Pod Tatrami vyjely poprvé nové švýcarské jednotky s cestujícími. Zatím mimo zubačku

Nové jednotky pro provoz na Tatranských elektrických železnicích. Foto: ZSSKNové jednotky pro provoz na Tatranských elektrických železnicích. Foto: ZSSK

Na ozubnicovou trať vyjedou nové jednotky příští rok, pak začne i zdvojený provoz.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PeterC.

Ta diskusia k tatranskej zubacke na K-report.net bola na tejto podstranke?

https://www.k-report.net/discus/messages/28/585.html?1639407629

Petr Prokop

Prý nové? Koupené ze Švajcu přes LOKOBAZAR. Možná opravené, ale ne nové. Ale asi o dost modernější, než co tam jezdilo předtím.

Twix

Nespletl jste si to s električkami pro Čiernohronskou železnici, které jsou na jiný rozchod, jiné napětí a bez ozubnice?

Jiří Kocurek

Tak hrabejte hlouběji, pane Prokope. Možná zjistíte, kde to jezdilo před tím, než to „opravili“.

Vbb

Tady je zase někdo chytrej…

Romanero

Tenhle design vypadá konečně jako hrdá náhrada původních električek EMU89, ne ty hnusné krabice z přelomu tisíciletí..

Georg

no a konecne tam dali i automat na jizdenky…
kokoti ze zssk si k takovemu revolucnimu kroku musi koupit cely novy vlak…

zdeněk

hezký vláčky, chváli. Ale proč tam opět nejsou police na batožinu to nechápu.

Ondřej

Moc pěkné právě nejsou.

rtep

Také mne to hned zarazilo.
Tak jako u nás na Šumavě, tak asi ani v Tatrách nikdo nepředpokládá, že turisté používají batohy.

melm

Mně stejně do V. Tater nejvíc pasuje jednotka Tatra EMU 89.0

Georg

…ktera se do horskeho provozu vubec nehodila.

Vbb

Čím se nehodila? Plnou adhezí? Dynamickou brzdou?

Jiří Kocurek

Ale nic netrvá věčně. Ani koně z Budějovic do Lince.

melm

Nostalgie, no…

Ibragim z Bastru

Jak koně? Co to je za novinky? Slušný čeledí chodí pěšky!

Miroslav Zikmund

Mně zase to, co tam jezdilo v roce 1960 … jezdilo to více méně stejně rychle / pomalu jako dnes, jezdilo TO „nahoru“, tam se objíždělo … romantika …

Arnošt

Proč vlastně nemohly po ukončení rekonstrukce tratě zatím jezdit 405.951 a 952?
(Technické důvody nebo „sa nechtelo“?)

Mates

Pretože ozubnicový systém je odlišný ako ten, ktorý tam bol pred tým. Jedna jednotka bude upravená na prevádzku na zrekonštruovanej ozubnici a ostatné dve ostanú ako zdroj ND.

Dom

V čem je rozdíl, proč došlo ke změně? Zajímá mě to víc:)

Přemek

Protože provozovat technické muzeum, jako pravidelný dopravní prostředek, je problémové.

Olda

No…, to je sice prima odpověď dělající z ostatních blbce, ale zcela upřímně taky by mne potěšil třeba odkaz na nějaký trochu fundovanější článek, než je hromada výblitků z Google, že ZSSK pod Tatrami mají nové Stadlery, maximálně je tam poznámečka, že došlo k nějaké úpravě na ozubnicovém systému. Ne všichni jsou kouzelníci s internetem, a ne všichni rovnou žebrají o odkaz, aniž by to prvně zkusili… Jen třeba nemají úspěch.

Miroslav Zikmund

Učená disputace proběhla na K-Reportu ..

Jakub

A nebo zde, pěkný souhrnný článek 🙂
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2021090603

Georg

tam ale o duvodech zmeny typu ozubnice nic nerikaji…

Osasco

Nová ozubnice je ale silnější, což dost zužuje důvody, proč se to mění.

Jakub
Osasco

Podle mě je to obráceně. Trať je upravena, aby tam mohla jezdit stará ozubnicová jednotka jako muzejní- ozubnice je tam, kde by vzhledem k novým vlakům být nemusela (zejména některé ozub. výhybky). Systém Strub se nezměnil.

Mates

Čo je podľa teba mi je docela jedno. Je tam iný ozubnicový systém práve preto aby jednotky mohli jazdiť jak na adhéznej časti TEŽ tak na OŽ.

Osasco

Iný ozubnicový systém tedy nakonec je, ale určitě ne kvůli tomu, aby jednotky mohli jezdit také adhezně. Původně nebyla na trati ozubnice Strub, ale Von Roll (víceméně jednolamelová Abtova ozubnice).

Arnošt

Takže jste nakonec dospěli k závěru, že jednotky řady 405 by tam už teď technicky jezdit mohly (trať k tomu je uzpůsobena), ale nechce se. Děkuji.

Mates

Nemohli. Jednotka podstupi úpravu ozubnicového systému aby tam mohla jazdiť