Po zákazu aut na Americké v Plzni zrychlila MHD, kolaps dopravy v centru není
Vizualizace podoby Americké třídy bez aut. Foto: Plzen.eu
Zklidnění ulice podle něj zajistí další rozvoj veřejné dopravy do centra, kde je málo parkovacích míst.
Pěší zóna s trolejbusy,tuhle blbost mají také v Pardubicích
Jak někdo může napsat, že kolaps dopravy v centru není. Dnes a denně zapchaná Klatovská, ulice na Karlově, směrem na Slovany, Bolevec, stačí si vybrat. Aut tolik, že nemůže projet sanitka, tramvaje – jediná vozidla, co jakž takž jedou – nacpaná, že lidi čekají na další… A někdo se odváží tvrdit, že když je nucený klid v jedné ulici, že je v centru doprava v pořádku??? Pan náměstek a ta jeho skvadra by se měla jít podívat, jak to teď kolem půl třetí nebo ráno vypadá…
Mínusáři – Vám přijde doprava v centru v pořádku? Asi jste v Plzni za poslední dva roky nebyli. Za mě tedy rozhodně není v pořádku, když cestou z Karlova na Jižní předměstí předejdu dva trolejbusy čekající v koloně…
Důležitá otázka však je, jestli doprava byla dříve lepší
Nebyla, tam se stojí od té doby, co stojí Borská pole.
A co se Klatovské týká, tam se taky stálo denně, teď tam možná stojí auta o pár minut déle, ale na místě, kde nebrzdí MHD, jen sami sebe.
Takže teď je to správně.
Tragický to bylo i předtím, o tom žádná. Ale udělat krok, který tomu nepomůže a tvářit se, že vše je v pořádku? Kdyby radši dokončili obchvat, aby všechna auta nemusela cez město… Místo toho se chlubí, že nenastal kolaps…
Ta uskutečněná změna evidentně dost pomohla MHD v centru, a na délku kolon jinde měla zanedbatelný vliv.
Takže srovnáním přínosů a negativ šlo o dobrý krok.
QED / Což bylo dokázat.
Je zajímavý, že v PMDP mají data říkající opak. Můžete tedy podložit, že to vliv nemělo? Nebo je to srovnání vycucaný z prstu?
A můžete mi ta data ukázat, prosím?
Článek píše o zrychlení MHD, zde v diskuzi iks lidí také, vy píšete pravý opak. Pokud chcete, aby někdo věřil ojedinělému výkřiku proti davu, měl byste dodat důkazy..
Rád bych, ale není to v mé moci. Nejsem zaměstnanec PMDP. Ale dneska jsme řešili nárůsty zpoždění jednotlivých linek a ta čísla nejsou vůbec pěkná. Mimochodem, jjestli Vám stačí, že dav něco křičí a jdete s ním, tak je to celkem smutné. Díky podobnému přístupu to “funguje” třeba v KLDR… Nicméně tady v článku žádný důkaz, že se nic neděje také nebyl. A 3/4 lidí tu ani nejsou Plzeňáci, kdyby byli, padnul by tu argument, že je v opravě ulice od ETD směrem k hokejáku. A na to bych nemohl říct ani popel protože to má na zacpanost města alespoň… Číst vice »
Já plzeňák jsem, s trolejbusem jezdím denně a mužů tady zcela jednoznačně prohlásit, že od doby uzavření Americké pro IAD jsem měl na linkách zpoždění větší než 5 minut (to se musí zapisovat) naprosto výjimečně, za toho půl roku bych to spočítal na prstech. Nejčastěji teď trpí 13 a 10, protože Nepomucká a (momentálně opravované) Doudlevce, ale všechy ostatní trolejbusové linky jezdí jednoduše na čas, respektive s drobným zpožděním do pěti minut. Taky jsem tomu nechtěl věřit, ale ta data i mé zkušenosti jsou naprosto jednoznačné, vůbec se o tom nedá diskutovat. PS: Obchvat se staví, ale to je záležitostí… Číst vice »
No já s 15kou tedy zažívám jiné jízdy…
A ty jsi chytrý a jdeš proti davu. Sice s nesmyslem, ale přece nebudeš ovce, viď? Jsem Plzeňák a můžu potvrdit to co řidič Vojtěch.
Prý řešíš nárůsty, čísla nejsou pěkná, ale neukážeš ani jedno.
Tak aspoň nelži.
A kde lžu? To, že neukážu čísla, která jsem pouze viděl? Tady také žádná nejsou.
Zápcha není kolaps. Kolaps je, když se doprava celkově zhroutí. To se v Plzni stalo? Asi ne. A hustá IAD je daní za život ve 2. největším českém městě s poměrně vysokou kvalitou života. Je to o prioritách, ale jsem přesvědčený o tom, že taková polovina lidí autem jezdit přes město vůbec nepotřebuje – jenom chce. Město má být především místem k životu.
Ano, máte pravdu – kolaps by mělo být jednorázové selhání. Tady se to děje opakovaně, takže o kolaps nejde. Jinak ale jak říkám – je průšvih, když je chodec rychlejší než MHD. Kdyby se sem daly dávat fotky, tak bych dneska vyfotil, jak vypadá cesta z Nové Hospody na Sady… včetně uvázlé sanitky a tramvají, co jednoduše nepoberou. A tendr na kapacitní tramvaje byl zrušen… Takže pak se není co divit, že MHD ztrácí na popularitě. A v Plzni to není o autech Plzeňáků, ale všech co musí projet skrz, jelikož chybí kapacitní okruh. Věřte mi, že já jel do… Číst vice »
Jasně, a můžou za to autobusy a trolejbusy. Oni se ti točvolanti prostě nemůžou uskromnit, že? Pořád budou ucpávat ulice a znemožňovat průjezd IZS. Ať si laskavě uvědomí, že v centru je omezený prostor, který je pro samé silnice škoda.
Skvele, jen tak dal!! 👏. Presne tohle je cesta, jakou by se mela moderni mesta vydat, vyhnat auta co nejdal od centra a omezit naprosto zbytecne cesty autem, ktere se daji velice snadno a kvalitne nahradit VHD ci pesky nebo na kole.
Měla by si Plzeňská a Pražská ODS sladit noty. Udženija a další by s nějakým uzavíráním ulic pro auta jistě nesouhlasili s absurdním argumentem, že to zabije obchod, protože tam nebudou moci řidiči dojet.
Však on i hejtman Kuba z Jihočeského kraje by s tím jistě nesouhlasil, když v jeho kraji platí, že VHD je na hovno, protože lidi stejně mají auta a VHD by nevyužívaly. Stačí se podívat na jihočeské autobusové jízdní řády.
Vubec bych neporovnaval Prahu a Plzen. Ulice U Trati vede soubezne s Americkou ve vzdalenosti par set metru a 15k aut na Americke uz davno nejezdilo.
Je to celoevropsky trend, ktery zacal ve Vidni a meli by pokracovat i jine mesta a ne jenom v CR a SR
No já nevím jestli zrovna Vídeň – má super metro a P+R, ale vyhrazené MHD ulice? I na tu Mariahilferstrasse můžete autem skoro všude, preference tramvají prakticky neexistuje ( natož busů), jak myslíte že to ve Vídni začalo?
Tak zrovna Mariahilferstrasse je přestavěná za cca půl miliardy do vizuálně luxusní podoby tzv. sdílené zóny (Begegnungszone), což je uspořádání v jedné výškové úrovni, kde všichni účastníci mohou všude, jede se na oční kontakt a nejvyšší dovolená rychlost je 20 km/h. Dostupnost pro auta zůstává, ovšem pánem je zde chodec. Tento model provozu v Rakousku od roku 2013 velmi frčí, dokonce se takto přestavují i úseky průtahů státních silnic v citlivých místech centra. A funguje to překvapivě dobře, přestože většina českých diskutujících z této představy omdlévá a vědecky dokazuje, že něco takového prostě fungovat nemůže. Přesto je skutečnost silnější než… Číst vice »
Teorie dobrá, tak vás zvu na Mariahilferstrasse na pivo někam a projdeme se, a uvidíte sám…. Pánem není chodec ale cyklista / koloběžkář / kurýr, a je to celkem o hubu, když se udělá hezky a je tam víc lidí. Ale jinak je Vídeň příjemným místem k životu, jenom žádný druh dopravy nešli mýtit jako zlo, ale nějak se snesou všichni… Akorát ta Mariahilf, no, nic moc… Ale místní jsou zvyklí, turisty to ohrožuje víc…
Opravdu by stálo za to článek doplnit. Podle mých informací nějaké linky jedou plynuleji, jiné to zasekalo. Ale začít uzavírku Americké paralelně s uzavírkou Purkyňovy, na to musí být talent. A co se Americké týká, bylo by fajn, kdyby na ní bylo bezpečno i v nočních hodinách. Ale to sem vlastně nepatří.
Zdroj Vašich informací?
Jako řidič trolejbusů v Plzni se musím ohradit: Žádné linky to nezasekalo.
Že je Americká ghetto je samozřejmě pravda.
No desítku v ulici u Trati samozřejmě trochu ano, a linkové busy tamtéž, ale hodně tam pak pomohla úprava signalizace…
10 v tomto úseku zcela nevýznamná.
A linkovka taky, obojí by mohlo jezdit Americkou rychleji, ano…:)
I ta desítka se dá jezdit ve špičce se zpožděním do 5 minut 😉 Samozřejmě jedno kolo nebo dvě to tak vyjde, ale není to nic hrozného.
v.v.: Tvrdá data k dispozici jsou, shodují se s tím, co tady píšu.
Můžeme se tedy shodnout na tom že žádné linky MHD a VHD se nově více nezpožďují, pokud z takového srovnání vyhodíme linky které nepovažujeme za podstatné… 🙂
Ne, je to drobnost, ale třeba ta linkovka by to mohla vzít po Americké a prostě by měla menší zpoždění, nevím proč je pořád honí starou trasou…
Protože mají zastávku v Radobyčické, což je nejblíž centru, kde zároveň příliš nepřekážejí provozu MHD.
To co tam nestojí, jezdí po Americké už dnes.
Známí si stěžovali, že šustrovaly spoje jezdící ulicí u Trati. Je možné, že se to usadilo, ale zajímaly by mě tvrdá data, ne politické P.R. v podání plzeňských konšelů.
Teď, v 7.34 má desítka na Belánce přesně jednu minutu zpoždění.
Pokud máte pocit, že vám kecám, stáhněte si aplikaci moje PMDP, kde jsou přesné údaje online k dispozici, tam to můžete sledovat klidně celý den.
Mimochodem ne všechno zpoždění na lince 10 vzniká v ulici U Trati, problém bývá už na Nepomucké směrem do města.
Purkynova ulice neni objizdna trasa – od toho je jiz zminena kapacitni silnice U trati o par metru dal.
Taková malá drobnost: sberbank ve vizualizaci asi tak úplně neklapne. Samozřejmě chápu, že byla vytvořena před válkou. To malé s píšu záměrně.
Pájo… Jednak, kde máš Jáju? A proč sem pleteš nějakou sber bank? Ta vizualizace byla také dělána před válkou tato fotka byla na jiném webu již před několika měsíci, a nejen ona vlastně celý projekt. Nebuď zbytečně „chytrej“, prosimtě.
Jája bydlí v jiné čtvrti. Fakt 😉
Co na to říká Mája?
Čert vem Sberbank, mě vyděsily ty roušky, proboha kdo dělal tu vizualizaci.
ale klapne, vypadá to tam dnes hodně podobně, tj. Sberbank je tam stále, co bude v budoucnu je ve hvězdách
Zkuste se poptat řidičů MHD.
Nápodobně.