Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Pět kilometrů tratě do Kadaně elektrizuje Skanska, vznikne nová zastávka

Trať Kadaň - Prunéřov. Pramen: SŽDC, dokumentace EIA
Trať Kadaň - Prunéřov. Pramen: SŽDC, dokumentace EIA

Společnost Skanska vyhrála zakázku na elektrizaci části tratě 132 z Kadaně – Prunéřova do Kadaně za 339 milionů korun bez DPH. Stavba má začít ještě letos, dokončená by měla být v lednu 2021.

Vítězství Skansky vyplývá z údajů v registru smluv. Konečná cena je o 5 milionů korun vyšší, než SŽDC odhadovala. Podle zveřejněné smlouvy budou mít hlavní podíl na zakázce společnosti Elektrizace železnic (41 %) a AŽD Praha (35 %).

Elektrizace pětikilometrového úseku má umožnit zavedení přímých elektrickch vlaků z Děčína do Kadaně. SŽDC už na novém úseku zavede střídavé napětí, které má být postupně v celé zemi.

Součástí zakázky je i modernizace stanice Kadaň a také výstavby nové zastávky Kadaň – sídliště. Trať bude vybavena novými technologiemi umožňující dálkové řízení a zvyšující bezpečnost železničního provozu.

SŽDC chystá elektrizaci dalších úseků, aktuálně soutěží zadrátování tratě do Hustopečí u Brna a Litvínova.  Soutěž nabírá mírné zpoždění, SŽDC už několikrát posunula termín podání nabídek.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Souprava

Zajímal by mě názor pana VRT. S touto stavbou souhlasím, shodneme se?

železničář v důchodu

Dobrý dotaz: protože hlupáci se obvykle velice rychle a snadno na polovičatostech či dokonce úplných hovadinách shodnou vždy, tak pokud se shodnete na tom, že ta stavba bude v té podobě, jak je presentována, opravdu „optimální“ a „dokonalá“, bude aspoň konečně k dispozici skutečně „rukolapný“ doklad o odborné úrovni nejen Vás, ale obou …

Souprava

Tohle není žádná prezentace, tohle je projekt co se bude realizovat, názor nějakého režimkáře v důchodu je irelevantního. Stěžujte si třeba na MD.

Ten_z_Bíliny

Do teď jezdí Děčín-Chomutov stejnosměrný Regiopantery. Co bude jezdit z Děčína až do Kadaně? To se pošlou Panteři pryč a místo toho bude jezdit klasika s esem?

xyz

Má dojít k úpravě těchto Panterů na dvousystémové.

xyz

Zároveň dodávám, že bude zajímavé sledovat, jak se ČD vypořádají s dočasně nižším počtem disponibilních Panterů v době, kdy bude postupně probíhat jejich úprava na dvousystémová vozidla. 🙂

Apollo17

Už se vyrovnaly s vyvazovací opravou všech jednotek v Šumperku.To také trvalo asi měsíc u každé jednotky.Rekonstrukce na 640 by se mohla spojit s následnou vyvazovací opravou,kterou budou muset zase absolvovat,protože první už má přes 1000 000 km.V roce 2017 se jezdilo bez zálohy s občasným nasazením Sysla.

Kylchap

Nádraží Kadaň-Prunéřov je pod stejnosměrem. Střídavina začíná až za kláštereckým zhlavím.

Ondráš

Autor má uvedeno špatně číslo trati. Nejedná se o trať 132 ale 164.

Ondráš

Aha děkuji za upřesnění. Nevšim jsem si že to bylo přečíslovaný . Já to našel na mapách.cz ještě pod původnim číslem 164, co to mělo dřív.

MichalS

Přečíslováno to bylo proto, že 132 bylo odvěké číslo tzv Koziny, politickými mafiány nenáviděné tratě z Děčína do Oldřichova u Duchcova. Tak to číslo se muselo někam uklidit. Avšak jak naivní a trapné, ale co očekávat od této skupinky lidí kolem kdysi nechvalně známého Šulce, Hodače a spol.

Alibaba

Jen navážu na téma.
Očekávám ve finále přečíslování (začlenění) tohohle zadrátovaného kousku do tratě 130 (asi jako větev).

Kubrt

Kde bude styk soustav? Někde mezi Chomutovem a Kadaní-Prunéřovem? Jaká tam budolu jezdit vozidla? Děkuji za případné odpovědi 🙂

Martin

Styk soustav je dnes v Kadani, od Kadane na K.Vary je 25kV a od Kadane na Usti je 3kV… ja to bude primo na nadrazi nevim…
https://www.szdc.cz/obrazky/mapy/pocty-tratovych-koleji.gif

Kubrt

Stanice Kadaň-Prunéřov je dnes stejnosměrná, styk je za stanicí směrem na Klášterec. A v minulosti se řešilo, zda přepnout tuto stanici na střídavinu, což by – když tedy by ten kousek do Kadaně měl být taky AC, znamenalo vznik nového styku soustav i mezi SŽDC a stejnosměrnou dráhou SD-KD (či jak se to oficiálně dnes jmenuje). Což taky přináší komplikace. Druhá varianta je nechat stanici stejnosměrnou a styk umístit někam směrem ke Kadani. Tak mě právě zajímalo, jak to tedy bylo rozhodnuto.

Martin

Jo tak to prave nevim, taky me to zajima, napadlo me, ze stanice bude mit na 25kV pouze kolej do Kadane za stanici, nez dojde k prepinani celeho useku,…
Ale je fakt, ze k tomu nemuzu nikde nic najit…

Milan

Podle mě nejrozumnější je ponechat stanici Kadaň-Prunéřov jak je a styk udělat až za stanicí na novém úseku do Kadaně, prostě obdoba jak je uděláno napojení u hlavní tratě do Klášterce, až za stanicí.

Apollo 17

A v čem je to nejrozumnější?
Na Rychlících jezdí Esa-těm je jedno kde bude styk.
Na nákladech průběžných jezdí Esa-těm je jedno kde bude styk.
Na Os jezdí Panteři-ti budou muset být předěláni na ES,jinak do Kadaně nedojedou.
Jediný vlak,který by měl problém,by byly vápence SD,které vozí jednou denně řada 130.To se má dělat infrastruktůra podle jednoho vlaku,který tahá 41 let stará lokomotiva?

xyz

„Pět kilometrů tratě do Kadaně elektrizuje Skanska, vznikne nová zastávka“
… zato jiná zastávka (Kadaň „předměstí“, která se ale paradoxně nachází blíže historickému centru města než žst. Kadaň) přestane být těmito vlaky obsluhována (elektrizace k ní „nedosáhne“).

„Součástí zakázky je i modernizace stanice Kadaň a také výstavby nové zastávky Kadaň – sídliště.“
… kterážto nová zastávka se od nejbližší sídlištní zástavby nachází poněkud odlehle, viz https://mapy.cz/zakladni?x=13.2733535&y=50.3903254&z=15.

Ondřej

Nechápu, proč ten 1 km na Kadaň předměstí nemohou zadrátovat také.

J.L.

Asi proto, že ten kilometr přijde na 68 milionů, a proto tam radši budou smrdět motoráky.

Milan

Počítá se vůbec se zachováním zastávky Kadaň-předměstí pro pravidelný provoz? Nezdá se mi, že by po elektrifikaci byla zachována i motorová trakce.

Kubrt

Z čeho vychází částka 68 MKč? Z rozdílu nabídek“kadaň hl.“ vs. předměstí, nebo je to alikvotní částka? A ví se vlastně opravdu, že se bude končit s dráty už v žst Kadaň? děkuji.

xyz

Ano, „ví se opravdu“. Viz mj. https://zakazky.szdc.cz/contract_display_984.html; cituji, „Účelem je elektrizace trati, v úseku Kadaň Prunéřov – Kadaň za účelem provozování linky osobní dopravy Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň Prunéřov – Kadaň v závislé trakci“.

Viz též mj. https://www.uicr.cz/images/Dokumenty/Vyhlasky/2018/Plan_omezeni_provozovani_drahy_v_roce_2019_-_komplet_UPDI-2487_18-OPDI-SPR_ML.pdf, tedy Plán výluk 2019; uvedena elektrizační výluka pro úsek Kadaň-Prunéřov – Kadaň, jakož i pro žst. Kadaň; nikoliv pro úsek Kadaň – Kadaň předměstí.

železničář v důchodu

Hlavně by bylo potřeba vysunout vjezdové návěstidlo ve směru od Želiny na trať ještě před zastávku Kadaň předměstí, tím udělat tu zastávku součástí stanice jako jeden z jejích obvodů (jsou tam u ní i vlečky) a trolej dotáhnout až tam – a bylo by po problémech s provozem jak ve stanici, tak i na další nezadrátované části trati (s D3) …

Romanero

Jestli ono není pitomý ukončit jízdu v zastávce s jednou kolejí, kde asi není prostor, vůle nebo peníze udělat kolej předjízdnou s dalším nástupiště..

Petr Šimral

A proč?

Prostě to v klidu můžete považuvat za výtažnou „trolej“ z žst. Kadaň. Ušetřit 400 metrů drátu a ukončit vlaky nelogicky nepovažuji úplně za šťastné…https://mapy.cz/s/3cfPH

Apollo 17

Na druhou stranu logicky ukončí vlaky jízdu tam,kde směřuje 95 procent cestujících.Na předměstí jezdí jezdí jen zanedbatelná frekvence.Podle mého se tam nevyplatí stavět peron.

Kuba

Navíc ono v té zastávce druhá kolej je. Bylo by potřeba ji jenom trochu prodloužit.

MichalS

V žst. Kadaň (město) bude elekrifikován jeden „šturc“ a hlavní dopravní kolej. Možnost objetí v závislé trakci tam stejně nebude

Martin

Cela trat byla uz jednou prelozena dal od mesta, tim se stanice Kadan mesto dostala dal od centra, ale zustala hlavni,…. podle me nikdo ani neresi, ze dnes je predmasti blize….