Po Plzni budou jezdit tramvaje z Plzně. Dražší než město čekalo
Škoda Transportation získala další velkou zakázku na tramvaje. Po kolejích ve jejím domovském městě bude jezdit až 22 obousměrných velkokapacitních
Škoda Transportation získala další velkou zakázku na tramvaje. Po kolejích ve jejím domovském městě bude jezdit až 22 obousměrných velkokapacitních tramvají z místní strojírny. Do více než miliardové soutěže Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) se přihlásila nakonec jen Škoda Transportation. Za tramvaje městská firma zaplatí více, než čekala.
Vítězství Škody vyplývá z profilu zadavatele PMDP, na konec soutěže jako první upozornil server Plzeňské tramvaje. Po nedávném vítězství v Ostravě jde o další velkou zakázku Škody na dodávku tramvají pro český trh.
Smlouva zatím není podepsaná, na profilu zadavatele je jen oznámení o výběru nejvhodnější nabídky. Do prvního říjnového týdne běží lhůta na odvolání. Za jedno vozidlo chce Škoda Transporation 55 milionů korun bez DPH, celkem tedy 1,21 miliardy korun. PMDP přitom původně počítal s hodnotou kontraktu ve výši 1,1 miliardy korun.
Není jasné, o jaké vozidlo půjde, pravděpodobně o podobný model z řady ForCity Smart, s kterým uspěla firma například v Ostravě nebo nedávno také v Manheimu. Jde o koncept vyvinutý firmou Transtech z Finska, kterou Škoda koupila.
Podle zadávací dokumentace se PMDP zavazují k odběru nejméně dvou tramvají, dalších dvacet pak dopravní podnik nemusí odebrat. První dvě má vítěz dodat do dvou let od podpisu smlouvy, další až do roku 2023.
Nové tramvaje mají být například vybaveny kamerou či automatickými sčítači cestujících, mají být 28 – 33 metrů dlouhé a nízkopodlažní. Musí se do nich vejít nejméně 200 cestujících při obsazení jedním kočárkem, z toho 46 jich má sedět.
Soutěžící měli vzít rovněž na vědomí, že servis bude mít na starosti společnost Bammer Trade patřící nyní pod PPF, současného majitele Škody Transportation.