Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Pět kilometrů tratě do Kadaně elektrizuje Skanska, vznikne nová zastávka

Trať Kadaň - Prunéřov. Pramen: SŽDC, dokumentace EIA
Trať Kadaň - Prunéřov. Pramen: SŽDC, dokumentace EIA

Společnost Skanska vyhrála zakázku na elektrizaci části tratě 132 z Kadaně – Prunéřova do Kadaně za 339 milionů korun bez DPH. Stavba má začít ještě letos, dokončená by měla být v lednu 2021.

Vítězství Skansky vyplývá z údajů v registru smluv. Konečná cena je o 5 milionů korun vyšší, než SŽDC odhadovala. Podle zveřejněné smlouvy budou mít hlavní podíl na zakázce společnosti Elektrizace železnic (41 %) a AŽD Praha (35 %).

Elektrizace pětikilometrového úseku má umožnit zavedení přímých elektrickch vlaků z Děčína do Kadaně. SŽDC už na novém úseku zavede střídavé napětí, které má být postupně v celé zemi.

Součástí zakázky je i modernizace stanice Kadaň a také výstavby nové zastávky Kadaň – sídliště. Trať bude vybavena novými technologiemi umožňující dálkové řízení a zvyšující bezpečnost železničního provozu.

SŽDC chystá elektrizaci dalších úseků, aktuálně soutěží zadrátování tratě do Hustopečí u Brna a Litvínova.  Soutěž nabírá mírné zpoždění, SŽDC už několikrát posunula termín podání nabídek.

32 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

    • Dobrý dotaz: protože hlupáci se obvykle velice rychle a snadno na polovičatostech či dokonce úplných hovadinách shodnou vždy, tak pokud se shodnete na tom, že ta stavba bude v té podobě, jak je presentována, opravdu „optimální“ a „dokonalá“, bude aspoň konečně k dispozici skutečně „rukolapný“ doklad o odborné úrovni nejen Vás, ale obou …

      • Tohle není žádná prezentace, tohle je projekt co se bude realizovat, názor nějakého režimkáře v důchodu je irelevantního. Stěžujte si třeba na MD.

  • Do teď jezdí Děčín-Chomutov stejnosměrný Regiopantery. Co bude jezdit z Děčína až do Kadaně? To se pošlou Panteři pryč a místo toho bude jezdit klasika s esem?

      • Zároveň dodávám, že bude zajímavé sledovat, jak se ČD vypořádají s dočasně nižším počtem disponibilních Panterů v době, kdy bude postupně probíhat jejich úprava na dvousystémová vozidla. 🙂

        • Už se vyrovnaly s vyvazovací opravou všech jednotek v Šumperku.To také trvalo asi měsíc u každé jednotky.Rekonstrukce na 640 by se mohla spojit s následnou vyvazovací opravou,kterou budou muset zase absolvovat,protože první už má přes 1000 000 km.V roce 2017 se jezdilo bez zálohy s občasným nasazením Sysla.

    • Nádraží Kadaň-Prunéřov je pod stejnosměrem. Střídavina začíná až za kláštereckým zhlavím.

  • Kde bude styk soustav? Někde mezi Chomutovem a Kadaní-Prunéřovem? Jaká tam budolu jezdit vozidla? Děkuji za případné odpovědi 🙂

      • Stanice Kadaň-Prunéřov je dnes stejnosměrná, styk je za stanicí směrem na Klášterec. A v minulosti se řešilo, zda přepnout tuto stanici na střídavinu, což by – když tedy by ten kousek do Kadaně měl být taky AC, znamenalo vznik nového styku soustav i mezi SŽDC a stejnosměrnou dráhou SD-KD (či jak se to oficiálně dnes jmenuje). Což taky přináší komplikace. Druhá varianta je nechat stanici stejnosměrnou a styk umístit někam směrem ke Kadani. Tak mě právě zajímalo, jak to tedy bylo rozhodnuto.

        • Jo tak to prave nevim, taky me to zajima, napadlo me, ze stanice bude mit na 25kV pouze kolej do Kadane za stanici, nez dojde k prepinani celeho useku,…
          Ale je fakt, ze k tomu nemuzu nikde nic najit…

        • Podle mě nejrozumnější je ponechat stanici Kadaň-Prunéřov jak je a styk udělat až za stanicí na novém úseku do Kadaně, prostě obdoba jak je uděláno napojení u hlavní tratě do Klášterce, až za stanicí.

          • A v čem je to nejrozumnější?
            Na Rychlících jezdí Esa-těm je jedno kde bude styk.
            Na nákladech průběžných jezdí Esa-těm je jedno kde bude styk.
            Na Os jezdí Panteři-ti budou muset být předěláni na ES,jinak do Kadaně nedojedou.
            Jediný vlak,který by měl problém,by byly vápence SD,které vozí jednou denně řada 130.To se má dělat infrastruktůra podle jednoho vlaku,který tahá 41 let stará lokomotiva?

  • „Pět kilometrů tratě do Kadaně elektrizuje Skanska, vznikne nová zastávka“
    … zato jiná zastávka (Kadaň „předměstí“, která se ale paradoxně nachází blíže historickému centru města než žst. Kadaň) přestane být těmito vlaky obsluhována (elektrizace k ní „nedosáhne“).

    „Součástí zakázky je i modernizace stanice Kadaň a také výstavby nové zastávky Kadaň – sídliště.“
    … kterážto nová zastávka se od nejbližší sídlištní zástavby nachází poněkud odlehle, viz https://mapy.cz/zakladni?x=13.2733535&y=50.3903254&z=15.

        • Počítá se vůbec se zachováním zastávky Kadaň-předměstí pro pravidelný provoz? Nezdá se mi, že by po elektrifikaci byla zachována i motorová trakce.

        • Z čeho vychází částka 68 MKč? Z rozdílu nabídek“kadaň hl.“ vs. předměstí, nebo je to alikvotní částka? A ví se vlastně opravdu, že se bude končit s dráty už v žst Kadaň? děkuji.

    • Jestli ono není pitomý ukončit jízdu v zastávce s jednou kolejí, kde asi není prostor, vůle nebo peníze udělat kolej předjízdnou s dalším nástupiště..

        • Na druhou stranu logicky ukončí vlaky jízdu tam,kde směřuje 95 procent cestujících.Na předměstí jezdí jezdí jen zanedbatelná frekvence.Podle mého se tam nevyplatí stavět peron.

        • V žst. Kadaň (město) bude elekrifikován jeden „šturc“ a hlavní dopravní kolej. Možnost objetí v závislé trakci tam stejně nebude

    • Cela trat byla uz jednou prelozena dal od mesta, tim se stanice Kadan mesto dostala dal od centra, ale zustala hlavni,…. podle me nikdo ani neresi, ze dnes je predmasti blize….

Newsletter

Partneři


Výběr editora