Po dvaceti letech začaly jezdit vlaky na další trati mezi Polskem a Německem

Motorová jednotka PESA 218M ve stanici Krosno Odrzańskie. Foto: UMWLMotorová jednotka PESA 218M ve stanici Krosno Odrzańskie. Foto: UMWL

Od prosince bude na trase jezdit šest párů vlaků denně.

Polsko a Německo obnovily provoz na další přeshraniční trati. Od neděle začaly jezdit vlaky mezi městem Guben v Braniborsku a městem Zielona Góra v Lubušském vojvodství. Vlaky zde nejezdily od října 2002.

Jízdní řád zatím počítá s víkendovým provozem, od prosincové změny jízdního řádu mají vlaky jezdit denně. V sobotu jezdí tři páry vlaků, v neděli dva. Doba jízdy je 73 minut. Dopravcem na trase je polská společnost Polregio. K obnovení provozu došlo v rámci programu RailBlu na lepší přeshraniční mobilitu.

Provoz do konce roku má stát 343 tisíc zlotých, na celý jízdní řád s plánovanými šesti páry spojů je plánována dotace 5,8 milionu zlotých. Obnovení trati do provozuschopného stavu vyšlo na 1,7 milionu zlotých.

Mapa přeshraničních spojení mezi Braniborskem a Polskem. Foto: VBB

Mapa přeshraničních spojení mezi Braniborskem a Polskem. Foto: VBB

Tagy Braniborsko Lubušské vojvodství Německo obnova regionálních tratí Polregio Polsko
5 komentářů