Podepsáno. AŽD a Ústecký kraj vrátí každodenní provoz na trať, která byla na odpis

Vizualizace jednotky RegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Foto: AŽD PrahaVizualizace jednotky RegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Foto: AŽD Praha

Ústecký kraj udělal poslední krok k návratu pravidelného každodenního provozu na trať z Čížkovic do Obrnic. Se společností AŽD Praha 

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Z navrhovaných jízdních řádů vypíchnu i další věc: „švestkové“ vlaky tedy budou mít v Mostě přípoj s rychlíky od/do Chebu. Z Mostu odjedou několik minut poté, co se rychlík Cheb – Praha vydá na cestu směr Ústí n/L. – Praha. A do Lovosic přijedou ve chvíli, kdy ten samý rychlík Lovosicemi projede (kde bude předjet osobním vlakem).

Obnovení celoroční osobní dopravy po (nově zmodernizované/zrychlené) Švestkové dráze tedy znamená mj. vznik zajímavé vazby v (byť menšinovějším) přepravním proudu Lovosice/Litoměřice – „cokoliv za Mostem“ (tzn. cokoliv od Chomutova/Jirkova po Cheb).

Pasažér

Přímo se nabízí úvaha o přímém rychlíku se zastávkami Chomutov-Most-Praha ve formě motoráku ala Arriva expres. O kolik by byl rychlejší než stávající Krušnohor? Vešel by se na koridor?

železničář v důchodu

Na to už jsem tady upozorňoval dávno = hned když všichni kritizovali, jak tam Chrdle „zbytečně“ plýtvá penězi získanými od daňových poplatníků (díky svému „monopolu“).
Když zkrátka úředníci na MD ČR přehlížejí čtyřicetitisícovou aglomeraci a nechtějí zastavovat chebské rychlíky v Lovosicích, tak z toho Chrdle aspoň bude mít nějaký kšeft …

xyz

„Když zkrátka úředníci na MD ČR přehlížejí čtyřicetitisícovou aglomeraci“
Nepřehlížejí ji. Nechávají tam vést + zastavovat rychlíky Praha – Děčín.
(Pozn. rychlíky Praha – Ústí – Cheb nejsou kapacitou souprav koncipovány na dodatečné zastavení v Lovosicích; v případě eventuálního přidání vozu by byly tyto soupravy o to méně %ně obsazené ve svém úseku v Karlovarském kraji.)

Michal

Nedal by se ten +1 vag odpojit i s mašinou v Ústí?

železničář v důchodu

To by sice samozřejmě možné bylo, ale pouze teoreticky, protože co tam potom s ním? Chtít pravidelně objíždět v Ústí nad Labem na hlavním nádraží s použitím té jediné koleje , která umožňuje úvraťové jízdy a je jednou z jediných dvou kolejí, po nichž lze jezdit z / do západního nádraží, s tím Vás asi každý normální provozní technolog vyžene. Já bych ale klidně ten jeden vůz nechal jezdit až do Chebu a zpět, protože se i nyní dost často stává, že místo čtyř vozů jich na „Chebech“ jede pět, a klidně bych o ten jeden vůz naopak zkrátil soupravy… Číst vice »

xyz

Těch úskalí při zastavování chebských rychlíků v Lovosicích by bylo samozřejmě více: – Nepřesný proklad těchto rychlíků s vlaky EC v úseku u Prahy (ledaže by se vlakům EC uměle prodloužila jízdní doba o cca 3 – 4 minuty) – O to delší dobu by v Lovosicích prostály Os-090 při čekání na předjetí chebským rychlíkem (a opět – jiná délka čekání v tomto případě vs. při předjetí vlakem EC) – linka Litoměřice – Most (AŽD) bude do uzlu Lovosice okolo X:30 h zapojena poměrně ostře, tzn. stejně by nevycházely přestupní vazby všemi směry (tzn. od Prahy do Litoměřic i na… Číst vice »

VRT

Opravdu jsem zvědav na ty počty cestujících. Zatím mám pocit, že se zastánci obnovování provozu (kdekoliv) tvrdých čísel spíš obávají ještě víc než vytrhání kolejí. Dobrá tedy. Tady máme perfektní koleje, budou skvělá vozidla a ty čtyřicetitisícové aglomerace. A ač si s panem Soupravou občas zanotuji, budu upřímně rád, když zrovna tady nebude mít pravdu. Ono upřímně řečeno, pokud to bude blbé s cestujícím tady, tak si asi lze představit, jak blbé je/bude jinde, že ano. Takže moje předchozí výzva platí, udělejme sčítací akci. Osobě mám v plánu na jaře fotoreportáž.

xyz

“ Tady máme perfektní koleje, budou skvělá vozidla a ty čtyřicetitisícové aglomerace.“
Jedna věc tam (z pohledu rozumné kombinace „rozsah provozu vs. vytěžení potenciálu poptávky“ nebude – 1 h takt v úseku Třebívlice – Most aspoň v odpolední špičce (žel, nestíhání jízdních dob/obratů, resp. eventuálně vzniklý hodinový obrat v Mostě a s ním spojená potřeba další soupravy jsou jistým úskalím).

„Osobně mám v plánu na jaře fotoreportáž.“
O. K., za 1 rok a 4 či 5 měsíců můžete dokumentovat.

VRT

Proč ne už 2019? Kombinace pracovní den/svátek. Trať bude mít z počátku provozu publicitu. Tak čeho čeho se bát.

VRT

Samozřejmě po roce opáčko, abychom viděli trendy.

xyz

„Proč ne už 2019? Kombinace pracovní den/svátek. “ Protože ten celotýdenní/celoroční provoz tam začne až od 12/2019. (Viz článek, pod kterým diskutujeme.)

Souprava

Pokud se poškodí souběžná autobusová doprava, tak se nějací lidé do vlaku naženou, ale za cenu toho, že to bude stát 4x tolik co autobus a ti lidé tím pojedou jen do doby, než si zařídí auto (bo jim klesne pohodlí). Veškerý ušetřený čas tím zrychlením tratě, se totiž vymrhá v delší docházce k zastávkám a v ještě delší docházce v Lovosicích (u Mostu je to díky tramvajím trochu lepší). Z toho, že by to bylo blbé s cestujícími „tady“, bych ale mnoho neodvozoval… ono spojení dvou větších měst ještě nemusí znamenat, že je tu kdovíjaká poptávka mezi nimi jezdit… Číst vice »

VRT

Mám takový nápad. Šlo by udělat něco jako nezávislé sčítání cestujích?
Moje představa: po nějaké době provozu udělat brigádu, optimálně dvoumužnou, v zastoupení fan/odpůrce, kteří si vzájemně ověří své výsledky a kteří podle dohodnuté metodiky provedou nezávislé sčítání? Chceme-li být spravedliví, je to jediný způsob, jak zjistit, kde je realita. Názory zde v diskuzi známe. Že by nám AŽD nebo kraj poskytl data je vyloučeno.
Klidně bychom mohli takto projet i jiné lokálky.

xyz

Z vašeho textu předpokládám, že jste již dříve psal na Krajský úřad Ústeckého kraje a žádal údaje o počtech cestujících, kteréžto údaje vám následně tedy nebyly poskytnuty . Jak bylo odmítnutí vaší žádosti zdůvodněno? Děkuji za odpověď.

VRT

Odůvodnění bylo, že po trati nic nejezdí a je to nula.

xyz

„Odůvodnění bylo, že po trati nic nejezdí“ – což se od 12/2019 změní (pomineme-li skutečnost, že – byť v rámci trochu jiného režimu, tzv. Turistických linek, je tomu jinak již nyní) = Ústecký kraj již nebude moci toto zdůvodnění použít. Tzn. ve svém předchozím příspěvku chybně (a hlavně předčasně) předjímáte (přinejmenším v případě toho Kraje), že „Že by nám AŽD nebo kraj poskytl data je vyloučeno.“

VRT

Ozvu se jim samozřejmě až to bude jezdit, dám vědět jak jsem dopadl. Zároveň to ale nemění nic na té výzvě z nezávislému ověření.

Franta

Rozumim tomu spravne, ze v prokladu (v aktualnim GVD kazde dve hodiny) by mela zustat linka C.Lipa – Postoloprty s CD? 👍

-TR-

Ne, linku Česká Lípa – Postoloprty (U11) bude nejspíš provozovat dopravce Die Länderbahn. Vyšel o tom dříve článek.

xyz

Několik dalších postřehů:
– Z přiložených jízdních řádů vyplývá snaha „zostřit“ zapojení Os vlaků z tratě č. 087 do uzlu Lovosice v X:00/X:30 h tak, aby se protijedoucí Os vlaky potkaly okolo X:15/X:45 h až v Litoměřicích hor. n. namísto dosavadních Žalhostice.

– V úseku Lovosice – Litoměřice budou tyto vlaky náhradou dosavadních vlaků ČD (navíc o víkendech půjde o „využití soupravy, která by jinak prostála hodinu v Lovosicích“); díky tomu se uspořila souprava v jiném poptávaném provozním souboru, jehož součástí je mj. linka Česká Lípa – Postoloprty.

mirekk

Dovolím si napsat úplně mimo téma: ty palce jsou moc dobrá vychytávka 🙂 Člověk si po přečtení několika diskusí hned udělá obrázek, které komentáře má a nemá cenu číst a ušetří čas.

Pasažér

Palec nahoru je dobrá vychytávka, palec dolů je kontroverzní vychytávka. Stačí se podívat třeba na diskuze Idnes kde si lidé naschvál dávají minusy a pořád řeší proč jim někdo dal minus (proč jim nedal plus nikdo neřeší). Zbytečně tak vznikají spory mezi diskutujícími. On Facebook nebo Twitter ví, proč má jen like a nemá dis-like.

Michal

Přesně tak, mě by zajímalo proč tady třeba mirekk to jedno mínus koupil… 🙂

Michal

A ještě jedna věc, nikde není garantováno, že to známkování dělají lidi se stejnými hodnotami jako máte vy. Takže vám tam můžou vymínusovat zajímavý, byť minoritní názor…

Souprav

Zhoršení dopravní obslužnosti jako brutální tunel na veřejné finance… Ne, takhle fakt VRT nebude… Fakt místní potřebují nejvíc zrovna vláčky za obcí? Fakt je vylepšování rozpočtu AŽD kvůli šotovláčkům to, co má kraj platit primárně? Fakt nejsou v kraji rozbité silnice, chybějící školky a jiné problémy, které jsou důležitější, než hoblovat každý metr kolejí v kraji motoráčkem, který stojí 4x tolik co autobus?

V.K.

Dovolím si Vás odhalit zdejšímu publiku. Jste Marek Matiášek, diskuzní troll, který působil na FB stránce Dopravního webu, než Vás zablokovali.

Zřejmě jste to byl Vy, kdo se tady vydával za člena FSČR. Ale ukázalo se, že je to prachsprostý fejk. No, tak jste zase začal trollit, tentokrát pod svým oblíbeným nickem Souprava.

Dále také nevím, jestli je to jen shoda jmen, ale pokud ne, byl jste hercem v béčkovém filmu Čepel smrti, který má na ČSFD hodnocení pouhých 15 %: https://www.csfd.cz/film/229857-cepel-smrti/prehled/

Váš profil na Facebooku: https://www.facebook.com/profile.php?id=1085083052

Rok narození 1986 by fotkám na profilu odpovídal.

Souprava

Ten film může být dobrá ptákovina, asi na to kouknu, díky za tip… ty komentáře k němu jsou vtipné. 🙂 Jinak se nedivím, že je více lidí, kterým podobné lokálky připadají jako zbytečné plýtvání. Máte i něco k tématu?

xyz

„Zhoršení dopravní obslužnosti jako brutální tunel na veřejné finance… Ne, takhle fakt VRT nebude…“
Tak to je klika, že se našlo zdůvodnění. VRT (která by byla financována českým státem) nebude proto, že Ústecký kraj (tedy úplně jiný subjekt veřejné správy) vynaložil ŘÁDOVĚ NIŽŠÍ částku na znovuzavedení vlaků na Švestkové dráze. 🙂

Souprava

A co peníze, co SFDI bude muset posílat AŽD, ty jsou taky ústeckého kraje? Polínko k polínku a nakonec máme prázdnou kolnu. Co si platí Ústecký kraj je jeho věc, zde je akorát otázkou, proč plýtvá peníze svých obyvatel na znovuzavedení vlaků na jedné z nejzbytečnějších lokálek. Že by v kraji nebylo nic potřebnějšího?

xyz

Polínko k polínku (trať k trati) a pořád nebude dřevěný velkohrad (VRT) ani náhodou vybudován. Pominu-li takové „drobnosti“ jako např. směšování výdajů na údržbu (kterou vyžaduje jak Švestková dráha, tak v ŘÁDOVĚ VĚTŠÍM objemu i vysokorychlostní železnice) vs. investičních nákladů (které v případě Švestkové i jiné již existující trati již byly vynaloženy, ne však v případě VRT). P. S. Nastavování dilematu typu „nezrušení (úřední/fyzické) lokálních tratí = nebudou peníze na VRT“ je zajímavým postojem typu „buď jedno, nebo druhé“. Srov. s argumentací z kruhů typu CEDOP, kteří vysokorychlostní tratě v ČR berou coby KOMPLEMENT sloužící mj. i ke zvýšení konkurenceschopnosti… Číst vice »

Souprava

Aby člověk mohl podporovat VRT, musí být ve 100% shodě s CEDOP?

xyz

Jistěže nemusí. Jen se projevuje ten rozpor. Ve vašem případě tedy s názorem „pozrušovat třebas i 1/3 či 1/2 české železniční sítě aby tzv. zbyly peníze na vysokorychlostní tratě“. P. S. Jaká ironie, že např. Slovensko obecně má méně lokálek (méně jich bylo vybudováno + některé následně i zanikly + na mnoha dalších zanikla přinejmenším osobní doprava), přesto taková země nejen že nemá vysokorychlostní trať, ale ona zdaleka ani nemá zrekonstruovány všechny páteřní tratě do „koridorové“ podoby (srov. s ČR). Na co se tak budou vymlouvat na Slovensku, když v Česku se někteří umějí vymlouvat stylem „nezrušení (úřední/fyzické) Švestkové dráhy… Číst vice »

Souprava

Ty tratě by měly být zrušeny už kvůli tomu, jak jsou neekonomické a v podstatě jen plýtvají veřejné peníze. Souvislost se Slovenskem je naprosto mimo mísu. Slovenské rozdělení peněz se nás nijak netýká, nebo jste občan Slovenska, co píše česky? Pokud ano, tak co vám je do toho, jaké tratě si zrušíme?

PetrB

V Usteckem kraji rozbite silnice nejsou. Ustecky kraj lije hromadu penez do opravy silnic kazdym rokem. Pro rok 2019 je urcena castka 4 miliard korun na opravu silnic a zajisteni dopravni obsluznosti kraje.

PetrB

Mimo to autobus linky 660 z Mostu do Lovosic (soucasna nahrada za vlak Most – Lovosice) jede hodinu a pul. Vlak to zvladne pod hodinu. A pokud bych si mel vybirat mezi autobusem co jede hodinu a pul a vlakem co jede o pul hodiny mene, dam prednost vlaku, protoze je rychlejsi, tak asi jako vetsina cestujicich. Podle pruzkumu spolecnosti ROPID, ktery se zabyval tim cemu davaji prednosti cestujici byla na prvnim miste rychlost, tedy co nejrychlejsi cestou z bodu A do bodu B, na druhem miste pak aby cesta byla bez prestupu prip. s minimem prestupu a za treti… Číst vice »

Rampa

Tak pokud někdo ani po několikátém článku a dlouhých diskuzích nezaregistroval, že tenhle „brutální tunel“ modernizované lokální tratě znamená výraznou časovou úsporu oproti busu, a tudíž i razantní zvýšení atraktivity železnice v kraji, pak je osel, na kterého do budoucna nemá cenu reagovat.

Souprava

Časová úspora není důvodem k zaplacení neadekvátně vyšší částky za vlak. Kdyby dotace krajů na železniční dopravu musely být podmíněny CBA analýzou, tak jako jsou ní podmíněné investice (bohužel údržba ne, ani příspěvky ze SFDI ne, čehož AŽD s chutí zneužívá), tak většina lokálek skončí zítra a budou okamžitě nahrazeny autobusem. Bo i autobus vyhoví zákonným požadavkům na dopravní obslužnost a za mnohem menší náklady z veřejných rozpočtů.

Mart

Nemůže někdo toho de…a zablokovat aby zde nekazil normální diskusi

Romanero

Kde AŽD deponuje a servisuje, ví se? Díky.

železničář v důchodu

Nejsem si úplně jist, ale snad u někoho v Lovosicích.

Daniel Mach

Díky za každou obnovenou lokálku. Když stát může dotovat jízdné důchodcům a studentů, proč by kraje nemohly dotovat jízdná nám ostatním cestujícím.

KPL

Přesně tak, díky za každou potencionálně smysluplnou lokálku. Ústecký kraj je v tomto dosti progresivní. Na některých lokálkách, které jsou na odpis nadále udržuje alespoň sezónní turistickou víkendovou dopravu ( Doupovka, Podřipka, Švestkovka, Zubrnička), zde se tedy v tomto zatím jednom případě podařilo odepsanou lokálku znovu pozvednout ke svému původnímu cíly – plnohodnotné veřejné dopravě. My tady z ústeckého kraje ale i z Prahy a středočeského kraje jsme opravdu velice rádi za každou takovou možnost, která nám ušetří nervy a čas při automobilových zácpách či ne vždy spolehlivých autobusových linkách. Škoda, že se stále nedaří vyřešit problém na trati 097… Číst vice »

venkov4ever

Mně by zcela sobecky stačil provoz do Chotiměře, což technicky lze, sesuv je až za Dobkovičkami, ale bohužel chybí politická vůle. Takže hezky stepovat před busem firmy Icom a sledovat, jak se busfára s konduktérem skrze zavřené dveře výtečně baví narůstající nervozitou přibývajících zmrzlých „kaštanů“.

Bjorn

Já bych si taky přál určitě obnovení provozu na úseku Lovosice-Chotiměř, vlak zde mnohem lépe obslouží Oparenské údolí , kde jsou jednak chaty a taky turistické cesty a i z Chotiměře je to na obě strany od nádraží kousek. NAD sice dělá co může, ale konkrétně u Opárna nemůže zajet nikdy dolů do údolí no a v případě celého úseku Radejčín-Lovosice je to docela někdy slušný slalom po úzkých místních silničkách. Avšak jak zde již řekli jiní, ze strany kraje zájem a vůle je, ze strany vlády a hlavně MD a SŽDC není žádná vůle a zájem a všechno z… Číst vice »

Souprava

Na 097 nepatří v dnešní době vůbec koleje, tam patří už jen asfalt a cyklostezka. Autobus zde dokáže obsloužit obce mnohem lépe a za zlomek nákladů. Akorát pro cyklisty je zde možné najít pěkné využití – vyhlídková trasa. Z pohledu cyklostezky také vyjde mnohem levněji vyřešit kritické místo, kde ujetí železnice poškodilo dálnici a celou přírodu v oblasti.

Daniel Mach

Tak ujetí železnice poškodilo dálnici a celou přírodu v oblasti … no rád se poučím u odborníka.

KPL

Nemá cenu vůbec reagovat na lživé příspěvky, provokace a urážky fanatického antilokálkového trolla Soupravu. Stále omílá tu svou propagandistickou písničku jako zapálený bojovník za jedinou svatou pravdu tak jako jeho vzorové, pravdomluvné a slušné vedení tohoto státu.

Souprava

Zklidněte se. 😉

Zbyněk

Už jste v té oblasti byl? A viděl jste někdy výlukový jízdní řád? Autobusy jedou až o cca. 35 minut déle. Už nyní nabírají zhruba 5 minut, vlak je o pracovních dnech mezi sedmou a třetí poměrně vytížen a o prádninách zde jezdí mnoho turistů, skupin, táborů… Lidé tudy jezdí každé ráno do práce a v zimě je to nejrychlejší spojení vůbec navíc v Žalanech má zázemí velká spediční firma, kde je také možný potenciál přepravy. Doprava je i laciná, pokud využíváte časové jízdenky DÚK, autu to nemůže konkurovat. A co přestupní vazby v Úpořinách, ty jako nejsou nic, lidé… Číst vice »

Štěpán

Takže ona železnice způsobila ten sesuv půdy, jo? Pardon, ale já se těm vašim nesmyslům musím už fakt smát 😀 .
Stejně jako tomu, že věříte těm uváděným nákladům na obnovu tratě, přestože je to ve skutečnosti mnohem méně (ty miliardy jsou za celkovou revitalizaci celé tratě, nikoli za pouhé uvedení do provozuschopného stavu).

železničář v důchodu

„ty miliardy jsou za celkovou revitalizaci celé tratě, nikoli za pouhé uvedení do provozuschopného stavu“ Přesně tak – ty miliardy měly být za něco vzdáleně podobného tomu, co nechává vytvořit Chrdle ze „Švestkové dráhy“, jen ne s tak významným zvýšením NTR, protože to by se ve stejné stopě na trati přes kopec tak snadno udělat nepodařilo. A velká lumpárna je právě v tom, že „kraj“ byl nejdříve vyzván, aby navrhl, co by se na té trati mělo vylepšit navíc proti obnově havarovaného úseku, a když své návrhy dodal, byly odhadované náklady na to vylepšení (byť s vlastní obnovou vlastně vůbec… Číst vice »

Zbyněk

Máte pravdu, ale stálo by to o jednu soupravu víc. To by se mohlo jezdit až do Dobkoviček, které jsou od té doby nebývale odříznuté, dokud bude objednávána doprava, nemějte obavy ani o tuto část. Nebo si můžete objednat vlak z Lovosic do Chotiměře sám, stát výluku tratě zahajuje již za žst. Chotiměř. 🙂

xyz

„Cena za jeden kilometr je 108,50 Kč“
Rozumím z celkového kontextu správně, že jde o nákladovou cenu, od které se následně budou odečítat tržby (resp. peníze z jízdenek prodaných ve vlacích na Švestkové dráze poputují „na společnou hromádku“ v rámci IDS)?

Tzn. že těch 108,50 Kč není výší dotace (tedy veličina, která dosud u ČD byla hlavní veličinou) s tím, že by si dopravce tržby ponechával?

ULTRAS-FSČR

Nepřátelům Českých drah, národního dopravce, nestačí penězovod, který způsobili v Jihočeském kraji v čele s oranžovou parodií na drážní dopravy.

Co je AŽD? Akorát příjemce dotací, stejně jako Agrofert. Proto tu trať zakoupili. O nějaké testování ZZ vůbec nejde, jde jen o to, aby peníze z veřejných rozpočtů tekly do správných kapes.

My ve Federaci strojvůdců na to budeme upozorňovat!

Zdenek Chrdle

Dobrý den. Nedá mi to zde nereagovat na tento příspěvek , a o to víc mne mrzí, že se představujete jen přezdívkou bez fotky a jména a logem organizace Federace strojvůdců ČR se kterou poměrně dlouho a korektně spolupracujeme právě na zvyšování bezpečnosti a při řešení dalších aktuálních problémů. Já se představím celým jménem a funkcí neboť se nebojím a za svými názory jsem si vždy stál a stojím. A teď tedy k věci: -na trať ani na vozidla jsme nepřijali ani korunu dotací a zatím ani nebylo rozhodnuto jak to z dotacemi vůbec bude. Trať jsme opravovali jedině s… Číst vice »

KPL

Pane Chrdle, já Vám fandím a držím palce. Nejen já, ale i mnoho dalších mých známých z ústeckého kraje je velice rádo, že se konečně něco děje na některých lokálkách díky lepšímu přístupu ústeckého kraje. Ještě by to chtělo nějak vyřešit zapeklitý problém středohořské lokálky 097 (co s úsekem Lovosice-Chotiměř přes Oparenské údolí), kde stát i ústy premiéra Babiše nasliboval hory a doly a de nic tu nic, dlouho ticho po pěšině. Přitom zájem ze strany kraje a místních samospráv je velký aby se tato trať nějakým způsobem opět dala do kupy.

Souprava

Stát dostal rozum a chápe brutální neefektivnost opravy lokálky 097. Vždyť to oprava by stála snad 10x tolik, co oprava celé Mšenky. A za tu cenu opravíte asi 200 metrů kolejí. Nebo postavíte 6-10km dálnice. To vám vážně nepřijde jako úlet největší? Zde šotouši budou nakonec muset pochopit, že kdo moc chce, nemá nakonec nic, protože s nehoráznými požadavky na opravu 097, jejíž využití vedle jiných tratí, natož dálnic, je vyloženě směšné, už to začalo bít do očí i běžné veřejnosti a státu došla trpělivost s placením šotohraček.

KPL

Ano a každému obyvateli postiženému případným zánikem celé trati 097 poskytneme osobní automobil a zaplatíme pohonné hmoty na 50 let, protože to vyjde levněji než oprava postiženého úseku této trati. Toť další perlivý výrok pana ministra Ťoka na adresu postižených občanů kolem středohořské trati. A panu Soupravovi a podobným fanatickým cykloteroristům budeme pro změnu budovat jejich hračku – úžasnou cyklostezku, kterou jistě místní občané přivítají s nebývalým jásotem a nadšením namísto zastaralé primitivní lokálky, která se již nehodí do naší skvělé moderní doby. Je třeba být neustále IN a vytěsnit a zničit vše tradiční a staré včetně práce našich předků… Číst vice »

-TR-

Pane řediteli, je to akorát troll, který paroduje předchozí výroky Libora Poláčka, tiskového mluvčího FSČR, proti dopravci GWTR. Je to stejná parodie, jako falešný účet Jiřího Ovčáčka na Facebooku.

mirekk

Klíííd, ten člověk nemá s FSČR nic společného. Je tak zralý na BAN, nikoli hodný odpovědi.

-TR-

Ale já uznávám, že výpady FSČR proti GWTR paroduje dokonale 😀

xyz

“ Trať jsme převzali v době, kdy na ní ČD ani další dopravci již nejezdili a měla být snesena.“
V době převzetí tratě ze strany AŽD po ní o víkendech po 7 měsíců v roce jezdily turisticko-sezónní vlaky provozované dopravcem Railway Capital.
(Nemám nic proti vám + v konečném důsledku je pro tu trať její převzetí vaší společností přínosem. Ale není potřeba kvůli tomu tvrdit nepravdivé údaje.)

železničář v důchodu

Sedm měsíců v roce ovšem až od doby, kdy tu sezónní víkendovou dopravu začal konečně opět podporovat „kraj“ – do té doby to ani zdaleka 7 měsíců v roce nebylo, protože od obcí a sponzorů by na tak rozsáhlý provoz ani Honza Šatava dost peněz nesehnal.

Zdenek Chrdle

Víte, to je sice pravda, jezdil po ní kolega Šatava – já to myslel tak, že SŽDC ji nabídlo k odprodeji a pokud by se o ní nikdo nepřihlásil, SŽDC by jí zrušilo bez ohledu na to, zda tam někdo něco turistického objedná či nikoli. Podívejte se na Chotiměřskou trať – asi ji nikdo nikdy neopraví a kraj tam objednává dopravu pravidelnou. Tak to jen na vysvětlenou. Hezký večer.

Tomáš F.

Nemá cenu na tyto lidi reagovat, vždy budou proti, i když argumenty budou pádné a podložené.

Pibik

Stát to neumí, soukromník ano…

ULTRAS-FSČR

Děláte si srandu? Oranžová parodie na Šumavě má na svědomí 14 zraněných, včetně dětí. Hlavně, že je to soukromník.

NEHODA U KŘEMŽE – 3.5.2018
NIKDY NEZAPOMENEME!

Michal

Tak hlavně že nehoda o trať vedle má na svědomí i životy. To umí zase dobře národní dopravce. Fakt raději mlčte. Máte krátkou paměť.

ULTRAS-FSČR

Odvádíte pozornost od toho, že tito drážní amatéři neumí vybavit své vlaky ani základními technologiemi, jako jsou TRS a generální stop.

Tady o tom vyšly hezké dva články: http://www.fscr.cz/zajmy.php?id=60

Petr Tříska

naštěstí v horizontu několika měsíců k tomuto vybavení dojde…

ULTRAS-FSČR

Cože? K nápravě nedošlo ani po 7 měsících po nehodě???

michal

Kdyby jste znal fakta, tak zde nepíšete takovej blábol o nápravě.

Daniel Mach

A není to náhodu tak, že o vybavení vlaků ČD traťovým rádiovým zařízením došlo až poté, co došlo k několika nehodám? My ze Semilska také nikdy nezapomeneme na nehodu u Spálova v roce 1990 (14 mrtvých). O dalších nehodách jako v roce 2015 u Velvět (1 mrtvý) nebo u Krouny v roce 1995 (19 mrtvých) nemluvě. Kdyby k těmto tragédiím nedošlo, bůhví s čím by ultras jezdili …

Jiří 2

Vlak jel v režimu náhradního spojení. Pokud by SŽDC myslela i na toto, když už to umožňuje, mohla by se automatická hláška „Všechny vlaky stůj stůj“, která gen. stop na TRS při VNPN doprovází, vyslat automaticky i na simplex VOS. Technologie vysílačky je ve stanici taky (případně ta nejlevnější stojí 1200-1500), stačí jeden kabel.

Tomáš F.

Problém je, že ten článek, na který je ten odkaz, je vylhaný a nebylo tak, jak tam je napsáno. Především zastavil ten vlak, co měl náhradní spojení a projel stůj. Nechal bych závěry na DI, což už brzy bude zveřejněno.

venkov4ever

Gut. V Třebenicích je nádraží přímo pod Košťálovem, o víkendech se tam nějací turisté určitě objeví. Nebudou se muset štrachat busem, na rozdíl od trati do Opárenského údolí, kde se „kraj“ nechal omámit koblihou.

Martinm

Koukám, že vlaky opravdu nebudou stavět v zastávkách Skršín, Semeč a Sinutec přesně jak sem navrhoval a někteří se tady z toho mohli zbláznit. Ústecký kraj mile překvapil.

KPL

Ano máte pravdu. V tomto ústecký kraj zabodoval a AŽD zjevně po průzkumu u místních samospráv provedla tuto zastávkovou optimalizaci. To je jedině dobře. Ještě by to chtělo podobným způsobem optimalizovat a zprovoznit trať 097

železničář v důchodu

Já to naopak za dobré řešení nepovažuji, protože už i dříve to byly jen zastávky na znamení a ve skutečnosti se tam zastavovalo stejně jen výjimečně – ale je-li to nezbytné kvůli dodržení potřebné úsekové jízdní doby a přípojů, tak se asi nic jiného dělat nedá …

Souprava

Na 097 nepatří v dnešní době vůbec koleje, tam patří už jen asfalt a cyklostezka. Autobus zde dokáže obsloužit obce mnohem lépe a za zlomek nákladů. Akorát pro cyklisty je zde možné najít pěkné využití – vyhlídková trasa. Z pohledu cyklostezky také vyjde mnohem levněji vyřešit kritické místo, kde ujetí železnice poškodilo dálnici a celou přírodu v oblasti.

KPL

Jen zde uvedu připomínku k trati 097 a stanovisku MD ČR k dotazům veřejnosti : Žádost o poskytnutí informace týkající se opravy železniční tratě 097 v úseku Dobkovičky – Radejčín: 1. „Jaké konkrétní činnosti byly směrem k opravě trati již zahájeny, kdy a s jakým výsledkem (např. zadání projektové dokumentace)? 2. Zda byly zahájeny kroky směrem k získání stavebního povolení a další administrativních kroků směrem k zahájení stavebních prací, kdy a s jakým výsledkem? 3. Zda byly již zahájeny stavební práce na obnově trati, případně na kdy je jejich zahájení plánováno a kdy se předpokládá jejich ukončení?“ Odpověď: Ad 1.… Číst vice »

xyz

Kromě uvedených též ani v Sedleci u Obrnic. (Plus také ne v Obrnicích, ale O. K. jejich obsluha je/bude zajištěna jinými vlakovými linkami.)

Kuba

Důvod je ovšem prozaický – jinak by se nestihl zároveň přípoj v Mostu na R a křižování v Třebívlicích. Pokud by se to stíhalo, nebyl by důvod zastávky projíždět.

Patrik

Tak kdo pak se první ozve, že tam nebude platit tarif ČD (a režijky) a že by tedy bylo lepší trať vyškubat?

Premek

Ozval jsem se jako první, ale asi jinak, než čekáte:
když zaměstnancům ČD (já jím nejsem) závidíte režijky, vstupte do jejich řad – volných pozic mají dle plakátů na nádražích dost, určitě si vyberete

Martinm

Tuhle závist taky nechápu, vždyť ty rezijky ani nemají zadarmo. Závodiště taky zaměstnancům T-Mobile, že mají tarify prakticky zadarmo. Nebo velmi zvýhodněné přístupy zamestnancum Škody Auto k Fabiím apod. Každé dobre firmy mají zvýhodnění pro sve zaměstnance. Mně taky firma platí telefon vcetně soukromých hovorů. A to i pro blízkou rodinu.

Patrik

A mají zaměstnanci Škody skoro zadarmo BMW? Asi nemají, jenom zaměstnanci ČD se nějakým pominutím smyslů domáhají, aby jejich režijky platili i ve vlacích jiných dopravců, proto také dostávají takové záchvaty.

venkov4ever

Záchvaty tady zatím předvádíte hlavně vy a k pominutí smyslů nemáte daleko, pokud k tomu již nedošlo. Dejte si Rispen. Kromě toho by uznávání „režijky“ (bacha na žilku) u jiných dopravců nemusel být takový problém: Namísto tisícikoruny, kterou zaměstnanci odvádí Šípovi, by například platili úměrně víc podle toho, se kterými dopravci chtějí jezdit na režijku (bacha na žilku). Takže nějaký Šípův zaměstnanec, který by režijku (bacha na žilku) využíval u všech dopravců, platil talířů (například) pět, z nich by paštikář, ostravský klaun nebo převlečená DB dostávali poměrnou část. To je ale pouze teorie; otázkou je, kolik Šípových otroků si aplikaci… Číst vice »

Coudy

A když by stát nezačal dávat dotace dle výkonu tak to tam nebude jezdit vůbec.
Koukám někde dotace vadí a kritizují se a někde nikoliv.

Vít Jůza

Jaké dotace dle jakého výkonu začal stát dávat v uplynulých několika letech, co se o obnovení provozu této lokálky jedná? A je to dobře, nebo špatně? A jaké máte konkrétní informace o tom, že zrovna tyto dotace byly pro zdar jednání rozhodující? Děkuji předem za tyto Vaše upřesňující informace, bez nich je hodnota Vašeho příspěvku záporná.

Coudy

Byl zde o tom článek tak si to dohledejte.

Vít Jůza

Děkuji uctivě za vysvětlení. Vzhledem k datu článku píšícím teprve o úmyslu ovšem o něj Vaše tvrzení opřít nemůžete, tyto dotace nanejvýš zmenší nevelké riziko, že někdy v budoucnu tato trať zkrachuje, nebo zvýší naději na záchranu jiných tratí.

svojsin

Spíš jde o to, co se kde dotuje a v jakém rozsahu.
Tady je to pro AŽD výhodný kšeft zaplacený KU, tak proč to nevzít.
O nějakou reálnou potřebu zde moc nejde…

Vít Jůza

Ano, kupodivu tady jde jen o dopravu, nikoli o reálnou potřebu, i když i zařízením k jejímu vykonání vlaky mají být také vybaveny.

Michal

Ona ta lokálka asi nezanikla náhodou, takže dopravní potřeba tam úplně nebude. AŽD potřebuje testovací trať, pokud jsou ochotní tam navrch vozit lidi, tak proč to jako vedlejší efekt nedodat…

železničář v důchodu

Ta lokálka nezanikla (ani náhodou) – jen na ní „kraj“ za panování Šulce jako na jedné z více podobně postižených tratí hloupě přestal objednávat osobní dopravu, aniž byl tehdy ochoten a schopen současně vytvořit aspoň trochu smysluplný krajský IDS (který vznikl až následně mnohem později).

Souprava

Když to nikdo nepoužíval, tak není divu… Co je hloupé je dost relativní, pokud je to za peníze jiných lidí. Že to nevadí vám ještě neznamená, že to nevadí i jim, víme?