Pokažená premiéra rychlejšího spojení mezi Mnichovem a Curychem. Vlak poslali na kolej bez troleje

Jednotka ETR 610 po návratu u modernizace v italském závodě Alstromu v Saviglianu. Foto: SBBJednotka ETR 610 po návratu u modernizace v italském závodě Alstromu v Saviglianu. Foto: SBB

Elektrická jednotka měla špatně postavenou vlakovou cestu, poškodilo se tak trakční vedení.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Tak to by mohlo být na trhu volných zase pár klasických rychlíkových vozů od SBB. Že by se část z nich objevila i u nás?

Vašek

Hahaha. Mně také jednou postavili v Bubnech na kolej bez troleje, ale stačil jsem stáhnout. Nadali jsme si s panem výpravčím do ku… a ču…, a pí……, pak pro mne sáhla Karkule a jelo se dál.

Jan Matoušek

Ale předpokládám, že rychlost jste měl trochu menší (40 km/h?) a čas na reakci o trochu delší. Ve kterém směru jste jel?

Vašek

Samozřejmě do odbočky, cca 30-35 a jel jsem od Masaryčky a strojově. Němčourkovi nelze vyčítat, že nestáhl. Nikdo u takovýchto vlaků nepředpokládá, že ho pošlou mimo trolej, navíc v těchto civilizovaných zemích se sběrač stahuje jen, když jde mašina, nebo jednotka na údržbu.

David

Já si vždycky myslel, že v systemu pro dispečera kromě samostatně zobrazeného reliefu tratě (stanice), vlaků je také informace, co na každém spoji jede, a sám systém pošle hlášku dispečerovi , pokud postaví cestu na kolej, kam není daná souprava dovolena podle podmínek jezdit. Pokud na soupravě jede jako řídící elektroloko, tak pošle dispečernovi info, že tahle kolej není eletrifikovaná a on musí povolit ručně vjezd, jinak je zablokovaný. Pokud to tak není, tak opravdu není plná chyba dispečera, ale ten kdo dal požadavky při vytváření systému a jejich propojení s databází provozu. Nevím, jak je to řešeno zde u… Číst vice »

Kalina

Jak je možné, že došlo k poškození troleje, když se vždy v dostatečné vzdálenosti umisťuje příslušná návěst, upozorňující na konec trakčního vedení?! Vypadá to, že škodu způsobila nepozornost strojvedoucího.

Zdeněk

To vám připadne normální posílat vlaky závislé trakce na kolej bez tv a pak to vše svést na fíru?

Kalina

Není to normální a vina předpokládám, že bude prokázaná více stranám.

Vašek

Kalina určitě není strojvedoucí, ani nejel v životě na mašině, jinak by nemohl plodit takovéto blbosti.

Leinad

Tak za nehodu u Mariánek může podle Dobré Správy fíra, místo čtení TPP z mobilu koukal na předzvestníky.

Luděk S.

Takhle by se to vyšetřilo u nás.

jva

Jednoduché – začínáte odbočovat ze zatrolejované koleje, pantograf z troleje postupně bokem sjede, vystřelí nahoru a o další převěs, který strhne, se utrhne.

A A

Vlastně, maj vůbec v Německu něco takového, jako jsou el. návěsti u nás?

Vbb

Samozřejmě že mají. Nebo myslíte, že si to německý fíra všechno pamatuje?

Jan Matoušek

Návěst se sice umisťuje, ale MOŽNÁ je riziko v okamžiku, kdy mezi jejím umístěním a kolejí bez troleje je výhybka pro dostatečně velkou rychlost do odbočky.

Kalina

Tomu v úměrné vzdálenosti před odbočkou se návěsti umisťují. Jsou tam od toho, aby se jimi strojvedoucí řídili, což se v tomto případě zřejmě nestalo a výsledek už je známý – poškození troleje.

Vbb

Návěsti se umísťují přímo v místě odbočení, nebo jak si představujete onu „úměrnou vzdálenost“? 400 metrů? V nich můžete mít třeba 4 výhybky, tak pro kterou to platí?
Navíc ta cedule je PLECHOVÁ a teda návěští i v případě, že je cesta postavena na kolej s trolejí.

Vbb

No voni sou hlava, pane vachmajstr.
Akorát že sice vidím, že „doleva“ je trať bez vedení, ale předpokládám, že jedu „rovně“, tj. tam, kde trolej pokračuje. A když zjistím, že mě to hází do boku, tak už je na cokoliv pozdě.

Já vím, od stolu je to všecko teoreticky úplně jasné.

hoj

Jako sorry, ale tohle se v zemi tabulek,předpisů, auditů a neomylů přece stát nemůže. Pracuji pro Německou firmu, a proti takovým to situacím jsou vypracované postupy a procesy, které každý několikrát do roka kontrolují interní a externí auditoři.
Když člověk udělá chybu a systém dovolí poslat elektrickou lokomotivu na úsek bez trolejí, potom se může stát, že systém dovolí poslat vlaky proti sobě, když se clověk splete a splíst se může… Niemand ist perfekt!!!
Tady jde o životy a nejde se spokojit s tvrzením, „stalo se stalo“

Zdeněk

Vy pracujete pro DB když tvrdíte, že proti takovým situacím …..atd.?? O jaké životy jde, když se postaví vlaková cesta jinam? Pokud by nebyla splněna jedna z mnoha podmínek, tak by se vlaková cesta určitě nepostavila. Systém nerozlišuje vlaky závislé a nezávislé trakce..

Jakub P

To, co píšete je naprostá blbost. Z toho, že systém dovolil udělat jednu věc, která by se dělat neměla, se absolutně nedá vyvozovat, že by dovolil udělat i postatně jinou, daleko nebezpečnější a proto nejspíš i úplně jinak hlídanou věc. Vím, stejně jako vy, prd co se tam přesně stalo, ale napadá mě, že k tomu mohlo například stačit, aby ten vlak byl v systému chybně vedenej jako dieselovej. Pak by ho to samozřejmě pustilo na kolej bez drátů, ale nasměrování proti jinýmu vlaku by systém nedovolil… Je jasný, že je to průšvh, je jasný, že to budou muset vyšetřit,… Číst vice »

Petr

Také pracuji pro Němce a neodvážil bych se tvrdit, že se něco nemůže stát. I v Německu jsou jenom lidé, stejně jako u nás.

Gajda

Nicméně se stalo. A systém nemůže nikdy na 100% vědět, že tam bude zcela jistě a neomylně zrovna ETR610, může jen vědět, že tam nebude překážka.

Johanes

…njn…ono to je řečí,všude samé hybridy a kdo se má v tom pak vyznat,kam ten vlak vlastně může………

Kubrt

Dovolím si jen upřesnit, že elektrifikace se netýkala celé trati Mnichov-Lindau, ale „jen“ úseku Geltendorf-Lindau (z Mnichova do Geltendorfu se jezdilo elektricky už dlouhá léta). V Lindau se pak už nezajíždí na „ikonické“ ostrovní úvraťové nádraží.
Pro cestující jistě dobrá zpráva, ale jako šotouš jsem rád, že jsem se projel EC s 2×218 po „odklonové“ trati přes Kempten 😉

Karel

I ty lokomotivy SBB v Lindau hbf vypadaly pekne 😉

Kamui

Já byl v Lindau letos a to ostrovní nádraží mi přišlo na německé poměry dost zanedbané. Jeho význam teď asi upadne.

Haha

Bavorská nádraží jsou většinově zanedbaná.

Prádelník

Zanikne.

X 1

Insel bahnhof Nezanikne.
Bude i s okolím přestavěno.

Vbb

No, stane se. U nás zase kdysi poslali pendolíno z Třebovic na Třebovou, bohužel ale tu Moravskou :-).

Kubrt

Několik let teď EC v Hergatz jezdily rovně směr Kempten (dráty nejsou), teď musí (staronově) opět uhnout na Memmingen 🙂

Martin Chovanecm

Nicméně tohle zřejmě nebyla příčina nehody, vlak jel pokud vím v opačném směru.

Zdeněk

Jak to myslíte? Byla to 97 do mnichova a v tom hergotu jde resp. měl jet do odbočky.

Petr

Jasně, stane se. 😀 V Berouně se zas jezdí do cementárny.

Petr

Jakože Pendolino vjelo do Třebovic a místo do České Třebové jelo do Moravské Třebové?

Vbb

Ne, místo do Olomouce jelo na Chornice.

Džamel

A to víra, když vidí, že jede na kolej mimo dráty, nemůže sundat smeták?

Martin

No to je otazka, zda mel vubec sanci reagovat…

Jarda Š.

To asi neměl, zvlášť jestli předpokládal. že má cestu správně postavenou a nekoukal na polohu výhybky.

Anonymas

U těchto pantografů bych předpokládal nějaký koncák při maximálním zdvihu, i tak by ale měl vydržet, pravděpodobně se ale urval o příčný drát.

Petr Šimral

Někdy se to povede, skoro bych řekl, že se to zpravidla povede. Ale nemůžeme z toho dělat 100%ní úspěšnost. Nízká rychlost do odbočky, strojvedoucí si přenastaví Ebulu, koukne na seznam poruch a najednou to cukne jinak než čekáte a je to…
A nedejbože, když mu do toho někdo volá…

Prádelník

Jo, volá. VOLÁ. Na letošním Jahresschulung pro Deutschland se probíral případ firmy, pro kterou jezdíme. Během brždění volal strojvedoucímu nákladního vlaku výpravčí z koncové stanice a ptal se na kraviny. Fíra brzdil na výstrahu, potvrdil Wachsam a přestal se soustředit. Projel ostrou pětistovku, jenže hlavní návěstidlo bylo daleko. Takže mu na displeji zhaslo jak pětikilo, tak tisícovka a kdesi v dálce viděl cosi zeleného. Prolítl to o půl mašiny. Po vyšetření MU od NM dostal rozkaz Weiterfahrt nach Vorbeifahrt. Jenže nešla postavit vlaková cesta, protože stál na kontaktu. Dostal nový Befehl: Zurücksetzen a NM pomohl na špici sunout zpět za… Číst vice »

X 1

Jsou dvě možnosti. Jel tam fíra, kterej tam 30 roků drhnul Br 218 nebo Br 612. A včerejší den jel po pár zácvikách s elektrickou jednotkou, první ostrou jízdu. Navíc od SBB, kde jsou nápisy ve třech jazycích. Druhá možnost. Jel tam fíra co jezdí elektrickou trakci 30 roků a le na dané trati byl jednou na seznání a šluß. Vlastně ještě třetí možnost. Počítač na BZ Süd se mohl utnout. (stává se to). Vyhodit vlak v době změny grafikonu ze systému. Nahradit jej starším (dieselem) přes Kempten. A výpravčí přesně dle telegramu předpisově provedl úkol. Také jsou možné kombinace… Číst vice »

PeMIČ

Může,když předvída jízdu mimo dráty😉.

Nereagoval na návěst pro elektický provoz.Tak se s dispečerem(výpravčím) o vzniklou škodu podělí.Teda pokud tám návěst byla.Strojvůdci s německou licenci můžou upřesnit.

Ale zaparkoval u perónu hezky.👍