Plzeňský dopravní podnik letos převezme deset velkokapacitních tramvají od Škody

Tramvaj Škoda ForCity Smart 40T v ulicích Plzně. Pramen: Škoda TransportationTramvaj Škoda ForCity Smart 40T v ulicích Plzně. Pramen: Škoda Transportation

Během května by měl skončit zkušební provoz.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

Další vývojová verze tramvají 39T vyráběných pro Ostravu. Těch taky zatím jezdí jen šest a to jich má být 35. A vznikly až po zadání zakázky na podobné vozy firmě Stadler Polska a prototyp musel absolvovat předepsané jízdní zkoušky. Tak tomu bude i v Plzní. Nový vůz bude jezdit nejméně půl roku prázdný sem a tam, než začnou vyrábět 10ks sérii. A pak je budou nabízet i jiným dopravním podnikům. Takže zase chvástání se něčím, co ještě neexistuje. Jak je u této firmy obvyklé.

kakov

nový vůz už dávno sem tam jezdí, zkoušky mají během května již skončit…..

cajdex

To nestihnem vyrobit

Cracatit

Cože, odkdy je T3 dvounápravová? To zas někdo v ČTK pěkně plácá.

Plzeňák

Marketing je hezká věc, ale nesmí se cestujícím viditelně lhát, protože oni na rozdíl od marketérů a ředitelů těmi tramvajemi jezdí. Takže vidí, jak nepraktická ta tramvaj pro návaly je. Tedy zvýšená kapacita oproti čemu? Když je to nově vyvinutý vůz? A předchozí typy v Plzni provozovaných tramvají jsou pro návaly praktičtější. A nejkapacitnější plzeňská tramvaj to určitě nebude, jak se nám snaží občas také podstrčit!

Plecháč

Ano, že by 40T měla nejvyšší kapacitu z portfolia Škody, nebo z plzeňských tramvají, je blbost. Třeba 15T je dlouhá 31,4 m a 40T jenom 29,1 m, navíc zabírá prostor kabina řidiče na obou koncích, a ještě k tomu uspořádání sedaček 2+2 snižuje prostor na stání. Stát se dá v podstatě jen u dveří, do úzké uličky se toho moc nevejde. I KT8 má víc prostoru díky uspořádání sedaček 2+1, i když něco ubírají schody, tam má zase 40T výhodu, a 40T má taky širší první a poslední dveře. Ale KT8 je o metr delší. Samozřejmě souprava dvou T3 se… Číst vice »

Vojtěch Suchan

15T má hlavně chodový vlastnosti tanku a je extrémně hlučná. Hádám, že návrat ke kopírování západních tramvají s normálními podvozky byl motivovaný i tím.

Lišák

Co se týče doby od zavírání dveří do rozjezdu je to bohužel dáno dnešními normami. Ve 40T už je částečně aplikován SIL, který vyžaduje od všech systému vozu hlášku, že jsou splněny bezpečnostní podmínky pro rozjezd. Což samozřejmě neúměrně protahuje dobu ,,čekání na rozjezd“. Jde to částečně odladit, nicméně upřímně lituji ty, kteří už budou mít vozy s plným provedením SILu. Vše je tak překombinované a několikrát jištěné, že stačí malá odchylka a nerozjedete se. Zkrátka končí doba kdy šlo stisknout zavírání dveří a téměř okamžitě se rozjet.

Ondřej

Tak ohledně porovnání s 15T nemáte pravdu. I když je 40T kratší její uspořádání interiéru je mnohem lepší takže ve skutečnosti je její využitelná délka větší než ta u 15T. 15T má až pětina délky nevyužitelná kvůli kloubům, navíc rozdíl v šířce uličky je minimální (asi půl sedadla) a z pohledu špičkového provozu má 40T velikou výhodu, že díky oboustranosti má u dveří prostorné plošiny na které se vejde opravdu hodně lidí.