Podcast: Chtěli jsme zachránit trať a jezdit s vlaky, říká Radek Kubala ze Zubrnické železnice

Jednotka Siemens Desiro v Zubrnicích. Foto: Zubrnická museální železniceJednotka Siemens Desiro v Zubrnicích. Foto: Zubrnická museální železnice

Pro film Rebelové jsme dostali výjimku, pro dobu natáčení se provoz zlegalizoval.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarek

Budou dotazy na pana Kubalu? Jako osobu živící se stavebním inženýringem by mě zajímaly informace k těm řízením pro obnovu trati. Pokud teda lze něco zveřejnit, co nepoškodí spolek. Kdo se podobnou problematikou nezabývá, tak většinou nechce věřit co vše je u nás možné.

Středohor

Posílám příspěvky na kampaň Jedem dál. Doufám, že to obnovování do Lovečkovic současné zastupitelstvo nezkomplikuje.

Ladislav

Zatím je v plánu obnova do bývalé zastávky Touchořiny respetivně od Touchořin směr Zubrnice.

Jarda

ten tramvajový spolek, planují tu trať v provedení obou rozchodů? Tedy standard + metr?

Ladislav

Pouze metr, výhybky jsou ze Švícarska

Ladislav

Švýcarska.

Tom

Ještě jsem neslyšel podcast, tak se omlouvám, pokud tam odpověď je. Pánové Kubalové jsou příbuzní?

Jan Sůra

Nejsou

T679.2

A když jsme u toho příjmení Kubala. Shodou okolností jsem při dohledávání článku o natáčení filmu ve stejném čísle narazil na článek „Ondřej Kubala nejlepším mluvčím“. Jedná se o stejného Ondřeje Kubalu co natočil rozhovor s panem Radkem Kubalou a nebo je to jen shoda jmen?

Pan průvodčí

https://www.kdejsme.cz/prijmeni/Kubala/hustota/

V roce 2020, kdy byl tento web naposledy aktualizován bylo v ČR přes 600 Kubalů.

T679.2

Ten web znám. Není to zase až tak úplně časté příjmení. Třeba nositelů příjmeníNovák je někde kolem 30 000. Ale napadlo mě to proto, že tiskový mluvčí a rozhlasový moderátor …zkrátka tyto dvě profese mají k sobě řekl bych dosti blízko. Ale nechme to být. Jen mě to zaujalo. Vezmete do ruky 13 let staré noviny a v nich zrovna tento článek a toto jméno.

Honza R.

Jedná

T679.2

Díky.

T679.2

To je tak, když máte pocit, že něco je nějak a nevíte proč. Když takový pocit mám často se ukáže, že byl správný (ale i výjimky existují). Blíže jsem nepátral a proto děkuji za odkaz. V onom článku z roku 2009 je zmíněn i nynější dopravy M. Kupka, který byl rovněž tehdy tiskovým mluvčím ministerstva dopravy.

T679.2

Díky i Vám

T679.2

Sice nejsou možné dotazy, ale i tak se zeptám a třeba si to zde pan Kubala přečte a odpoví nebo bude vědět někdo jiný. Film Rebelové mě nějak minul, ale nikoliv jiný film Filipa Renče a tím je Hlídač č.47. A protože vím, že spojitost mezi Kovářskou kde stál vechtr Josefa Doušy a Zubrnicí, kde stála Doušova hospoda, kostel atd. existuje zajímala by mě jedna věc. Na natáčení do Kovářské měly být zapůjčeny ze Zubrnic mechanické závory k vechtru Josefa Douši stejně jako inspektorská drezína a další dobové předměty. A tak by mě zajímalo, jestli tyto závory se nacházejí v… Číst vice »

Martin Kašpar

Použité závory pochází z bývalého hradla Těchlovice (Ústí n.L. Střekov – Děčín východ), kde fungovaly až do prosince 1997. Dvojice PZM byla poháněna elektrickým pohonem ČKD (dnes v expozici v Zubrnicích). PZM byly až do roku 2007 v depozitu. Pro natáčení byly instalovány v Kovářské, pohon byl použit již expoziční pohon „Liberta“ původně z některých přejezdů v Litoměřicích horní nádraží. PZM bylo v Kovářské plně funkční, byť provoz při natáčení silně komplikovala vydatná sněhová pokrývka. Po natáčení se pohon vrátil do expozice a závory jsou opět uloženy v depozitu.

T679.2

Moc děkuji za vyčerpávající informace. Nevšiml jsem si díky procházení archivu kdy jsem měl stránku otevřenou a neobnovil jsem jí, že zde již reakce je. Ale myslím si, že není na škodu, když tady odkaz na zroj mých informací bude. Třeba se to bude někomu hodit. V tom článku je i info o tom kde byly natáčeny jízdy parních lokomotiv a tunel (Jarov na trati Praha-Vrané n.Vltavou-Dobříš). Ještě jednou děkuji. Já jsem si říkal, že jsem je v Zubrnicích neviděl, ale nebyl jsem si jist zda jsem je jen někde neminul.

T679.2

A protože vidím, že můj příspěvek zůstává zatím bez reakcí rád bych mnou uvedené informace doložil. Dal jsem si tu práci a zdroj informací dohledal v archivu. Mnou zmíněné informace o zápůjčče jak mechanických závor tak i inspektorské drezíny a dalších rekvizit (stejně jako vozů a lokomotiv 310 072 a 434.1100) je možné nalézt ve vydání titulu Železničář – Týdeník skupiny České dráhy, číslo 12/ ročník XVI / 26. března 2009 na straně 6 vlevo dole v článku s názvem „Jak se točil film Hlídač č.47“
Ten film mám moc rád a proto mě to zajímá ;- )
https://www.youtube.com/watch?v=q_gG0oSIrEA

Petr Šimral

Děkuji oběma pánům „Kubalům“ za velmi zajímavý rozhovor.

T679.2

Zubrnice jsou super! Co se týče Desira…z mého pohledu žádný problém. Desiro není žádný výkvět moderních technologií a navíc je celkem fotogenické (nemůžu si pomoc, ale připomíná mi některé staré „muscle cars“ nebo třeba Ferrari 365 GTB/4 Daytona z roku 1968). Možná i proto jsem ulítlý na červený livrej DB Regio. Vidět ho na této trati (byť v jiných barvách ) tak bude vítané zpestření a budu se tam muset zase vypravit. Co se týče rekonstrukce trati směrem na Lovečkovice myslím si, že takhle jak to je s použitím dřevěných pražců to vypadadá skvěle. Panu Kubalovi bych chtěl s odstupem… Číst vice »

Jarda Mrkos

Proč už nejsou dotazy posluchačů?

Jan Sůra

Protože se podcast kvůli dovoleným natáčel s předstihem. Od září opět budou.

T679.2

Když jsme si to pustil napadlo m, že rozhovor bude natočený již nějakou dobu. Ale proč mi to přišlo to nevím. Zkusím na to přijít.

Vit S.

Mě to došlo když bylo řečeno že 810 ještě s lidmi nejela, celkem nedávno již jela.

zdeněk

palec nahoru za tu snahu