Plzeňský kraj: Arriva polepuje jednotky ČD, motoráky 810 v pátek skončí
Nádraží Sušice, motorový vůz Stadler RS1 společnosti GW Train, prezentační jízda. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ke střídání dojde i na trati 185 Domažlice – Klatovy – Sušice - Horažďovice předměstí, kde provoz od ČD převezme GW Train.
Každý den bude jezdit večerní spoj v úseku Svojšín -Tachov jako SV bez cestujících,.mimo pátku,kdy je veden jako řádný vlak.Proč to nejde trvale.Aglomerace Tachova a Chod .Plané není malá.Dále občané Mladoticka a Žihelska se stále nemají možnost dostat na směny v krajském městě veřejnou dopravou.
A také pracující na Mirošovsku se po odpolední směně domů veřejnou dopravou nedostanou,ale v pátek a v sobotu pijáci z krajského města ano.Prý tam žije vlivný člen POVEDU,ten zřejmně večer z práce nejezdí,asi potřebuje jen ty pátky a soboty. To jen pár námětů na zamyšlení.
Zase a opět liberalizace po česku. Mně je fakt úplně jedno, jestli po trati jezdí modrý, zelený, fialový anebo růžový dopravce. Ale pokud do soboty koupím jízdenku např. z Prahy do Sušice na pár pohybů palce v aplikaci MůjVlak za 230 Kč včetně místenky a v pondělí TOTÉŽ buď za 350,- + místenka s OneTicket NEBO se zaregistrovat v IDS Plzeňského kraje a tu jízdenku za podobnou cenu jako tarif ČD koupit nadvakrát NEBO mi MůjVlak nabídne tarif Plzeňského kraje do návazného autobusu v Klatovech, ale do vlaku GWTR nikoli, tak s tímhle ať se jdou fakt vycpat. Já vím,… Číst vice »
Můj vlak nabízí i jízdenky do gwtr…
A dokonce v tarifu IDPK. Tedy v tomto ohledu žádný problém.
MůjVlak nabízí z nějakého důvodu při přestupu na vlak gwtr pouze OneTicket.
To je fakt problém, koupi si dvě jízdenky, co jsou nejvýhodnější? Vždyť koupě jedné je v aplikaci do minuty.
hlavně, kdyby si pán koupil ty jízdenky zvlášť, tzn. v PIDu a IDPK, tak ještě ušetří.
Pokud to znamená stažení další aplikace, registraci v ní, tak to je rozhodně, při počtu IDS u nás, pro dálkového cestujícího, zbytečná komplikace.
Ne. V MémVlaku. Na spojení Horažďovice – Sušice na neděli i příští týden to nabízí jízdenku IDPK.
… a mimochodem tedy Nepomuk – Sušice (přestup z Arrivy do GWTR kupované z aplikace ČD) také
Dokonce i Sušice – Kasejovice (tedy přestupy GWTR – Arriva – ČD)
Vše aplikace ČD Můj vlak s odjezdem v neděli a v pondělí dopoledne.
A do teď byly ve vlastnictví evropského daňového poplatníka? Nebyly, byly ve vlastnictví jedné akciovky a teď budou ve vlastnictví jiné akciovky.
Nějaké posrane arivy
Mě by zajímalo, jestli se taky arriva musí také při nabytí zavazat k povinnosti předat po konci kontraktu dalšímu dopravci. Nebo tam bude zástavní právo atd. Pokud ne.. Daňový poplatník nakoupil vlaky. Které přípomeňme třeba tornáda jezdily 50 let. Ve švýcarsku jezdí 50 let. A nyní je „daruje“ – pokud to chápu v podstatě.. Jen tak.. Soukromé firmě. Ano, možná bude muset jezdit 15 let.. Pokud… Neskutečné.
Tolik písmenek, abys napsal, že o tom nic nevíš, ničemu nerozumíš, ale máš jasno, že je to neskutečné.
Tak má tam tu podmínku Ariva v kupní smlouvě nebo ne. Tak jako to měly české dráhy. Pokud zaplatí cenu bez dotace. Tak je to směšné. 85% byla dotace? Kolik dostanou. Méně než 15%? Jak to nazvat..
Když si koupily dotované vlaky ČD, tak to bylo v pořádku, ale když je koupila Arriva, je to směšné?
Stejně jako koupil Andrej s přispěním dotace linku na toustový chleba, koupila Arriva s přispěním dotace RegioPantery.
Jen to bylo přes prostředníka (ČD), kterým ale Arriva zaplatila zůstatkovou cenu.
Zkurvena arriva
Bude se někde konat tryzna za odchod motoráků 810?
Takže jsem rychleji psal než četl. Bude to „rozlučka“.
Jak se vrací ten vůz/jednotka, co jede pozdě večer z Plzně až do Tachova? Ostatní spoje z a do Tachova jsou vždy párové.
V Tachove se planuje hromadny hromadeni vlaku.
Sv. Tachov > Svojšín
Dík. A přes Planou, nebo přes Bor?
Bude v Klatovech zachována pokladna ČD?
A taky by mě zajímalo jak to bude s linkou P24, co se tam bude provozovat za soupravy jestli pouze kvarta s Bdtn?
https://www.idpk.cz/cz/zmeny-v-zeleznicni-doprave-od-10-12-2023/
Na nádražích tak budou fungovat následující pokladny:
Blovice (ARRIVA)
Domažlice (ČD)
Dobřany (ČD, již funkční)
Holoubkov (ČD, již funkční)
Horažďovice (GWTR)
Klatovy (GWTR)
Mariánské Lázně (ČD)
Nepomuk (ARRIVA)
Nýřany (ČD)
Planá (ČD)
Plzeň hl.n. (ČD, již funkční)
Plzeň hl.n. (ARRIVA)
Plzeň-Jižní Předměstí (ARRIVA)
Plzeň zastávka (ČD, již funkční)
Přeštice (ČD, již funkční)
Rokycany (ČD, již funkční)
Sušice (GWTR)
Starý Plzenec (ARRIVA)
Stříbro (ČD)
Tachov (ČD)
To jsou ale jen pokladny, které platí kraj. Dopravci si můžou zařídit svoje pokladny nebo jemuž e požadovat MD jako objednatel. V Klatovech by měla pokladna ČD zůstat.
Ano, Plasy (GW); Žihle (GW); Klatovy (ČD).
V dnešní době, kdy má každý chytrý telefon, auto a mastercard, nejsou potřeba pokladny
Kupuji se i mezinárodní jízdenky pokladny by se měly zachovat v nějakém omezeném množství
A ty snad nejdou koupit online?
Mimochodem, koupit zahraniční jízdenku vyjde často levněji u dopravce za i kopečky. U OeBB rozhodně.
Pro mě jako držitele Plzeňské karty jsou tohle všechno dobré zprávy (až na tu regionovu, té bych se nejraději také zbavil) a jsem rád, že Plzeňský kraj se během pár let po stránce veřejné dopravy radikálně proměnil k lepšímu. (y)
Já trochu závidím jelikož jako občan Moravskoslezského kraje vím že u nás tyhle vraky budou jezdit ještě hodně dlouho
V příštím roce ještě mají přibýt lišky, takže to bude ještě lepší. Přijdou noví cestující a jízda po Plzeňském kraji bude ještě atraktivnější. S Plzeňskou kartou to vypadá na perfektní okružní jízdy a člověk nemusí řešit žádné dopravce.
Měli by něco udělat s přestupy v Železné rudě dále do Německa. 4 minuty je fakt málo, vlaky stojí celkem daleko od sebe a zásadně nečekají, zvláště Němci. Přímo jedoucí rychlíky vždy alespoň 5 minut naberou a přestup se rozpadne…
Připravovaná rekonstrukce tento stav nezlepší, nýbrž zabetenuje na desítky let.
https://zdopravy.cz/z-plzne-do-klatov-o-devet-minut-rychleji-miliardovou-promenu-pripravi-afry-a-sudop-brno-169341/?comments=1#comments
S těmi 810 se mi to zdá krajně nehospodárné. Řada z nich byla modernizovaná. Na řadě výkonů stačí sólo motorový vůz. Teď tam budou zbytečně vozit vzduch dvouvozové jednotky (motorový a řídící vůz řady 814/914). Nad tím by se měl někdo zamyslet.
Máte naprostou pravdu, že s těma 810 je to krajně nehospodárné. Na tyto výkony bohatě STAČÍ moderní AUTOBUS!!!! Nemusíme platit zbytečně drahý „autobus na kolejích“ a možná by se na dané trati mohl zrušit provoz a tím opět ušetřit. Pěkný den
Tak kolik stojí provoz autobusu a 810 schválně…. jako že autobus jezdí za 30korun na km.. to určitě..
no a kolik stojí 810 na 1km?
Konkrétně tady kolem Plzně, motoráky ČD versus autobusy Arriva, je to 187 Kč versus 40 Kč na km.
To je ovšem brutální rozdíl, když si vezmu, že takový bus by se v době čekání mohl otočit ještě jinam…. kdežto motorák zajede pár km, pak se vrátí a zase čeká 1,5hod na další výjezd… se pak nedivím, že to stojí takové peníze. přitom v tom jede, že by stačil minibus…
Kde například v okolí Plzně čeká motorák 1,5 hodiny? Přijde mi že dlouhé prostoje mají spíš vesnické autobusy nebo různá vozidla potřebná jen v ranní špičce.
Ale tam už se počíta s jinými motoráky
tak to je kravina
Provozní dotace busů v Plzeňském kraji
… cituji ze zdejšího článku: „Arriva bude jezdit v oblasti Jih za 38,70 Kč, v oblasti sever za 39,40 za kilometr. Kraj si stanovil jako strop 40 korun za kilometr.“
https://zdopravy.cz/arriva-prevezme-autobusovou-dopravu-v-plzenskem-kraji-podepsala-desetiletou-smlouvu-25189/
Tak si ty smlouvy najdi, když mi nevěříš.
to je nereálná cena 40kč
A kolikpak si tedy tu ceny představujete ?
Jo ale do té 914 se lépe nasedá jelikož je jednopodlažní a velde se tam víc kol a kočárku.
Dvoupodlažní vozidla v Plzeňském kraji (na rozdíl od sousedního Středočeského, Jihočeského, a regionů Oberpfalz a Niederbayern) vůbec nejezdí.
Asi myslel nízkopodlažní.
Sem se sekl.. nízkopodlažní.
To by pak ale znamenalo vyřadit z provozu zánovní 814, což by bylo ještě méně hospodárné. Protože 814 se uvolnily z tratí, kde nevyhovují svou kapacitou, rychlostí, komfortem apod.
A jaký je rozdíl provozu 810 a 814? Dle smluv je to stejný.
Například cena nafty už se 15 let pohybuje mezi 30-40 korunách jen s krátkodobým změnami.
O tom rozhoduje objednatel, ne dopravce. Řada 810 je v roce 2024 z pohledu cestujícího stěží akceptovatelná.
Když se s 810 dostanu prvním nebo posledním přípojem k rychlíku .. tak to přežiju.
Vy možná ale většina cestujících se k tomu rychlíku radši dostane moderním autobusem.
Funguje vůbec někde jakž takž garantovaný přestup bus-vlak?
V každém slušném IDS.
Jasně a když bus nestojí u nádraží a jdu s kufry ..
Na nádraží se teleportujete?
Čím? Já s ní celkem často jezdil. Na krátké málo frekventované tratě stačila..
Na krátkých trasách do 30 min s ní problém nemam
Jaký je důvod toho rozdělení v Tachově? Přijde mi to při nejmenším trochu nešťastné …
Jiný termín zprovoznění ETCS
Ovšem ani jeden z těch termínů není v roce 2024, takže je to takové stahování kalhot, když brod je ještě daleko.
Když tak koukám na ten JŘ, tak to tam vypadá na hodně ostrých obratů v Tachově. Dnes je to tam dost zdlouhavé, protože výhybky obsluhuje výhybkář, furt se telefonuje. Napadá mě, jestli tam nechtějí zamknout výhybky do rovna, mít na každém rameni max jeden vlak, a nějak zjednodušit dopravní technologii. Ale je to jen moje spekulace.
Tohle kraj nejspíš zajímat nebude. Ten to objednává u dopravce a jak si to udělají jej nezajímá (nemusí zajímat).
Výhoda Orchestrionu byla na bočních tratích ta, že v případě závady si ho pár cestujících mohlo samo odtlačit a počkat si na klesání.
Největší „výhoda“ je že nemá problém s kapacitou protože každý kdo má na výběr jede radši autem.
To nemohli. Protože ČD vás nepustí ven. Mně se stalo, že místo toho, aby mě nechali z lesa dojít 200 m do vesnice (odkud bych měl zajištený vlastní odvoz) odtáhli zpátky 30 km a pak jsem tam musel čekat další dvě hodiny na autobus.
Tak to chce kolektivní tlak. Jeden průvodčí by tu tlupu cestujících musel nedopatřením pustit ven.
Protože když vás průvodčí pustí ven a vy si při vystupování z vlaku zlomíte nohu, tak bude mít velký problém. Já stál takhle v létě skoro hodinu v „uvařeném“ vlaku na Šumavě a i když jsme byli pár metrů od křížení s polní cestou, taky nás ven nepustili. Jindy zase po (lehkém) střetu s OA na přejezdu jsem musel strávit ve vlaku cca hodinu, než nás evakuovali hasiči.
Možná je to ne úplně prozákaznické, ale celkem pochopitelné opatření. Zejména na vícekolejných tratích by to byl obrovský hazard vypustit nekoordinovaně bandu cestujících do kolejiště.
Je to trapárna. Jednalo se o lokálku, kde jede vlak jednou za půl dne. Navíc, no při mé fyzičce a věku, zlomit si nohu při vystupování…😂😂
Jenže takhle to u jakýchkoli obecných bezpečnostních opatření fungovat prostě nemůže. Personál nemůže zkoumat fyzickou zdatnost jednotlivých pasažérů a podle toho rozhodovat.
Ona ta opatření někdy mohou vypadat jako „trapárna“ a my jako Češi máme obrovskou tendenci je nerespektovat a různě odrbávat, jenže to všechno jen do chvíle, než se něco stane. Pak jsou najednou z hrdinů vyjukaní zajíčci, kteří házejí vinu na jiné.
Dospělý jedinec by měl pochopit, že pro mimořádné situace existují nějaké postupy a neměl by situaci komplikovat tím, že bude hulákat na průvodčího.
Jaja ordnung muss sein
A pak v Enschede když jim podlahou přiletěl kus podvozku, šli hledat průvodčího aby se zeptali zda mohou použít záchrannou brzdu
Jenže on to nepovolil.
Jo, on si to šel ověřit a než tam došel tak narazili. Inu říkám, ordnung muss sein.
Moznost podepsat revers, nic?
Tak to jsem měl štěstí na rozumné průvodčí.
„Já vám zakazuju vystupovat na tomhle místě, musíte počkat na hasiče. Ale násilím vás tu držet nemůžu. Když vystoupíte, je to na vaše riziko. „
Jak víte, že on hulákal na průvodčího?
Měl jste připravený písemný reverz se všemi právními náležitostmi ?
Vy ho na vaše cesty vlakem vozíte? Stejnětak pyžamo, spacák, hasicí přístroj, pytel na mrtvoly a krumpáč (abyste se mohl prokopat přes podlahu šukafónu, když dveřmi vás nepustí)….
Jo někdo vás pustí ven kde není nastupiště vy si žvrtnete nohu a dráha to bude platit.. 30km vás zpět nevezli to je kravina
Vezli…do nejbližšího většího města… Je to taková asi 50 km dlouhá roztahaná lokálka….
Každé dveře lze nouzově odjistit a v takovémto případě bych neváhal.
A kdo ti zabrání v nouzovém otevření dveří. Nikdo. Alibisti všech zemí běžte do p….
Pustí jen fíra nesmí být úplný kokot
Na lince Bezdružice – Radnice to bude samé kvatro? Vidím symbol kola a žádný vozíček. Škoda toho vysokopodlažního nástupu, ale na koridorový úsek je to asi lepší než ta regína. A hlavně je fajn mít další průjezdnou linku, hlavně pro spojení z Jižního předměstí směr Radnice apod.
To kvatro tam je zejména z důvodu jízdních dob, aby se sjel krajem požadovaný provozní koncept.
Ono to je hlavně protože ETCS od 1.1.2025 a to jaksi řada 814 nemá. Řada 842 ano a pak budou 847.
Vím, že ta změna bude někoho bolet. Hlavně prosím žádný olej a kamení! Děkujeme…
Jen aby ………
V Příkosicích se bude přestupovat z Regionovy do Regionovy? Inu pokrok nezastavíš.
a já myslel, že tam regína nejezdí, pač nevyjede ten kopec. nebo to dělaní je jinak?
ČD mají v tiskové zprave chybu. Motorové vozy řady 810 nemají v kraji sloužit už ani jako záloha, leda by chystali ČD objednateli nějaké nechtěné překvapení…
Záloha zálohy? 🙂
Vezmu-li v potaz, že Arriva a GWTR posílí svůj podíl na kilometrickém podílu na síti SŽ každý o cca 0,5 %, Regiojet získal zakázky na cca 5 % od Ústeckého kraje, MD od prosince 2026. Tak mi vychází, že za rok 2027 bude podíl ČD maximálně 78 %. A bude se soutěžit provoz v jihomoravském kraji a některé vlaky v objednávce MD, což může znamenat, že plán ČD mít v roce 2029 75 – 80 % výkonů na železnici bude těžké udržet.
V JMK si myslím, že je téměř jisté, že ČD nevyhrají. Uvidíme jak to bude v dálkové dopravě. Na jih se má prý soutěžit všechno v jednom balíku (R i Ex, včetně mezinárodních a motorové trakce do Velenic/Krumlova), tam bych řekl že ČD reálně šanci mají slušnou.
A já doufám, že vyhrají
Právě, že mají velkou…
Kde by JMK sehnal vola co jim to v jejich pojetí odjezdi?
Problém bez přínosů? Naopak, nejsnáze vydělané peníze, nemusí se řešit nic než jízdní personál a dispečink.
A jestlipak ti lidé půjdou jezdit do jiných krajů ? Pokud si ty lidi chtějí udržet a nenabídnout je i s odstupným konkurenci, tak ten kšeft budou chtít. Zaplatí jim to lidi, nebude je mít konkurence.
Velké starosti? Organizace práce strojvedoucích je „vetší starost“ než krom fírů organizovat i doprovod, udržovat v rozumném chodu depo, úklid, starat se o náhradní díly?
Minimální zisk? Nějak jsem si nevšiml, že by stávající podnikání ČD generovalo vůbec nějaký zisk, takže nad „minimálním ziskem“ bych se neošklíbal. Ale samozřejmě je to věc managementu ČD, do jakých VŘ a s ajakou nabídkou se přihlásí. Ale tak nějak si v současné situaci neumím představit, že by se zde ČD nepřihlásily, když výkony ubývají na všech frontách.
V souladu s poslední větou na str. 5 si nemyslím, že hlavní starostí ČD je tržní podíl v železniční pasažérské dopravě.
https://ceskedrahy.cz/sites/default/files/2023-06/moody-s_rating_2023.pdf
Zaostalý? nebo mental?
To nevadí, že neumíte anglicky.
Můžete aspoň pusou dělat ši-ši-hů mezi ostatními zasloužilými.
A hele, AXEL je zpět!
Všichni 810 nenáviděli. Teď je to najednou legenda, kdy by tady byli všichni nejraději, aby jezdily na EC mezi Prahou a Ostravou. Bože můj.
Kdo všichni??? Jste v diskuzi sám. A 810 ať vypadnou do muzea a hutí.
Na žádných ec nejezdily . Odvedly kus práce.. na bočních tratích.
810 asi ne, ale SC Pendolino v provedeni RegioNova, nebo RegioShark atd. jsem uz nekolikrat zazil.
Vlak SC RegioNova? K tomu by mě zajímalo více
Pokud si to pamatuju dobře, tak jezdily náhradu za SC po Hrbaté, když u Karlštejna vjela R16 do kamení.
Normalne to dorazilo do Chebu, nejednou. Nekde mam rozmazanou fotku.
A v provedeni RegioSharku jsem v tom jel treba ted v sobotu. V dobe pravidelneho odjezdu z Frantovek byla jednotka co se tam ma otocit teprve pred Prahou.
Kus práce v tom, že spousta lidí si je stále spojuje s tím, jak to na železnici vypadá. Tyhle šroty měly zmizet dávno.
Tak proč kraje nepožadují moderní vozidla a stačila jim 810..
Díky bohu za ten Plzeňský, který ta moderní vozidla požaduje.
jo? ale mix
Jaky mix? Do 5 let mají jezdit jen 844, 857, 841 + 650
Spíš údržba Desira to nezvládla 🙂
Tak když nám sem soudruzi z NDR posílají co posílají. 🤷🏼♂️