Podepsáno: ZSSK kupuje čtyři nové Kissy pro provoz na západě Slovenska, mají jezdit i do Česka
Vizualizace jednotek Stadler Kiss pro ZSSK. Foto: ZSSK
Nové jednotky mají být dodané do roku 2023.
Nové jednotky mají být dodané do roku 2023.
Zajímalo by mě, jestli Slováci a zssk mají taky nějaké přiblblé podmínky jako povinnost předávat jednotku nějakým jiným dopravcům. Jako v ČR. Nebo je to český zvěrský výmysl.
vlak se 600 místy slovenskému MF nestačí? kolik že tam jezdí vlaků s 10+ vagóny na příměstu?
Kdyby to Sk bratia nakonec oželeli, tak to doporučím ať si to koupí OLkraj na pendl OL-PR…. Lidi už na této relaci trpěli dost….
A už tam mají 25 kV? Ne? Aha…
Jestli myslíte Převov-Olomouc, tak si dovolím zapochybovat jestli 5 kusů 600 sedačkových vlaků by bylo vytíženo. Zejména s ohledem na dokončení D1. Stavební povolení na dokončení D1/D55 u Přerova (=de facto obchvat Přerova) je prozatím v právní moci ….uvidíme jestli bude a co bude s řízením před Nejvyšším správním soudem … nejsem si úplně jist zda před NSS lze přiznat odkladný účinek stavebního povolení, pokud by o odkladný účinek bylo požádáno… když v řízení před Krajským soudem o odkladný účinek údajně nebylo požádáno = je to zmatená situace viz bod 109 rozsudku Krajského soudu). A už probíhá soutěž o výběr… Číst vice »
Výstavka musí být putovní, ať to stojí co to stojí.
https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=39745
Vyřadil se po jeden vložený vůz z některých bratislavských pushpullů a udělala se putovní výstavka do Prievidze. Jenže jich není dost, tak jim musí sekundovat dva jednopodlažní vozy. To už i ten Balkán jen tiše závidí.
A nie je to náhodou efektívne využitie vozňa? Jánošíci boli po príchode Panterov prevedení na prímesto Bratislavy a tým pádom PP mohli ísť na výkony kde je potrebný menší počet sedadiel. To znamená že PP vlaky už do Bratislavy nejazdia. Preto sa zobrali PP vozne a pridala sa kapacita na vlaky kde je potrebná a za nižší poplatok správcovi infra odvezieš viac ľudí keď tam miesto dvoch vozov dáš jeden poschodový. A čo sa toho Balkánu týka, pár dní dozadu som videl video vlaku v Jihlavě zloženého z Plecháč+Hitlák+patro. V čom je to rozdielne?
Pokiaľ viem, tak aj vo Švajčiarsku to takto funguje. Niekoľko poschodových vozňov a za nimi dva či tri klasické vozne….
Asi je to dost bláhová myšlenka, ale je podle mě škoda, že dopravci jako ČD, OBB, ZSSK nezadávají společně soutěže na větší množství vlaků, které by následně odebíraly. Něco jako tehdy, když se ČD přidalo k objednávce OBB (vím, ne moc slavný příklad se 7ks). Ideálně, kdyby fungoval nějaký standard, jako dříve EUROFIMA, který by zajišťoval jednodušíí údržbu a tím i do budoucna udržitelnost a provozuschopnost. Takhle je to pár kusů sem, pár kusů tam, na každý typ jsou odlišné díly, přípravky, prostě kdyby existovala nějaká evropská standardisace, jistě by to železnici pomohlo.
OeBB podepisují obecně jedny z největších rámcových smluv v Evropě, otravovat se s nějakými čecháčky kvůli pár vagonům či soupravám, aby jim to do toho pak tahali antimonopolní, ÚOHS a jiné úřady, proč by to dělali? 😀
A nebyli jim ti čecháčci náhodou dobří, když jim vytáhli railjety z paty?
Nene, hold by to jen propadlo
Víte to jistě? Hodil jsem to do Googlu a například v dobovém článku na finance.cz se píše, že ÖBB uzavřely smlouvu na 67 jednotek, později však ztratily o dodání posledních 16 zájem.
Jednalo se o nevyužitou opci, žádná pokuta za neodebrání nebyla. A je velká škoda, že ČD nakonec nemohla nakoupit všechny soupravy.
přesně tak, akorát jsme si vyjednali využití opce. škoda, že ten zemanův škůdce na MD nepovolil i využít ten zbytek.
rakušáci to měli win win – doma zaměstnanost (bo se tam railjety vyráběly) a ještě jim to tam jezdí, více méně v jejich standardu, jen jiných barvách.
ÖBB a Siemensu se povedlo certifikovat Railjet v Itálii. Takže využití pro zbytek našli. Dokonce by i potřebovali ty naše. Nakonec, vlastně mají objednané další v nové generaci.
IMHO váhání ÖBB jestli dokoupit další Railety (nebo jestli to přepustit firmě ČD) …. šlo o obavu ÖBB z toho jak se bude/nebude dařit konkurenčnímu dopravci WESTBahn, který začal provoz dopravy v 12/2011
První problém je financování – pokud jde část z dotací, pak je společná objednávka hodně velký problém. Druhý problém jsou technické parametry – jakkoliv jsou dneska vozidla standardizována a vycházejí ze stejných modelových řad, stejně se pro různé trhy docela výrazně liší. Stačí se podívat na škodovácky push-pull pro NIM-Express a pro MSK. Technická k tomu: ČD se nepřidaly k žádné objednávce ÖBB. ÖBB si objednaly vlaky, a když zjistily, že část neodeberou, prodaly kus závazku dál. ÖBB tak ve výsledku odložily výdaje v těžké době bez pokuty, rakouský závod Siemensu nepřišel o zakázku a ČD si hezky připlatily, protože… Číst vice »
to byla opce…ne závazná objednávka….
ČD převzaly od ÖBB opci na nákup 7 krámů ….
Railjet je krám? A vy jste kdo? Zhyckany papalas?
Zikmunde, to jste vypustil z huby hovadinu roku
On už z těch sociálních sítí zblbnul. Chudák…
Liška Ryšavá vždy skodila českým zájmům.
To je blbost. Zmikund rulezzz!
Velmi rozumné na rychlíky. A ještě z EU peněz. Není co řešit.
To si koupili 25kV AC verzi, že je nasazení závislé na přepnutí Žilinského uzlu?
Ano, čistě 25 kV.
Škoda, mohlo se pořídit i s 15 kV pro Rakousko.. Jezdit s tím třeba příměsto Vídně (směrem k Bratislavě) by taky nebylo od věci.
to je blbosť, toľko ľudí tam zasa kažú hodinu nejde. To čo jazdí dnes bohato stačí, teda rakúsky pusch-pull v kombinácii so ZSSK Bdteer vozňami (s klímou) zataiľ diesel, potom sa tam prehodí asi Vectron ZSSK, keď sa to zeelktrifikuje, čo ž by nemalo dlho trvať (dávam bolševikovi rok, maximálne dva :-D) . Na Žilinu a Zámky to bude mať väčšie využitie, preto sa to aj kupuje. Je to narýchlo, lebo veď nie ej čas (do konca 2023 musia jazdiť), ale je to istota, Stadler nie je žiadne B-čko a mal len 25 kV verziu (pre Maďarsko), takže ten rok-dva… Číst vice »
Zbytečné dosazovat měniče na DC 3 kV , když to díky postupnému ústupu od 3 kV nebudou potřebovat. Konečně budou vozidla levnější, zejména díky větší konkurenci mezi dodavateli u čistě střídavé verze :-).
To neumím posoudit. Ale tipnul bych si, že dřív bude 25kV ve středních česhách (mimo Prahu) než v Košicích.
ale tam ty 4ks asi nebudou zajíždět…
to je síce pravda, ale ak by bola 25 kV to Košíc už dnes, od Žiliny by ten vlak šiel poloprázdny a navyše by išiel max 120. Takto sa otočí medzi Žilinou a Bratislavou aj trikrát za deň 160 a urobí prebeh 1200 km
No hlavne tú verziu nemá hotovú a na vymýšlanie nie je čas, treba to vyrobiť, odskúšať a vybvaiť papiere na trate ŽSR a to všetko musí byť do 31.12.2023 teda do dvoch rokov. Navyše tá verzia sa vyrábala a dodávala len nedávno pre Maďarsko, tkaže všetko je hotové, len zapnúť linku. Ne´jaké zastarlá 3kV ktoré idú do minulosti a v Žiline budú cca 2024/25 po dokončneí uzla Žilina, nie je čo riešiť…
ZSSK si nesmí udělat výběrko na jednotky vozidel s opcí na desítky vozidel?
Už by se MD a vedení ZSSK mohlo vzpamatovat.
Opce ale není zázračný nástroj, jak snížit cenu. Tak to funguje jen tehdy, pokud je opce aspoň trochu důvěryhodná, tzn. lze rozumně očekávat, že ji dopravce (resp. objednavatel) skutečně uplatní.
Zajděte si do elektra zeptat se, zda vám dají lepší cenu, když si dneska koupíte jednu televizi, a v příštích dvou letech možná dokoupíte 19 dalších.
To není o ceně, ale o tom, že nemusíte vypisovat nové výběrko na dokup toho co už máte a co vám bezvadně funguje … existuje riziko, že výrobce toho, co máte zdraží a konkurence nabízí svůj výrobek, se stejnými parametry – kapacita, technické parametry, ale za nižší cenu …
Ale zase ty výrobní firmy nemají neomezenou kapacitu a nezastaví si ji kvůli nepravděpodobné opci. Ostatně. tohle byl způsob, jakým se dřív tlačila v čd škodovka. Odběr málo kusů a opce na víc. škodovka „věděla“, že kydž vyhraje, tak se odeberou i další kusy, jiní výrobci věděli, že to tak dost možná nebude , tak se nepřihlásili vůbec.
Ale tím nechci říct, že nákupy po pár kusech jsou řešení. Nejsou. Obecně jsou větší objednávky s opcemi dobrý způsob.
No hlavne ak nie je istota, že na to budú peniaze a to sa ešte teraz nevie, koľko toho bude z nových EU zdrojov, tak asi ťažko. Ale ZSSK urobila výberko na elektrické jednotky, a vyhrala Škoda s pantermi 🙂 (okorem už dodaných 25 ks pre sever). Teraz sa vyrába 9 ks (pre východné Slovensko) a opcia 11 ks (prepodklad že sa budú financovať z nového programového obdobia Slovensko 2021-2027). Čiže áno dá sa to. Ale pri týchto jednotkách od Stadleru a ich kapacite to bude zrejme postačovať. Uvedomte si, že sa zakontrahovalo v posledných rokoch kopec klasických vozňov (výroba… Číst vice »
Udělat výběrko na pár kusů s opcí na další desítky je klasická finta, jak přihrát zakázku tomu správnému výrobci, proto je pro výrobce poměrně nedůvěryhodná a více méně si napočítají náklady už na těch pár kusů, takže tím dopravce nic neušetří.
Třeba rekonstrukce jednoho vozu s opcí na 49… Taky ZSSK
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/zeleznicna-spolocnost-slovensko-chce-zmodernizovat-patdesiat-osobnych-voznov/
Veľmi zlý príklad, lebo tá modernizácia prebehla a všetkých 51 ks už behá vo vlakoch, napr. aj do Prahy. Takže tu Vám to „kapánek“ nepracuje….
viď tu https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bmz.php
Mozes robit vyberko s obciou tam kde je financovanie preukazatelne zabezpecene alebo sa s nim preukazatelne pocita… aj v dlhsom horizonte ak ti toto chyba smola…
Nákup století, komu pak asi postaví nový domeček na předměstí nebo poletí na Maledivy… za tenhle provozní nesmysl…
A čím by měli jezdit?
V Šalingradu už základní nehnutelný počet vozdel 4 ks jednoho typu opustili, neboť po více než 4 pokusech* naznali, že tudy cesta nevede. Je fajn, že někdo pokračuje v prošlapávání slepých cest, aby nezarostly křovím.
*) RT6, K3R-N, VV60LS, T3R.EV, Astra 03T3
Proč, je to evropský model.. Jezdí v mnoha zemích.
Jistě ho nebude problém servisovat. Na rozdíl od jiných výrobků.
T3R.EV jezdí v pohodě, a Astra 03T3 byly z Plzně koupený na ND, nikoliv do provozu..
My žádnou velkou serii ani koupit nemůžeme. Protože nikdo ani neví, co si objednavatelé vymyslí. A čím pak koho záměrně diskvalifikuje.
Objednatelé by si i uměli vybrat, pokud by SŽ byla schopna garantovat dodržení harmonogramu změny napěťové soustavy v jednotlivých traťových úsecích. Což není. Pro ně jsou potřeby objednatelů nepodstatné.
Duální jednotky přece nejsou problém.
tak zrovna u té RT6 je myslím i dobře, že jich nebylo víc. protože tahle se fakt moc nepovedla.
Nezmyselné nákupy v jednotkových počtoch na pokračovanie. Hlavne, že sa môžeme potľapkať po pleci, aké moderné vozidlá budeme mať.
Idiotsky zakon o verejnom obstaravani – nemas financie a ani ich realny predpoklad smola..
To se vztahuje i na opce?
Opce je únik z pasti zákona …
To by mě tedy zajímalo, co si vlastně pod pojmem opce představujete.
V Cesku … v SR musis mat preukazatelne zabezpecene financovanie, alebo realny prislub financovania v buducnosti parametre su v SK zakone jasne… na citanie slusny hnus
ANO musis mat preukazatelne financovanie alebo preukazatelny prislub v dlhsom horizonte ktory je realny,… toto ta armada minuskarov ( na zaklade vlastnej neznalosti!!! ale to je ich vizitka)na prispevku kde reagujes nezmeni… takze ano idiotsky a vyrazne rozdielny zakon o VO v SK oproti CZ
Máme prebytok kravaťákov a nie sme schopní vypísať verejnú súťaž na dodávku 10 ks s opciou na ďalších 20 ks. Zoberme si také MÁV-START Zrt., podpísali rámcovú zmluvu na dodávku 40 jednotiek KISS, objednalo sa najskôr 11 ks, potom 8 ks, cena za 19 ks bola 100 miliárd HUF, priemerná cena za vozidlo bola niečo cez 5,2 miliardy HUF (14,2 milióna €), najdrahšie boli práve prvé. Pri ďalšom podpise bolo v balíku za 313 miliónov € objednaných 21 jednotiek, cena za jednotku vyšla na 15 miliónov €. ZSSK nakúpi jednu jednotku za viac ako 19 miliónov €, štyri za takmer… Číst vice »
To není neschopnost kravaťáků, ale POLITIKA … odporníci dosazení do ministerských křesel (minister, námestníci …. a další figurky …) a šéf ZSSK musí skákat jak odporníci pískají ….
Sef ZSSK musi v prvom rade dodrzat zakon nane prachy nane obcia… jednoducha matematika..
Obciu nemozes vypisat ak nemas preukazatelne financovanie alebo preukazatelny a realny prislub financovania…. porovnavas neporovnatelne…… MAV- CD i OBB maju principy zakona relativne podobne ale zaroven vyrazne odlisne oproti SK…. s tym kravataci nemaju nic spolocne… skor Matelko a jeho banda..
No my nemáme nic. Tak co.. 4 lepší než 0.
Jak nic?
Interjet (10x 5vozová), Railjet (7x 7vozová) je nula?
Byly pořízeny z dotací EU? Navíc tento stroj mi příjde mnohem logičtější.
Jak to? MY jizni Morava bude mit 35 nebo 37 novych souprav Regio Panter. To je malo? Ctyri je vic nez 37?
No to máte super. Si to užíjte.
No my máme 25 panterov a ďalších 9 sa už vyrába a 11 je opcia :-D. Ale teraz si ideme merať, kto má váčší? O tom to nie je. Je to o možnostiach finacovania z eurofonfov, ktoré konča o dva roky, pretože štát nemá a nedá a ZSSK nemá z čoho iného, je to o prevádzkovej potrebe a je to kompromise všetkých projektov ktoré sú rozbehnuté (schválne si pozrite koľko toho je a čo ešte do 2023 príde). A je to tiež a výrobných kapacitách, kto čo práve vyrába (napr týc 37 jednotiek pre JMK + 9 pre ZSSK). Navyše… Číst vice »
„Podle materiálu je kapacita vlaků zejména pro přepravní špičku nedostatečná v porovnání s klasickými soupravami lokomotivy a osobních vozů.“
Kolikavozové osobní vlaky na Slovensku jezdí, když je šestivozová dvoupatrová jednotka kapacitně nedostatečná???
MF SR a odbor pod Matovicom… to nemoze nik normalny brat vazne
Mne to teda taky prislo nejaky megalomansky. Jestli by nebylo lepsi koupit mensi jednotky a ve spickach je zdvojovat. No to by pak samozejme obnaselo udelat nejaky ambicioznejsi nakup nez 4 kusy, prakticky temer prototypy.
Megalomanský to není, ale rozumný dopravce, když už teda bude mít jen 4 jednotky, bude tyto točit na jedné lince u Bratislavy, aby přepravní potřebu vykryl co nejvíce.
Stylem náhodný výstřel do Žiliny, náhodný výstřel do Malacek, náhodný výstřel do Zvolena…
nie. Primárne sú určené do Žiliny na RR 7XX, tam sa využijú presne ako majú. Rýchlo a veľa obratov. Ale kým sa Žilina neprepne na 25kV, tak musia jazdiť aj inde. Navyše budú dislokované v RD Nové Zámky, kde sa stavia nová hala THU, pretože v Bratislave stáť z EU fondov nemôže, Bratislava je „prliš bohatá“, aby sa tam dali použiť EU zdroje. Okrem toho to môže zbehnúť do Břeclavy, Nových Zámkov a do BB (kým nebude Žilina). Ten projekt napisať nejako musíte, aby ste obhájil peniaze. A nesmiete si zviazať ruky na 10 rokov dopredu. Nebojte, oni veľmi dobre… Číst vice »
Megalomanský byl nákup 50 jednotek … nákup jen čtyř je takové hokynářské šušnění ….
Kdyby byly vícesystémové, byly by použitelné pro spojení do Rakouska, Česka na 3 kV = / 15 kV 16,7 Hz ….
Keby bolo keby boli by sme v nebi. Jednotky sú z fondov a sú určené na prevádzku v určených regiónoch, nie na to aby chodili do Prahy.
Nasazení na R, doplňkově oběhově na dalších výkonech …
presne tak to aj bude, akruát sa to bude volať RR, aby sa splnila litera zákona EU – regionálna doprava….
Pojednávalo sa o RR 7xx (Bratislava – Žilina). Primárne sa majú (sa mali?) nasadzovať na tejto linke.
V příměstské dopravě mají pořád špičkový interval 1 hodina a místo navýšení spojů kupujou dvoupodlažní soupravy…
Vzhledem k tomu, že tratě směr Kúty a Nové Zámky se v době provozu těch souprav ještě budou rekonstruovat a tudíž budou mít omezenou kapacitu, zdá se mi nákup kapacitních vlaků rozumný.
Obávám se, že trať směr Nové Zámky se bude rekonstruovat v době, kdy tyto jednotky půjdou do šrotu.
no niečo sa začne už budúci rok, takže by to aj mohli prežiť. Idú sa robiť dva najhoršie úseky Nové Zámky – Palárikovo a Trnovec n/Váhom – Tvrdošovce. Technicky bude trať modernizovaná na 160 km/h ale kedže do 2023, kedy sa musia vyčerpať EU zdroje, nestihnú mosty a pevné ECTS, bude sa jazdiť 140. Včera dalo ŽSR srprávu na fb…
Mne tam chýba tých pár kilometrov medzi Palárikovom a Tvrdošovcami ….
Kdyby kolem Blavy byla půlhodina celodenně a časem i čtvrthodina ve špičce, tak by se takovéto jednotky také zaplnily. Vyvolalo by to totiž zvýšenou poptávku. U nás se to stalo v okolí všech krajských měst, s výjimkou Budějovic (protože JČ krajští politici 🙁 )
Koneckonců Regiojet předvedl slovenským občanům a zejména politikům, že i u nich to jde (do Komárna, že).
Jasně…..a v takovém intervalu budou nákladní vlaky jezdit kudy a kdy ???? Uvědomte si, jak je trasovaná železnice přes Bratislavu….
Ale to je blbost ŽSR a hlavně MD SK. A ne blbý princip. O průtahu včetně tunelu už kafrají od roku 1980?
Dobrý deň, Regiojet sa na Slovensko dostal bez riadnej súťaže, bola to politcká objednávka KDH.
nebola, bola to Jančurova šikovnosť presvedčiť politika KDH, že má ušetriť verejné zdroje, lebo za menej dostane viac. Teda menej peňazí, viac vlakov. V realite to bolo trochu inak, ale ZSSK zistila, že existuje aj konkurencia a že sa treba viac snažiť. Nakoniec aj tak odišiel, alebo bol odídený? 😀
A nebudou ctyri jednotky na tri trasy zbytecne moc : – D
Jedna bude záložní 😂
Ty 4 jednotky nepokryjí ani osobáky z Trnavy přes Bratislavu do Kútů (interval 1h, doba jízdy 1:56-2:03).
na osobáky určené nie su, budú primárne jazdiť RR 7XX do Žiliny a rýchly obrat spať na rekonštruovanej trati na 160. Nové Zámky sú kvoli obehom a starostlivosti v hale THU, ktorá sa už začala stavať a ostatné trasy sú len do počtu a na obehy. Všetko je ako má byť 🙂
Proč Zssk nechtělo i opcí, to až bude chtít další tak to vyhraje někdo jiný a bude tu jezdit 5 vyrobcu ahlavne 5 modelu dvoupodlažních vlaku??
souhlas. Ale na slovensku je to celkem tradice, viz 2 kusy loko 381. Nedavno se tady resilo ze CD maji 7 atypickych pendolin, 7 atypickych railjetu, 12 atypickych GTW, 10 atypickych interjetu. No tomuhle se blizi jen 5 atypickych ostravskych push-pullu, ale ty jsou pro vyrazne kratsi trasu nez BA-ZA. Mimochodem, uz maji ty ostravske push-pully nejakou prezdivku? Nebo aspon marketingove jmeno? Prece jenom push-pull je i railjet, nebo syslograf.
„… 5 modelu dvoupodlažních vlaku??“
V čem přesně je problém? Jako myslíte, že kdyby nešlo o 5 ale třebas o 5+eventuelně dalších 5 ks, tak Stadler zřídí další servis centrum krom existujících v sousedních regionech?
To asi ne.
Např. typ 675 od škodovky odvozený od CityElefantů, dodaný ukrajinskému dopravci, je mimo provoz od 2018 nikoliv kvůli nedostupnosti servisu, ale kvůli nedostatku peněz.
Koneckonců na velké revize byly/jsou Railjety ČD ve fabrice Siemensu v Rakousku….
Nejde o ty velké revize ale o tu běžnou údržbu, školení strojvedoucích i jiného personálu. Čím jednotnejsi vozový park tim je to jednodušší. I treba pak zaskok za kolegu, náhradní vozidla, atd.
Tohle chápu. Mě spíše šlo o pohled bývalé a současné slovenské vlády… Odskočím od železnic k vyzbrojování…. V 2019 objednali k 16 houfnicích Zuzana1 dalších 25 ks vylepšené Zuzana2 od slovenské státní firmy Konštrukta. Nynější ministr Obrany SR se tehdy (jako opoziční politik) vyjadřoval, že férová cena by měla být 3 až 4 miliony EUR/ks tj. zhruba o 30% míň V 2020 vybírala 52 houfnic i česká armáda… V nabídce byly i slovenské Zuzana 2… Problém je v tom, že česká armáda potřebovala ušetřit na houfnicích, neboť současně bylo potřeba kompletně nakoupit munici, což je částka o něco vyšší než… Číst vice »
Česká armáda především žádné houfnice nepotřebuje, jako nepotřebuje většinu toho, o čem tvrdí generál Opata, že to AČR potřebuje k zajištění národní bezpečnosti (před kým / čím) … těžko předpokládat, že se ve Vídni zblázní a budou vojensky obnovovat „Předlitavsko“ …. od spojenců v NATO je napadení vyloučeno … Berlín jistě nehodlá obnovovat „Protektorát“, ve Varšavě zavzpomínat na dobu, kdy polský král byl současně českým a v Bratislavě rozhodně nebudou vojensky usilovat o obnovení federace ….
Bývalý zaměstnanec ČD si hraje na generála a experta na armádu a zahraniční politiku. 😀
ten blábol o nepotřebnosti dělostřelectva je fakt asi následek úplného zblbnutí….to by i koloťukovi mělo běžně dojít, že kanón je potřeba…pokud stát má armádu
Nezapomněl jste na jednu zemi?
Kremlem podporované tuzemské politické síly (komunisti, Okamura) taky do zblbnutí opakují, že žádné zbraně nepotřebujeme.
Ale když zrušíme armádu, protože jsme daleko od Ruska, tak zbude spoustu peněz na lokalky, tak uvazuje pan Zikmund.
vystupuje tu asi v roli užitečného *****, stejně jako protijaderné hnutí v Evropě v 80. letech
Kubrt… vraťme se k jádru diskuze: jestli dává smysl v tomto případě předjednaný dokup (opce) další dvoupatrových Stadlerů…. Podle mého má Vladki zčásti pravdu, zčásti ne o provozním zázemí, pokud v ŽSSK bude „„… 5 modelu dvoupodlažních vlaku??“ Pokud jde o houfnice, tak obávám se, že na v ČR vůbec nechápeme jak velmi palčivě to vnímá spousta obyvatel Slovenska… Nejsmutnější na tom, že tito slováci ve svém úsudku se mýlí, neboť chyba se nestala až v roce 2020/2021 rozhodnutí české vlády. Chyba se stala, už v letech 2018/2019, kdy slovenská a česká vláda se nedohodli na společné objednávce 25+52 houfnic,… Číst vice »
pane Zikmunde, co se týče železnice, asi víte dost. ale o armádě VELKÉ PRD.
poslední zkušenosti např na Donbase tak i z posledních pravidelných konfliktů těžce vyzbrojených armád dokazují, že minimálně 70% ztrát způsobuje nadále dělostřelectvo.
takže za tenhle váš blábol o nepotřebnosti dělostřelectva si vás definitivně řadím do skupinky dezinformacemi zblblých konspirátorů. v čí prospěch tu působíte je asi taky jasné, že?
těšíte se opět na bolševika?
A přinejhorším se dá i jednoduše kanibalizovat, když mám stovky vozidel stejné řady.
😀
Ukrajinské EJ 675 už zase jezdí, akorát je divné, že potřebovaly rekonstrukci po nějakých 6-7 letech provozu. Nakonec si opravovali v Kyjevě a s pomocí Škody. https://interfax.com.ua/news/general/785964.html
Jo je to divné. Kdyby šlo o poškození kvůli nehodě tak by se odstávka týkala patrně jen jednoho kousku.
Zásadní je používaná terminologie v oblasti opravárenství kolejových vozidel UŽ …
V rámci ČSD se na bobinách LD Praha střed (jiných řadách) dělaly desítky „rekonstrukcí“, podobně dopadly E 499.2 … například dosazení zařízení mazání okolků DELIMON mělo charakter REKONSTRUKCE … výměna původního brzdiče ŠKODA N/O za DAKO BS2 byla rekonstrukce …
Ne všude jsou ukrajinské tratě úplně v bezvadném stavu, dovedu si představit, že v některých místech asi ty vlaky docela trpí.
Nebezvadný stav se řeší preventivně nízkou rychlostí …
Proč sem taháte problémy Ukrajiny.
Opcia je na ďalšie, v texte to asi nie je uvedené.
Koukám na dokumenty k „verejnému obstaravániu“ a nic o opci se tam nepíše…
Peklo zamrzlo? 🤣 Že Škodovka nevyhrála
Pekne supravy…..Ale aj tak sa bude na supravach podielat ZOS Vrutky, aby sa tento prisavnik prizivil na ich dodavke.
Dali Stadleru vyhrať dva menšie tendre, aby mohli naďalej robiť tendre šité na mieru jednému výrobcovi a nikto sa nestažoval.
Typ 861 (ŽOS Vrúty) se nepočítá? https://www.atlasvozu.cz/rada/zssk/303-861.html
No hlavne škodovka také vozidlo nema k dispozícii momentálne
Čtyři jednotky, čtyři relace… to už je horší jak ten Balkán, kde se kupuje taky jen několik kusů starší generace KISSů, ale počítá se s nimi alespoň jen na jednu linku. Proč? Proboha proč? A proboha proč Trnava – Galanta? Není tohle už trochu moc, co se týče plýtvání evropskými penězi? To je opravdu tak těžké vytvořit okolo Bratislavy x linek S, jezdit v pracovní dny co 30 minut, o víkendu co 60 minut, a mít homogenní vozový park? Fakt je potřeba realizovat ještě v roce 2023 putovní výstavku a na lince Bratislava – Nové Zámky náhodně nasazovat v průběhu… Číst vice »
TT – GALANTA > využití provozní díry za účelem zvýšení průměrného denního běhu HV ….
Dobrý deň,tie súpravy sú určené hlavne na trať BA-ŽA. Bude to náhrada za regionálne rýchliky 7xx. Je na diskusiu prečo nebola požiadavka AC/DC.
trepete nezmysly. Nepoznáte realitu. Prečo sú len 4? Lebo peniaze z EU a krátky čas. Budú chodiť primárne do Žiliny na RR 7XX, kde budú max využitie na rýchle obraty na novej trati na 160. Kým sa ale Žilina prepne, treba mať náhradu. A aby bola zabezpečená flexibilita (niečo sa do toho projektu napísať musí že), tak sú tam aj iné trate. A aby sa dostali domov do Nových Zámkov, kde sa aj pre ne už buduej nová hala THU (tiež z EU fondov, lebo v BA byť nemôže lebo BA vychádza, že je „bohatá“ podľa EU merítok), tak tam… Číst vice »
K MF SR ako bande teoretikov odtrhnutych od reality ( ako ich sef) je škoda slov….spotřebitelské chovanie sa nedá jednoznačně vyčíslit a všade kde přišli nové soupravy a zároveň sa zvýšila spolehlivost infrastruktury počet cestujících rastol…
Takze to asi maji pravdu ne když rikaji ze kapacita je nedostatečná.
nie absolutne nemaju pravdu… kapacita je uz teraz pri kratsich jednopodlaznych supravach viac nez dostatocna… a ich argumenty o obnove rusnov ano… tie su ako pojazdne muzeum… ale nepovedia odkial na ne ( tlacia ich ako riesenie) a cez fondy EU je mozne prefinancovat ucelene supravy… co sa MF SR nepaci, ale je to jedina realna moznost…. prosto MF SR out off reality..
majú aj nemajú. V piatok možno kapacitne stačiť nebudú, ale vtedy sa tam dá klasická súprava vozňov, kde sa dá toľko koľko treba. A Stedler súprava urobí REX na Nové Zámky v piatok. Oni vedia čo robia, len tu sú všetci moc múdri…
Hm…
611 míst k sezení
vs.
582 … neboť :V 1. třídě bude 30 míst, ve 2. třídě 552
Rozdíl tvoří sklopné sedačky? Nebo?
Zbytek sedí na schodech.
No jo. Anebo součástí dodávky jsou rekvizity z příběhů o Šehrezádě… třeba takový ten špešl koberec levitující 2 metry nad podlahou.
– : )
Business třída.
To fakt, nebo hádáte?