LOT 3a leaderboard

Podpis kolektivní smlouvy na SŽDC se odložil na příští rok, rozpory jsou u růstu mezd

Sněhová fréza SŽDC. Autor: SŽDCSněhová fréza SŽDC. Autor: SŽDC

Zaměstnanci Správy železniční dopravní cesty nemají ani po dnešním kole kolektivního vyjednávání jasno, jakou budou mít příští rok mzdu. „Zatím

Zpět na článek
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrané

Podvod na zaměstnancích SŽDC pokračuje. Po přečtení tohoto článku: http://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/4170-informace-k-aktualni-situaci-v-kolektivnim-vyjednavani-u-szdc-podminky-jsou-celkove-nastaveny-tak-aby-zamestnanci-nebyli-vystaveni-zadnemu-zhorseni-podminek-rika-predseda-osz-martin-maly by mohl neznalý pozorovatel nabýt dojmu, že vlastně o nic nejde a že není podepsána kolektivka ničemu nevadí. Historie učí, že každý podvod se dříve nebo později odhalí sám, někdy za týden někdy po letech. A zde se to stalo velmi brzy po té, co byl spáchán. Jen naprostý ignorant a hlupák by nepoznal, co se vlastně aktuálně u SŽDC děje. Můžeme si jen na okamžik myslet, že odboráři jsou tak hloupí a že se nechali do současné patové situace pouze vmanipulovat. Po té, co se se zaměstnavatelem dohodli „téměř“… Číst vice »

Otmar

Takže výpravčí od 22-26 tisíc čistého podle náročnosti práce v té které stanici. Vysoká míra zodpovědnosti, nutnost pracovat o víkendech, o svátcích, v noci. V noční době často přerušená směna. Musí tam ten výpravčí sedět a dostane zaplaceno jen sníženou mzdu za tzv střežení pracoviště. Tyto hodiny střežení se nezapočítávají do pracovní doby. Zaměstnanci je musí nadpracovat dalšími směnami navíc.

Otmar

Růst mezd na SŽDC:
2016: +2%
2017: +3,4%

Národní hospodářství celkem meziročně: +6,8% v porovnání 3.čtvrtletí 2017 a 3.čtvrtletí 2016. Odhad růstu mezd v r.2018 v ČR +7,7%

Nechť každý posoudí sám.

Pozorovatel

Důchodci 2018: cca +4%, opravdu ať každý posoudí sám

Anděl

Mm 27.12.2017

Ještě že jsou nemocenské a svátky.
V tom případě po započtení příplatku a proplacení přesčasu máme o pár korun víc než prodavacky v Lidlu.A to jsem na dráze bez pár měsíců 40 let v 6 tar.třídě

jofrey

pozor, u cd, carga a zmíněných prodavaček svátek si musíš napracovat, úprava pracovní doby a nemáš nic…

Vrané

32 tisíc v průměru, to je další z mnoha blamáží, co SŽDC vypouští. K takovému platu se nepřiblížím za tzv. „normu“ ani výpravčí v současné 10. platové třídě. Ač odporáře nějak nemusím, toto je jich poslední šance, jak si ještě zachovat nějakou tvář. Po té co dopustili taková zvěrstva jako dvě smlouvy na jedno pracovní místo. SŽDC je v kritické personální situaci mimo jiné díky expertovy, který je nezodpovědný za personální odbor a dřív byl velmi „úspěšný“ při personálním masakru u ČDCargo v letech 07-11. SŽDC proti vlastním zaměstnancům vede na všech frontách válku a až si to i ti… Číst vice »

JK

Slyseli jste slovo bozi…. musim Vam dat za pravdu…

Otmar

Ti lidé by měli při tom mít nadstandardní mzdu a ne republikový průměr. Dělají o víkendech, svátcích a v noci a často s vysokou mírou zodpovědnosti. Jedna chyba může znamenat značné materiální škody nebo dokonce lidské životy.

Anjel777

Tak nedávno zvolený šéf OSŽ p.Malý sľuboval železničiarom výraznejší rast platov,no kolektívna zmluva s ČD nepridá zamestnancom 8%,ani 7% ani 5 % ale iba 4,5%.Tarif.hrubá mzda je ale rozhodujúca pre výpočet mzdy počas PN alebo dovoleniek,odmena 6 tis. je fajn,ale radšej by som mal +7 % 12 mesiacov a bez jednorázovej odmeny

Vlastimil

A to jen některým – odbory už se úplně ztrapnily.

Honza

Průměrná mzda 32 tisíc nezní úplně špatně, jak je na tom medián? Posunovači apod. asi o této částce ani nesní, včera jste přinesli rozhovor se závorářkou a v diskuzi padlo, že patří do 3. platové třídy…

ApolloXI.

32 tisíc hrubého průměru ze všech zaměstnanců, včetně těch na GŘ ad. „tam nahoře“ slušelo by se dodat. Hezký den 🙂

petr

no jestli jsou tam započítané i ty zlaté padáky, tak lituji děcka zaměstanců.

Jiří

Kolik je medián se asi dozvíme jen stěží, takže fakta
– hradlař/hláskař, výhybkář … 3.-4. třída
– závorář … 3. třída

A teď ty profese co jsou zastoupeny trochu více
– dozorce výhybek … 5. třída
– signalista … 6. (většinou) – 8. (výjimečně) třída
– výpravčí, výpravčí DOZ … 9. (většina) – 11. (pracoviště s udělenou výjimkou GŘ)
– traťový dispečer CDP … 12.

zdroj: veřejně dostupný Katalog prací SŽDC (např. na stránkách OSŽ), doplněk č. 1. Doporučuji každému alespoň nahlédnout.