Pod Troskami přestaly na měsíc jezdit vlaky, ŘSD nahrazuje přejezd mostem
Budování nadjezdu přes silnici I/35 v Ktové. Foto: ŘSD
Stavba má být kompletně hotová do konce listopadu, zmizí díky ní úrovňový přejezd.
Stavba má být kompletně hotová do konce listopadu, zmizí díky ní úrovňový přejezd.
Ta stavba nedává smysl. Souběžné o pár kilometrů vedle se připravuje výstavba nové I/35, kam pochopitelně bude sveden tranzit. Ta křižovatka je relativně bezpečná (porovnejme třeba s odbočkou z I/16 na Lázně Bělohrad „Na Špici“, kde odbočuje mnohem více aut a po hlavní se jezdí mnohem vyšší rychlostí + hrana a ostřejší úhly), na silnici rájem se jedná o jen 1 ze 3 přejezdů. Takové úsilí by se mělo vynakládat na úseky, kde souběžná nová dálnice/rychlejší silnice nikdy nebude a nebo právě na tu novou komunikaci. Nelze se jednoduše řídit heslem „každý přejezd na jedničce je špatný“. Je potřeba dopravní… Číst vice »
A měsíční náhrada autobusem v turisticky atraktivní lokalitě se koná… ano, v turisticky nejexponovanějším ročním období…
Janě nejlépe se dopravní stavby realizují v zimě…
Falešné dilema. Červenec/srpen + zima netvoří celý rok.
Teď je otázka, za jak dlouho se to dá celé zvládnout, aniž by se to tam celé zavřelo.
Vždyť i ten mostní pilíř bednili, vyvázali a zabetonovali pod mostním provizoriem, aby ta výluka byla kratší.
Dopravní stavby se mají realizovat nejépe v době nejmenšího zatížení, tedy třeba v metru o prázdninách a svátcích, v turistických lokalitách zase mimo sezonu. Ideálně ještě minimalizovat omezení provozu na víkend nebo v noci, ale to je u nás ještě utopie.
To jo no…den je přecpaný komercí a v noci jezdí náklady…
Takže není příležitost…
Tam v Metru ta utopie právě probíhá. Ono se to plácá hezky, když nemusíte sestavovat harmonogram stavby. To není nic jednoduchého.
V metru je omezení pro techniku (v tunelu nemůže pracovat každý jeřáb,…), ale hlavně investor nepotřebuje nasrat klienty.
Sprželi je jedno, co udělají dopravci.
Co třeba v říjnu a v listopadu?
Svatý Martin přijíždí na bílém koni… neznáte?
Neznám, protože v mém okolí je 11.listopadu ještě teplo…
Takže o nějakém sněhu nemůže být ani řeči.
To je prostě logika SŽ. Uzavírku dlouhou jeden měsíc prostě nešlo udělat jindy, než o letních prázdninách, přestože letošní březen nebo duben se k tomu přímo nabízel.
Výluka v dubnu by jistě omezila méně cestujících, ale ono to není tak jednoduché – nejden jen o SŽ, ale i o stavební firmu (kapacita, sezóna), dodávku ocelové konstrukce mostu a možná další neviditelné akce typu přeložka sítí apod.
A opravdu to nešlo udělat někdy v říjnu, listopadu nebo tak nějak? Je fakt nezbytně nutné to dělat na vrcholu turistické sezóny?
Ještě jednou: stavební firmy mají zakázkovou náplň, která se tvoří v horizontu X (jednotek až desítek) měsíců a průběžně se upravuje – jak se firmy hlásí do soutěží, získávají nebo nezískávají zakázky. Do toho vstupuje rozpočtování „veřejných“ zákazníků (letos to musíme utratit, nebo o ty prachy přijdem). Tady je navíc ocelová konstrukce, od jejíhož zadání výrobci k realizaci zase nutně musí být několik měsíců. Dále je třeba uvážit, že stavebních firem zmíněných u této akce je 2, ale ve skutečnosti tam je Y subdodavatelů (typicky firma sestávající z bosse dodávajícího 5 Ukrajinců, další je majitel bagru, další firma má dvě… Číst vice »
Tak schválně: kdy se letos pokazí počasí?
Zrovna stavební firmy nejvíc makají přes léto, takže šoupnout to sem mimo léto by jistě nějak šlo, místo jiného úseku na kterém to tolik nevadí. Ale to by se muselo zohlednit již při přípravě zakázky, ne to nechat jak to někomu vyjde.
Až v těchto místech budeme stříhat pásku na D35 možná už bude dávno stát D3 od Prahy a D52 od Pohořelic .
😀
Zcela zbytečná stavba. Poslední fotka dokonale dokumentuje, jaký „šílený špunt“ ta jedna, dvě Reginy za hodinu udělají. Pár aut! Nic víc. Z Turnova do Jičína se až na pár stejně úseků jede padesát, protože je to samá obec. Přemýšlím, v čem tolik vadil tenhle přejezd a nevadí ten o pár km dál u Jinolic.
A kruháč na jedničce? To je ŘSD.
V Lipůvce docela pomohl. Kolikrát se tam z vedlejší stálo 1/4 hodiny.
Vás bych zamestnal jako odborného poradce SŽ…..
Nebuďte hnusnej! To si ani SŽ nezaslouží.
Kolik nabízíte měsíčně?
Kde jste přišel na to, že přejezd u Jinolic nevadí?
Já si myslím, že vadí každý přejezd. Ale tady se k tomu řeši ještě křižovatka a to esíčko směrem do Turnova.
Jojo. Každý přejezd vadí. Akorát že někde to vadí víc (příměsto), a někde méně.
Třeba na 172 by stačily světla, a hned by to byl velký posun.
Problém ale je, když trať má sice závory, ale taky elektromechanické zab. zař. jako 171.
To u Jinolic není přejezd, ale skokanský můstek.
Vyhozené peníze za něco, co nebylo nutné. Do jedniček se cpou peníze horem dolem a trojky zůstávají stranou a lidé si na nich ničí auta a nervy.
Až bude na všech jedničkách mýto…to bude něco jiného… 😀
Úrovňové přejezdy na jedničky nepatří.
Ale víte kdo se stará o jedničky a kdo o trojky?
O silnice třetí třídy se stará SÚS příslušného kraje. ŘSD bude sotva ze svého rozpočtu udržovat krajské silnice.
Do jedniček se cpou peníze, protože jsou oproti nižším třídám více zatížené, proto jsou to taky jedničky.
Škoda, ze něco nedělají i se směrováním té železniční trati. Ono vlak mezi Turnovem a Jičínem, tzn. asi 25 kilometrů vzdálenými městy, který tuto vzdálenost překonává skoro hodinu, není zrovna konkurenceschopný dopravní prostředek.
Ono je to ale z Turnova podobně zakleté i do dalších směrů – Praha, Liberec…
To by bylo na novostavbu ve většině délky. Ne že by se mi to nelíbilo, ale jsou na síti SŽ bolavější místa.
Ona ani jednokolejka na 80-100 km/h není nijak závratně rychlá, 43 km ujede rychlík za 38 minut, elektricky, Přerov – Vyškov.
To už je slušná rychlost na poměry ČR. V Libereckém kraji to jezdí sotva poloviční průměrnou rychlostí.
Akorát že z Turnova do Liberce to bude pomalé vždy, protože hory…
Tam je to rozbitý.
Mezi Rovenskem a Turnovem je to jakž takž rovné. Jenže tam je pár míst, kde bez přeložek nejde zvýšit rychlost. Třeba: http://jdem.cz/fgwx33 http://jdem.cz/fgwx44 http://jdem.cz/fgwx54 http://jdem.cz/fgwx68 http://jdem.cz/fgwx74
A přitom je to relativně rovina…
Naprostá hovadina. Jedno esíčko se narovná abychom si radostně zakroužili na kruháči a místo obchvatu si zajedeme do esíčka ve Ktové.
Jo čekáme až se vyřeší definitivní trasa D35.
A kdyby dělali obchvat Ktové, tak se bude nadávat, že nedělají ten přejezd.
A kdyby to dělali celé, tak se bude nadávat taky.
Ano také se směji. Problém esíčka se vyřešil kruháčem. A přejezd místo osazením závor (na ty 2 vlaky za hodinu)mostem. A všichni tleskají. Zvrácená doba. Ale plodíme hodně inženýrů a ty nám pak vysvětlí jak je to drahé udržovat. Ještě mě schází dle nového světového řádu retenční nádrž uprostřed kruháče (stejně jako mezi Jesenicí a Kundraticema). Mrtvoly se pak dobře loví podběrákem. Holt nová doba.