Stadler vyhrál zakázku na dodávku dvoupodlažních vlaků pro slovenské ZSSK

Nová jednotka Stadler Kiss. Foto: Attila Vörös / Iho.huNová jednotka Stadler Kiss. Foto: Attila Vörös / Iho.hu

Nové jednotky mají jezdit na regionálních rychlících z Bratislavy do Žiliny a Kútů.

Výrobce kolejových vozidel Stadler Rail uspěl v zakázce na elektrické dvoupodlažní jednotky pro slovenského státního dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Má dodat čtyři jednotky s kapacitou 560 cestujících. Vítězství Stadleru vyplývá z informací na profilu zadavatele, jako první na něj upozornil server Railpage.net. V soutěži porazil Škodu Transportation.

Ta dosud vyhrála všechny zakázky na nové vlaky pro ZSSK. Stadler je u ZSSK úspěšný v případě zakázky pro Tatranské elektrické železnice (TEŽ). Jednotky mají jezdit na regionálních rychlících (RR) z Bratislavy do Žiliny, jedna pak z Bratislavy do Kútů.

Odhadovaná cena zakázky byla 77 milionů eur. Podle zadávací dokumentace mají jednotky jezdit rychlostí 160 km/h, pojmout 530 cestujících ve 2. třídě a 30 v 1. třídě, dvě jednotky půjdou spojit do jedné soupravy. I když materiál neuvádí, jaké jednotky Stadler dodá, je zřejmé, že půjde o model Kiss.

Stadler se dohodl na subdodávce u ŽOS Vrútky, podíl na zakázce je 4 %. Dodá radiostanice, informační systémy a zajistí schválení pro provoz na síti slovenské železnice. Jednotky budou financované z evropských fondů. Výrobce má 28 měsíců na dodání po podpisu smlouvy, běží ještě lhůty na odvolání.

Plán na čtyři dvoupodlažní jednotky už dříve kritizovalo slovenské ministerstvo financí. Podle materiálu je kapacita vlaků zejména pro přepravní špičku nedostatečná v porovnání s klasickými soupravami lokomotivy a osobních vozů.

Tagy Stadler Kiss Stadler Rail Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
198 komentářů