lot
Dopravci Železnice Železniční průmysl

K Matterhornu budou jezdit nové ozubnicové vlaky od Stadleru

Zubačka na Gornergrat. Foto: BVZ Holding
Zubačka na Gornergrat. Foto: BVZ Holding

Společnost BVZ Gruppe, která provozuje ve Švýcarsku trať a vlaky pod značkou Matterhorn-Gotthard Bahn, se dohodla s výrobcem kolejových vozidel na dodávce ozubnicových elektrických jednotek. Nasadí je na trať Gornergratbahn, která vede z Zermattu na hřeben Gornergratu a je oblíbeným cílem turistů hlavně kvůli panoramatům Matterhornu.

Podpis kontraktu v hodnotě 45 milionů švýcarských franků (1,052 miliardy korun) oznámily obě společnosti v tiskové zprávě. Jde o dvouvozové jednotky, které budou nazvány Polaris ze zkratky anglického spojení Popular Landscape Railway in Switzerland (Oblíbená panoramatická železnice ve Švýcarsku).
Navazuje tak už na dřívější jiné názvy vlaků ve skupině BVZ: po tamějších kolejích už jezdí vlaky Komet, ve výrobě jsou jednotky Orion.

Nové vlaky mají nahradit starší jednotky, některé jsou až 57 let staré. Design vlaků bude od studia Pininfarina, konečnou podobu zatím výrobce neukázal.

Jednotky budou dlouhé 34,6 metrů, pojmou 120 sedících a 100 stojících cestujících. Z velké části budou nízkopodlažní. Maximální rychlost bude 30 kilometrů za hodinu. Na trati musí vlaky překonávat stoupání až 200 promile.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zaosai

Hezké,to by nám mohly ty staré prodat,vždyť jsme lukratvní popelnice Evropy.Potom zelektrifikovat trať z Liberce do Szklarsk Poręby.

Alexandr Mikulka

A taky předělat na metrový rozchod?

esc

Takhle vypadá pracovní vizualizace:
https://abload.de/img/visualisierung-polarirvj3y.jpg

Vašek

Takhle hnusně? Myslím hlavně tu hnědou barvu…

Halamus

Pokud by to byla hnědá metalíza, tak to bude ve skutečnosti vypadat lépe, než na vizualizaci.

Franta

Barva nejezdí a tam má ta hnědá tradici.

Jarek

Hnusná je ta vizualizace, ve skutečnosti je to světle cihlová – najděte si lepší fotky než tu u článku a je to celkem dobře vidět.

Jarek

Pod „Gomegrat railway“ se dá hledat v Google obrázkách – nevím,jak moc jsou výsledky využitelné pro článek.
https://fineartamerica.com/featured/1-the-gornergrat-railway-in-switzerland-werner-dieterich.html
U barvy hodně záleží na násvitu, na odkazu výše je řekl bych moc intenzivní, na půlce fotek je zase hrozně nevýrazná. 🙂

Jarek

Jasně, nové nemám, kde bych je vzal 🙂 jen jsem se připojil k diskusi o tom, že „nová“ barva bude stejná jako současná a 3D model to hodně zjednodušuje…

pozorovatel

No, mně tedy nepřipadalo, že by to byla zrovna „světle cihlová“, spíš bych řekl asi „středně sytá hnědá“ – ale už je to hodně dávno, kdy jsem tam byl (poprvé a naposled), takže už si to přesně nevybavuji.

Jarek

Ano, to je jako scénka „Bolek Polívka na zkoušce barvocitu“ z Kalamity 🙂