Podepsáno. RegioJet už má v Ústeckém kraji smlouvu, průvodčí musejí umět jazyky
Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
Společnost RegioJet získala první smlouvu na provoz vlaků v závazku veřejné služby v České republice. Od prosince letošního roku bude
Není to s tou Kadaní blbost? O spojích Chomutov – Kadaň se dřív nikde nepsalo, a najednou jsou pro něj JŘ.
..“po takzvaných tržních konzultacích..“ nejsem si jistý zda tato metoda je zcela legální ?? Troufnu si tvrdit že je dokonce v současné době protiprávní..dokonce se snad tato věc bude řešit i kontrolou EK (Evropské komise) ??
A navíc jak jsem si zjišťoval situaci,tak všude tam kde ČD opustí své pozice (vlak,personál,osobní pokladny a pod) poté v případě zrušení či odstoupení od smlouvy se soukromým dopravcem již tyto pozice nebudou znovu obsazovat..a to je velký průšvih.!!
Nehledě na další spojení na hranicích kraje ??? Vracíme se o 10 let zpět?? To kraj moc nedomyslel..
Tržní konzultace jsou zcela legální. Stejně tak je legální stále nabagrovat veškeré výkony Českým drahám bez jakékoliv porovnání s nabídkou konkurence. Soukromí dopravci převzali provoz na jiných tratích, jezdí tam stále?
Kde jste přišel na to, že to bude řešit Evropská komise?
mikádo- Váš příspěvek smrdí stávkou od čd? Proč jako by neměly obsazovat své opuštěné pozice, snad jsou národní dopravce s tučnýma zisky od státu. Ne nadarmo se říká, aby RJ dostal ten nápis národní dopravce, nebot co on udělal za pár roků pro dopravu to neudělali české dráhy za století.
Ještě je to legální. Ale jednání kraje se Žlutým Spasitelem bylo podivné. Kraj chtěl elektrickou vozbu, Jančura kontroval motorovou ( a snížil cenu), že prý elektro později. Až si ty motoráky předělá. Mrzí mne, že ty motoráky mu vyfoukly ČD. Na tu přestavbu a peripetie okolo ní bych byl velmi zvědavý.
Ústečáci, pán bůh vás ochraňuj…
Když já budu v Německu, nebo třeba Polsku ve vlaku taky se se mnou nikdo jinak než jejich mateřštinou bavit nebude (možná někdy ani anglicky ne)… ale tady se dává do podmínek němčina, navíc na rychlících by to mělo větší smysl.
To je teda hrůza, Ústeckej kraj vůbec není správně šotonacionalistický!
A stejně to určitě vymyslelo Žlutozlo, aby tím vyřadilo ty jedině správné, obětavé a ubližované nádražníky… přece se teď nebudou učit německy, že.
A1 z angličtiny _nebo_ němčiny je VELMI nízký kvalifikační požadavek na jazyk.
To je úroveň zhruba čtyřkaře na ZŠ.
k té tvrdé podmínce (nemožnost žádat další peníze) ta vychází ze špatných zkušeností z autobusové dopravy, nejde jen o zmíněný BusLine…. Už dvakrát totiž požadavky na dodatečné platby způsobily kolaps busové dopravy ve velké části kraje. Scénář byl vždy stejný. „Nepostradatelná“ firma (DPÚK, BusLine) začala neustále požadovat další a další peníze a své požadavky stupňovala. Pokud kraj nechtěl sypat vyhrožovala firma zastavením dopravy. Když k tomu došlo, přispěchala „spřátelená“ firma (ČSAD Česká Lípa, TD bus) s „výhodnou“ nabídkou pro kraj, že zajistí dopravu v původním modelu i rozsahu a následně se začala požadovat další peníze a zastavila dopravu. ČSAD Česká… Číst vice »
jo jo za poslední 2 měsíce 2018..to stálo navíc 50 mil…
Možná bude lépe se věnovat tomu, jak ta souprava dopadne po návratu do Brna …
Je to pro děti z dětských domovů.Takž přijede normálně.
Loni v září jsem jel na vlastní pěst z města kousek od Neapole do Pompejí a na Vesuv. Použil jsem jak vlak tak autobus. Neumět několik málo základních slov v Italštině asi bych ty Pompeje hledal ještě dnes. Ovšem u nás když se blížím k letišti na Ruzyni, připadám si že jedu do centra Londýna, alespon dle reklam a poutačů soudě. Asi bych řekl , že jsme opět o něco papežštější než papež.
Jistě je to záležitost vkusu každého jedince, ale já bych rád, aby naše společnost měla ambici blížit se kulturně, tedy včetně jazykové výbavy, spíš třeba tomu zmíněnému Švýcarsku, než jižní Itálii.
Tak to nepochybně souhlas – platově nepochybně taky, že 😀
Požadovaná A1 úroveň je najnižšia možná a je to úplný základ. Nie je na tom nič pápežeské.
„Anglifikácia“ dopravy je v ČR i SR stále na veľmi nízkej úrovni. To, že sú anglické komerčné reklamy na ceste z Ruzyne do centra Prahy, o tom nevypovedá nič. To len súkromné subjekty cielia na prúd cudzojazyčných potenciálnich zákazníkov s vidinou profitu.
V tom případě zřejmě nepotřebují napr v Barcelone, Mnichove, Paříži atp moc vydělávat, že tam mají v drtivé míře reklamy a informace v jazyce jejich vlastnim? Naopak s tim ,,poangličtováním se to tu trošku přehání.
Kdyby zadavatelům ta reklama nefungovala (nepřiváděla zákazníky), tak by ji nedělali a zbytečně za ni neutráceli. Čili zřejmě se reklama v angličtině v našich podmínkách vyplatí… 😉
Jinými slovy, některé státy holt mohou být nacionalisti a hrdi i na svůj jazyk, některé státy holt polezou neustále někomu do zadní části těla a jednou až sem vlezou třeba číňané budem si nechat operovat šikmé oči abychom zapadli.
Ano, obhajoba užívání „svého jazyka“ zní nejpřesvědčivěji od člověka, který v něm neumí sestavit ani jedinou větu.
No jistě. Jako třeba tohle léto, když si Lyon nechal na pařížském lyonském nádraží dát 100 metrů dlouhou reklamu s nápisem v… anglicky? Nedostali memo, co.
https://lejournaldeleco.fr/lyon-saffiche-sur-une-fresque-de-500-m2/
Ano, je pravda, že personál by se nějak domluvit měl, ale když tu praci dělají lidé, kteří mají problém mluvit i v rodném jazyce, tak žádný ze spousty certifikátů nepomůže, natož komunikovat a informovat cestujícího v češtině. V osobním vlaku mi to přijde dost uhozené, natož na linkách kolem Ústí. Dnes jsou tratě bez vlakového personálu (073, 131, kde budou jezdit) a strojvůdce má problém Vám prodat regionální jízdenka, k tomu se s Vámi dorozumět v češtině, to je opravdu kolosální problém. Neříkám, jsou lidé v mezinárodních spojích, ti mluví plyně, v osobních vlacích na peážních tratích jsou průvodčí, kteří… Číst vice »
Prosím, věděl by někdo znalý, zda-li je Pesa schopná vyrobit ELFy s výškou nástupního prostoru 550 mm nad TK? Ve svých veřejných materiálech uvádí 760-900 nad TK s tím, že umožňují provoz u nástupišť 300-960 mm nad TK. Nicméně pokud to vztáhnu jen k našim vysokým nástupištím, tak těch 210 mm je běžná nášlapná výška např. hrany nástupiště zastávky v uličním prostoru, tedy je to překážka, kterou ani výsovný schůdek neodstraní.
Nebojte, horší než to, co tam ČD provozují teď to nebude 🙂
A jeje, náš Patrik alias Tronda uz zase válí.
Já si třeba taky myslím, že to bude lepší než to, co tam jezdí teď, a rád se s RJ v ÚK svezu. Ale předchozí diskutér se ptal na konkrétní věc.
Opravdu to bez těch jízlivostí nezvládáte?
přišteluje se ventilek pérování na výšku co chcete.
ale bude..
Jo požadavky by měli, jenže aby někoho za tu almužničku sehnali… Kdo dnes bude dělat pod 20 v čistém?
To jsou klasické peníze v montovnách a na pokladnách..
No ale keď Jančura dobre nezaplatí svojich stevardov,tak tí svoje certifikáty na anglický jazyk veľmi radi uplatnia v iných firmách
Naďalej u Regiojetu pokračuje tragický stav s lokomotívami r.162 i nedostatkom personálu
Dnes ráno cestovali 50 min zmeškaným vlakom Regiojet z Prahy do Ostravy moderátori Kiss rádia,Roman Anděl s Bárou.Keby cestovali s ČD a pendolinom,prišli by do cieľa včas 🙂
RJ 1003? Tu jsem viděl s loko ČD Cargo….
Cestovali s RJ 1001,plánovaný odj. 5:47 a v studiu Kiss rádia ich zastupoval Martin Hrdinka. Poslucháčom pustil na záver aj Mašinku od M.Turbulenc 🙂
363.051 😉
Soukromník (přezdívka) v jedné z diskuzí cca před měsícem předpovídal,že se dočkáme překvapení,mj.i v Ústí. Nevím jak ostatní,ale já moc překvapený teda nejsem.
joo, taky jsem ho četl a asi po přečtení je na aru.
A vzájemné uznávání jízdních dokladů? Zase nic?
Přečtěte si smlouvu, je na ní odkaz. 1. Integrovaný tarif Ústeckého kraje. 2. Povinnost přistoupit k systému jednotného tarifu.
Sice to úplně nesouvisí s tématem, ale k tomu SJT – četl jste to někdo? Jízdenky půjde stornovat maximálně den předem se stornem minimálně 7 % (tady si nejsem jistý konkrétní částkou, nemám to teď u sebe). Takže úžasný krok vpřed oproti současné praxi u dopravců….
Kde jste tento materiál viděl?
Doporučuji si sehnat „Přístupovou smlouvu k Systému jednotného tarifu.“ Byla součástí rozstřelů MD (takže ji mají všichni dopravci, kteří se jich účastnili), nebo ji mají k dispozici také kraje.
díky za tip.
Jen dodám, že probíhá její připomínkování a je tam tolik zádrhelů, že jsem sám zvědav jak to dopadne…
Určitě ke spokojenosti cestujícího 🙂
Předpokládám, že John narážel na to, že státní tarif je zatím pouze jenom fikce a od prosince s největší pravděpodobností nejspíš nebude.
Však to není nic nového. Od prosince příštího roku bude.
Nabízí se tedy prozaická otázka… a ten rok se bude jezdit jak? No ono to nějak dopadne, že… nepamatuji si, že by to někdy nějak nedopadlo.
Na integrovaný tarif Ústeckého kraje.
Což ovšem asi přinese mírný úbytek cestujících = o těch několik příležitostných dosavadních cestujících s jízdenkami ČD jedoucích přes hranice obvodu působnosti tarifu DÚK – leda by ČD byly ochotny prodávat kdekoli v ČR kombinované jízdenky za lomený tarif ČD/DÚK (což nepředpokládám).
„leda by ČD byly ochotny prodávat kdekoli v ČR kombinované jízdenky“
Tentokrát jste správně určil kde problém – v přístupu dopravce ČD k zákazníkům. Hlavně kombinace ČD/DÚK není ta nejvýhodnější, když to je třeba PID/DÚK, resp. IDOL/DÚK, ale tomu se ČD snaží zuby nehty zabránit, tak snad časem jiní dopravci budou mít více prozákaznický přístup.
Když by tedy ČD měli prodávat kombinace ČD/DÚK kdekoli v republice, tak by recipročně měl Jančura prodávat kombinace DÚK/IDOL NEBO DÚK/PID případně i DÚK/IREDO.
John myslel režijku..
Potíž s režijkou?
Spíš s mozkem (má-li být v tom případě vůbec s čím) …
Pořád lepší než mít v mozku akorát Tr10 a dál už nic, protože v Obzoru psali, že je to ta nejlepší věc na světě.
A je to tu zas. Článek se týká vlaků společnosti a chorý mozek vytáhne co? Režijku. Tak běžte dělat k ČD nebo SŽDC a máte ji závistivče! 😝
Uvědomte si, pokud toho jste svým slepičím mozečkem schopen, že zde napřed choré modrogumní mozky začali řešit tarif ČD u článku o vlacích Regiojetu , který s touto společností nemá nic společného, ale toho si ve své omezenosti nevšimnete.
Tronda: Jak jste na tu hloupost přišel? To se přece týká i všech cestujících ČD platících jízdné dle tarifu TR10!
No a? A co třeba všech cestujících GWTR přesedajících na vlaky dopravce ČD? Proč ti si musí kupovat novou jízdenku a ČD je dál neodbaví dle tarifu dopravce GW?
A je snad GWTR schopen je odbavit pro přímou cestu aspoň lomeným jízdným? Proč ne – a pokusil se to „kraj“ či dopravce aspoň někdy s ČD vůbec projednat?
V Ústeckém kraji zatím ten problém nenastal, ale nastane, což situaci cestujícím proti stávajícímu stavu zhorší.
Ono to běžně fungovalo do roku 2015 či 2016, kdy ČD vypověděly všem jiným dopravcům v závazku smlouvu a odmítly další spolupráci. V případě krajů není co řešit, cestující jede na integrovaný tarif. Nicméně třeba jízdenku z Hrádku nad Nisou do Pardubic nekoupíte, protože České dráhy. Oficiální výmluva byla nějaký obskurní právní posudek, že by to mohlo být posuzováno jako kartel. Malost a ublíženost některých expertů z nábřeží v praxi.
Otázkou proto je, zda na tom nábřeží sedí ty „žáby na prameni“ ještě i teď, a co by s tím bylo třeba možné udělat: nechápu, proč by „lomené jízdné“ mohl kdokoli vykládat jako „kartel“ – spíše asi šlo o nějaké kompenzace za „službu“ spočívající v tom, že by ČD prodávaly i jízdenky jiného dopravce (a naopak): kdysi byl právě v tom problém s prodejem jízdenek na MHD v Praze v trafikách, ale když se později na jejich prodeji dokázal ROPID dohodnout s ČD, tak nevidím důvod, proč by to podobně nemohlo fungovat i s jinými dopravci jinde.
Stále stejné. Samozřejmě, že ta jejich argumentace o kartelu je nesmysl, ale přeci nebudou kazit mantru o síťovém dopravci:-)
No, tak hlavně že Ťok nechal obměnit dozorčí radu …
S účinností od 1. 4. 2018 je jízdenka Labe – Elbe na základě požadavku Ústeckého kraje zahrnuta do regionálního tarifu DÚK (Integrovaný systém Doprava Ústeckého kraje) jako integrovaná jízdenka DÚK a VVO. ČD tuto integrovanou jízdenku prodávají ve svých pokladnách pouze na území DÚK, tak jak ukládá Tarif DÚK. A před tím se dala koupit i ve Všetatech a platila z Mělníka, je zrušen i ten přesah a nyní platí až od Štětí a tam jde také koupit nebo s příplatkem ve vlaku. Tudíž ne jen ČD odmítli spolupráci a řekl bych že ta jízdenka šla koupit po celé ČR… Číst vice »
Technicky je ovšem rozdíl prodávat jízdenky jiného dopravce na tratích, kde jezdí jen on nebo na tratích kde jezdí souběžně více dopravců a každý má jiný tarif.
Presne. V roce 2014 jsem si v Marianskych Laznich na pokladne CD koupil jizdenku z Marianskych Laznich pres Becov n. T. do Karlovych Varu spolecnosti Viamont (dnes GWTR). Dnes uz to nejde.
Na Karlovarsku vás u GWTR odbaví lomeně na ČD doposud a funguje to.
GWTR třeba na Karlovarsku jezdil s lomeným jízdným běžně a fungovalo to dokud ČD všechny smlouvy nevypovědělo. Jednat s ČD se snažili několikrát ale vždy bez úspěchu.
mně by zajímalo, když si čdák zaplatí režijku a neřekne, že k prosinci odchází k RJ zůstane mu ta režijka nebo dá se na dálku zablokovat?
Bylo by lepší spíš zablokovat něco nebo někoho jiného. 😁
pište stručně, vím, že to nevíte, ale co už.
Došli vám argumenty, tak aspoň napadáte ostatní diskutující?
odchodem ztrácí nárok, takže mu ji personální z karty vymaže. Jak prosté.
takže na dálku? A co když odchází do důchodu a po měsíci půjde k RJ.
Jde to i na dálku a protože vlastníkem karty jsou ČD, tak lze kartu ještě jednoduše Blacklistovat
Proč by důchodce od ČD nemohl jít na brigádu k RegioJettu, nebo k jakékoliv jiné firmě. Na funkci režijky to nemá vliv. Ani na funkci .
Já ten požadavek o A1 chápu jako snahu zajistit, když už tam náhodou zavítá nějaký cizinec, že personál na něj bude schopen reagovat lépe, než pomalou a zřetelně vyslovovanou češtinou, jak občas vídáme.
Počítá se i nadále se samoobslužným provozem na střekovech, případně i jinde?
No když si představím kolik cizinců jezdí do Lbína. Úpořin či Velvět, tak to je jediné správné rozhodnutí 🙂
Minimálně je tam hodně cestujících původně z Indie
Na ale ti si zpravidla v duchu svých tradic jizdenky stejně nekupují😁
Osm let jsem dělal výpravčího ve Světci a v Ohníči a několikrát jsem měl tu možnost pošprechtit si s německými turisty, kteří byli na výletě v Českém středohoří. 😉
Ta klauzule o neproplácení nepředvídatelných nákladů je docela tvrdá. Se divím, že to dopravce v dnešní nepředvídatelné době podepsal. To může jednou vyústit v situaci, která se v ústeckém kraji zhruba po 10 letech opakuje v autobusové dopravě..
Jak je vidět, dopravce dnes podepíše prakticky všechno, jen aby získal zakázku. Také mám z toho obavy – pokud 10 let např. nezvýší personálu mzdy, může mít problém se zajištěním dostatku lidí a nebude moct jezdit. Uvidíme, jak to celé dopadne. Pochopil jsem správně, že na zajištění těch linek stačí ca. 7 motoráků? Není to málo?
Však turnusové nasazení vyplývá z těch obrázků – jedna barva = 1 vozidlo. Odpovídá to i současné potřebě u ČD – 1x Střekov, 1x Kadaň, 4x Ústí-Most-Žatec; toto mají ČD jako 2x ÚL-Bí a 2x Mo-Ža, ale obraty v Bílině a Mostě jsou vesměs dlouhé, takže spojením těch ramen se potřeba nezvýší, i když na kilometry to bude víc.
Je dost tvrdá hlavně i z důvodu,že v dnešní době téměř není výrobce, který by dokázal vyrobit natolik spolehlivé vozidlo, aby o něj nemusel mít provozovatel starost, popř. náklady na opravy po uplynutí třeba pěti let, nadruhou stranu může mít RegioJet u Pesy domluvený nějaký nadstandardní servis… Stáčí se třeba podívat na Stadlery a Lesy u ČD. Ono to sice jakštakš jezdí, ale ten servis je k….y drahý
To je ze strany RJ ošetřené tím, že provoz může přejít na Regiojet ÚK, který má jezdit jen v ÚK. V případě problémů se RJ ÚK nechá zkrachovat a po nikom nepůjde vymáhat smluvní pokuty.
Palec nahoru pro p. Sůru, že na tuto klauzuli upozornil.
Ono to ale tak úplně není. RegioJet se v další smlouvě zavázal, že bude ručit za závazky RegioJet ÚK. Jinými slovy, pokud zkrachuje RegioJet ÚK, má poměrně velký problém RegioJet. Myslím, že je to reakce kraje na to, co provedl BusLine v autobusech. https://www.hlidacstatu.cz/Detail/7887979
Úkol je jasný , rozprášit ČD ať to stojí co to stojí
Ehm, tyhle podmínky musí od prosince splňovat Regiojet, nikoliv České Dráhy…
ČD bude podepisovat s krajem také novou smlouvu.Možná tam bude tuto podmínku mít též.
Myslíte, že za to mohou ilumináti?
Asi ano – takoví jako vy …
Nezapomínejte, že Jančura má proti jakékoli „státní“ firmě výhodu „legální“ možnosti různých křížových či jinak neprůhledných financování …
Ale nemůžeme prodávat pozemky pod kolejemi, prázdné polorozpadle objekty a další drobnosti za miliardy Kč se zadluzenim přesahující roční obrat.
A je naivní si myslet, že chce podnikat se ztrátou.
No a? Jsou to „jeho“ peníze, jeho soukromé firmy. Tak v čem je problém?
V tom, že stát tohle dělat nesmí, což vytváří nerovnováhu tržního prostředí.
2021 – vyrobeno i schváleno, to moc času teda nemají….
jinak teda certifikát A1 😀 anglicky na úrovni A1 umí i náš pes 😀
Ve Švýcarsku je povinná B2, a to nejen na švýcarské jazyky, ale i na angličtinu.
Jako že všihni mají papír na rétorománštinu?
Já měl za to, že certifikáty se vydávají od B1 dál. Pokud existuje A1, tak to už rovnou může být certifikát na to, že o existenci daného jazyku vůbec víte:-) Certifikát na to, že umíte v cizím jazyce sotva pozdravit mi přijde zbytečné.
Vzhledem k tomu, že se jedná o naše vnitro vlaky, je tento požadavek víc než nadstandardní. Horší je, když jedete např. Sp vlakem v úseku Cheb st.hr. – Cheb dopravce ČD a personál, který na našem státním území kontroluje jízdenky neumí česky ani slovo a ani nemá snahu se naší úřední řečí nějak domluvit. Nehledě na to, že po příjezdu do Chebu je hlášení vlakového rozhlasu pouze v němčině, což je u vlaku placeného z našich daní nehorázné.
Můžu se zeptat na tu Kadaň? Jestli se nepletu Kadaň není elektrifikována?
V lednu 2021 by už být měla https://zdopravy.cz/pet-kilometru-trate-do-kadane-elektrizuje-skanska-vznikne-nova-zastavka-18847/
Takže do Kadaně už nebudou jezdit ČD?
Část výkonů do kadaně zůstane u ČD – celé ráno, pokud budou pokračovat (řekl bych že ano) tak víkendové Poláky, možná nějaké zahuštění v odpolední špičce.
Víkendové „Poláky“ ovšem platí, pokud vím, město Kadaň (minimálně z velké části).
ČD by tam měla jezdit s Pantery linku U1 Děčín-Kadaň.Jančura přípoje k rychlíkům.
Pesy budou dvousystémové??
to už jsme tady probírali, že na té ilustraci je jeden smeták a nikdo neví technické udaje.
Partner má také smeták a umí oba systémy.Nové pouze stejnosměrné hnací vozidlo by kupoval jen blázen.
Myslíte např. řadu ČD 440
440 už má také nějaký věk, kdy v době přepnutí už nejspíš bude v Třebové, ale někdy je potřeba začít s požadavky na dvousystémy, aby se na přepnutí nemohl někdo do nekonečna vymlouvat, nemyslíte?
A je na to nějaký legislativní požadavek, který k tomu dopravce nutí? Přece pokud chce stát přepínat soustavu a myslí to vážně, není pro něj nic jednoduššího než vydat vyhlášku, podle které nebude ode dne D schváleno vozidlo, které umí jen 3000V.
teď nevím co napsat, asi jsem si to s něčím popletl, s nějakou lokotkou
Nejsem si zrivna jist, jestli je toliko potřeba znalost německého či anglického jazyka. Ovšem mezi Ústím Střekovem a Děčínem Východem se jistě hodí romština. 😁 Kolik Regiojet nabízí za práci průvodčího nebo sťůarta z jazykovým vybavením? Za nějakých usmrkaných sedmnáct dvacet sotva někoho seženou. Nebo to bude model vysokoškolák na brigádě jako na „komerci“ na Ostravě? Tudíž žádné odvody. 🤔
Proč se ptáte? Máte snad na starosti výběr vhodných uchazečů? Pokud ne, nechte to na Regiojetu a máte hned o starost míň! 😉 Mimochodem – vypadá to, že sám byste asi neprošel ani požadavky MD na znalost češtiny – viz vaše hrubka „z jazykovým vybavením“… 😉
No to je fakt. Máte pravdu Džejkobe😁. Jenže ta hrubka je tam tak nějak schválně asi jako ten sťůjart. Oni si průvodčí „s“ cestujícími píšou? Já jen že by na takové Moravě a Slezsku neprošel z češtiny jediný rodilý mluvčí 😁.
podívejte se, brigádně můžete to zkusit za 100 až 130kč/hod+ osobní ohodnocení kolem 7tkč, jestli ovládáte střední angličtinu a na zkrácený uvazek budete mět až 25tkč.
Tak pokud to byl záměr, tak se omlouvám. 😉 Mimochodem – obávám se, že nejen na Moravě a ve Slezsku. Je smutné velmi často vidět, co jsou dnes lidé schopni v mateřském jazyce napsat za příšerné chyby… 🙁
A1 vam přijde jako úroveň hodna razneho navyseni platu?
No pozor, ale musí na ni být certifikát. 😀
Jakou výši mzdy si tak asi představujete?
Nezbývá než doufat, že nové jednotky PESA vyrobí včas. Zároveň bude zajímavé sledovat vývoj počtu cestujících.
Bude plus minus stejný.
To si teké myslím.
to si nemyslím a taky mně nejde do hlavy, když čd jezdí prázdné a RJ plný, kde ty cestující bere. Nechme se překvapit, počet cestujících bude stoupat.
Proč si myslíte, že bude počet cestujících stoupat? Navoněnější vlak? O tom pochybuji. Kulisy budou jiné, ale podstata hry se nezmění.
proč myslíte, že po výměně dopravce na trati 089 došlo k razantnímu nárůstu počtu cestujících?
a není spíše zavedením IDS??
Ne. On je trošku rozdíl, když tam jede 810 s personálem verze 1985 a Desiro s personálem verze 2010.
No rozdíl to sice je, myslím, že větší váhu má zavedení IDS.
IDOL v celém kraji zaveden 07/2009. Trilex nástup 12/2010.
Nedošlo tam také k zahuštění spojů, prodloužení vozebních ramen?
Ne. Zkoušíte to hezky,ale ten hlavní důvod byl odchod ČD. To je realita
Je ve hře ješte jeden významný faktor. Když zajišťovaly provoz ČD jednalo se v úseku Hrádek- Varnsdorf o tzv průvozní přepravu. S nástupem DLB došlo k zásadní provozní změně protože DLB obsluhuje i němacké vnitro.z
On pan Sůra u tohoto ramene vždy rád řekne bod A (810, což nepopírám, že není pravda), ovšem už nikdy neřekne bod B, že byla zvednuta rychlost v úseku Hrádek- Liberec na 100km/h. No a že ČD vyžraly za poslední léta před předáním výkonu Trilexu všechny výluky kvůli té rekonstrukci. To se pak samozřejmě jezdí hned lépe. A ještě bych jako pamětník dodal, že vice cestujicich než dnes jezdilo i třeba v roce 2000.
ale no tak, kdy byla dokončena reko 089?) 2010?))
a jinak ještě bod C: ochota zákaznického personálu ČD v té době (ano, v tomto ČD udělaly obří skok k lepšímu a není jim nic vytknout). Nicméně na té trati jsem za dob ČD strávil hodně času a místy jsem měl pocit, že tam probíhá soutěž o nejnepříjemnějšího průvodčího ČR.
Na otázku odpovídáte otázkou? Já vám odpovím. Nevím, protože to tam neznám. Znám to v oblasti, kde vyhrál Regiojet. Nevidím jedinný důvod pro nárůst cestujících. A teď bych poprosil o odpověď na mou otázku.
To se zeptejte novátora železnice, jak mohl zaplnit vlaky praha-brno, když čd se tou tratí prohloubil do ztráty. Nevím to jistě, nebylo to expresem D1?
Vlaky na trase Praha – Brno jsou plné u obou dopravců. Konkurence samozřejmě přináší snížení cen, což může počty cestujících zvýšit. V závazku veřejné služby se to očekávat nemůže. Už jen proto, že tam konkurence nebude 🙂
podnákladová ceny, kávička a dortíček zdarma udělají své.
Tarif bude DÚK a kávička ani dortíček nebude, tak o zvýšení frekvence dost pochybuji. Navíc mám pocit, že na většině spojů bude dvouvozová jednotka kapacitně předimenzovaná. Taky asi odpadnou někteří zaměstnanci SŽDC (třeba výpravčí).
Co má dopravce společného s výpravčími, tedy zaměstnanci SŽDC?
Na zaměstnance SŽDC nebude mít změna dopravce vůbec žádný vliv. Předpokládám , že jízdenky tam výpravčí pro ČD neprodávají.
Diskutér Vendelín chtěl patrně říct, že se ze změny dopravce někteří výpravčí nervově zhroutí a odpadnou…
krásný video najdete ze slovenska, jak fíra žlutýho kontroluje a zastavuje opozdilcům aby nikoho nenechal na peroně.