Pokuty za vstup na koleje rostou, většinu řeší exekutor
Velmi častým místem, kde lidé porušují zákaz vstupu do kolejiště, je pražské hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Drážní úřad loni přitvrdil při trestání neoprávněného vstupu do kolejiště. Ve správním řízení řešil celkem 425 případů a udělil pokuty
Videl som trate na Slovensku ….. všade vedú vyšlapané chodníky cez trate. Videl som trate vo Švajčiarsku …. nikde nie sú vyšlapané chodníky, lebo tam ľudia chodia cez prechody. Je zaujímavé, že tam sa to dá. Ale v čechách a na slovensku ideme všade … hlava – nehlava
Otázka jak to máte tu trať navrženou a jestli navrhnete přechod kde ho chtějí lidi, nebo kde se hodí projektantovi. Přechod +-10-15m od místa kde jej chtějí lidi? To ujdou, to není problém, ale přechod 250 a více metrů? Navíc spojený s ještě složitější cestou k cíli? Jasně že vám lidi budou chodit kde se jim to hodí. A co se pustí SŽDC do rušení „nebezpečných“ přejezdů, na kterých jsem ale za posledních 10 let neslyšel o nehodě, navíc se závorami, tak se situace ještě zhorší. Domnívat se že si někdo bude zajíždět 4 v hroším případě 11 kilometrů je… Číst vice »
Ad pán z Drážního Úřadu, ať si udělají statistiku proč to lidi dělají a zjistí kde je to jenom chybou projektu dráhy, do kterého mají jistě také co mluvit, pokud trať rozděluje obec a nejsou v ní podchody a přejezdy dostatečně hustě k tomu aby uspokojily běžný provoz pěších, je to chyba na straně dráhy, zajížďka dva kilometry možná nevadí autům, ale pro lidi to představuje klidně půl hodiny navíc a to nikdo do obchodu pro sodovky nepůjde. O jednom místě kde dráhy tvrdí že lidi mají chodit o asi 3km delší trasou taky vím. A jak už jsem tady… Číst vice »
No to se nám tu tedy objevil někdo pro koho je předpis nad nadevše. Že ano Petře. Možná až dráha postaví podchod každých 250m, možná až si nechá udělat analýzu kam lidi chodí a proč tam chodí a tomu přizpůsobí uspořádání stanice, podchody a podobně, pak ten problém nebude. Ale s prominutím jenom idiot si může myslet že mu něco řeší zákazy a pokuty. Lidi to stejně budou dělat, jediné a trvalé řešení je vytvořit jim bezpečný přechod. A celá vaše generalizace, stejně jako příslušný předpis je pěkně pitomě vymyšlená, co je provozovaná dráha? Ta která je někde v nějakém… Číst vice »
No nevím.V Zastávce u Brna je nadchod a lidi to berou stejně přes koleje.Blansko.Podchod.A lidi?Šup přes koleje.A dokonce i učitelky s dětmi ze školky!!!A že tam těch smrťáků bylo.Skalice nad Svitavou.Nadchod s výtahy.A máte to vidět zejména v pátek,když mládež jede ze škol.Boskovice.Tam je dokonce přejezd,ale lidi stejně lezou do kolejí.Brno ani nemluvím.Tam jsou i výtahy.A stejně tam lidi lezou přes koleje.Tak o čem se tu diskutuje.Prostě a jasně.Zákon říká,že tam cestující veřejnost nemá co dělat.Hotovo
Hmmmm … osobně jsem zažil jak mne minula lokomotiva doslova o pár centimetrů, jela jen možná 30-40km/h, ale ta o tři řády vyšší hmotnost byla doslova cítit a smrdělo to krchovem! Od tý doby se bojim ke kolejím přibližovat natož je přecházet a obrovský respekt mám i na přejezdech. A máme v „rozšířené“ rodině smutnou smrtelnou zkušenost z nelegálním přecházením železnice – na tu hloupou osobu jsem naštván, ale už jí to nemůžu říct. Liniové stavby typu železnice, rychlostní silnice či dálnice apod. hlavně v obcích jsou pro tam se vyskytující obyvatele vlastně všechny živočichy problém. Pražský hlavák a Vršovice… Číst vice »
To záleží na tom, jestli chceme dráhu považovat za nutnost, nebo za kvalitní službu občanům. Pokud to druhé, tak se pro všechny cestující musíme snažit zajistit co nejjednodušší přístup k vlaku, tedy pokud možno jednoduše po povrchu (jako Turnov, Tanvald), pokud to není možno, tak podchodem do obou směrů (Praha Radotín). A pokud nejsme schopni ten podchod vybudovat (Praha hl.n.), tak se nemůžeme na nic vymlouvat, a musíme to povolit po povrchu. Jestli je to takový bezpečnostní problém, tak tam musíme dát semafor nebo aspoň ceduli s bezpečnostními pokyny, ale není řešením to zakázat a divit se, že to lidé… Číst vice »
Asi tak. Modré gumy (ale i DP) desítky let serou na svoje zákazníky na hlavním nádraží a strašně se diví, že je lepší jít z VŠE zkratkou přes nádraží než jít někam do háje na tramvaj a pak přes Sherwood…
Souhlasím. A to nemáte jenom tady, vím o místě kde zrušily historicky existující přejezd a už přes 30 let tvrdí lidem že mají chodit 3km zacházkou po o dost nebezpečnější silnici s celkem nepřehlednou zatáčkou, přitom na jednu stranu je na trať vidět kam až člověk vidí, navíc je tam přejezd a zastávka, a z druhé strany vlak troubí a ještě je tam hlučný most, není jak si vlaku nevšimnout, ale dráhy se zařekly že přejezd ani přechod prostě nebudou, ani nadchod ani podchod, prostě nic. Ovšem naprosto stejnou poruchou tu v zemi trpí také policie, elektrárny, hygiena a pár… Číst vice »
Ono se to trestá? To v tom případě nechápu, proč u nás přes koleje někdo neustále přechází…
Otázka pro redakci magazínu ZDopravy.cz: mají vaši redaktoři, pokud vstupují do provozované dopravní cesty, platné oprávnění ke vstupu do kolejiště? Když jsem nedávno jednoho z kolejiště vykazoval (nevím, zda byl od vás či odjinud), oháněl se tím, že má novinářský průkaz…
Nemáme.
ani oprávnění, ani novinářské průkazy
Novinářský průkaz vstup do kolejiště neumožňuje, pokud se nepletu.
Petr: jistě že neopravňuje, proto nechápu, co pan redaktor větou „oprávnění ke vstupu do kolejiště mám prošlý, ale mohu vám ukázat novinářský průkaz“ sledoval…
A to existuje teď nějaký průkaz na vstup do kolejiště? Byl jsem u železničního vojska a nic jsme takovýho neměli. Soused byl posunovač a tehdá neměl ani vysílačku, jen praporek.
Vstupem do kolejiště se zabývá předpis SŽDC Ob I. Zjednodušeně řečeno jedná se o služební průkazy dopravců a průkazky SŽDC – modro-modré (+ modro-červené nově nevydávané + modro-fialové) pro zaměstnance, modro-žluté pro ostatní (CPS). Na těch SŽDC je to viditelné hned na přední straně (Vstup do provozované ŽDC / nic / Vstup mimo provozovanou ŽDC), u těch dopravců je to obvykle někde na zadní straně.
Milý ředitely Drážního úřadu: Je nepochopitelné, že ani po tolika desítkách let není možné z pražského Hlavního nádraží vyjít přímo směrem na Žižkov a člověk to musí jak ovce obcházet a ztrácet tím třeba i 10 minut… Hlavně že přechody tam jsou – k terminálu pro autovlaky – a zaměstnanci tam evidentně přecházet mohou, ale běžní cestující by to asi nezvládli. Vlaky tam nijak zvlášť rychle nejezdí, protože co tam projíždí, tak stejně na nádraží zastavuje – snad jen nějaké posuny ne – ale ty také nejezdí nijak extra rychle. I kdyby tam pro ně měli postavit semafor či závory,… Číst vice »
No, to vás zabije, že? 10 minut…
Ne, běžní cestující nemají v kolejišti (jakékoliv) stanice co dělat!!! Vlak není kočárek, a to ani když jede pomalu. Nezastaví na fleku. Naopak, flek může zůstat z vás. A pokud namítnete, že to je vaše věc, tak není. Protože ohrožujete celý provoz železnice.
Stačilo by tam umístit výstražný kříž, tak jako je u tisíců dalších nechráněných přejezdů všude po republice a mohl by být přechod legální.
Jezdit se dá 50 km/hod. Vybudování přejezdu odhadem tam 10 mil. Kříže nic neřeší navíc s ohledem na rozhledové poměry je tam nikdo neschválí. Ale proč neporušovat zákony pro své pohodlí.
Marek Turnovec: A za to může Drážní úřad, on je investorem a majitel infrastruktury? To asi těžko. A poznámka o tom, že by to běžní cestující asi nezvládli, je pěkně mimo. Nebo snad taky lezete v nemocnici tam, kde je napsáno „nepovolaným vstup zakázán“, „pouze pro služební účely“ nebo „vstup veřejnosti zakázán“?
Neuvědomujete si někteří jednu věc. Alternativa (obejít to) je mnohem nebezpečnější než přejít přes kolej, kde jede vlak jen občas, obzvlášt, pokud tam ten vlak stojí a čeká na odjezd. Bulhar je nejnebezpečnější křižovatka v Praze (loni nejvíc nehod z celé Prahy – aspoň podle ČT), jiní to obchází podél magistrály, kde není chodník, což taky není příliš bezpečné. Železnice vytváří ohromnou bariéru, rozděluje města, což je velký rozdíl oproti dálnici, která se zpravidla obcím vyhýbá. Navíc cílem by mělo být, aby se tam ti lidi dostali, ne? Aby jeli vlakem. Ne, že „postavili tam nádraží, ale chodili jim tam… Číst vice »
Petr: Ano, 10 minut mě zabije. A když ne těch 10 minut, tak třeba někdo v Sherwoodu – nebo mě bude aspoň obtěžovat. A to chození přes Bulhara, jak tu bylo zmíněno, také není nic moc, i když tam na těch přechodech jsou aspoň semafory. Jinak k tomu, že běžní cestující nemají v kolejišti co dělat – asi jak kde – já jsem původně z Turnova – a tam se k vlaku, pokud nestojí na koleji hned u nádražní budovy ani jinak nedostanete. Podchody tam nejsou… Martin: No budete se divit, ale zrovna v nemocnicích se pohybuji v neveřejných částech… Číst vice »
Pro fannu. No, prohlídka sice možná náročná je, ale přísná rozhodně není (asi spíš zrovna záleží na jaké doktory narazíte). A na psychotesty jste přišel kde? Možná někteří zaměstnanci je musejí dělat, ale rozhodně ne všichni. A ke vstupu do kolejiště potřeba nejsou.
S tou přísností bych asi souhlasil.Opravdu záleží na lékaři.V každém případě se tam kontroluje zrak a sluch,což jistě uznáte je pro pohyb v kolejích nezbytné.A psychotesty?Sám jsem jich pár absolvoval. Samozřejmě netvrdím,že jsou v přímé souvislosti s udělením povolení ke vstupu do kolejiště.
Pro Honzu Kosika. Každý zaměstnanec a zejména ten,který má oprávnění ke vstupu do kolejiště, samozřejmě prochází a to opakovaně školením,jak se tam má chovat.Než ale vůbec na takové školení jde,musí absolvovat náročnou a přísnou lékařskou prohlídku a psychotesty .Lékařská prohlídka se periodicky opakuje.Až pak dostane ono povolení.Takže žádné poučení nestačí. No a v neposlední řadě je vstup do kolejiště zakázán zákonem.
@Martin: málo jsem specifikoval: samozřejmě jsem si plně vědom, že když fíra použije rychlobrzdu, tak lítaj lidi, zvířata, kufry… Ale jakou rychlostí vletí na to poslední nástupiště na hlaváku? 30kmh? Jakou rychlostí z něho vyjíždí? Je to přehledný úsek a neregistroval jsem na té poslední koleji jakoukoliv nehodu/zranění/incident. Bohužel, nemůžu zaručit, že podobně uvědomělý a opatrný jsou všichni porušovači zákona, co jdou opravdu jenom přes tu jednu kolej… Pokud někdo jde přes všechny koleje, tak klidně hlídat a pokutovat, ale na tu poslední dát třeba jen výstrahu, značku, fotobuňku a světelný cingrlátka – zkrátka cokoliv, když nejsou za opravdu hodně… Číst vice »
Je tam zákaz? Je! Tak tam nemáte co dělat.
Je videt, ze vite prd. Rychlobrzda je temer k nerozeznani od ostrejsiho brzdeni normalni brzdou. Maximalne tak smrdi spaleny karbid z brzd. Rozhodne nic nelita, zadne kufry ani lide, to je jen ve filmu pro efekt.
Některý ty lidi fakt nechápu. Nejlepší jsou ti se sluchátky v uších…
No zrovna ten hlavák je teda pokryteckej extrém, protože přes tu poslední kolej a tu servisní (?) chodí i zaměstnanci drah/průvodčí… ale ano, hlavně my, studenti ekonomky, si to tudy zkracujeme, protože nádraží není schopný dokopat ten podchod až do konce. Takže ano, budu riskovat dál, ohrožuju pouze sebe a opravdu se koukám, když přes to lezu. Kde že je ten problém?
To, že přes koleje chodí zaměstnanci drah je přece jen normální. Ti mají zdravotní způsobilost pro výkon své funkce (ke které patří i to, že se občas vyskytnou v kolejích) a minimálně školení z bezpečnosti práce, kde se řeší to, jak se mají v kolejišti chovat. A když mají na severním zhlaví svoje zázemí a musí se do prostoru nádraží nějak dostat, tak využívají tento SLUŽEBNÍ přechod (kouzlo je v tom slovu služební). Zrovna na poslední 32. staniční koleji (u 7. nástupiště) je opravdu špatně vidět, a když se z jižní části rozjíždí vlak, tak nemáte šanci ho vidět moc… Číst vice »
Zaměstnanci drah, včetně průvodčích ale mají oprávněný vstup do kolejiště, mimo jiné poučením, školením atd. A chyba – neohrožuješ pouze sebe, ale i ostatní lidi ve vlaku, nebo si snad myslíš, že když strojvůdce použije rychlobrzdu, tak vlak hladce zastaví a lidi nelítaj, kufry nepadaj atd.? Tohle si často řidiči na přejezdu taky říkají, že ohrožují jen sebe. A samozřejmě není tomu tak.
Souhlasím s Martinem.Ohrožuješ zdraví zejména strojvedoucího.Myslíš,že je příjemný koukat na,s prominutím pitomce,poskakujícího v kolejích a doufat,že to stihne?A to je v případě,že se nic nestane.Nedej bůh,když dojde ke střetu.To člověk zestárne o pár let a má to doživotně před očima.A věř mi,že sakra vím o čem mluvím.Tak když už si nevážíš vlastního zdraví a života,tak měj aspoň ohled na nás strojvedoucí.Děkuji
Pokud se rozjíždí z jižní části, tak souhlasím, bude mít už rychlost a dlouho ho vidět nebude . Proč odjíždí z jihu a valí na druhou stranu, to mi moc smysl nedává, popírá to rozdělování na jih-sever, ale budiž. Školení BOZP a jiná jsou kromě toho, že jsou povinná, dost pravděpodobně i užitečná. Šlo by mě tedy, prosím, ve zkratce poučit jak se chovat v kolejišti? Co navíc ví průvodčí, který zcela oprávněně užívá služební přechod, když tam tedy stejně jako já moc nevidí? Přecházím bez sluchátek a zastavuju, rozhlížím se na obě strany …
Prostě tam nemáte co dělat. Postavil bych tam alespoň dvometrovej plot s brankama na kartu, kudy by mohli chodit jen zaměstnanci dráhy. Když budete mí v cestě fabriku, taky nepolezete přes plot. Tyhle pokrytce, kteří si namyšleně a naivně myslí, že si můžou dovolit všechno, bych pokutoval aspoň tisíci korunami za každý vlezení tam, kam nesmí…
nesmí se stoupat na hlavu koleje a přecházet kolej kde je vlak až za min.délkou vozu.
Petr: Vy byste tam postavil plot, spousta jiných by tam ale raději postavila raději podchod nebo přechod přes koleje. Prostě je to tam k***a do p****e potřeba! Omlouvám se za vulgarity, byť vyhvězdičkované, ale už mě tenhle přístup fakt vadí. Denně tam courají pomalu stovky lidí a ČD, SŽDC, Drážnímu úřadu, Magistrátu (a já nevím kdo ještě by na to mohl mít vliv) je to asi pořád jedno. Myslel jsem, že tyhle instituce jsou tady taky pro nás, pro lidi… Mimochodem – já k těm vlakům mám jinak opravdu respekt – sice jako malý jsem chodil třeba i do školy… Číst vice »
Pro Marek Turnovec: Na hlaváku to naštěstí někomu došlo a podchod na Žižkov už se projektuje. Stejně tak lávka na Vinohrady. Takže by se situace měla vyřešit ku prospěchu cestujících i bezpečnosti. http://zdopravy.cz/promeny-hlavaku-nekonci-zeleznicari-ho-propoji-s-vinohrady-a-opravi-zadni-perony-2551/
No já vím, že se tam něco chystá, jenže to už pěkných pár let… A měl jsem na to ještě jednu teorii – možná, že se za ta desetiletí změnily normy natolik, že postavit tam jen tak nějakou rampu či schody nahoru (což by mohlo stát třeba pár milionů) by prostě jen tak neprošlo. Dneska musí být všechno bezbariérové, takže by tam musel být eskalátor nebo alespoň výtah. A to už by stálo desítky milionů a tak se do toho nikomu nechtělo… Při tom ono by to nemuselo nutně ústit až někam do Španělské ulice, ono by úplně stačilo nějak… Číst vice »
Řekněme si na rovinu – u nás nelze fungovat tak, aby se nechodilo přes koleje.
Je to pokrytectví. Kde je to problém – třeba Kolín. Kde v pohodě chodili ožralí lidi z poutě, nikomu to nevadilo a vlaky dál jezdily plnou rychlostí. Tam by měl být plot.
nejhorší když jde někdo s kapucí podél kolejí a ani se neohlídne, když vlak zahouká. Přecházení kolejí bych toleroval bez alkoholu a drog.
Ještě si tam přidejte úměrnost rizika, jestli se někde chodí přes trať kde jede vlak o víkendu, nebo vlečku, což by se také asi nemělo, kde jede vlak jednou za den, ale lidí tam chodí hodně, tak se úředníci akorát ztrapní a lidi budou nas*aní. Ano zákon může být stokrát na straně úředníka, ale takto se v očích lidí jenom předvede jako „zmetek léčící si koplexy“.