Švýcarské dráhy začínají s modernizací jednotek Astoro, prodlouží jim životnost o 15 let

Elektrická jednotka ETR610 Astoro jako vlak EC Curych - Mnichov. Foto: Kecko / Flickr.comElektrická jednotka ETR610 Astoro jako vlak EC Curych - Mnichov. Foto: Kecko / Flickr.com

SBB u jednotek vymění okna i elektroniku, dostanou nový lak.

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) začaly s rozsáhlou modernizací celkem 19 jednotek Astoro. Do modernizace dopravce investuje celkem 120 milionů franků. Jednotky nasazuje na mezinárodní spoje do Německa a Itálie.

Jde o naklápěcí jednotky, které SBB začaly přebírat od roku 2007 od Alstomu. Vlak s kapacitou 430 cestujících dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. SBB uvedly, že modernizace má prodloužit životnost vlaků nejméně o dalších patnáct let. Dojde například k výměně oken a světel, částečné výměně toalet, přelakování nebo obnově palubní elektroniky. Úpravy sedmivozových jednotek potrvají do roku 2027.

Servisní práce budou probíhat v opravárenském centru v Bellinzoně v kantonu Ticino. Práce se dotýká obou řad Astoro, tedy sedmi vlaků z první a dvanácti vlaků z druhé řady. Astoro je schválené pro provoz i v Německu, Rakousku a Itálii. Detailně jsou popsány na stránkách SBB.

Interiér jednotky Astoro mezi Mnichovem a Curychem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Astoro (vpravo) švýcarských drah v Mnichově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Astoro v Curychu. Foto: SBBElektrická jednotka ETR610 Astoro jako vlak EC Curych - Mnichov. Foto: Kecko / Flickr.comJednotka ETR 610 po návratu z modernizace v italském závodě Alstromu v Saviglianu. Foto: SBBJednotka ETR 610 Astoro v Curychu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Tagy alstom Astoro SBB
15 komentářů