Pod Matterhornem vyjíždějí nové ozubnicové jednotky ORION

Nová jednotka ORION. Foto: Matterhorn Gotthard BahnNová jednotka ORION. Foto: Matterhorn Gotthard Bahn

Jde o největší investici do nových vozidel v historii dopravce.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Ten nadpis mi přišel trochu zavádějící, protože MGB má působnost takovou, že Matterhorn je na jednom konci, ale z článku už chápu.

Dodám, že ozubnice je zde nedílnou výbavou, protože jinak by si ty jednotky moc nezajezdily (ozubnicové úseky jsou na všech tratích MGB, a to v různých jejích úsecích).

Taky dodám, že MGB obsluhuje mj. Zermatt coby letovisko se zákazem vjezdu automobilů (tzn. jedete-li do něj, tak přinejmenším závěrečný úsek jedete každopádně vlakem), jakož i projíždí pod Furkou tunelem zajišťujícím celoroční sjízdnost, zatímco silnice přes sedlo Furka je sjízdná jen cca 5 měsíců v roce.

xyz

… A ještě bych doplnil, že stejně tak je železnice v té oblasti zvýhodněná neexistencí silničního spojení přes Lötschberg (auta tudy projedou jedině naložená na „autovlaku“), tzn. i od Bernu směr Oberwald či směr Zermatt má železnice obrovskou výhodu a určitě hodně vysoký přepravní podíl.

Hala D

Tak u nás se najdou jedinci, kteří tento způsob dopravy považují za vyhazování peněz, dopravu z 19. století. A moderní vlaky na úzkokolejce, natož ozubnicové je největší rouhání, neomluvitelná záležitost, protože klimatická změna neexistuje, vlaky jsou pomalé a ta ocel z trati by se dala výhodně prodat do šrotu a za utržené peníze cestu vyasfaltovat. Naštěstí nemají na cestu do Švýcarska na demonstrace proti nové úzkokolejce, to by zase bylo ostudy.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Doporučuji se tam jet podívat a srovnat počty cestujících, ano?

Hala D

Nějak jsem nepochopil pointu příspěvku. Ono když bude železnice pomalá, se starými rozbitými křápy a ještě s důkladnou masírkou, jak je jezdit vlakem špatné a zpátečnické, tak těch cestujících opravdu bude násobně méně, než ve státě, který toto dělá přesně obráceně.

xyz

Zrovna tratě MGB nijak zvlášť rychlé nejsou. Ostatně po ozubnicových úsecích se už z principu jet příliš rychle.

Jiří Kocurek

„jezdit vlakem je špatné a zpátečnické,“

To tady melete akorát tak vy, nepodsouvejte to jiným.

Hala D

Já tedy určitě ne. Ale určitě by se našlo spousty rušičů, pro něž je ozubnicová úzkokolejka v provozu něco nehorázného. Já bych naopak budoval úzkokolejky místo autobusových linek.