Podepsáno: Die Länderbahn CZ bude třemi kraji jezdit za 169,77 Kč za kilometr
Podle Libereckého kraje jde o dokončení modernizace vozového parku na páteřních linkách.
Zástupci společnost Die Länderbahn CZ dnes podepsali desetiletou smlouvu s Libereckým krajem na provoz osobních vlaků linek L4 Rumburk – Mladá Boleslav a L2 Liberec – Děčín. Cestující čeká nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro. Dosud provoz těchto linek zajišťují České dráhy. Vlaky budou jezdit i v Ústeckém a Středočeském kraji.
Na lince L4 vyjedou vlaky již od prosincové změny jízdního řádu, na L2 o rok později. „Podpisem smlouvy jsme v podstatě dokončili generační obměnu vozidel na všech páteřních regionálních linkách,“ řekl po podpisu smlouvy hejtman Libereckého kraje Martin Půta.
Cena za kilometr je 169,77 Kč. Podle náměstka hejtmana pro dopravu Jan Svitáka je to nižší částka, než jaký byl požadavek Českých drah při vyjednávání o nové smlouvě. „Při desetiletém trvání kontraktu tak může úspora dosáhnout řádově až stovek milionů korun oproti jiným konkurenčním nabídkám,“ dodal Sviták. Podíl Českých drah na výkonech v Libereckém kraji klesne pod 50 %, bude zhruba rovnoměrně rozdělen mezi tři dopravce. Kromě DLB a ČD ještě Arrivu.
Jednotky Siemens Desiro budou vybaveny i nástupními ližinami pro vozíčkáře. Při dnešní prezentační jízdě dopravce představil, že se tak do nízkopodlažní soupravy dostanou cestující i ve stanicích, kde není v dostatečné výšce hrana nástupiště.
Měsíc a půl před startem hlásí dopravce již plné pokrytí provozním personálem včetně pokladen. „Potřebovali jsme přes třicet lidí, ty již máme přijaté,“ řekl Michal Barták, jednatel Die Länderbahn CZ. Větší část zaměstnanců přešla od Českých drah.
Linka L4 vede třemi kraji, organizačně výběr dopravce zastřešoval Liberecký kraj. Ten loni na základě nabídek rozhodl, že ukončí smlouvu s Českými drahami a namísto toho začne využívat služeb Die Länderbahn CZ.
Nový dopravce na linky nasadí pronajaté jednotky Siemens Desiro. Na linku L4 potřebuje celkem čtyři (z toho jedna záložní), na linku L2 další čtyři. Jezdit budou v dosavadním, schematicky podobném nátěru jako vozidla Trilex. Oranžové barvy trilexu pak jednotky dostanou po modernizaci v průběhu provozu. Do Česka dorazí až během víkendu při změně jízdního řádu. Dosud totiž jezdí na jiných výkonech v Německu. Podobný postup zvolil dopravce i při přebírání provozu v Ústeckém kraji. Na lince L4 jezdí dosud hlavně vozy 843.