cargo

Pokažená premiéra rychlejšího spojení mezi Mnichovem a Curychem. Vlak poslali na kolej bez troleje

Jednotka ETR 610 po návratu u modernizace v italském závodě Alstromu v Saviglianu. Foto: SBBJednotka ETR 610 po návratu u modernizace v italském závodě Alstromu v Saviglianu. Foto: SBB

Elektrická jednotka měla špatně postavenou vlakovou cestu, poškodilo se tak trakční vedení.

Jde o jednu z hlavních novinek jízdního řádu v Evropě. Po velkých výlukách a elektrizaci trati na německé straně došlo ke zrychlení spojení mezi Mnichovem a Curychem o více než půl hodiny. Hned první den provozu ale přinesl nečekanou komplikaci a zastavení provozu na několik hodin.

Vlak ve směru z Curychu ve stanici Hergatz u německého Lindau poslali dispečeři omylem na nesprávnou kolej, která není elektrifikována. Vlak tak uvízl ve stanici až do chvíle, než přijela dieselová lokomotiva, která ho opět dostala na elektrizovanou trať. Došlo současně k poškození trakčního vedení a provoz musel být přerušen.

K obnovení provozu došlo kolem 17. hodiny večer.

Zrychlení spojení mezi Mnichovem a Curychem umožnilo rozšíření a elektrizace trati na německé části. Odpadá tak nejen výměna lokomotiv v Lindau, ale došlo současně i ke zrychlení. Vlaky nyní trasu zvládají pod 4 hodiny, od příštího jízdního řádu po dokončení modernizace by mělo dojít ke zkrácení o další půlhodinu. I tak je vlak na této trase stále pomalejší než autobus.

Na spoje nasazují švýcarské dráhy jednotky ETR610 Astoro. Díky nim došlo i k navýšení kapacity v počtu sedaček. Jednotky mají kapacitu 430 míst k sezení. Elektrizace stopadesátikilometrového úseku Lindau-Mnichov trvala tři roky a stála 500 milionů eur.

Tagy Astoro DB Deutsche Bahn ETR610 Mnichov - Curych SBB seznam Top
45 komentářů