Pod Tatrami vyjely poprvé nové švýcarské jednotky s cestujícími. Zatím mimo zubačku
Nové jednotky pro provoz na Tatranských elektrických železnicích. Foto: ZSSK
Na ozubnicovou trať vyjedou nové jednotky příští rok, pak začne i zdvojený provoz.
Ta diskusia k tatranskej zubacke na K-report.net bola na tejto podstranke?
https://www.k-report.net/discus/messages/28/585.html?1639407629
Prý nové? Koupené ze Švajcu přes LOKOBAZAR. Možná opravené, ale ne nové. Ale asi o dost modernější, než co tam jezdilo předtím.
Nespletl jste si to s električkami pro Čiernohronskou železnici, které jsou na jiný rozchod, jiné napětí a bez ozubnice?
Tak hrabejte hlouběji, pane Prokope. Možná zjistíte, kde to jezdilo před tím, než to „opravili“.
Tady je zase někdo chytrej…
Tenhle design vypadá konečně jako hrdá náhrada původních električek EMU89, ne ty hnusné krabice z přelomu tisíciletí..
no a konecne tam dali i automat na jizdenky…
kokoti ze zssk si k takovemu revolucnimu kroku musi koupit cely novy vlak…
hezký vláčky, chváli. Ale proč tam opět nejsou police na batožinu to nechápu.
Moc pěkné právě nejsou.
Také mne to hned zarazilo.
Tak jako u nás na Šumavě, tak asi ani v Tatrách nikdo nepředpokládá, že turisté používají batohy.
Mně stejně do V. Tater nejvíc pasuje jednotka Tatra EMU 89.0
…ktera se do horskeho provozu vubec nehodila.
Čím se nehodila? Plnou adhezí? Dynamickou brzdou?
Ale nic netrvá věčně. Ani koně z Budějovic do Lince.
Nostalgie, no…
Jak koně? Co to je za novinky? Slušný čeledí chodí pěšky!
Mně zase to, co tam jezdilo v roce 1960 … jezdilo to více méně stejně rychle / pomalu jako dnes, jezdilo TO „nahoru“, tam se objíždělo … romantika …
Proč vlastně nemohly po ukončení rekonstrukce tratě zatím jezdit 405.951 a 952?
(Technické důvody nebo „sa nechtelo“?)
Pretože ozubnicový systém je odlišný ako ten, ktorý tam bol pred tým. Jedna jednotka bude upravená na prevádzku na zrekonštruovanej ozubnici a ostatné dve ostanú ako zdroj ND.
V čem je rozdíl, proč došlo ke změně? Zajímá mě to víc:)
Protože provozovat technické muzeum, jako pravidelný dopravní prostředek, je problémové.
No…, to je sice prima odpověď dělající z ostatních blbce, ale zcela upřímně taky by mne potěšil třeba odkaz na nějaký trochu fundovanější článek, než je hromada výblitků z Google, že ZSSK pod Tatrami mají nové Stadlery, maximálně je tam poznámečka, že došlo k nějaké úpravě na ozubnicovém systému. Ne všichni jsou kouzelníci s internetem, a ne všichni rovnou žebrají o odkaz, aniž by to prvně zkusili… Jen třeba nemají úspěch.
Učená disputace proběhla na K-Reportu ..
A nebo zde, pěkný souhrnný článek 🙂
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2021090603
tam ale o duvodech zmeny typu ozubnice nic nerikaji…
Nová ozubnice je ale silnější, což dost zužuje důvody, proč se to mění.
Podrobnější popis reko trati:
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinierske-stavby/zeleznica/rekonstrukcia-ozubnice-strba-strbske-pleso
Je tam okótovaný příčný řez nové koleje.
A ještě wiki, dole jsou použité typy zubačky:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ozubnicov%C3%A1_%C5%BEeleznice_%C5%A0trba_%E2%80%93_%C5%A0trbsk%C3%A9_Pleso
Podle mě je to obráceně. Trať je upravena, aby tam mohla jezdit stará ozubnicová jednotka jako muzejní- ozubnice je tam, kde by vzhledem k novým vlakům být nemusela (zejména některé ozub. výhybky). Systém Strub se nezměnil.
Čo je podľa teba mi je docela jedno. Je tam iný ozubnicový systém práve preto aby jednotky mohli jazdiť jak na adhéznej časti TEŽ tak na OŽ.
Iný ozubnicový systém tedy nakonec je, ale určitě ne kvůli tomu, aby jednotky mohli jezdit také adhezně. Původně nebyla na trati ozubnice Strub, ale Von Roll (víceméně jednolamelová Abtova ozubnice).
Takže jste nakonec dospěli k závěru, že jednotky řady 405 by tam už teď technicky jezdit mohly (trať k tomu je uzpůsobena), ale nechce se. Děkuji.
Nemohli. Jednotka podstupi úpravu ozubnicového systému aby tam mohla jazdiť