Pod Tatrami vyjela poprvé na trať nová hybridní jednotka od Stadleru
Nová elektrická jednotka 495.951 pro TEŽ. Foto: Makbedrik dream photo / FB profil ZSSK
Nové jednotky by měly začít vozit cestující v létě letošního roku.
No, tak, čítajúc niektoré príspevky sa celkom zabávam. Takže, stále je to tramvaj, nie vlak. Bez ohľadu na to, že to prevádzkujú železnice. A jazdnú dobu má tak hodinu, pričom málokedy idete celú trať. V Pražských električkach som zatiaľ WC tiež nevidel a pri tom, jazdná doba na niektorých linkách značne prevyšuje hodinu. A v Prahe navyše len tak nevystúpite na zastávke a nevymočíte sa rýchlo pri nejakej jedličke, ak už teda naozaj neviete vydržať. Čo sa týka batožinového priestoru, pri každých dverách je veľký priestor bez sedadiel, určený na odkladanie batožiny hneď pri nástupe, takže cestujúci sa netrepe s… Číst vice »
Chci se zeptat ten pluh se otáčí pro směru jízdy. Vyděl sem to někde na netu. Jinak těm jednotkám fandím a už se těším až se stim svezu.👍
Pluh by měl mít zvedák, pomocí kterého sám sebe zvedne a je možné jej otočit.
Vypadají takhle z dálky moc pěkně 🙂
Mě zaujalo, že lokomotiva je značená jako el. vůz – ř. 485.
Prvé dvojčíslie je 99 – zvláštne vozidlo, resp. hnacie vozidlo pre údržbu. To za tým už príliš nehrá rolu.
To dává smysl.
Co pak naopak smysl nedává je zkrácené označení na čele lokomotivy.
„Stadler jednotky vozí ze švýcarského Bussnangu na kamionech.“ ..dost dobrý, často člověk čte, jak by se mělo přesouvat z kamionu na koleje a ono i vlaky je vlastně výhodnější naložit na kamion:) tady je vidět ta realita. (to jen tak pro stále zastánce vlečky do každé firmy)
Mrkni na ten návěs, vzpomeň si na rozchod TEŽ a máš vysvětlení. Vlakem bys to vozil asi po kouskách.
https://zdopravy.cz/nadsenci-vraci-na-koleje-dalsi-tatranskou-elektricku-oprava-se-presunula-do-bratislavy-75225/
vlaky na kamiónu, tramvaje na reko do Liberce na kamiónu, autobusové karosérie do Turecka na kamiónu a vždycky spousta výmluv proč to nejde po železnici 🙂
Nejde o výmluvy, ale o racionální problémy spojené s železnicí.
Kvůli „neschopnosti“ železnice jsme kdysi byli nuceni začít vozit ingoty do Rumunska kamiony, protože to bylo:
1. rychlejší
2. spolehlivější
3. levnější
Vlaková doprava není efektivní pro jednorázovou přepravu zásilek, zvlášť takto speciální. Trvalo by to dlouho a bylo by to drahé. Když by jel celý kontejnerový vlak, tak by to smysl mělo.
to bylo jen takové rejpnutí, že tady často čtu, jak je nezbytně nutné přesun dopravy z kamionu na koleje a udržet každou lokálku a vlečku… Ale ono to opravdu moc často nejde nebo to není efektivní…
To sa predsa nevylučuje. Len je nutné vnímať to v kontexte kusovej prepravy × systematického logistického reťazca. O tom píše Willy.
ano, souhlas. jen se tu někdy píšou věci, jako že když se zruší koleje někam, tak můžou zrušit i silnice. ale jak je opět vidět, je mnoho situací, kdy silnice jsou vhodné…
Jenže to je stejné. Tak jako po některých silnicích nelze jezdit s těžkou technikou, např. kvůli mostům, šířce silnice, atd. Tak to samé platí i pro tratě, ne vše se dostane po kolejích. U toho vlaku nebo tramvaje je běžné, že se to vozí po silnici, protože je to moc velké a neprošlo by to průjezdným průřezem. Naopak třeba velmi těžké zásilky se vozí vlakem, protože po silnici by to byl problém. Každá doprava má své výhody a nevýhody. Rozhodně to tedy neznamená, že by jen silnice byla super a železnici netřeba, ale zároveň jen samotná železnice to taky nevytrhne.… Číst vice »
Interiér hodně nepraktický. Kromě již zmíněných chybějíc polic na zavazadla, tak mi přijde prostor mezi sedačkami naproti sobě velmi malý, mám obavu, že dva 180 cm jedinci nemají šanci sedět naproti sobě aniž by se nebouchali koleny.
…je zajímavé, co všechno se dnes nazývá hybridním pohonem… : – )
Co by ne, pokud se něco kombinuje, mísí, kříží, lze výsledek zvát hybridním. Hybridní není nutně jen způsob výroby energie k pohonu, ale třeba i ten dvojí způsob přenosu pohybu, ozubnice – adheze.
Překvapuje mě absence polic na zavazadla.
V dnešní době se hraje na wifi a oba druhy zásuvek. Zavazadla se nevozí 😀
Zavazadlo si pošleš přes wifi nebo přes zásuvku. Ta v této době nikoho nezajímají
To je ale ještě před tím musíte „zazipovat“😁
http://hackles.org/cgi-bin/archives.pl?request=310
A také absence toalet mě dosti překvapila, obzvláště, když to má jezdit i na trase Poprad – Štrbské pleso.
No neviem, ktory masochista by sa takto vyse hodiny viezol, ked mozete ist zo Strby.
Ten kdo miluje přírodu což ty asi nebudeš😃
Jezdil jsem tak pravidelně na dovolenou, kvůli prvním vlakům, protože bylo výhodnější jet nočním vlakem až do Popradu a odtamtud do Tater, než čekat ve Štrbě.
A nemusím jet přímo až na Štrbské pleso, ale kamkoliv po trase. A pokud se vám chce na záchod, tak není zrovna nic zdravého to 20 minut půl hodinu zadržovat.
Když neudržíte 20 minut, vezměte si Pampersku.
Nebo jen dle hesla i cesta může být cíl.
V soupravách 405.95 záchody jsou?
Nejsou, ale také například nemají elektronické rychloměry, znamená to, že je nemůžou mít ani nové jednotky? Či mají pouze plastové sedačky, znamená to, že je musí mít i nové jednotky?
A nejsou tam například ani zásuvky, tak proč je nové mají?
Jejich existence v těchto jednotkách dává ještě menší smysl, než kdyby tam byl záchod.
No nevím toto je taková MHD v Tatrách ,tak na co police na zavazadla?Cestující tam většinou jezdí za sportem či turistikou a stráví v tom MHD průměrně cca 20 min .V trolejbuse také máte police na zavazadla ,záchod a pod?Hlavně ,že je tam prostor pro lyže,kola a pod.
A když přijedeš vlakem na dovolenou do Tater? Tak nějaký ten kufr máš. Hodilo by se to mít kam položit.
Na kufry jsou tam police za dveřmi, jak je vidět na jedné z fotek. Proti nim bude asi místo na kolo/kočárek/vozík.
To radši pojedu v 810 než ve vlaku bez hajzlu a polic na krosnu a ještě si vyklopim Okinko a ta nezapomenutelná cigareta na záchodě to je pro mě komfort než WiFi ,😉😄
Na záchodě nemáš co kouřit, tady nejsme na Ukrajině.
Dřív jezdily kuřáky normálně a nikomu to nevadilo pak je zrušili tak lidí kouřili na hajzlu to byl komfort se vším všudy a hlavně ty držáky na krosny jsou pro lidi co travej v přírodě noc třeba minule jsem tam jel a abys krosnu dával na sedačky za ty prachy neberto když se tam můžeš i pochcat😀
Hele i já po 15 letech přestal kouřit a už před tím by mě nenapadlo otravovat vzduch ostatním takhle. Ten smrad jen tak nevyvetráš. A je dobře, že se kuřáctví obecně nepodporuje.
Byli vagony pro kuřáky a nekuřáky a nemít záchod ve vlaku za ty prachy to musí vypadat na těch zastávkách pochcany čekárny já jen že dřív bylo víc muziky za méně peněz data si může každej koupit ale nedat si krosnu nad hlavu je bazar to musí bejt dobrej Sardinkovlak😄
V tramvaji taky nejsou police na zavazadla ani záchody a Tatranská dráha je tramvaj co provozovaly ČSD a později Slovenský národní dopravce.
„Dřív jezdily kuřáky normálně a nikomu to nevadilo “
Špatně.
Dřív jezdily kuřáky normálně a kuřákům to nevadilo. (No ještě aby.)
Často bývaly kuřáky poloprázdné, kuřáci do nich chodili kouřit z nekuřáků a zasmradili i ty, někdy se v nekuřácích i stálo (protože tam seděli ti kuřáci).
Největší blbost pak byly polokuřáky. Kouřilo se na chodbičce (přestože to bylo zakázané), smrad z kuřáckých kupé pronikal celým vozem…
Zaplať pámbu za 100% nekuřácké vlaky.
„Nikomu to nevadilo“. Tak určitě.
Jelikož je to dráha do turistické destinace, bude mít většina cestujících batoh, či krosnu. A kam si je mají dát? Na volnou sedačku?
Kromě toho chybějící police na zavazadla způsobují, že interiér je takový neútulný – jak v horní části vozidla není vůbec nic, bude to takový „kontejner na lidi“, a jelikož jsme se pořád nepoučili z toho, co udělá jednolitá světlá barva na obložení stěn, zvlášť za tmy se v tom asi nebude cestovat moc příjemně. Ještě že díky wifi můžou všichni koukat do mobilu.
Přesně tentýž pocit z toho mám také, je smutné, že nad tím ZSSK nepřemýšlela.