Podkrušnohorskou magistrálu čekají další úpravy, soutěž počítá s přepnutím na střídavý proud
Součástí úprav mezi Chomutovem a Prunéřovem je zvýšení rychlosti až na 160 km/h.
Správa železnic vypsala další velkou zakázku na úpravu takzvané Podkrušnohorské magistrály. V soutěži s odhadovanou cenou 94,3 milionu korun hledá dodavatele dokumentace pro stavební povolení úseku mezi Chomutovem a stanicí Kadaň–Prunéřov. Aktuální plány počítají s rekonstrukcí v roce 2023.
Jde o jeden z prvních úseků na české železnici, kde Správa železnic již soutěží pro rekonstrukci rovnou i výměnu napájecí soustavy na střídavý proud. Celková modernizace má přinést i zvýšení rychlosti, podle záměru projektu až na 160 km/h. Součástí bude i úprava stanice Kadaň–Prunéřov. Z ní vede úsek do Kadaně, u kterého finišuje elektrizace.
Odhadované náklady na modernizaci 12,8 kilometru dlouhého úseku jsou 1,55 miliardy korun. Zmizet mají také některá úrovňová křížení. Součástí je i posun zastávky Málkov do nové polohy a vybudování nového nástupiště. Ve stanici Kadaň–Prunéřov dojde k optimalizaci kolejiště a k výstavbě nových nástupišť a podchodu. Součástí není modernizace stanice Chomutov. Trať má být připravena na přepnutí na dálkové řízení z Prahy.
V mezistaničním úseku Chomutov – Dubina proběhne kompletní obnova obnova železničního svršku a spodku a technologické části. V odbočce Dubina zůstane stávající konfigurace kolejiště zachována, pouze dojde ke kompletní kolejové rekonstrukci včetně technologie. Celková renovace je naplánována i v dalším úseku Dubina – Kadaň–Prunéřov. Detailně je stavba popsána v letáku Správy železnic. Další úsek z Prunéřova na Karlovy Vary čeká modernizace podstatně později: až v roce 2031.
Trať z Ústí nad Labem do Karlových Varů prochází postupnou modernizací zatím v úseku v Ústeckém kraji. Aktuálně běží například modernizace úseku mezi Oldřichovem a Bílinou a modernizace stanic Řetenic a Bohosudov. Na konci minulého roku vypsala Správa železnic soutěž na zhotovitele úseku Chomutov město – Kyjice.