Podepsáno: RegioJet má už smlouvu na osmiletý provoz rychlíků Kolín – Ústí nad Labem
Lokomotiva 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
RegioJet pokračuje v náboru lidí, do roku 2024 má na trati nasadit i vozy umožňující nízkopodlažní nástup.
No další počin žlutých, jsem zvědav na tohle sousto. Žluťák dluží kam se podívá. Nic nefunguje jak by fungovat mělo, ale hlavně, že budeme jezdit…
Ani ty lokomotivy mu nepapají českou trakci? Šroubovka mu nešroubuje?
Spíš nebudeme… 😀
A kolik dluží vám? Že to tak přesně víte, mě třeba nic nedluží.
Nenapsal jsem, že dluží mé drobnosti. Já bych mu nepůjčil ani na svačinu, natož na nějaký projekt. Je veřejným tajemstvím, že jeho platební morálka je nejen vůči obchodním partnerům dost diskutabilní.
Tak není v tom sám. Platební morálku má horší spousta firem. A své dodavatele co mu to tolerují stále má. Takže sice místo 14 dní zaplatí za 14 týdnů, ale zaplatí.
Taky názor. Takže proto, že okolo sebe vidím, že si všichni dělají z platební morálky srandu, tak to vlastně můžu dělat taky, pokud najdu pitomce, který mi to bude tolerovat. A zkuste operátorovi zaplatit fakturu místo do 14 dní za 14 týdnů 🙂 .
No a víc to nemá smysl rozebírat. Myslím, že v souvislosti s původním tématem už to nemá nic společné.
Například již v roce 2017 byl celkový dluh společnosti Regiojet dle výroční zprávy vyšší než 1 mld CZK. Asi nemá smysl dál nic rozebírat. A nemusím to vědět přesně,stačí vědět, kde to hledat a nebýt hlupák. Mimochodem je to veřejná info.
No a? J
A tržby přes miliardu také, mimochodem větčší než zadlužení. V roce 2018 zisk 100 milionů Kč, v roce 2019 zisk 200 milionů Kč. Nyní v majetku většinu lokomotiv a všechny vagony a jednotky.
ČD jako osobní dopravce má tržby okolo 20 mld Kč ročně a zadlužení cca 24 miliard Kč. Hospodářský výsledek obvykle záporný. Myslíte si, že jsou ČD předlužené?
To jsou sice hezké věci, které píšete. Proč do toho mícháte ČD? Debata byla o RJ a jeho podle mého názoru velkém soustu a různých detailech jeho podnikání….. To bychom potom mohli rozebírat vícero firem jak na tom jsou a to není předmětem této výměny. Já jsem veřejně dostupné informace včetně výročních zpráv prošel a nepřijde mi zrovna normální, že u tak „úspěšné“ společnosti existují například závazky po splatnosti více jak 365 dní….
Pane Tomas rw,
víte komu dluží? Jestli jde o dluhy
– vůči vlastníkům (to asi je Radim Jančura, ale nevím kdo přesně je vlastníkem firmy Regiojet a.s.),
– vůči leasingovkám,
– vůči krátkodobým bankovním úvěrům,
– vůči dlouhodobým dluhopisům,….???
A čísla která jste uvedl, se týkají které firmy? (tj. můj dotaz je, zda-li jde o celou skupinu tj. konsolidovaná účetní závěrka/konsolidovaná výroční zpráva)…
Všechny informace najdete ve výročních zprávách, které jsou veřejné a dá se z nich vyčíst, komu ,jak a kolik….Stačí použít vyhledávač.
Přece víte jestli jste uvedl údaje za jednu z firem, nebo za celou skupinu firem, ne?
Kterou část mých příspěvků nechápete??O čem tady byla řeč? Přeci o Regiojetu a.s. a tedy o společnosti, která získala kontrakt viz. článek ke kterému je debata. Takže žádná skupina firem.
Křížové ručení sesterským/mateřské/dceřinným firmám bývá standartem u velkých úvěrů… Tj. samotná cira zadlužení jedné firmy není příliš vypovídající, neboť ručení se nevykazuje v rozvaze jako závazek
… A dalším důvodem je, že konsolidované dluhy (uvedené v konsolidované účetní závěrce) neobsahují dluhy které si vzájemně dluží jednotlivé firmy ze skupiny.
Můžu se zeptat čím se živíte? S ohledem na míru Vaší předváděné arogance v kombinaci s broukpytlíkovstvím ohledně tématu koncernového zadlužení Vás tipuji na … učitele tělocviku (tímto se omlouvám těm inteligentním učitelům tělocviku)…
No zajímavý komentář. Tohle vyplodit dalo dost práce. Co je arogantní na tom, že jsem napsal, že jde o veřejné informace, které dokáže při trochu snahy nalézt průměrně inteligentní člověk??? A čím se živím není podstatné. Tělocvikářem nejsem.Necelých 13 let zkušeností ve vyšším managementu jedné nadnárodní společnosti působící po celém světě, pak v téměř 50 letech se už jen bavím při čtení zdějších prožluťákovských názorů a plním si je určité sny na které dosud nebyl čas, například si zajezdím díky licenci na železnici a podobně. Nikdo a ani vaše trapné pokusy mne nepřesvědčí o tom, že žluté firmy jsou etalonem… Číst vice »
Aha, jo tak zkušenosti z managementu… Hm… a proč jste se nepodělil o informaci, že píšete o přítomném čase (máme půlku roku 2021), ale ve Sbírce listin jsou nejnovější účetní závěrky firem Regiojetu z 12/2018. To je víc než 30 měsíců… Tj. od té doby může být zadlužení některých firem/celé skupiny Regiojet úplně odlišné… (tipnu že zadlužení je výrazně vyšší, ale nevím to). P.S. Je zajímavé, že se shodnem na nedůvěře k ekonomické kondici firem pana Jančury… Akorát Vy tvrdíte že máte fakta (ale nemáte)… a já nevěřím firmám vedeným panem Jančurou instinktivně (nemám fakta), neboť vidím jak „darebácky“ se… Číst vice »
100% vlastníkem společnosti Regiojet a.s. je společnost Student Agency k.s. (viz údaje v obchodním rejstříku).
Gratuluji Student Agency – jen tak dál. Chudáčci modří šotouši, další rána :)))
Tady má někdo vymalovaný pokojík na žluto…….
Proč? Jen si dělá srandu z té žabomyší války ne nepodobné fotbalovým potyčkám mezi Slavií a Spartou.
Tak uvidíme, zda to s Kovidem nepodstřelili hodně nízko.. V nejhorším tam naběhne stát.. Nebo se jezdit nebude.
V nejhorším si popláčou u ministerstva a ono jim přidá tolik, že by za nové ceny výběrové řízení nevyhráli. A toho bych se právě nerad dočkal.
Task jasně, smlouvu jste nečetl, tudíž si možnosti zvýšení ceny cucáte z prstu.
A už ji zveřejnili? U rozstřelů?
Jsem ne jenom cestující, ale i daňový poplatník a jako takový se mi to moc nelíbí. Stále se zde všude píše o ušetřených penězich o výhodnosti atd. Ale ušetří MD a tím pádem i my všichni skutečně? Neušetří a to si MD vůbec neuvědomuje. A ještě cestujícím místo nových moderních jednotek na osm roků zajistilo staré, byť rekonstruované vagony. Proč neušetří? To o co méně dá přímo dopravci ztratí jinde. V Polsku než se dá zakázka zkoumá se ekonomický dopad na zakázkovou dopravu. Kdyby se to samé udělalo u nás jistě by se na to přišlo. Ono to zdánlivě nesouvisí,… Číst vice »
Tak tohle je hodně slušnej blábol „modrýho mozka“… 😀 😀
Žádný modrý mozek nejsem 🙂 jen uvažuju logicky. Zkus si sám sobě odpovědět na otázku, kdyby jsi byl cestující třeba z Pardubic do Ústí n L, jak by jsi jel dnes a jak od nového grafikonu. Když s přestupem v Kolíně to bude kratší o trochu rychlejší a oproti SJT i o dost levnější.
Komerčně jedoucí Regiojet se bude připravovat o lidi jedoucí pokud možno v celé trase z Prahy až na Ostravsko ve prospěch lidí jedoucích ve směru od východu max. po Kolín?
Řeč byla o protisměru, nikoli cestě Z Prahy.
A to se tam ti cestující budou hromadit, když to funguje jenom v jednom směru?
Vy snad znáte někoho příčetného, kdo by jezdil z Prahy do Ústí n. L. přes Kolín a Mělník???
No však o jeho existenci tady plácáte jen vy.
Budete se divit, ale já to často využívám do Oseka, Poděbrad i Nymburka. Je to otázka momentálního spojení a vlaku.
– Expresem přes Prahu je to pořád rychlejší (asi o 20 minut). Pokud by Jančura navázal ty rychlíky v Kolíně na své vlaky na východ, tak tím lépe pro něj. Ale určitě to nebude pro cestující do Pardubic, protože obsazovat sedačku z Kolína do Pardubic se mu určitě nevyplatí. Spíš ho bude zajímat cestující z Ostravy nebo Brna do Nymburka atd. Tedy pokud se mu kvůli nim vyplatí zastavit ten expres. Tenhle problém má samozřejmě spoustu jiných řešení, např: – RJ se domluví s ČD na vzájemném prodeji dělené jízdenky – RJ prodlouží ty vlaky na vlastní triko někam do… Číst vice »
Nebo myslíš, že Jančura sám nepočítá s tím, že obsazení linky R23 bude znamenat odliv cestujících od ČD k němu? Já myslím že ano.
Jenomže logicky tebou prezentované spojení Výchd – Kolín – Ústí, už existuje. Takže kdo chce, může ho využívat již nyní.
Ano existuje ale myslíte že po grafikonu bude někdo jezdit tak, že do Kolína pojede s ČD a z Kolína s RJ? Asi nikdo. Popisoval jsem asi zákonitý úbytek cestujících s ČD na úseku východ Kolín. Každý už z východu pojede s RJ.
Chtělo by se říci No a?
Ale z praxe Vám řeknu Je to buřt.
Je a bude to úplně stejný jako přestup v Kolíně z vlaku ČD na Arrivu a stejný jako v mnoha jiných místech ČR.
Každý… Jaký je poměr cestujcích Morava-Praha vs Morava-Ústecký kraj?
A nebude spis záležet na tom jak to bude navazavovat?
On je tu hlavně problém, že s kombinací s ČD musím využít drahý SJT. Jinak platit dvakrát. A to je špatně. Dokud nebude SJT na úrovni i ve variantách aspoň jako IN 100 apod. tak je to na nic.
A to co jsem psal se netýká samozřejmě jen cestujících přímo do UL ale i např. Do Nymburka, Lysé a pod. Ty by jsi jel z Pardubic do Lysé se dvěma dopravci za drahý SJT? Ne už z Pardubic pojedeš s RJ. A takových podobných cestujících je dost.
Zapomněl jste na variantu, kdy cestující pojede na dvě jízdenky – s ČD Pardubice – Kolín a s Regiojetem Kolín – Nymburk/Lysá.
K tomu pár věcí: – Cestující z východu raději pojede do Ústí pomalejší trasou s RJ, než aby to vzal přes Prahu s ČD? To asi fakt ne. – Cestující z Ostravska využívají Ex1, která není závazková. – Komerce RJ zdaleka nestaví všude, takže cestující z ÚnO, Svitav nebo Valašska, budou raději přestupovat dvakrát? Taky ne. – Komerce RJ je povinně místenková a ve špičkách jezdí vyprodaná, takže nemůže dost dobře absorbovat velké množství dalších cestujících. – Když na to přijde, dopravce v netto smlouvách nese riziko fluktuace v tržbách, takže jak přesně by hypotetická ztráta cestujících projevila na Ex3… Číst vice »
EX1 jezdí částečně v závazku MD zpravidla v úseku Ostrava – Bohumín
Vlaky Regiojetu jsou automaticky místenkové, místenku obdržíte v rámci lístku a podle obsazenosti lze přidat vagony.
Tohle je strašná blbost 😂
Přece půjde o ty samé lidi, kteří dosud jedou s ČD s přestupem v Kolíně. Proč by dosud měli jet přes Prahu?
Resp. pokud dosud jedou přes Prahu, proč by nově měli jet s přestupem v Kolíně?
P. S. Fakt nastane úbytek cestujících a ne úbytek počtu cestujících? Tzn. ubudou jim nohy? Nebo ruce? Nebo hlava?
Pokud by to (čistě teoreticky) mělo tak být (v reálu se to bude týkat jednotek cestujících denně), pak se aspoň uvolní kapacita pro případné cestující v úseku Kolín – Praha, byť (v případě RJ) bez možnosti cestovat na tarif PID. Se spoji ČD (ani jiných dopravců) to ovšem nijak nesouvisí, stejně tak to nesouvisí ani se SJT.
A bude tam i kvalitní a oddělená 1. třída? Nebo ne nebo jen jakási její strapa?
atrapa
Bude tam to, co si zadavatel objedná.
No to bych uplně neviděl. Ne vše lze smluvně podchytit.
Bude tam
Mají tam jezdit růžovky, tedy Ex DB 1. třída. Na tuhle linku kvalita více než dobrá.
Super 😉 Jeste zajistit, aby v koline staly vsechny regiojety z ovy do prahy, zajistit přestupy v pripade zpozdeni i bez nanicticketu a konecne se po letech zbavim ceskych drah. To bude jeden z oslavnych dnu meho zivota, protoze zatim se cd slo vyhnout jen autem.
Tedy nevím kde žijete, že jste ještě nepotkal autobus.
Z Kolína směr Ústí autobus? 🙂
Jupí, sice horší kvalita za vyšší cenu, ale hlavně že jste se zbavil svého vlastního podniku. Gratuluju!
Abyste ještě nevzpomínal..
Názor hodný vyhozence od ČD….
TRAXX u nas nechceme!
https://www.youtube.com/watch?v=B6_iviXyIf0&feature&t=20
(sorry jenom vtipek Traxxy jsou dobry masiny)
Chraň pán bůh!
No uvidí se jak to bude s kvalitou ,v ústeckém kraji již je s tímto dopravcem zkušenost .Spíše by mě zajímalo zdali se případné neplnění bude řádně vymáhat? Zdali ta smlouva neobsahuje případné dodatky? Př. Jako třeba právě v Ul kraji o přehození sankcí nevymáhané na dopravci ale na dodavateli vozidel? Nevybavení vozidel ETC-S a další(nefunkční vakuové WC, zpoždění).Zkrátka divnosti z otázkou jestli vše není zkorumpováno?
Staré plečky,místo nových Panterů. MD opět válí.
Spíš staré plečky místo totáních šrotů . Pantery tam nejezdí a slibům nevěř , leda tak putovní výstavka . Zvláštní , že se všechny ztracené linky měli nahrazovat novými stroji . Jestli to nebude nemoc barona Andreje , dříve Prášila .
A slibům Jančury věříš? 😀
Ano, třeba prsy jsou
Jo aha Pesy 😀
Tys ještě neviděl moderní motoráky na Kladno? 🙂
Jojo, kdyby na R8 byly ČD tak tam jezdí ty nové vagony od Siemense.
A proč nejezdí nové vozy na R12, to se můžeme ptát?
Nebude to tim ze tam MD nic takového neplatí?
Zas alespoň jedna trať, kde se radikálně zvedne úroveň cestování, tak jako na R8. Jel jsem v létě s dcerkou z Kolína do Poděbrad. To BDs v příšerném stavu bylo v tom vedru fakt záživné. Nechápu, jak vůbec může ČD v dnešné době nasazovat na rychlíky něco takového… Od nového GVD to bude i díky tomu pro cestující jako když přesednou z Trabantu do posledního typu Superbu… Tu image si holt dráhy dělají samy. Na druhou stranu bude zas u jednu trasu využitelnou na celodenní jízdenku ČD méně, což je tedy velká škoda…
Aby to bylo jako z trabantu do posledniho superbu tak to by tam museli nasadit railjety a ne ojete vozy nemyslite?
A mel jste v lete nahubek? Protoze v tlakotesnych vozech ho budou pozadovat.
Z toho duvodu od covidu vyhledavam stary becka (jezdi praha kolin a nekdy si dam honeckera).
Vyjma jednoho slusneho oddilu (je dusi vedeni) jsem nezaznamenal pruvodciho ktery by vyzadoval nahubek u otevrenyho okna.
Co si objednavatel zaplatil to dostal, zapomínáte na to, že to je objednavatel, komu doteď tyto vozy stačily.
Totéž tedy platí i pro JMK, tzn. co si objednatel stanovil (včetně toho, že odmítá, aby v jím objednávaných placích platil jistý druh neIDS jízdenek), to platí a hotovo, že?
A proč by režijní jízdenky DPMB měly platit ve vlacích ČD a RJ?
To jsou trošku odlišné věci, hlavně v souvislosti s tím, že In100 a In business od začátku uznávat chtěl (proč asi?), kdežto o režijkách se nechtěl ani bavit původně.
A srovnávat jízdné a vozový park, je jako míchat jablka s hruškami.
K tomu srovnávání – neřekl bych. Požadavek jeden jako druhý.
By mě zajímalo jak se od nového GVD dostanu z Ústí do Všetat na denní.. režijní jizdenku mě asi Regio jet neuzná…
Představte si, že většina zaměstnanců v této zemi jezdí do práce za své. Takže si koupíte jízdenku. Složité?
Pojem firemni benefit neznate? Nekdo dostane Multisport kartu zdarma, u SŽ se plati 740/mesic, sluzebni mobily jsou obycejne samsungy, jinde dostavaji iphony. Suma sumarum mit rezijku neni zas tak neco prestizniho, pokrokove firmy nabizi tech benefitu mnohem vice a stoji je vic nez blba rezijka… 🙂
Znám, ale nerozumím, proč tyto dotazy zaměstnanec SŽ klade zde. Zvláště, když dosud systémem režijek parazituje Správa železnic na Českých drahách.
Režijka v podobě ročního One ticket stojí 24 206 Kč. Koupil jsem si jí na začátku srpna ze svého. Pokud chce Správa železnic udržet zaměstnancům jízdné zdarma u všech dopravců, musí svým zaměstnancům koupit roční One ticket. Ale pokud Správa železnic platit One ticket nechce, musí si roční One ticket kupovat její zaměstnanci sami. Jiné cesty není, rozhodně to nelze dále dělat formou vydání jakési kartičky a vnutit ČD její uznávání.
Z mého osobního pohledu – vůbec nechápu souvislost zdejšího webu a formou (nepeněžní) části výplaty pro zaměstnance ve firmě SŽDC
Zkusil bych nějaký tématicky vhodnější web – třeba https://www.vimvic.cz/firmy/recenze/sprava-zeleznicni-dopravni-cesty
Puvodni cena 20 000 to dela 4 206 / 20 000 = zdrazeni 21%.
To zdražení cca odpovídá množství tratí, kde ČD již před zavedením SJT nejezdili. S SJT můžete využívat mnohem víc tratí.
Tak ono by stačilo tu kartičku vnutit všem dopravcům, kteří jezdí po kolejích SŽ v závazkové dopravě, že.
No jasně, vnutit to nejlépe všem i pro komerční vlaky. Nemám raději slov…
Ono by stačilo použít normální komerční produkt, třebas roční síťový Oneticket a nemusí se řešit nic.
To není řešení, měla by se režijka se svými benefity převést do SJT, to je skutečné řešení problémů, ne albisticky říct, tak se může koupit roční OneTicket.
Ne, ať Správa železnic pořídí všem zaměstancům roční One ticket a bude po problému. Proč by se měla udržovat nějaká nesmyslná režijka? Ty peníze za roční One ticket se snad v systému ztratí?!?
Fajn, a má roční OneTicket stejné výhody, jako režijka? Nemá, porovnáváte jablka s hruškami. Sice by tím ČD přišli o jednu ze svých náborových věcí (leda by k tomu nabídli něco extra), ale bylo by to lepší, než hodit zaměstnance přes palubu, a alibisticky říct, vždyť může zaměstnavatel koupit roční SJT.
Režijka tedy má více výhod než OneTicket? Hm, takže tím pádem tedy ČD přicházejí o ještě vyšší částku – tím, že jsou nuceny přijmout od Správy železnic úhradu za každou jednotlivou z nich jen v té regulované výši namísto reálné ceny, která je cca 15x (ne-li více vyšší).
Mimochodem nesmyslně mísíte ČD se Správou železnic; diskuse se nyní točí okolo nelogického poskytování zaměstnaneckého benefitu v podobě volné jízdy ve vlacích ČD, a.s., pro pracovníky subjektu, který s ČD nemá vůbec nic společného (jak se vedení ČD samo upomíná), totiž Správy železnic, státní organizace.
Tak jděte do těch pokrokových firem dělat, když vás to u sž sere.
Nic Správě železnic nebrání v tom, aby tomuto panu výpravčímu platila dojíždění ze svého, pakliže se tak dohodnou.
Mimochodem je zajímavé, že Správa železnic nechá tohoto svého zaměstnance dojíždět do práce tak daleko – z Ústí až do Všetat, namísto nabídky pracovní pozice blíže vůči jeho bydlišti.
A to tam jako v místě bydliště postaví SŽ, třeba pro výpravčího, nové nádraží, aby měl práci v místě bydliště ?
Zrovna v Ústí je těch nádraží víc. Nebo v jeho okolí.
Taky možnost. Když mně SŽ přidá 3000 Kč měsíčně tak režinku nebudu potřebovat. …. To už před nějakým časem navrhoval Kalousek zrušit režinky v dopravním podniku v Praze. Nakonec se zjistilo, že by museli řidičům přidat cca 3 000 na výplatě, neb by si museli oni a rodina koupit lítačky. Jinak by jim utekli a šli dělat jinam.
přesně má slova….
Tak ať vám Správa železnic (= zaměstnavatel) ten firemní benefit zaplatí (ať už v podobě SJT-celosíťové jízdenky, anebo aspoň jako traťovou jízdenku z bydliště k pracovišti). Můžete se s ní na tom domluvit.
Jaké máte firemní benefity, pane Sůro?
Svobodu. Žádné zbytečné porady, žádné korporátní pitominy. (pracuji ve firmě, jejíž jsem spolumajitelem)
Myslel jsem tím něco jako exkluzivní vstup na akce, kde ostatní musí platit, případně tam, kde se běžný člověk nedostane vůbec…
Osobně mi připadá, že konkrétně pan Sůra si plní svůj sen, neboť jeho práce jeho i jeho koníčkem… IMHO je to vidět na úrovni tohoto webu (myslím to pochvalně… nejde o hejt).
Však já taky. 🙂
Dojizdim do práce 100 km.. a jezdím vlakem proto, že mě říká něco jako životní prostředí.. samozřejmě, že mohu jet autem jsem v práci za necelou hodinku.. ale když si spočítám kolik to dělá měsíčně tak dojdu k částce něco kolem 5000 Kč a to počítám jen palivo… A zas takové platy správy železnic nejsou abych si mohl jezdit do práce autem..a očividně zde na tomto webu je slovo režijka něco odporného a přitom je to náš jediný benefit!!!
Také se divím že někomu vadí že má ražní zaměstnanec režijku .. za 1500 Kč ročně … Navíc rozhodně osobně nepreferuji jen ČD a ostatní dopravce, ale vím moc dobře že bez výpravčích a dispečerů bychom po kolejích jezdit nemohli.
Proto jsme my z „lokomotiv“ vždy zdravili i obyčejné pochůzkáře kteří koleje kontrolují.
Za 1500,- a reálná cena ?
Však proto dopravci platí poplatek za užití dopravní cesty, čímž pádem nejsou vůči výpravčím či dispečerům nic „dlužni“.
A to platí i pro „osobní neČD“ či jakékoliv nákladní dopravce, za jejichž služby musejí pracovníci Dobré správy normálně platit.
Fajn, vlakem můžete jezdit i nadále. Jen si za něj budete platit nebo Správa železnic pochopí, že se za benefity platí.
Ještě je možnost, že všichni zaměstnanci dostanou proplacenu část nákladů na dojíždění ve formě slevy na dani z příjmů… podobně jako to dlouhodobě funguje např. v Rakousku či v Německu…
To není zrovna zdravý přístup. Bez výpravčích se neobejdeme. Bez pana Sůry ano.
Pane Robert, a někdo zde něco napsal proti profesi výpravčích (nebo něco proti jiným profesím pracujícím ve firmě SŽDC)???
Nenapsal. Ale napsat, že si to může zaplatit sám, je taky docela drzost. Práce nejsou jen povinnosti, ale i benefity. Za to, co člověk pro tu práci dělá, chce mít kromě peněz i něco navíc. Já si částečně přispívám na MultiSport a dopravu. V dopravě sice nepracuju, ale pokud ano, chtěl bych mít režijku.
Fajn, tak ať si to ale řeší se svým zaměstnavatelem. Jestli je pro zaměstnavatele nenahraditelný a nepostradatelný, jistě to s ním nějak bude řešit. Nebo tu příště budeme v textu o výluce tramvají řešit, co bylo zrovna v kantýně DPP a že kyselo bylo moc kyselý?
Nikdo Vás nenutí to řešit ;-). Výpravčí to zmínil, tak jsem se toho chytil.
Někde se bez nich obejdete (D3 nebo CDP). Nicméně i tam, kde se bez nich neobejdete (mimochodem kdo „vy“?), to nezavdává žádnou povinnost k tomu, aby kterýkoliv dopravce měl být nucen poskytovat výpravčím svoji zaměstnaneckou jízdenku.
Tak jako ostatní ? Na jízdenku . Zaměstnavatel ji může proplácet..
U ČD nepracujete a oháníte se volňásken ČD.. Bezva
Pan výpravčí pracuje porad na stejnem místě, na stejne pozici, neudelal nic špatně a presto prijde o benefit.
Ano možná napsal svuj prispevek špatně, ale nechapu proc by to tady nemohl napsat, vždyť tady se pise veci …
Normální by bylo, aby pan výpravčí o své mzdě (včetně části v nepeněžní formě) vyjednával se svým zaměstnavatelem… Součástí mzdového vyjednávání může být i stávka v rámci zaměstnaní za podmínek Právního řádu ČR….
Taky je otázkou proč zaměstnanci např. v Německu/Rakousku můžou si snížit své daně o paušalizovanou částku v souvislosti s penězi, které zaměstnanec zaplatí na dojíždění do zaměstnání , ale v ČR nic takového neexistuje.
http://www.rakousko.net/forum/index.php?topic=16927.0
Tak vyjednavat samozřejmě muze,ale proc by to tady nemohl napsat? Spousta komentaru jsou nejake povzdechy, nesmysly, nepravdy , dojmy, nebo zbytecne vysvetlovani reality … Tady pan naspal co se pro nej konkrétně zmeni a je to špatně.
Akorát fňuká na špatném místě a dělá tak ze sebe pitomce.
Pitomce ze sebe děláte leda vy.
Pro pana/paní Výkolejka – klidně ať píše o čem chce… Akorát nevidím vůbec žádnou souvislost s tématem článku… Např. já jako cestující nemám potuchy, jakým způsobem je sestavena peněžní a nepeněžení odměna pro zaměstnance v SŽDC, neboť to patrně bude vyplývat také ze specifik náplně práce konkrétních profesí v SŽDC (např. směnný provoz) To je podobné jako když např. horníci (myslím na hlubině) v OKD mají/měli zajištěno praní oblečení atd. neboť to vyplývá ze specifik práce na hlubině… A nevšiml jsem si, že by někdo z OKD chtěl na tomto webu diskutovat specifika odměňování v OKD, neboť ani zde není… Číst vice »
Tak si projdete tuto a jine diskuze a celkem rychle zjistite ze prispevku zcela mimo tema je tu dost ale prispevku o tom ze to nesouvisi s tematem naproste minimum. Když vas tema pana vypravciho nezajima tak proc jej komentujete? Nestacilo by to ignorovat? Narozdil od tech horniku, což je od vas samozřejmě naprosto nesmyslny primer, pracuje pan vypravci na zeleznici a dokonce na trati kde bude linka RJ jezdit takze to rozhodne uplne mimo tema není. Navic se primo vyjadruje k tomu co mu osobně nastup noveho dopravce přinese. Takze si nechte pindy o hornikach a netvrdte mi prosim… Číst vice »
Protože jako cestující nemůžu vyloučit, že zaměstnanci provozující infrastrukturu budou stávkovat… A nepojede jeden jediný vlak… Takže auto….
A já bych jejich stávku chápal, kdyby chtěli stejný daňový režim jako mají zaměstnanci v Německu či v Rakousku (tj. že náklady na dojíždění v paušlizované podobě se zaměstnanci vrátí do jeho peněženky)…
Proto.
Ted už vubec nechapu o co vam jde … Nejdrive je pan vypravci mimo tema kdyz pise o RJ a jeho cestování do prace a teď tady pisete cosi o stavce a jezdeni autem…fakt netusim o co vam jde.
Že pan zaměstnanec SŽDC zdá se, tak moc neuspěl se svým mzdovým požadavkem vůči SŽDC, když interní vyjednávání v rámci SŽDC chce diskutovat na nesouvisejícím webu…
Jestli je uvnitř SŽDC opravdu tak vyhrocená situace některých zaměstnanců vůči zaměstnavateli, tak možnost stávky v SŽDC nelze vyloučit…
Toť vše…
Vy jste fakt mimoň.
Clanek je o lince RJ a pan se primo k lince a tomu co jemu konkrétně prinese vyjadřuje. A vy rikate že to neni k tématu.
Vy pisete cosi nepodloženého o stavce zaměstnanců SZ a to je podle vas k tématu a patri to sem. Jasně.
No a nakonec je třeba si rict ze i na tomto webu vysly clanky o kolektivnim vyjednavani u CD a SZ takze to uplne nesouvisejici web nebude.
Myslim ze jsem s vami a vasimi horniky uz ztratil dost času, tak si dal uzivejte zapskly pátek kdyz vas to tak trápí.
Na stejném místě jako… jako co? Co když na tom „stejném místě“ začal pracovat až po 1. 9. 2011?
A i kdyby, tak… co? Na stejné pozici bere pořád stejnou mzdu jako do 31. 8. 2011 (tzn. nebyla navyšována)? Nebo jak? 🙂
Na stejnem miste nez byl pro tuto linku vybran RJ.
Navysovani mzdy na pokryti inflace a spojene s postupným bohatnutím společenští s tim jak souvisí?
Už zase se poustite do analyzovani vet ….a nazor žádný.
Názor mám jasný – zaměstnanecké benefity v podobě volného jízdného ve vlacích ČD patří jedině zaměstnancům ČD, a.s. (+ případně jejich rodině).
Nicméně jestli od toho 31. 8. 2011 mezitím dostali výpravčí přidáno, tak tím pádem bylo porušeno pravidlo stavu „na stejném místě jako když byli pod ČD“, čímž pádem lze zpochybnit i tezi, proč by pracovníci Správy železnic měli mít zaměstnaneckou jízdenku ČD, a.s.
To jste ovsem ten problem posunul do jine roviny. Misto konkrétní situace jednoho vypravciho jste zacal resit jakysi“ideologický“problém. Za to pan vypravci jiste zodpovedny není.
Konkrétní situaci jednoho výpravčího jsem už zde také „řešil“ – ať si se zaměstnavatelem dojedná proplácení cestovného či rovnou síťové SJT. Případně ať požádá o změnu pracovní pozice blíže bydlišti (Všetaty jsou od Ústí dost daleko).
Anebo můžou zaměstnanci SŽDC stávkovat… buď:
-aby zaměstnancům SŽDC byla poskytována mzda pokrývající náklady na dojíždění do práce (neřeším jestli půjde o peněžní či nepeněžní část mzdy)
– nebo aby všem zaměstnancům byla poskytována sleva na dani z příjmu, která pokryje (v paušalizované podobě) náklady na dojíždění do práce… zhruba v podobě v jaké toto platí v Německu či v Rakousku…
Osobákem?
Domluvte si se zaměstnavatelem benefit v podobě SJT 100, v případě, že o vás stojí, tak vám ho rád poskytne a pokud ne, tak nezbývá si buďto koupit jízdenku nebo se poohlédnout po jiném zaměstnavateli.
Tak bud jste mimo uplne nebo to jen delate ale jinak je všem jasné, ze neco takoveho si jeden zamestnanec v takovem molochu prostě sam nevyjedna …
Na co jsou tedy u Správy železnic odbory?!?
Třeba Aliance drážního provozu k šíření nesmyslů na facebooku:-)Velmi povedený spolek:)
Na to aby vyjednali jednomu zamestnanci specialni podmínky?
Na to, aby neřvali, že chtějí mít jízdní výhody formou režijky ve vlacích ČD, ale jízdní výhody formou benefitu v podobě zaměstnavatelem zakoupené roční One ticket jízdenky. Ta platí pro všechny dopravce. Ovšem tohle různé Výkolejky nemají šanci pochopit…
Ne, chci režijku s benefity, které má teď, náhrada ročním SJT je pouho pouhá ojebávka.
Pane Dominik, tak chtějte (já osobně Vám to přeji, to bez ironie)… akorát psát tyto požadavky na veřejný web Vám nepomůže… to musíte za zaměstnavatelem … A klidně za svůj požadavek např. stávkovat…
Nepomůže Vám o tom přesvědčit zdejší čtenáře, neboť je to jako „mámit tele z jalové krávy“….
Platím si ze svého 1450 za rok, abych mohl jet do práce z ČD.. Vlakem jezdím jen do práce..O víkendech musím jet do práce autem, protože nemám spojení.. Třeba taková Arriva, nebo Kžc vozí výpravčí do práce zcela zdarma..je to jediný benefit který za svojí hodně odpovědnou práci máme..
Tak ať si to váš zaměstnavatel dojedná s Regiojetem taky. Smlouvy na rychlíky jsou netto, tzn. objednatel by s tím neměl mít na této rychlíkové lince problém.
A co je nám ostatním do Vaší smlouvy s SŽDC?
Možná by bylo zajímavé,
– kdybyste ostatní čtenáře přestal sobecky vtahovat do neveřejných záležitostí uvnitř SŽDC (nemůžeme je ovlivnit), a
– kdybyste začal prosazovat rovné podmínky pro všechny dojíždějící = např. aby všichni daňoví poplatníci-zaměstnanci mohli získat slevu na dani z příjmů k nákladům na dojíždění… tak jak dlouhodobě funguje např. v Německu či v Rakousku…
Chlape, nedělejte ze sebe oběť a chovejte se jako chlap. Miliony zaměstnanců ze všech možných oborů se musí přizpůsobovat novým podmínkám, přizpůsobte se taky. A nechoďte fňukat sem.
Oni by vám ji uznali, ale samy ČD odmítli mít s regiojetem vztah v rezijce (že by oba dopravci měli tezijku a platila do všech jejích vlaku)
Takže poprosím ať už si tady nikdo nestěžuju ze RJ neuznává rezijky, když samo CD to nechce
Jančura to i nedávno zmiňoval že se snaží o tomto domluvit s cd
Kde to pan jancura rikal? To mi nějak uniklo. A co si od toho slibuje?
Diky za info
Jasně, ten růžovokošiláč nemá režijky ani pro vlastní kmenové zaměstnance, ale chce jít do holportu s ČD. Tak určitě.
Nemá no, říkal že podle něj je rozumné řešení ať to mají všichni nebo nikdo, což souhlasím
Na co je vlak, ve kterém neplatí režijka? :-)))
Změňte zaměstnání
Nejste zaměstnancem ČD ani Regiojetu, tzn. není nejmenší důvod, proč byste u jakéhokoliv dopravce měl jezdit za „zaměstnanecké“ jízdné.
Ano, neuzná. O to více peněz tím pádem přibude do systému na tržbách (od vás + vašich kolegů).
Měsíční traťová jízdenka… a zkusit se domluvit se zaměstnavatelem na příspěvku?
Co tam tedy v prvni fazi nasadi za vagony?
Snad od ČD nekoupí „honeckery“ se syslem, co tam jezdí dnes.
Sysel tam už druhý gvd nejezdí.
Ty tam nejezdi. Jezdi Bdt, B a AB. Ted v lete jeste navic jeden BDs. Toho sysla bych jako cestujici naopak ocenil – dobre se do nej nastupuje s kolem a ma na to docela slusnou kapacitu. V Bdt tam maji udelany takovy mensi oddil na kola, ale blbe se tam leze a kdyz se nas sejde vic, je to nekdy docela problem. Nastesti jsou tam pruvodci dost tolerantni a nejak se to vyresi.
Nejen jako cestující. I jako strojvedoucí bych (garantované) turnusové nasazení sysla uvítal – žádné objíždění v Kolíně, žádné sunutí mezi Ústím hl.n. a západem… A jako benefit klimatizace aspoň na půl směny…
Cik Cak jako první třída
To Bmz co jezdí na R8
A Borůvka co jezdí na R8
Jak u Brna… Moc lidí tam asi jezdit nebude. Třeba mají ve smlouvě záclonky…
Prosím o znalejší… chápu správně, že – pokud člověk pojede z Moravy, např. z Olomouce, směr Německo na tamní finančák pro poplatníky z ČR (tj. jízdenka pro ČD a z Ústí n.L. do Chemnitz autem), a – pokud podél Vltavy/Labe bude nějaká výluka na kolejích z Prahy do Ústí n.L., tak člověk buď počká např. v Pardubicích, až výluka bude opravena anebo si přikoupí jízdenku pro Regiojet a výluku objede z druhé strany Vltavy/Labe? Co s neprojetým zbytkem jízdenky od ČD (tj. od Pardubic do Ústí)? Vrátí mi ČD peníze? Nebo bude po téže trase do Ústí n.L. jako RGJ… Číst vice »
Jako cestující si již můžete koupit jednu celosíťově platnou jízdenku a dopravce již vůbec neřešíte.
To myslíte tu „státní“ jízdenku SJT? Jak je to s místenkou? Koupím
a) SJT a
b) do konkrétního vlaku samostatně přikoupím místenku?
Nevíte o nějaké recenzi cestujícího, který cestoval s jízdenkou SJT? Klidně recenzi obsaženou v rámci nějakého tripreportu. Díky…
Při nákupu SJT můžete koupit rovnou konkrétní místenku na vybraný spoj, přímo v prostředí SJT eshopu.
Díky…. tak budu mít co študovat po večerech.
Díky všem… Zdá se, že řešení existuje…
A jak se kupuje do vlaků RJ, místenka k roční SJT, když on oficiálně žádné samostatné místenky neprodává. Místenka je u něho součásti jízdenky.
A proč by ten člověk z Moravy jel z Ústí do Saské Kamenice autem a kde by ho v Ústí vzal, když je z Moravy?
Už jsem asi 10x jel a 2x jsem výluku objel právě přes druhý břeh Vltavy/Labe…
V Ústí n. L. jsme měl domluvené auto z půjčovny…
V Chemnitz Finanzamt-Süd, který je místně a věcně příslušným úřadem pro daňové poplatníky z ČR, kteří mají některou daňovou povinnost ze své aktivity v celém Německu.
Není lepší tam jet přes Chomutov?
Je
Možná mimo měsíce kdy hrozí namrznutí/zasněžení cesty… Ale nevím, neboť nejsem místní…. Ono – eventuelní nabourání auta z půjčovny – znamená spoustu časů na vyřešení následků nehody…
Tak proto je snaha řídit v/poblíž Krušnohoří spíše po dálnici, tj. z Ústí po D8/A17 atd.
Ale jak říkám – mě jde o nějaký „blbuvzdorný“ postup jak člověk vyřeší nečekanou výluku když má jízdenku ČD a nečekaně přikoupí jízdenku RGJ … Nebo budou nějaké vlaky ve kterých platí jízdenka ČD z Kolína do Ústí n.L…. myslím přes Litoměřice?
Opravdu typická relace, člověk z Moravy jede na finančák do Saské Kamenice. Denně tak jezdí tisíce lidí.
Já tak jel asi 10x… A výluka mě postihla… Proto se položil dotaz. Nic víc za tím nehledejte… Pokud nevíte řešení na tuto situaci, tak neva, já jen doufal, že třebas v této konkrétní diskuzi se zúčastní dost znalých diskutérů/-rek
Tak to máte bohužel smůlu…..jak to tak vypadá,tak z těch stovek lidí, kteří cestují desetkrát ročně do Saské Kamenice z Olomouce na tamní finančák chodíte do této konkrétní diskuse bohužel sám. Takže řešení vašich konkrétních problémů zde nenajdete 😢
Ale jinak musím konstatovat, že jste mistr světa amoleta v hodu lejnem.👍
Pane Chronosphere… možná jste si nevšiml, ale můj dotaz zněl na řešení výluky mezi Pardubicemi/Prahou a Ústím n.L… … tj. dosud jsem věděl o možnosti cestovat na tutéž jízdenku (bez místenky) vlakem po druhém břehu, tj. přes Litoměřice…
Nemám pocit, že by diskutovaná otázka byla nějaká „mimózní“…
A pro pochopení – že nejde o „what-if“, tak jsem vysvětlil proč potřebuji řešit eventuelní výluku (=proč nemám možnost čekat neurčité množství hodin, až výluka bude odstraněnan)… Tj. že mě čeká návazná cesta do půjčovny a poté do Německa na konkrétní – předem domluvenou – hodinu jednání…
Řešení je vyjet o dva dny dříve a přespat co nejblíž danému místu v docházkové vzdálenosti .
Doposud jsem to zvládal na otočku
– brzy ráno (na sklonku noci) vyjet
– v Ústí půjčit auto a po dálnici
– zpět po dálnici a nechat auto u autopůjčovny
– zpravidla posledním vlakem se vrátit tentýž den, který jsem vyjel…
A druhý den po návratu jsem byl +- schopný fungovat, protože ve vlaku zpravidla dokážu aspoň na chvíli zdržímnout
Když máte na auto z půjčovny, tak vás těch pár drobných za lístek RJ z Kolína do Ústí jistě nevytrhne. Nebo si dáte v jídelním voze ČD o kávu méně.
Obvykle jedem ve 2 či ve 3… Neboť zpravidla jde o výslech svědka či jinou formu ústního jednání v rámci daňového řízení.. Normálně bych prosazoval dožádání někde blízko sídla českého daňového poplatníka, ale v tomto případě to nejde…Doklady se snažíme posílat, nevozit osobně.
Ev. jet autem jako všichni ostatní, kteří jedou na finančák do Karl-Marx Stadtu.
Jo, to pravděpodobné řešení, než se „drbat“ co mezi budou/nebudou mít RGJ a ČD, aby člověk přijel načas do Ústí n. Labem…
V takovem pripade byste nejspis musel prikoupit a u ČD se pokusit zazadat o navraceni casti jizdneho za odreknuty/zpozdeny vlak.
Nevěděl byste prosím konkrétní bod Obchodních podmínek firmy ČD, které toto řeší? Tj. já nevyužiji zbytek jízdenky ČD, nýbrž pojedu po druhém břehu do Ústí n.L. s Regiojetem, přičemž mě nezajímá proč vznikla výluka… Nebo musím vědět proč vznikla výluka? Na Babitronu totiž důvod zpoždění/výluky myslím nepíšou… A nevím jak je to s GRAPPem. Kupuji jízdenky ČD přes eshop, mám IN25. V rámci jízdenky obvykle přikoupím i místenku, neboť vím konkrétní vlak kterým potřebuji cestovat. Tj. pro tuto trasu – nekupuji „flexi jízdenky“ (vyjíždím ze Slovácka, a buď jedu přímo přes Prahu, anebo to zkombinuji s přestupem v Olomouci, tak… Číst vice »
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Jo, ten odkaz znám… Šlo mi o trochu větší detail „co a jak“ z praxe.
Ale i tak Vám děkuji…
To máte tak špatné zkušenosti s náhradní dopravou organizovanou ČD?
Promiňte, já nepotřebuji „shazovat“ úsilí lidí ve firmě ČD… Představte si, že máte dojednané jednání na určitou hodinu a řekněme před Pardubicemi checknu jestli vlak stíhá a jestli není nějaký problém na návazné trase (z Prahy do Ústí n. L.)…. Chvíli trvá než člověk zkontaktuje paní/paní průvodčí aby zjistil detaily jak se na čas dostat do Ústí n. L. (ono ranní vlaky do Prahy bývají dost nacpané) Co s tím? Jak jsem již napsal, tak 2x jsem neriskoval „co bude/nebude a rovnou jsem výluku objel jiným vlakem přes druhý břeh Vltavy/Labe… Ta objížďka samozřejmě trochu nabourá časový odhad cesty, ale… Číst vice »
Tak si asi ČD zavedou NAD nebo se domluví s RJ na uznání jízdenky? Taková náhradní regiojetová doprava…
Měl bych dotaz k těm patrovým vozům. Na vagonwebu se u nich uvádí, že jsou schválené pro provoz na ŽSR. Mají v současné chvíli schválení i na tuzemskou železniční síť? A druhý dotaz: umí jejich CZE papat 3kV ss z peršinga?
Ne tyto vozy tam nebudou, budou jiné které mají i klimatizaci
Aha. Děkuji za informaci.
Prosim vás, víte vy vůbec proč vůbec je možné hodit cenu za vlkm tak příšerně nízko? 🙂 Úplně jednoduše, on Radim je svině a svoje zaměstnance ojebe na prémiích kde se dá. Přijde stížnost, i neoprávněná, a celý prémie dolů. A to jim dělá třeba 1/5 platu, že. Další věc je vůbec hodinová mzda, která je oproti ČD naprosto směšná. A pokud je už rozdíl za stejnou práci už o 4-5 tis čistýho měsíčně nižší, tak se tam jednak nikdo nepohrne, a jedna na tom Radim zase ušetří, že. Nehledě na tom, že jejich přístup k zaměstnancům je ještě horší,… Číst vice »
Děkujeme za názor. Naštěstí vás nikdo nenutí tam pracovat a tak nebudete otravovat vzduch.
Se divím , že tam vůbec někdo dělá kdyz neplatí a jezdí šroty. A budeme rádi ,když
vůbec připojíí vagón , zaměstnanci a spolužáci určitě vědí že bude jenom odpojovat . Jen mi vrtá hlavou , jak to dělá kdyz platí min a obecně tam všichni potvrzují že si vydelaji více . A proč tam jezdí cestující . Je tam spina , smrad , nefunkční klima a WC a je plno . Proč ? Ten Jančura tam má někde zakopanyho psa . 💰💰💰
Tak to jsi asi ještě nejel vlakem kde je plno, když toto tvrdíš o žlutých.
Regiojet Plno tak, že by cestující stáli v uličce asi mít nebude když prodává jízdenky jen s místenkou. Opravdové “PLNO” jsem zažil jen u ČD. Je to asi tři roky. Na Berlin Hbf přístavili k odjezdu EC o čtyřech vozech 2. tř. a jeden 1. tř. Ten masakr si nepřeje vidět. Prodané místenky do dvou vozů jedničky. Cestující byznys klientely seděli na zemi až WC tekla voda do chodbičky. Už na Berlin – Südkrouz to spoustu cestujících vzdalo s tím, že jdou na letadlo nebo Flixbus. Přesto je vlak stále plný a mnoho cestující musí stát. Mimořádná zastávka v Elsterwerdě… Číst vice »
Na lince dotované Ministerstvem bude možno cestovat i bez místenky, tak jako na R8.
Tak reagoval jsem na podnět o výrazu že ve vlaku je Plno. 🙂
Já měl přesně tuhle zkušenost s tímto rychíkem v podání ČD letos v létě – špína, smrad, klima žádná a ještě k tomu to byl šrot… Mysleljste vlastní zkušenost z této linky, nebo ne?
Je to šrot i jednička ale aspoň se tam dá koukat že stazenyho okýnka:-)
Zajímalo by mne, proč tedy tolik lidí od ČD k RJ přechází =)
Naštěstí jsme již několik desítek let země, kdy si každý může vybrat, kde bude pracovat a je čistě na něm a ne na MNV, nebo předsedovi SSM, kde nastoupí do práce.
Problém je pouze v tom, že téměř každý čech si na práci stěžuje a říká, že přejde jinam, většina z nich má ale ze změny strach a pak se ostatní kolegy snaží přesvědčit o tom, že sice „tady je to na ho.no, ale u té firmy, kam chceš jít je to ještě horší“
Pane kolego, nechte to na něm. Pokud tam nikdo nebude chtít jít dělat, tak si vyláme zuby a bude platit sankce, za neodvezené vlaky. Jestli tu cenu podstřelil, tak je to jen jeho problém. Vaše ekonomická úvaha je zajímavá, jen se obávám, že má značné trhliny.
Nevím za co máte ty mínusy, ale fluktuace větší než jinde u zaměstnanců, medializované hromadné odchody, neustálá nabídka desítek volných míst, myslím že pro lidi v exekuci popř v insolvenci ideální práce, protože jim stejně zbyde to co musí a výši platu neřeší. Omezený palubní servis sestává pravidlem.Je otázka za co může SŽ a za co plánované ostré obraty a neustálá zpoždění.Ale cenově pořád RJ nejvýhodnější a lidi jezdí..Za mě po několika prázdninových cestách OV – PHA propad kvality služeb……..
Šlo to dolů i u linky z Vídně do Prahy, prý porucha vůz tak mi do kupé business stevard soupnul dva asi Španěly nevychovany se spoustou zavazadel že jsem málem v Brně nevystoupil…..
No je fakt že se mu to podle ohlasů na internetu trochu hroutí.Nabízí skoro 100 pracovních míst a jsem zvědav jak se mu podaří naplnit stavy.Stevardů má nedostatek ,a zrovna kvalita údržby vozů taky nic moc.Kdo zná vozy zůstane raději u ČD. Vozák je dneska už docela dobře placený.Nechápu jak může někdo oslavovat výměnu šrotu za šrot.Pokud by byly požadované pantery nebo něco podobného tak ať si vyhraje kdo chce.Ale toto bude zas bordel.
No jo, říkat zákazníkům substrát, tak se pozná elitní modrá guma.
Ssložení sbstrátu Lysá-Kolín? Povídejte, to mne zajímá.
Z pohledu zákazníka jsem upřímně rád, že tam nepotkám někoho, kdo označuje platící zákazníky za substrát. Hodně zdaru jinde.
A polpatky za dopravní cestu a trakční energie platit Regiojet bude?
Ne
Hele, jestli dluží tolik, máte to podložené a chcete ho za každou cenu zlikvidocat, tak proč ho prostě nepošlete do konkurzu?
Moc práce? Nebo že by tyhle výkřiky před soudem neobstály?
Do konkurzu by ho mohl poslat pouze pokud by dluzil přímo jemu.
Pan Kocurek tomu moc nerozumí
no snad nebude mít moc marodů a nebude odříkat vlaky i zde
co je po tom cestujícím že potom možná dostane od státu nějakou výtku, nedej bože pokutu
Stalo se mu to 1x za celou dobu, co tam jezdí. Odpustíte mu to, nebo to bude ještě po 90 létech aktuální jako Baťa s jeho štrekou – že za to můžou místní.
R23 je naprosto marginální linka. Tam si výpadku nikdo ani nevšimne. To není jako spojení 2. a 3. největšího města ČR.
Už totu bylo zmíněno a souhlasím s tím. Ministerstvo dopravy mělo připralit, aby na této trati jezdily nové soupravy/vozy, a aby nejezdili o malinko komfortnější a asi i o malinko novější vozy než současně jězdící vozy. Zkrátka zjednodušeně staré za staré budou stále na této trati 🙁 a některým se jízdné prodraží. Díky MD
MD vubec netusi co chce a nema zadny plan … Takhle se tam prostě nekdo rozhodl tesne pred tim nez dali zadání
No jo, oni chtěli jenom nízkopodlažní vstup, to je hrůza.
Ministerstvo nemůže připlatit,to by bylo proti smyslu výběru dopravce. Může ale nastavit parametry výběru,aby splnily vaše požadavky. To by se ale jeden nejmenovaný národní dopravce zlobil. Tak proto staré za staré.
Obavam se, ze nove by zadny z mensich dopravcu do prosince nesehnal a hlavne ani nezaplatil, cili pokud chteli smlouvu od prosince, v zasade nemeli na vyber: bud CD se slibem panteru (s tim, ze zacatek jejich nasazeni hned od prosince by asi nebyl tak uplne jisty), anebo nejaky mensi dopravce se starsimi vozy. Jde ted jen o to, co tam tedy nakonec nasadi.
Ale jo ČD už toho naslibovali, třeba Desira na Protivínku, žraloky do Kladna, ojeté šroty pardon Stadlery v Olomouckém kraji, jojo slibem nezarmoutíš.
Souhlas, že zdaleka největším mínusem je ukrutně krátká doba na přípravu rozjetí linky… Kdyby MD mělo „harmonogram“ jednotlivých soutěží plus kdyby v soutěži byl předpoklad, že na přípravu budou 3 až 4 roky, tak bychom my daňoví poplatníci na tom byli výrazně líp… Přece Ministerstvo dopravy ví, kdy končí současné smlouvy, tak chce to „festina lente“ = „spěchej pomalu“ tj. důkladnou přípravu a zavčas vyhlašovat soutěže… Fakt mě zajímá, co by na Ministerstvu dopravy chtělo Hnutí Akce Nespokojených Občanů zlepšit do budoucna… vládli na Min. Dopravy 8 roků… a výsledky jsou takové jaké jsou… Připadá mi, že s Babišem už… Číst vice »
Zalezi jake stare vozy. Vagon z 80. let dostatecne nadcasove konstrukce se po prislusne modernizaci interieru muze uplatnit stejne jako ten novy, je to jen vagon – stary interier se vyskube, nahradi modernim. Jde jen o to, aby takovy vagon splnoval pozadavky na to, kam je nasazeny. Samozrejme jde taky o to, jak dobre to maji ted ve smlouvach osetreno a jak solidni firmu jako dopravce si objednali. No ze zrovna u tehle slabeji vytizene linky se chlubi nejnizzi cenou, jakou kdy ministerstvo zadalo, to me trochu znervoznuje. Aby zde nebylo hlavnim kriteriem prave jen snaha usetrit nejakou relativne marginalni… Číst vice »
ty jo… jězdící jsem už dlouho neviděl….
Jsem rád, že podmínkou MD je od roku 2024 alespoň jeden nízkopodlažní vůz na soupravu. Tohle by mělo podmínkou všude. Škoda, že taková podmínka už dnes není na lince R8 Královo Pole – Vyškov – Bohumín. Tady se nástup vozíčkářů řeší rozkládací rampou. Navíc dostupné jen ve vybraných stanicích. Ale i přes kolísání kvality vozů na R8 je obecně kvalita RgJ vyšší než to co bylo za časů ČD. Tak snad si polepší i cestující Kolín – Ústí n. L.
Polepší si jako na R8. Mimo první a poslední vlak budou jezdit dráž a zbytek je s otazníkem.
Tak jsem si prave vyhledal ceny na useku Prerov-Svinov.
SJT 128Kc
RJ 89-109 (lowcost) podle denni doby
CD 109
Ano, mohu potvrdit
Já si teď vyhledal Brno- Přerov . RJ 141, ČD 95. Tak nevím ale asi si pohorší.
Omluva RJ 119 ale i tak je to o dost víc.
Ne že 24 Kč je o dost víc (RJ), ale 20 minut je o dost víc (+ nutnost přestupu – ČD).
95 u CD sedí.
141 SJT
RJ 89, ale vetsinou 119 takze mate víceméně pravdu v tomtp úseku 👍
Jen ve vybraných stanicích. To je ale tím, že donedávna se v Kojetíně lezlo do vlaku ze štěrku, dneska jsou tam poloperony a na nich s tou plošínou… no nevím. Vše v gesci SŽDC.
tohle dopadne jako R8,kde panuje neskutecny bordel a vlaky ktery za CD jezdily plny a za Jancury jezdi prazdny
Na téhle trase celkem jezdím a vlaky jsou obsazené docela dost. To, že rezervační systém vám ukáže skoro vždy přes 200 volných míst je spíš proto, že lidi jezdí bez místenek nebo si kupují jízdenku chvíli před odjezdem na pokladně
Tak to asi jezdite v uplne jine casy nez ja, protože když si vybiram místo k sezeni tak je videt ze je tondost prázdné a v realitě to neni moc jiné.
Veprostřed týdne o prázdninách to bývalo prázdné vždycky. Jsou prázdniny, nejezdí studenti. Jinak to bývá plné.
A za ČD se jezdilo nastojáka. Což je super pohodlí.
Nevim jak to bylo za ČD, zadne statistiky si nevedu. Jen komentuji soucasnou situaci.
Pokud to ovsem bylo na stojaka tak to znamena ze hezdilo lidi více. Uvidome co bude po prazdninach pokud zas nebudou nejaka blazniva opatření.
Nejezdí ve 100% obsazenosti cely den, ale přes ranní špičku a odpolední a klasika čtvrtek,pátek a víkendy jezdí kolikrát i tak, ze lidi s jízdenkou bez mistenky stojí. Můžete si tady nařikat jak chcete ale fakt je že oproti ČD které zde nejezdí již druhým rokem je kvalita vozů lepší než byla. Stačí se podívat co jezdí na trase Brno – Praha, Brno – Šumperk.
Za CD nikdy nebyl ve vlacich na na R8 takovy bordel jako za Jancury, vlakovy personal neni taky zrovna ochotny a tak bych mohl pokracovat a hlavne o vikendech to vozi vzduch
Jste jel v neděli v devět večer z Brna, ne? V normální časy jezdí lidi dost i víkendu a pochopitelně neděle odpoledne na Brno je plno.
v Nedeli mozna,ale kdyz s tim jede clovek v jiny den tak to vozi vzduch
Do nejakeho srovnání s tim jak to bylo za ČD se poustet nechci, ale je fakt ze tef ten perzonal je tam fakt slabý.
Když jsem si sedl jinam nez jsem mel mistenku, proste proto ze na mem miste nekdo sedel a bylo tam spousta volneho místa, tak vlakos prisel a bez pozdravu pronesl neco jako: co to ma byt … Nebo tak něco.
Když jsem tam jel minuly tyden tak po ceste mi přišel email ze mam ohodnotit perzonál ale jak to mam udělat když jsem jej celou cestu nevidel?
No prostě nic moc …
Bordel v jakém slova smyslu? Úklidová služba je ve vychozí i obratové stanici při každém obratu, co si tam nedělají lidi za cesty neni věcí dopravce ale cestujících. Ve vlacích jiných dopravců to tak není? Nenechte mě rozesmát. A vlakový personal? Nesrovnával bych nesrovnatelné.
Kvalita vozů je tam takova jakou MD objedna a zaplatí. To nema nic společného s CD nebo RJ. To co tam jezdilo drive MD platilo ampak se rozhodlo vysoutezit tuto linku s vyššími pozadavky na kvalitu.
vyssi kvalita???to ma MD tedy hodne nizkle naroky
Ja s vami souhlasím, ale nedá se to asi nijak řešit.
Snad se MD trochu pochlapi a v dostatečném předstihu vypise soutez na provoz od roku 2027 a bude chtít opravdovou kvalitu.
hlavně by mne zajímalo co bude ty rychlíky tahat do ETCS stanic Kolín a Ústí nad Labem…od 1.1.2025.
A čím budou tahat jiní dopravci? Do roku 2025 je ještě dost dlouhá doba a ETCS se týká všech stejně.
Hlavně – nevěřím, že od 1. 1. 2025 bude nějaký výhradní provoz ETCS někde spuštěn.
Mmch. zrovna u celé pravobřežky Ústí – Kolín to celé závisí na její modernizaci (nebo se bude ETCS dělat na nemodernizovaném?).
Vypadá to poslední dobou, že je lepší si lokomotivy pronajmout, možná to tak dopadne i zde. Prostě si je pronajme.
Ano nabizi se to. Otazka je jestli bude tolik lokomotiv k pronájmu. Prece jen RJ nebude jediny s timto problémem.
Jezdit tam kdokoliv jiný, tak bude mít ten samý problém. Je to o počtu potřebných kusů.
No a ja tvrdim snad ze ne? O co vam jde?
No, Siemens začal Vectrony sekat jako Baťa cvičky, takže asi pohoda. A vždycky tu je ČDC 😀
RJ chce kupovat dalších 15 Traxxů.
Ano v těchto dnech se už o tom jedná s vyrobcem
Řada 162, co jinýho?
Slibem nezarmoutíš. Od GVD 2021/22 Jančura sliboval elektrickou vozbu v ÚK. Již dnes je jasné, že nebude.
Jestli to mají ve smlouvě, tak by měla následovat smluvní sankce. V takovém případě v tom nevidím problém.
Ale já jo.
Je potřeba jezdit novými vlaky, aby přitáhli cestující, ne inkasovat sankce.
Kampak asi ty prachy ze sankce půjdou? Lidem postiženým diskomfortem zjevně ne.
O jakém diskomfortu proti předchozímu stavu to mluvíte? Jediný rozdíl je, že tam v současnosti není nízkopodlažní vstup jako u Regionovy, ale vzhledem k počtu cestujících, kteří tam jezdí, bych v tom opravdu neviděl problém. Hele, já jezdím za modré, ale fanatiky na obou stranách nějak nemusím.
No v pripade linky střekov – děčín se o pokles komfortu rozhodne jedna, predtim tam totiz jezdily sharky. Jinak samozrejme ta nemecka jednotka, co ji RGJ pouziva, u nas nijak nevybocuje ze standardu.
To si asi pletete tratě. Vždyť žraloci v Děčíně nestačí ani na základní pokrytí třeba do Liberce, tak co by dělali na Střekovech?
Na Střekov jezdila 814, žádný žralok.
O jakém předchozím stavu to mluvíte?
Já hovořím o diskomfortu vzhledem k SOUČASNÉ smlouvě a současných sankcích, které skutečnému uživateli nepůjdou.
Podle Jančury má RegioJet s Pesou ošetřeno, že případné pokuty za zpoždění bude platit dodavatel.
Zdroj: https://www.denik.cz/ekonomika/regiojet-podepsal-smlouvu-na-sedm-jednotek-elf-eu-pro-ustecky-kraj-20190307.html
Jste posedlý sankcemi ….
Představa, že moderní EJ – nic proti ní – zvýší počet cestujících, kterým kapacitně stačila M 810/814 je zhoubná iluze … Trať vede lokalitou s malou osídleností, tam ti cestující nejsou, ledaže by je černokněžník Zababa vykouzlil dvouhodinový takt je ideální pro dálkovou dopravu v Rusku z Moskvy na východ, ale ne pro střední Evropu.
S notnou dávkou nadsázky by na 131 a 073 postačovala 814 se sběračem … resp. elektrické vozidlo typu „vlakotramvaj Karlsruhe“ jezdící na železnici na 15 kV 16,7 Hz a ve „městě“ na tramvajové napětí ….
Na druhou stranu je nutné říci, že jde o zdržení na straně výrobce…
Nevím jak to, ale myslím, že kraj bude v tom případě žádat od regiojetu zaplacení sankcí a potom regiojet může žádat o sankce ze strany výrobce. Proč by měl kraj žádat zaplacení pokuty od výrobce, kraji je přeci jedno, kdo to vyrábí, s nimi smlouvu kraj nemá.
no, možná že i že jo, páč už probíhá testovaní první jednotky a hned další budou následovat, takže pokud vše dopadne dobře, tak lze očekávat, že již od nového jízdního řádu by nějaké ty jendotky být mohli. Sice ne na 100 %, ale když už je alespoň schválená, tak výroba už je to nejmenší a třeba do půl roku (do 6/2022) mít už všechny. Ale samozřejmě brát s rezervou, informace jsou jak se říka jedna baba povídala 🙂
Trošku jste chyběl v diskuzi zde https://zdopravy.cz/ceske-drahy-nasadily-regiopantery-na-spesne-vlaky-plzen-karlovy-vary-se-zpozdenim-pres-pul-roku-88765/. Nikde tam nevidím vaši připomínku Slibem nezarmoutíš.
Nad propastí!
Vůbec nevyjede. A pokud přece jen jo, tak do švestek nevydrží. 🙂
Švestky jsou teďka… 🙂
A je to tady. Kdyby blbost kvetla, tak vaše kvete jako ty švestky, které omíláte pořád dokola.IQ houpacího koně.
Vy taky do švestek nevydržíte 😉
Vy umíte jen dvě fráze. Tuto a tu o švestkách. A mezi nimi přepínáte. Vyšší nervová činnost se projevuje jinak.
Ale spozdil se výrobce, kraj to řeší už s pesou
Ale může za to soukromník u ČD by se to nestalo – těm se to vyčítat nesmí.
Pane Avlaky, To jste vzal odkud, že existuje nějaká smlouva, podle které probíhá jednání mezi Ústeckým krajem a firmou PESA?
… Ústecký kraj má vymáhat smlouvu, kterou uzavřel s firmou Regiojet, tj. případné jednání Ústeckého kraje s PESOU je ztráta času
Smlouva neexistuje, toto je informace přímo z provozu z první ruky,
Ústecký kraj si uvědomuje že RJ není viníkem a tak se obrátilo přímo na pesu, ta platí RJ a RJ dává 90% těch peněz Ústeckému kraji
Pane Avlaky, tak to jste mě hoooodně překvapil… Doposud „rekord“ drželi duševní giganti z odborářů zastupujících zaměstnance ČD, kteří navážno hrozili stávkou vůči zákazníkům svého zaměstnavatele, pokud zákazníci firmy ČD nebudou platit zaměstnancům ČD (mluvím o druhé platbě, krom platby zákazníků firmy ČD rovnou firmě ČD)… Pane Avlaky, jestli je pravdou co vyplývá z Vašeho tvrzení, že RGJ se snaží vyvléct ze své odpovědnosti ze smlouvy uzavřené s Ústeckým krajem, tak RGJ jde do „p*dele“ mnohem víc, než jak zaznívají hejty ohledně nedostupnosti kafe ve vagonech… Jak říká Žufánek (dělá tvrdý alkohol), na otázku proč uspěl ve svém podnikání: „stačilo,… Číst vice »
90 %. 😀
Takže ještě vydělá! 😀
Dvě jednotky už jezdí v polsku
Kolik takových slibů dávaly ČD? Za zpoždění výroby nemůže přepravce. Ani RJ, ani ČD. Bohužel většinou platí pokutu za pozdní dodání výrobce přepravci, v případě ČD to bývá i naopak.
Proč odvádíte pozornost od RJ jinam? Tohle dělá můj nejmenší syn – snaží se odvést pozornost na chyby jiných. Jenže jemu je 7.
Nikam nic neodvádím =D pouze říkám, že za zpoždění výroby nemůže žádný přepravce.
Pane Baraba, jestli jde o Váš výklad smlouvy mezi Ústeckým krajem a firmou RGJ, tak já bych radši počkal na výklad soudu, neboť v případě sporu o výklad smlouvy, platí co řekne soud… nezáleží na mém (či na Vašem) výkladu smlouvy.
No ještě aby za to zpoždění výroby mohli cestující 😀 😀
S ÚLK je to nějakým způsobem ošetřeno ….
Když je tu zmínka o novém náboru strojvedoucích, může někdo popsat současný turnus Regiojetu na ramenu R8 Brno-Bohumín?
– prostě nástupy, konce směn a konkrétní vlaky atd. – díky
S dovolením přidám ještě podotázku. Jaký je dne nutný potřebný počet lidí na zajištění fungování linky, jak R8, tak zde Kolín > Ústí?
Ústí by měli vozit pardubáci a jdou nahoru asi o 4 lidi. Bývalý kolega sháněl, jestli nechci k nim.
To jsem asi nepochopil. Pardubičtí , budou jezdit na nástup v 3:30 do ústí? Nebo bude nástupní místo i Kolín?
Spací směny byly vynalezeny i u RegioJetu. Případně toho část můžou vozit ústečtí fírové.
Snad na tuto trat budou nasazene nizkopodlazni vozy pro starsi cestujici a maminky s kocarky….To co tam nasazuje CD nejde cestovat….(honeker)
Kdyby vyhrály ČD, byly by nasazeny nové nízkopodlažní jednotky.
Bohužel mám tedy obavy, co tam nasadí RJ, protože momentálně mě nic jiného než jeho dvoupatrové vozy nenapadají, které mají nástup +- ve výšce nástupiště. A nový jednotky asi taky nesežene, o tom silné pochybuju.
Od toho roku 2024, zapomněl jsem dodat.
A nejspís ty samé které od roku 2009 jezdí s rychlíky po Protivínce, takže dnes už vlastně ojetý šrot.
Bohužel, stát raději ušetří pár korun. Mohli mít z příplatkem 15 % nové nízkopodlažní pantery, takhle budpu mít vylítané škopky s možná v budoucnu s jedním patrákem kvůli nízkopodlažnosti
To raděj koně než pantera
Samozřejmě, ČD má plná odstavná nádraží nových nízkopodlažních jednotek. Proto všude jezdí rakve, regionovy, honeckery….
Upřímně, na kolika vyhraných rozstřelech, nasadily ČD nové jednotky?
ČD jsou na tom stejně jako všichni ostatní dopravci u nás. Nic nového nikde nestojí a nečeká. Pokud něco nového dostanou, jde to tam, kde to z hlediska smlouvy nejvíce hoří….
ČD nasadily nove jednotky tam kde si to objednali
To žluťák taky.
Co vím, tak měli spoustu odstavených GTW. Už jim všechny jezdí? Olomoucký kraj požadoval nízkou podlahu.
Ty ale nejsou nové, navíc sliby o modernizaci a uvedení do provozu by vydaly na tučný román….
Představte si, že jezdíte starou otlučenou Felicí, kterou skoro každý týden musíte spravovat. Plácnete se přes kapsu, nejedete na dovolenku a koupíte ojetou Octavii, kterou ale necháte 2 roky odstavenou před garáži, protože se Vám nechce vyměnit špinavé koberečky.
Hrozná představa.
Bych řekl, že rozsah prací na Stadler GTW v majetku firmy GTW není zanedbatelný
… Na druhé straně – dopravce Arriva a jeho Stadler GTW https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/ARR_848.php
Takže bych souhlasil, že ve firmě ČD jsou časové prostoje ohledně zavedení vagonů do provozu
Jenomže on ten nástup je také o nástupištích a tam na mnoha místech, pokud neude vyklápěcí schůdek a vlastně ani s ním, to stejně bezbariérové nebude.
Na wagonweb teda vidím „pěknej“ socialistickej humus, ale ne honeckery. Každopádně tady na zdopravy pořád (v diskuzi) čtu, jakejma příšernejma vlakama jezdí Regiojet z Brna do Bohumína a když vidím, čím jezdí ČD z Kolína do Ústí, tak to je o třídu horší.
Honekry jezdí jen jako záskoky když neni k dispozici repasovaný Bdtee ( tak se to myslím jmenuje ta krnovská humanizace). Jinak ano směska Bds+Bdtee+Ab v létě posila B. No každopádně Regiojet obdivuji že do takto nezajímavé linky vůbec šel.
Jen jako záskoky skoro denně. Kdyby to jelo jednou za měsíc, to se prostě stane. Dráha na tu linku z vysoka peče, posílá tam humus co má, tak o ni právem přišla. A postupná degradace vozového parku tomu taky nepomohla. Když tam jezdil sysel+Bdtee+AB, bylo to celkem snesitelné.
Potřeboval výkony pro Peršany. Nic jiného v tom nehledejte.
A proto místo o třídu zlepšení tam zůstane jen o chlup lepší šrot.
Kdybyste věděli, za jaké nesmysly se v resortu dopravy vyhazuje 100 milionů korun každý rok, přišla by vám takováto investice do nových vozů jako investice roku.
Tak třeba je vyhodí za lepší vozy na R17, nebo tam se na to neukazuje?
Ano je to o tridu horsi, ale bohuzel na ten Bohumín je to uz po soutěži, zatimco tady před ní.
Tady jde i to to, že vozy Regiojetu jsou možná morálně modernější, ale bývají fyzicky v horším stavu.
Jo jeden to tady dával do placu, technickou prohlídku prováděl pohledem z okna přes Vltavu na Smíchov.
Svezte se, obejděte soupravu zvenku, projděte si ji zevnitř a pak uvidíte.
To nikdo nezpochybňuje, přesto je linka Brno – Bohumín slušně řečeno ostuda. To píšu jako cestující, který tudy dočasně z nouze jezdí do Brna namísto Panterem přes Břeclav.
Škoda, že nejezdíte R17, pro tu by vám zbyly už jen sprostá slova.
jen doplním-včera R682 19,16 z Kolína 1.vůz za loko „hytlák s koženkou,nicméně po výměně dvojkolí.
Budou tam jezdit patrové , ale jiné než ty co jezdili na Komárnu
Budou nosit Klímu a naší nizkopodlaznost
Já na R Ústí – Kolín vaše honekery nevidím … Je tam BDs na kočárky, jedno AB, a dvě „Béčka“
Podle papíru nebo podle reality?
Žádný honekery ty jezdí na osobách se syslem (maximálně jako náhrada) ale tam jezdí AB Bdtee B BDs
Tak 87,60 za kilometr rychlíku proti 136 korunám požadovaným JHMD po Jihlavě je teda rozdíl!
Jsem pro, aby se zachoval úzkokolejný provoz, ale v tomhle porovnání cen nechápu tak nízkou cenu RJ a tak vysokou cenu JHMD.
No 87,6 za km je cena dost pod cenou, cena mi připomíná asi kdyby autobusoví dopravci nabídli ceny jako icom na Vysočině.
Také se mi ta cena zdá být až přehnaně nízká. Za takovou cenu se tu asi cestující žádného zázraků ve zlepšení vozů nedočkají. Na RJ se mi vždy líbilo jeho heslo za přijatelnou cenu dobrá kvalita, nebo tak nějak. Toto vypadá spíše za nízkou cenu mizerná kvalita. No snad to na konec nějak dopadne a nebude to ještě horší než na R8.
Až vyjede, tak hodnoťte. Teď je na to ještě brzo.
Ještě si jittrnici nekoupil, ale už věděl, že mu ji pes sežere. Co natom, že neměl psa.
Tak lokomotivy a vagony měli docela malou pořizovací cenu, aby si vydělaly na nejnutnější údržbu a celá ta akce skončila na papíru +10000 ročně by to stačit v pohodě mělo.
Tady se jedná o rychlík navíc na poměrně rychlé trati. Takže souprava za den zvládne více obratů než na osobáku a na rozpočítání odpisů se to pozitivně projeví.
Jezdí tu 8 párů vlaků a vyjezdí to tři soupravy. 135 km jedna cesta dělá 720 km denně na jednu soupravu. To s osobákem dáte těžko.
Na 17 za km, co kdysi ČD nabídly za Plzeň – Most, ale rozhodně nemá! 😉
Možná je rozdíl v tom, že nejde o brutto, ale netto smlouvy? A Jančura něco vybere na jízdném, kdežto Čajánek vozí hlavně vzduch?
Nejsem si jist, zda u JHMD je v Kraji Vysočina cena brutto. Přinejmenším u ČD je v témže kraji smlouva netto.
Pokud by to u JHMD bylo brutto (O. K., je to možné), pak by šlo o zajímavý dvojaký přístup téhož objednatele k různým dopravcům v železniční dopravě.
Nic takového jsem nepsal. Předpokládám, že v obou případech jde o netto smlouvy. Ale že se na této rychlíkové lince dá něco vybrat na rozdíl od čajánkových tratí. Takže se ten rozdíl dá pochopit.
Jančura si vlastně ale musí uvědomit, že to není jako R8, kde jede 6-8 vozů s obsazeností minimálně 50% cestujícími a na R Kolín-Ústí mimo špičku není někdy problém i jen 20 lidí na vlak, a o špičce to tice je lepší, ale to třeba 100 cestujících a to převážně Lysá-Kolín, páč PID, takže neočekávám, že ta cena bude reálná a nebo dojde k velkému zdražení.
vzhledem k jízdním časům Kolín-Ústí-západ 1h50min to může být při vhodně nastavených přestupech rychlejší alternativa pro cesty z Brna či Ostravy do Ústí než přes Prahu. Třeba RJ začne zastavovat i v Kolíně. Samozřejmě záleží na časových polohách
S R23 v Kolíně samozřejmě zastavovat bude, a se spoji na Brno taky. https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/139197834/k002.pdf/1eb3a8ae-e06f-43aa-98ab-b0f40c384a31
6-8 vozů jezdily ČD a často to nestačilo. Teď se konečně podařilo díky RJ vyhnat lidi do aut a autobusů a stačí v pohodě vozů 5.
Já jsem R8 jezdíval celkem často a vlak byl (dle mého pozorování) plný jen v pátek odpoledne a v neděli večer. Jindy byl poloprázdný stejně jako dnes. Jak budou jezdit zase studenti do Brna, tak to bude imho stejné. V pátek a v neděli nálož, jindy zdaleka ne tolik.
A určitě ty lidi vyhnal RJ a ne covid? Za ČD to byla taková linka pro studenty a lidi co dojížděli do kanceláří do velkých měst, v pracovní dny jezdilo mnohem víc lidí než o víkendu. Tito cestující kvůli zavření škol a homeofficům (možná dočasně) odpadli. A nasazovali tam ošuntělé „piváky“ bez služeb. Mimochodem, kolik autobusů, kromě JMK do Vyškova, je k tomuto vlaku alternativou?
pardon mělo tam být v pracovní dny jezdilo mnohem víc vlaků, ne lidí (těch samozřejmě taky)
Pokud máte na mysli zdražení pro cestující, tak těm to může být jedno, už dnes zde platí Pid a Dúk, které se dají navázat ve stanici Štětí. A zdražení pro MD, tedy že by RJ najednou začal požadovat víc peněz za km si taky noc neumím představit.
Na R ULN – Kolín by byla vhodným vozidlem „černá tramvaj“. Když byla ve vzduchu informace o odkupu LE ČD, tak jakási vize tohoto druhu existovala … tím spíše, že by se dalo zajet až do Mostu či Chomutova ….
To by je LE musel vlastnit…
On si to uvědomuje, žádné strachy.
Po Kraji Vysočina. Ne „po Jihlavě“ (jihlavský magistrát s tím nemá nic společného).
Rozdíl cen samozřejmě má své odůvodnění:
– kilometrické proběhy za den/za hodinu (což má vliv na rozpuštění fixních nákladů do přepočtu na km)
– počet cestujících a s tím spojená výše tržeb od nich
Tak ono hlavně srovnávat cenu na km na naprosto ruznych typech provozu je nešťastné. Jak takove srovnani muze vypadat kdyz jedno jsou el. rychliky a druhe pomale osobacky na úzké.
Jak pokračuje schvalpování Traxxů MS3 u ERY?