Český trh s novými osobními vozy pokračuje v silném poklesu, který začal v loňském posledním čtvrtletí. Za leden české úřady zaregistrovaly 19 278 automobilů, což je meziroční pokles o 16,97 %. Jde o nejhorší lednový výsledek za poslední tři roky.
Vyplývá to z dat centrálního registru vozidel, které zveřejnil Svaz dovozců automobilů. Podle nich postihl dvouciferný pokles z pětice nejprodávanějších značek čtyři výrobce s výjimkou Dacie. Ta naopak zaznamenala růst o 14 %.
V pořadí nejprodávanějších modelů vede bezkonkurenčně šestice škodovek, následovaná Hyundai i30 a Dacií Duster. Nadále pokračuje odklon od nafty, vznětový motor mělo 31,70 registrovaných aut. Klesl mírně i počet ojetých automobilů z dovozu.
Dařilo se naopak prodejům dodávek: registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly výrazný nárůst o 20,78 % na 1 674 ks. Vede značka Volkswagen. Výrazně klesly registrace autobusů, za leden o téměř čtyřicet procent.
Pořadí registrací (ks) podle značek za leden 2019 / tržní podíl v %
Škoda Auto 6 863 / 35,60
Volkswagen 1 989/ 10,32
Hyundai 1 292 / 6,70
Dacia 1 215/ 6,30
Peugeot 940 / 4,88
Toyota 689 / 3,57
Ford 688 / 3,57
Kia 677 / 3,57
Renault 675 / 3,50
Citroën 506 ks / 2,62%
„vznětový motor mělo 31,70 registrovaných aut“ – To jde registrovat jen část auta? Myslel jsem, že to jde registrovat jen vcelku.
Aneb když matika vám dělá problémy 🙂
Když člověk vidí celou tu trapnou mediální masáž ohledně H+K a srovná to s 3000 registrací, musí to být dobře maržový produkt. Jinak by to muselo být natolik prodělečné, že ten agresivní obchodník v čele by se už dávno ptal na místo v uzenářství.
Silnice a dálnice jsou těžce přecpané. Takže z tohohle úhlu pohledu to není špatné.
Pokiaľ sa jedná o náhradu staršieho auta za novšie, tak je to z pohľadu přecpanosti neutrálne. Výhodou naopak môže byť v priemere menšia spotreba a nižšie emisie.
Čím míň aut na cestách,tím líp Čím víc lidí ve veřejné dopravě,tím líp 🙂
Podle článku to nevypadá na víc cestujících ve veřejné dopravě, ale spíš na víc ojetin na cestách.
No,pokud se zavedou bezemisní zóny a pořádně se zdaní šmejdi co 15 letým dieslem jezdí po městě,protože „MHD jezdí jen socky“, klidně to může nárust veřejné dopravy znamenatznamenat 🙂
Já bych lidem tu svobodu volby nebral, rozhodně ne násilně formou zákazů a házení klacků pod nohy. Ono stačí, když se bude veřejná doprava dal zkvalitňovat a nějaký ty lidi to do VHD natáhne. No a kdo chce jezdit autem, tak by na to měl mít plné právo. Mimochodem, co je špatného na 15 let starém dieslu? Pokud je v dobrém technickém stavu, tak to není taková hrůza. Ne každý má na nové auto každých 5 let.
ten řidič je štastný nebot se mu nerozsvěcuje ta kontrolka toho filtru.
Ještě je tady svoboda dýchat čistý vzduch.
No každý co jezdí po městě nemůže používat mhd.
Jaktože ne?Pomineme li-lidi jako řemeslníci,co si autem převážejí nářadí potřebné k práci a další podobné,proč by ostatní nemohli přesedat do MHD?
treba protoze autem to mam do prace asi 5 minut a sockou (vc. cesty na zastavku a ze zastavky) asi 25 minut. a pokud cestou potrebuji jeste neco vyridit, tak socka se klidne protahne na hodinu. takze je to casove extremne neefektivni. ale pokud Vas je zdarma, nudite se, pripadne jej zabijite v nakupnich strediscich, tak ano, ve Vasem pripade je to jedno…
Pokud to mám do práce autem 5 minut, tak pěšky jsem ještě rychlejší. Pokud tedy do těch 5 minut cesty autem započítáváte cestu na parkoviště, dobu na hledání místa k zaparkování atd.
mám to do práce 5 minut autem a auto mi parkuje na mým pozemku u baráku 🙂 kdem mám proím ted ušetřit ještě nejaký čas??? poraďte 🙂
U práce máte také firemní parkoviště a v zimě nemusíte škrabat skla… Jestli nezvládnete ujít pěšky něco málo přes kilometr, je mi vás líto.
Mě je zas líto lidí, kteří nechápou, že každý se rozhoduje svým mozkem, podle svých podmínek a priorit a kteří mají nutkání ordinovat všem kolem ty své priority.
5 minut autem = něco málo přes kilometr? To je auto poháněné vevrkou v kleci?