Po zvuku i obraz. V Brně začnou revizoři kontrolovat i s kamerou
Revizor v Brně s kamerou. Foto: DPMB
Kamery mají pomoci při řešení stížností i zvýšit bezpečnost revizorů.
Kamery mají pomoci při řešení stížností i zvýšit bezpečnost revizorů.
Ještě to funguje tak, že přijde frajer v kapsáčích, teniskách a rybářské vestě a dá vám ten veledůležitý odznak 20 cm od tváře?
Ledvinka. Ještě musí mít ledvinku.
Teď už spíš nosí takovou tu homokabelku, co nosí snad jen oni.
Jestli videa z těch kamer budou lepit na YT, tak z nich za chvilu budou influenceři a trendsetteři. A buzertašku pode nosit půl Brna…
Ano funguje. Aspoň v praze. Je to asi měsíc (na přelomu minulého a tohoto měsíce) co se s revizory roztrhl pytel (normálně člověk na revizora za rok nenarazí; vím že v Brně je to jinak, že tam jsou revizoři celkem běžným úkazem a je spíš nenormální je tam nepotkat). Teda nutno uznat, většinou mají tu jejich uniformu. Ale právě postaví se před vás někdo, no tak uvolňuju místo (ještě pořád jsem mladý, tak pouštím lidi sednout) a on právě dá placku 20 cm před ksicht, aniž by řekl, co vůbec chce. Tak se ptám „chcete vidět jízdenku?“ no a ještě… Číst vice »
Speciálně kódovaná kamera my ass.
A můžu si revizora při kontrole taky natáčet? Když je to takový pokrok…
Dement může natáčet normální člověk ukáže jízdenku
Ale to se nemusí líbit spolucestujícím, nadšenec si můžete být do čeho chcete.
Pro zpravodajské a studijní účely mohu natáčet co chci. Lidi jsou dneska úplní magoři.
Já jsem nadšenec do každého s iniciálami PV. Můžu si Vás přijet natočit?
V Londýně tohle ticket inspectors TfL používají už asi 10 let a žádný pozdvižení z toho není.
Naopak se tím definitivně zamezuje té šmelině z 90. let, kdy někteří revizoři vypisovali vícekrát pokuty na stejnou osobu, jejíž údaje znali.
Za mě by to dobudoucna měli mít všichni kontroloři čehokoliv (revizoři, kontroloři elektroměrů, exekutoři, …)
Návod pro všechny. Dobrý den vaše jízdenky. Dobrý den, nedávám souhlas abyste mě natáčel. Nepodepsal jsem vám GDPR, takže nashle.
Tak v šalinách kamery jsou, takže to je pravděpodobně ve smluvních přepravních podmínkách
Žádné smlouvy ani podmínky jsem nepodepsal, takže revizor má smůlu
Souhlasíte s nimi nástupem do vozidla, to v nich taky píšou. 😀
Ty jste přijal nástupem do vozidla. Takže máte smůlu. Ona vám to případně vysvětlí policie, kdybyste kvůli tomu chtěl být pasivně agresivní.
Z vlastní revizorské zkušenosti vím, že nejagresivnější a, promiňte mi ten výraz, nejvyčůranější cestující jsou ti, co mají platný jízdní doklad. Také se oháněli GDPR, tam tím, oním, kdesi cosi, oni nemusí, nejsou povinni, a ve výsledku se zjistilo, že mají platný jízdní doklad. Nějak jsem takové nikdy moc nepochopil, no, asi porovnávání pipíšků.
Schválně vás zdržují, aby neplatiči měli čas utéct.
No, já revizoroval na linkové a dálkové dopravě, takže tam se díky vzdálenosti zastávek utíkalo blbě. Ale mohl by to být i jeden z důvodů.
Je-li systém nastaven tak, že každý cestující, případně každý řidič je sprostý podezřelý, logicky se tak revizoři ocitnou v roli nepřátel.
Systém tak ze zkušenosti cestujícího nastaven není, ale mnozí rozumbradové tady, se rádi vzájemně přesvědčují o opaku.
No, ja revizoroval v dobe, kdy nebylo zadne elekronicke odbaveni, tedy z logiky veci, pokud nemate platny jizdni doklad, tak je chyba bud u Vas nebo u ridice. Dejme tomu v ramci IDS jeste ve strojku na cvaknuti jizdenky (v ramci IDS jsem se ale dostal max. na IDSOK). Ale jinak jste celkem presne popsal – i svym dalsim prispevkem nize – praxi nekterych byvalych kolegu. Ja k tomu doplnim treba jednu nejmenovanou firmu, kde bylo receno, ze “u tohoto ridice, vite, on je v odborech, tak to vzdy piste na cestujiciho”. Nepsal jsem nic, spoj nevykazal jako kontrolu, a… Číst vice »
Jen pro zajímavost, jak funguje revizor v dálkové dopravě? To si vás konkrétní dopravce objedná, protože má např. podezření, že řidič krade a lidem nevydal jízdenky? Resp. tady moc nevidím možnost jak jet na černo, když každý musí být nějak zkasírován při nástupu..
Tak prvně nutno říci, že firem, které zajišťují pro dopravce přepravní kontroly, je více, já mám zkušenosti jen s jednou, nevím tedy, jak to chodí jinde. Kontroly probíhali tak, že je nějaký soubor dopravců, kteří si objednají určitý počet kontrol za nějaké období, myslím, že to bylo za měsíc. To se pak následně rozdělí mezi revizory, většinou to je tak, že dostane dopravce ve svém okolí, ať nemusí jezdit z Brna do Prahy a někdo jiný z Prahy do Ostravy a další zase z Ostravy do Brna. Pak už je z velké části na revizorovi, kdy bude revizorovat a jaké… Číst vice »
To by bylo možné, kdyby revizor místo honění neplatičů radši lustroval a otravoval lidi s platnou jízdenkou.
Jenže jak zjistíte neplatiče od toho s lístkem? Bez nějaké formy kontroly to nejde.
Tak 100% návod není, ale jsou možnosti jak tipovat, mohla by být soutěž revizorů, poměr chycených/zkontrolovaných.
Například – 1) někdo smrdí a chodí do tramvaje spát.
2) někdo si něco zaplatí v automatu, něco nechá cvaknout.
3) Někdo jezdí pravidelně a má paušál, šukafoní průvodčí by mohl štamgastům připomínat koncem/začátkem měsíce.
Lidé mají různé motivace, a i chvilkový pocit moci, je pro některé asi důležitý. Chlapi v hospodě, podívejte jak jsem odvážný…
A především se zákeřně vyhýbají zaplacení pokuty tím, že dodržují tarif a přepravní podmínky. Šikovný revizor dokáže i z takových něco vymámit, ale chápu, že je to pro něj nepříjemná komplikace. Nezbývá než nemilosrdně kasírovat ty, co si označí jízdenku o pár sekund později.
Na to se vás ale nikdo ptát nebude. 😀
Vaše znalosti základů práva jsou až roztomilé.
Vstupem do vozidla souhlasíte s přepravními podmínkami. Pokud nesouhlasíte, nenastupujte. 🙂
Hloupost.
To rád vysvětlíte přivolané hlídce. A az se naučíte číst, tak si nebudete vyskakovat.
A dal jste souhlas s GDPR taky vaší obci, nebo kterékoliv jiné, když do ní vstupujete? Nedal? Jo, oni vás o něj nepožádali….
Jen Vás informovali cedulí, že na území obce je provozován kamerový systém a vstupem do ní jste s tím obeznámen.
Jako na úřad, do krámu, do fabriky…
GDPR a osobní údaje jsou trochu něco jiného, než natáčení obličejů.
Jako všechno pro bezpečí revizorů, ale pak poznáte každého revizora podle kamerky a každý si na poslední koupí tu jízdenku přiložením, když se to teď bude tak pozorovat
Tak to je to nejmenší. I když stojí na nástupišti měšttí policajti v družném hovoru s osobami v civilu, tak těch cestujících, co nastoupí bez platné jízdenky a následně jsou v nočním spoji odchyceni je poměrně dost. A nevím, co výraznější upozornění může být oproti kamerce, která se dá schovat pod kabát a teprve těsně před zahájením kontroly vytáhnout.
To ty kamery budou dost zbytečné, jestli je budou revizoři schovávat. Jak potom mají sloužit k deklarovanému účelu, aby bylo vidět, jestli dali cestujícímu dost času si koupit jízdenku?
A proč by je měli mít na očích, když neprobíhá přepravní kontrola? Abyste měl důvod trollit?
Ty kamery mají pomoci k tomu, aby bylo možné práci revizora zpětně zkontrolovat, a pokud si někdo stěžoval, dokázat, zdali si stěžoval oprávněně, nebo ne. Pokud si ji ten revizor může zakrýt, tak sice revizor zůstává utajen, ale ani není potom vidět na záznamu, co ten revizor dělal.
Nějak nechápu posedlost tím, aby revizoři byli v přestrojení. V metru chodí v uniformách. V Curychu chodí v uniformách, i když kontrolují v tramvajích. Trollí je někdo? Nebo je to jen argumentace podle §7, Cestující by to zneužili?
A může ještě osvětlit ten myšlenkový pochod, jak jste se z faktu, že kamera nemusí být mimo provádění přepravní kontroly nošena viditelně dostal až k vašim vývodům?
V pražském metru chodí normálně v civilu. Spíš nechápu tu vaši posedlost mi cosi dokázat? Co to vlastně má být, co mi dokazujete. 😉 Ale ten trolling co předvádíte je ukázkový. 😉
Já jsem jen poukazoval na to, že kamery schovávat a „těsně před kontrolou vytáhnout“ odporuje tomu, co se píše v článku:
„Typickým případem, ve kterém nám kamerový systém pomůže, je okamžik zahájení kontroly. Někteří stěžovatelé tvrdí, že neměli prostor si jízdenku ve voze zakoupit nebo označit.“
Jediný, kdo v této diskuzi trollí, jste vy.
V čem konkrétně to odporuje. Mají sloužit k záznamu probíhající kontroly. Zapne se kamera a zahají se kontrola. A vy tu vymýšlíte cosi o tom, že když se neprovádí, tak musí být kamera také viditelná. Ne nemusí.
Vymýšlíte si tu, či nejste schopen pochopit text a pak z toho obviňujete druhé. No, to je zpráva o vás. Bohužel. 😉
„Mají sloužit k záznamu probíhající kontroly.“ – ovšem z toho záznamu musí být průkazné i to, v jakém okamžiku byla kontrola zahájena, a měl-li cestující dostatek času si štípnout lístek, nebo koupit ve vozidle. To jsem si nevymyslel já, to se v článku píše.
Vy jste fakt troll.
Je-li zapnuta kamera před zahájením kontroly, tak je snad zřejmé, kdy byla zahájena ne? Proč by měla být zapnuta, když stojí někde na zastávce? Vám opravdu nedochází kontext, že?
Nikdo si kamery zakrývat nebude, protože by tím byl sám proti sobě
To záleží na tom, jak se nastaví systém stížností a jejich vyhodnocování. Ponese revizor důkazní břemeno, že nepochybil, a pokud si zakryl kameru, má smůlu? Nebo to bude tak, že pokud si revizor zakryl nebo vypnul kameru, má smůlu stěžovatel?
Jako chápu to, ale ta kamera je velká, tu jen tak neschováte. Ale vždycky to nějak šlo, tak to nějak půjde i takhle
Během přepravní kontroly viditelnost přece nevadí. Validátory jsou vypnuty, respektive se vypnou krátce po zahájení přepravní kontroly. Jako nevidím problém, za to se bavím nad vývody některých v této diskuzi (vás nemyslím).
V okamžiku kdy se zahájí přepravní kontrola revizoři deaktivují validatory v celém voze takže na poslední chvíli nic nekoupíte
Takže nastoupím, deaktivuju validátory, než si lidi stihnou štípnout papírové lístky, a pak je zkasíruju? Dream job.
Tady někdo objevil Ameriku takhle to funguje minimální 20 let.
Revizoři počkají dokud si už nikdo nechce koupit/označit jizdenku a pak deaktivují validatory.
Sorry reklama
Máte si jej štípnout ihned po nástupu do vozidla. Naštěstí to už dělá minimum lidí, v Brně jsou dále, tady je to často bez kontaktní.
Zkoušel jste někdy štípnout lístek ihned po nástupu do vozidla, když máte plné ruce tašek s nákupem? Než tašky položíte a vylovíte jízdenku z kapsy (nedejbože z peněženky), už máte pokutu.
Vy už nevíte z které do které. Opravdu označování lístků je v Brně už dávno raritní. Natož s plnými taškami. Lidi mají buď předplatní, nebo využívají systém Pípni a jeď. Jo, před třemi měsíci jsem viděl někoho označovat papírový lístek. Sem tam se někdo najde. 😀 Ach jo, s vámi je opravdu psina. 😉
A to je takový těžký problém mít tu jízdenku připravenou už před nástupem?
Právě proto píšu: vyzkoušejte si to sám. Zjistíte, že když máte plné ruce, a navíc třeba autobus stihnete jen tak tak, to problém je.
Nechápu tuhle vaši část: ale pak poznáte každého revizora podle kamerky. V čem je problém, že revizor tak bude označen a bude vidět na první pohled, kdo to je? Platící cestující se přece bát nemusí, ne?
Kdyby radej zkrátili interval na věčné přeplněné lince 8 v úseku Hl.nadrazi -Kampus.Je to děs tahle kultura cestování,takhle lidi z aut nenalakaji a můžou mít ve vozidlech tisíc reklam propagující jízdu MHD.
A jakpak ? Na konečných už to moc zkrátit nejde, na Mifkove se pro stíhání používá i odstavná kolej.
Kdyby bylo na každém konci adekvátní zázemí pro řidiče, šlo by obrat vozidel zkrátit na minimum tím, že budou „střídané přestávky“, nebo jak se tomu říká, ostatně obdobně to jeden čas fungovalo, tuším Jírova a Pisárky. Pokud je ovšem dostatek řidičů tramvají… To by ale Mifkova nesměla být provizorně definitivní zakončení, kde je snad jen budka se záchodem, pokud vůbec to.
Tak teoreticky by se mohli střídat i někde na cestě, ale možná by to mohlo přinášet zpoždění dál (po obratu už ne, jak tvrdíte).
Jakpak,to Vám neřeknu,ale předpokládám že mají dostatek odborníků schopných vymyslet víc než jen nesmysl typu lanovka.Tak se můžou předvést.
Takže postačí zkrátit 8 na úsek Geislerova- Švermova ?
Podle starých jízdních řádů byl špičkový interval na lince 8 4 minuty. Tak jaképak nejde?
V Lískovci byla smyčka, kde se dalo naskládat víc vozů.
Tak asi teda stavebně, ne?
Kde a jak ?
To je, bohužel, vzhledem k akutnímu nedostatku obousměrných vozidel, jen přání z říše snů. Teď se sice kapacita obousměrných vozidel navýšila ukončením výluky na lince 4, ale záhy budou potřeba jinde, a obávám se, že to dopadne stejně jako na čtyřce, kdy došlo ke zkrácení některých spojů na Mosteckou, aby na ně šlo využít jednosměrné vozidlo.
Ve špičce to jezdí co 5 minut. Já bych spíš doufal, že si DPMB konečně objedná kapacitní soupravy (a přestane mít kecy typu “nevlezlobysetododîlen”)…
Dílny jsou kapacitně na vozidlo max. velikosti K2, cokoliv většího se musí rozpojit nebo „rozkloubit“, což chápu, že není zrovna pohodlné a ekonomicky výhodné. Zároveň se nechce investovat do nových dílen, když se tyto mají vyřešit novou vozovnou u Bosonoh, pokud ovšem tato někdy bude…
“Tramvaj bude po kompletaci měřit 58,69 metru, jednotlivé články půjde kvůli údržbě rozpojit”
https://zdopravy.cz/skoda-zacala-s-vyrobou-nejdelsi-tramvaj-na-svete-198886/
Čas, který parta díleňáků využije na rozpojení tramvaje a nasoukání jednotlivých článků do jednotlivých „kobek“, lze využít i efektivněji. Ona jedna věc je rozpojit tramvaj, druhá věc je kapacita jednotlivých dílenských stání, a také pracovišť. A taky manipulace.
Poršetru rozpojit uměj?
Mají na ně nové dílny v Pisárkách. 😉
A vleze se přední + vložený n apřesuvnu v Medlánkách ? nebo budou muset mechoši lítat po vozovně a shánět jalovej podvozek ?
Tak pokud se mechoši přestanou zabývat kusovou výrobou nízkokapacitních tramvají, budou mít hafo času na údržbu těch vysokokapacitních…
A tím se prodlouží doba, kterou na to budou mít, neboť den bude delší?
… a místo výroby nových EVO vyvařovat vyhnilé Anitry, kus po kusu, protože vozy jsou potřeba.
Anitry, KT8, T6, T3… To je úplně jedno, rámy a nosné části těchto vozů jsou ve stavu, kdy už žádná další reinkarnace není možná, a to ani technicky, ani ekonomicky.
A nešlo by ty šaliny prostě koupit, jako to dělaj všichni ostatní?
Tak jako šlo, ale s výrazně pozdějším dodáním a vyšší cenou. A pak byste měl jiný důvod, proč je to špatně.
Jako s 45T, který byly za 60 moc levný, tak jsme je vzali za 75?
A na to jste přišel jak? Stačí číst tento web a bude vědět, ne se domnívat.
K čemu jim to je, když v dílnách na posuvně je i rozpojená K2 tak akorát ?
Zastavení výroby draků tu přesuvnu neprodlouží.
Možná by bylo lépe kdyby DPmB začal řešit to co popisujete a ne zbytečně vyhazovat peníze za nesmyslnou lanovku ke Kampusu
A ty kapacitní soupravy budou jezdit do chvíle, kdy nastane nějaký problém a bude je potřeba nacpat to na dílnu. Tohle je jeden z těch problémů, které nejde vyřešit větou „Všechno jde, když se chce“.
Řešilo se to u T2, K2, Aniter, KT8 … A furt se to jen flikuje místo toho, aby tu byly pořádný dílny. Bastlit moderní vozy v dílnách, který byly stavěný tak pro dvouosáky.
Jenže jak donutit město aby do dílen skutečně investovalo, když se před nimi tak blbě fotí, jsou drahé a cestující se v nich nesvezou… Dokud bude fungovat flikování, tak se nic dít nebude.
Bohužel bez nový vozovny Bosonohy, která se slibuje někdy od osmdesátých let, se to tu nehne.
Viz výše. Tohle je fakt myšlení na úrovni Olomouce “mám malé dvorek, kópím malé vagón”…
A v Olomouci potřebujete velké vagón? Kolik spojů tam jezdí zdvojených?
Nejvyšší pna železnčíř také chtěl nejvěší mašinku na světě a jak nakonec byla „užitečná“.
Tady na severu si najděte jak se „povedl“ rozjezd Panterů v Lotyšsku, kde jednou z příčin problémů je nedostatečné dílenské zázemí.
A k čemu budou vyelkokapacitní vozy/ soupravy, když se nejzatížěnější nástupní hrany na roli prodloužit nedají?!
Vlezou se tam 2 kačeny za sebe?
Třeba na Geislerově nevejdou, nebo Životsķého. 😉
Neměla tam už tak 20 let být přeložka?
Kde? A kudy asi tak?
Od hřbitova přímo k 1. Brnu, tam co je teď pumpa a bazoš…
Hmmm, to vypada na slozitou akci, a hlavme trochu hloupou, zastavka geislerova neni bez pohybu…
Drahá, složitá, s minimálním uzitkem. S více negativy.
Tam bude furt linka do Juliánova. Jen se zruší obsluha Židovskýho hřbitova.
Ke hřbitovu už nedojede. Od Krásného podél tělesa sjezdu, pod mostem je dodnes rezerva. Dál novýmu přestupnímu uzlu Brno-Černovice a pak dál rovně.
Ne
Zajímavé. V územním plánu z roku 1994 ta přeložka je. V návrhu nového ÚP rovněž….
Ta přeložka nevyřeší délku zastávek. V UP je věcí, který se nedají zrealizovat… Návrh UP je komedie sama pro sebe..
Délku zastávek Životského a Geislerova by vyřešila zcela jistě – ani přes jednu by linka 8 nejezdila…
A co takhle Masná, Vlhká. Nehledě na to, že by se to nevlezlo na Mifkovu..
Jistě. Hroznej problém, někde prodloužit zastávku…těch razítek….
Skuste použít tu věc na zákryt krku.. Třebas Vlhkou DC nejde prodloužit. Na jedné straně křižovatka, na druhé vjezdy. Z centra totéž. A jste si jistý, že DP nebo město vlastní pozemky za Mifkovou ? Aby ji bylo kam prodloužit ?
Navíc se tím zabije kapacita Bohunice Nemocnice. Kde najednou místo 4 kurzů budou jen 2. Takže se sice prodlouží vozy, ale i interval.
Kromě toho není a nebude dost vozů na to aby se plně pokryla d-8 v dvojčatech. KT8 se už teď musí odstavvovat a šrotovat kvůli stavu …
Vozy se daj vyrobit během roku, dvou. Ale kde vyrobíte řidiče, s naší populační křivkou?
A peníze vyrobíte taky ? Když už dneska není ani na prostou obnovu ?
Peněz je jak šlupek…arény, lanovky,…
Bez dotace nebude ani ta lanovka.. Peníze nejsou .
Dotace budou, nebojte. Dotace na podporu vdovy a sirotků budou určitě…
A n ormální odpovědi k tématu už nemáte ?