Lidé Železnice

Podpis kolektivní smlouvy na SŽDC se odložil na příští rok, rozpory jsou u růstu mezd

Sněhová fréza SŽDC. Autor: SŽDC
Sněhová fréza SŽDC. Autor: SŽDC

Zaměstnanci Správy železniční dopravní cesty nemají ani po dnešním kole kolektivního vyjednávání jasno, jakou budou mít příští rok mzdu. „Zatím nejsme schopni se dohodnout na nárůstu tarifních mezd,“ řekl předseda Odborového sdružení železničářů Martin Malý.

Odbory se proto sejdou s vedením firmy znovu 16. ledna. Až do podpisu nové kolektivní smlouvy se přitom zaměstnavatel bude řídit provizoriem, které spočívá v prodloužení platnosti základního textu stávající smlouvy a novém opatření generálního ředitele. To podle odborů nezajišťuje zaměstnancům téměř žádný mzdový růst.

Opatření mimo jiné zavádí do praxe nový tarifní model, na kterém se obě strany dohodly. S jeho zavedením zmizí dvě dosavadní stupnice A a B. Jedna stupnice se týkala zaměstnanců s praxí do 20 let, druhá s praxí nad 20 let. Nově bude platit jen jediná stupnice s tím, že odměňování bude odstupňováno po pěti letech.

Základní potíž, která dosud brání uzavření smlouvu, spočívá v odlišných představách obou stran o mzdovém nárůstu. Podle oficiálního zápisu z jednání navrhuje vedení SŽDC zvýšení nově nastavených základních tarifních mezd o 3,2 procenta a objemu prostředků na výkonové odměny na 5,4 procenta. Odborové centrály trvají na tom, aby nově nastavené základní tarify mezd vzrostly o 6,5 procenta. Průměrná mzda na SŽDC je zhruba 32 tisíc korun.

Na Českých drahách a u jejich dceřiné společnosti ČD Cargo zvládli ukončit kolektivní vyjednávání ještě letos.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vrané
Host
Vrané

Podvod na zaměstnancích SŽDC pokračuje. Po přečtení tohoto článku: http://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/4170-informace-k-aktualni-situaci-v-kolektivnim-vyjednavani-u-szdc-podminky-jsou-celkove-nastaveny-tak-aby-zamestnanci-nebyli-vystaveni-zadnemu-zhorseni-podminek-rika-predseda-osz-martin-maly by mohl neznalý pozorovatel nabýt dojmu, že vlastně o nic nejde a že není podepsána kolektivka ničemu nevadí. Historie učí, že každý podvod se dříve nebo později odhalí sám, někdy za týden někdy po letech. A zde se to stalo velmi brzy po té, co byl spáchán. Jen naprostý ignorant a hlupák by nepoznal, co se vlastně aktuálně u SŽDC děje. Můžeme si jen na okamžik myslet, že odboráři jsou tak hloupí a že se nechali do současné patové situace pouze vmanipulovat. Po té, co se se zaměstnavatelem dohodli „téměř“… Číst vice »

Otmar
Host
Otmar

Takže výpravčí od 22-26 tisíc čistého podle náročnosti práce v té které stanici. Vysoká míra zodpovědnosti, nutnost pracovat o víkendech, o svátcích, v noci. V noční době často přerušená směna. Musí tam ten výpravčí sedět a dostane zaplaceno jen sníženou mzdu za tzv střežení pracoviště. Tyto hodiny střežení se nezapočítávají do pracovní doby. Zaměstnanci je musí nadpracovat dalšími směnami navíc.

Otmar
Host
Otmar

Růst mezd na SŽDC:
2016: +2%
2017: +3,4%

Národní hospodářství celkem meziročně: +6,8% v porovnání 3.čtvrtletí 2017 a 3.čtvrtletí 2016. Odhad růstu mezd v r.2018 v ČR +7,7%

Nechť každý posoudí sám.

Pozorovatel
Host
Pozorovatel

Důchodci 2018: cca +4%, opravdu ať každý posoudí sám

Anděl
Host
Anděl

Mm 27.12.2017

Ještě že jsou nemocenské a svátky.
V tom případě po započtení příplatku a proplacení přesčasu máme o pár korun víc než prodavacky v Lidlu.A to jsem na dráze bez pár měsíců 40 let v 6 tar.třídě

jofrey
Host
jofrey

pozor, u cd, carga a zmíněných prodavaček svátek si musíš napracovat, úprava pracovní doby a nemáš nic…

Vrané
Host
Vrané

32 tisíc v průměru, to je další z mnoha blamáží, co SŽDC vypouští. K takovému platu se nepřiblížím za tzv. „normu“ ani výpravčí v současné 10. platové třídě. Ač odporáře nějak nemusím, toto je jich poslední šance, jak si ještě zachovat nějakou tvář. Po té co dopustili taková zvěrstva jako dvě smlouvy na jedno pracovní místo. SŽDC je v kritické personální situaci mimo jiné díky expertovy, který je nezodpovědný za personální odbor a dřív byl velmi „úspěšný“ při personálním masakru u ČDCargo v letech 07-11. SŽDC proti vlastním zaměstnancům vede na všech frontách válku a až si to i ti… Číst vice »

JK
Host
JK

Slyseli jste slovo bozi…. musim Vam dat za pravdu…

Otmar
Host
Otmar

Ti lidé by měli při tom mít nadstandardní mzdu a ne republikový průměr. Dělají o víkendech, svátcích a v noci a často s vysokou mírou zodpovědnosti. Jedna chyba může znamenat značné materiální škody nebo dokonce lidské životy.

Anjel777
Host
Anjel777

Tak nedávno zvolený šéf OSŽ p.Malý sľuboval železničiarom výraznejší rast platov,no kolektívna zmluva s ČD nepridá zamestnancom 8%,ani 7% ani 5 % ale iba 4,5%.Tarif.hrubá mzda je ale rozhodujúca pre výpočet mzdy počas PN alebo dovoleniek,odmena 6 tis. je fajn,ale radšej by som mal +7 % 12 mesiacov a bez jednorázovej odmeny

Vlastimil
Host
Vlastimil

A to jen některým – odbory už se úplně ztrapnily.

Honza
Host
Honza

Průměrná mzda 32 tisíc nezní úplně špatně, jak je na tom medián? Posunovači apod. asi o této částce ani nesní, včera jste přinesli rozhovor se závorářkou a v diskuzi padlo, že patří do 3. platové třídy…

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

32 tisíc hrubého průměru ze všech zaměstnanců, včetně těch na GŘ ad. „tam nahoře“ slušelo by se dodat. Hezký den 🙂

petr
Host
petr

no jestli jsou tam započítané i ty zlaté padáky, tak lituji děcka zaměstanců.

Jiří
Host
Jiří

Kolik je medián se asi dozvíme jen stěží, takže fakta
– hradlař/hláskař, výhybkář … 3.-4. třída
– závorář … 3. třída

A teď ty profese co jsou zastoupeny trochu více
– dozorce výhybek … 5. třída
– signalista … 6. (většinou) – 8. (výjimečně) třída
– výpravčí, výpravčí DOZ … 9. (většina) – 11. (pracoviště s udělenou výjimkou GŘ)
– traťový dispečer CDP … 12.

zdroj: veřejně dostupný Katalog prací SŽDC (např. na stránkách OSŽ), doplněk č. 1. Doporučuji každému alespoň nahlédnout.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce