Pod Matterhornem vyjíždějí nové ozubnicové jednotky ORION
Jde o největší investici do nových vozidel v historii dopravce.
Švýcarská společnost Matterhorn Gotthard Bahn (MGB) začne od zítřka nasazovat v pravidelném provozu prvních šest jednotek ORION, které nasadí na úzkorozchodné tratě v kantonu Wallis.
Pro MGB jde o největší obměnu vozového parku v historii, celkový objem investice s opcí na dodávku 25 jednotek přesahuje 400 milionů franků. Jednotky se vyrábějí v závodě Stadleru v Bussnangu. Název ORION vychází ze zkratky Optimaler Regionalzug Im Oeffentlichen Nahverkehr (optimální vlak pro veřejnou regionální dopravu).
Od neděle se na tratích MGB objeví šest jednotek, dalších šest bude postupně nasazeno. Testování jednotek v provozu probíhá od podzimu 2022. Do roku 2029 může postupně dopravce převzít dalších 25 jednotek.
Jednotky ORION lze použít na celé síti tras MGB mezi Zermattem a Disentis. Mohou jezdit až tři spojené. Nahradí stávající soupravy lokomotiv a vozů. Jsou vybaveny vybaveny ozubnicí, která je potřeba na zhruba 30 kilometrech ze 144kilometrové sítě MGB. Detailněji jsou jednotky popsány zde.
Matterhorn Gotthard Bahn obsluhuje především trať Zermatt – Brig – Disentis a také navazující Andermatt – Göschenen. Společnost patří holdingu BVZ Gruppe, který zastřešuje dalších deset značek na železnici, například dráhu na Gornegrat.