, kde k vykolejení došlo, je omezena rychlost na 30 kilometrů v hodině.

„Ve věci byly zahájeny úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu obecné ohrožení z nedbalosti,“ uvedla policie na twitteru.

Mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová pro Radiožurnál uvedla, že zásah bude náročný. „Vagony jsou rozházené po obou stranách náspu. Bude se muset pečlivě zvolit technika a způsob, jakým se budou vagony odstraňovat. Do toho je tam ještě vysypaný ten náklad, takže se bude ještě muset řešit odvoz vápna,“ popsala Radiožurnálu. Podle ní musí ještě násep posoudit geolog. Poškozeno je zhruba 200 metrů kolejí a 300 metrů trakčního vedení.

U Mariánských Lázní vykolejil vlak společnosti ČD Cargo, který vezl vápenec do Nového Sedla u Lokte pro elektrárnu Tisová. Výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth nechtěl zatím situaci kvůli probíhajícímu vyšetřování blíže komentovat.

„V tomto šetření je naše společnost plně součinná. Spolu se SŽDC se nyní snažíme maximálně rychle odstranit následky mimořádné události tak, aby se v inkriminovaném úseku obnovil provoz co možná nejrychleji. V tuto chvíli jsou objednány likvidační práce a v úzkém kontaktu jsme taktéž s naší pojišťovnou. Vedle šetření drážní inspekce provádíme i vlastní návazné interní šetření. Ze závěrů obou z  nich budeme na půdě ČD Cargo činit příslušná rozhodnutí a to samozřejmě i v oblasti prevence, ve snaze zabránit podobným mimořádným událostem,“ uvedl Tóth.

K nehodě došlo v úseku, kde staví Karlovarský kraj nový podjezd. Několik týdnů zde byla pomalá jízda, která ale byla převedena do takzvaného trvalého omezení rychlosti. U pomalých jízd jsou strojvedoucí informování ještě takzvaným rozkazem, o trvalého omezení rychlosti musí strojvedoucí sledovat trať a návěsti. Podle počtu pomalých jízd jsou hodnoceni manažeři SŽDC. Deník Zdopravy.cz už loni informoval, že SŽDC v některých případech ruší pomalé jízdy jen formálně.

Vlaky osobní dopravy na trase nahradily v úseku Planá u Mariánských Lázní – Mariánské Lázně autobusy,

Tagy ČD Cargo Správa železniční dopravní cesty SŽDC Top vykolejení vlaku
121 komentářů