Plánovanou drážní promenádu v Praze 10 komplikují další plány Správy železnic
Bývalá trať, budoucí zelená promenáda. Pramen: ROPID
Promenáda se dostala do konfliktu s chystanou vysokorychlostní tratí. Město promenádu vyřadilo ze seznamu investičních priorit.
Promenáda tím ošklivým železničním brownfieldem pod Bohdalcem by byla fajn, ale její zdržení mi tolik nevadí.
Zato odložení Radlické radiály je brutální chyba a primátor Svoboda + škůdce Hřib by za to měli pykat,
půlka Prahy bude kvůli nim volit Motoristy sobě.
To mě moc mrzí, že se promenáda odkládá. Praha si zaslouží podobnou stavbu, i kdyby to klidně mělo být mezi Edenem a Zahradním Městem.
Je to škoda, že se to postaví až po roce 2026. Tipuji tak 2030…
Doufám, že je a bude diskuse města a SŽ konstruktivní, rychlý a výsledek šťastný pro obě strany. Fandím VRT i Drážní promenádě a budu rád, když se obě realizují se vzájemnou koordinací.
Jak se mohla naplánovat cyklotrasa a odpočinková zóna na pozemcích které patří někomu jinému?
Protože se předpokládalo, že se převedou? Dálnice se taky plánují na cizích pozemcích…
Ono, samo, se předpokádalo že se zruší uzemní rezerva k VRT ?? To fakt asi ne… Omluva je že to plánoval a objednával, radní za ODS… ty holt kola neznaj a nechápou…
Je to vývoj. Dosavadní blackbox jménem ŽUP, asi dostává konkrétní obrysy. A jejda, tady ty pozemky pro cyklodálnici, vždyť jsou sakra potřeba pro další koleje. Logicky. Mám tušení, že podobných messages bude chodit vícero z různých železničních koutů naší stověžaté. Ale nebát se, dobře to dopadne. Jen to nebude zítra.
Pokud se dobře naprojektuje a i skutečně vznikne v dané oblasti VRT výjezd a zároveň následně vznikne i vlastní promenáda,kdy obojí jako obyvatel Zahradní Města velmi uvítám a ocením, tak se určité i zpoždění přežije. LnAle určitě se to mohlo dříve připravovat a maximálně pracovat na tom, aby stavět hned nebo záhy po skončení provozu. Nyní klíčová otázka zní, co je skutečný důvod a motiv šlápnutí na brzdu a zda zatím třeba nejsou nějaké skryté zájmy v širší rozvojové lokalitě podél bývalé trati, nebo zda to není tím, že hodně zaspala SŽ s přípravou a zahájením reálného projektování VRT výjezdu… Číst vice »
V evropském dokumentu, jenž prosazuje cyklistiku, se sice o promenádách nepíše, ale pokud měla být součástí promenády cyklostezka, budou s odložením záměru kvůli VRT asi potíže. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=OJ:C_202402377 Je pravda, že zároveň je již řadu let na kontinentě v chodu kampaň „Shift to rail“, mající za cíl přesun dopravy na železnici, ale protože dokument o cyklodopravě je novější, zdá se, že nás čeká spíše přesun na kola. Ostatně v minulosti jsme vídali záběry z Vietnamu, kde se ulice cyklisty jen hemžily. V prohlášení se mimo jiné píše, že cyklodoprava bude přínosem pro naše zdraví. A zmíněný dokument tu jistě zpochybňovat nebudeme,… Číst vice »
Proč se ta promenáda neřešila dopředu, hned se mohlo začít po zrušení trati…
Taky mě to napadlo, nejspíš na obou stranách na to není moc vůle, či to nepovažují za prioritu. A u SŽ mám pocit, že ty věci projektuje někdo kdo cyklisty vyloženě nesnáší
Možná mu křivdíte a on nenávidí všechy lidi mimo dráhu.
Já mám naopak pocit že ve vedení SŽ jsou lidé kteří dráhu nenávidí…
Ale ne, spíš je jim to lhostejné – potřebují svoje křeslo, pocit moci a nadřazenosti – a pro udržení tohoto budou dělat cokoli – i si redukovat vlastní byznys.
Stejně to byl takový divný nápad, rušit nejužívanější zastávku v Praze. Kdypak asi nastane divení, že na Zahraďák – Eden už nebude kapacita pro tu slavnou novou městskou linku?
Opravdu Strašnice z. byly v tak zajímavé oblasti?
Ano. Díky relativní blízkosti Áčka i tram pro nezanedbatelné množství lidí výhodnější než Vršovice nebo hlavní nádraží. Takže od Jiřáku na východ se jezdilo spíš tam.
jednoduchý jako facka. nebylo možné rozšířit a kapacitně to nestačilo, když tam každých 10-20 minut v každém směru zastaví slon, tak už tam moc kapacity nezbyde.
Stačilo přehodit rychlejší vrstvu na tu jižnější trať trvale, nejen mimořádně. Jednoduché jak facka. Nicméně i dnešní řešení s Edenem a Zahraďákem má nebo snad bude mít něco do sebe.
Bydlím vedle strašnické zastávky, ale i tak musím uznat, že Zahradní Město je z hlediska přestupů a návazností umístěno mnohem lépe. I na to Áčko se dostanu lépe, jsou to dvě zastávky autobusem, co jezdí každou chvíli, na rozdíl od 10 minut pěšky ze strašnické zastávky.
Zahraďák budu mít za dobré řešení, jestli tam dotáhnou metro (raději A než E) i v reálu, nejen v nezávazných úvahách, a jestli vyjde kapacita i po zprovoznění tratě přes V. Popovice s čtvrthodinovým taktem nových táborských spěšňáků..
Proč se říká seznam prioritních investic obyčejnému vyhazování peněz z okna. Investice musí mít nějakou finanční návratnost, kdy se splatí a dostane do zusku tu cyklostezka nemá.
Gratuluju k tak ostrému názoru. Takže tedy jste po zavedení výkonového mýta na VŠECH pozemních komunikacích. Protože ty si taky (bez ohledu na společenské užití dané stavby) na sebe nevydělají. Cyklostezka si na sebe vydělá stejně jako ta silnice…
Při otázce „co je opravdu prioritní“ by nám mohla pomoci úvaha, co by se stalo, kdybychom nechali zmizet automobilovou dopravu nebo naopak cyklodopravu? Mám neodbytný pocit, že mnozí zdejší bojovníci za krásný svět bez aut se nechávají unést fantazií a realitu nechtějí vnímat. Jak dobře by se ve více či naopak mnohem méně automobilizované realitě žilo , nám přitom ukazuje i současný stav, kdy svobodná volba vždy směřuje k pohodlnějšímu, rychlejšímu a bezpečnějšímu způsobu dopravy, zatímco dogmatická despocie by z titulu péče o vyšší kolektivistické dobro ráda vnutila své názory ostatním, a volá především po zpoplatnění toho, co neužívá, a… Číst vice »
Falešné dilema.
Jak již psáno, nastolujete falešné dilema, protože málokdo chce svět bez, ale mnoho lidí chce pro cyklisty stejně kvalitní a bezpečnou infrastrukturu jako pro auta, a pro stejnou kapacitu přepravenych vozidel/lidí ta cyklo infrastruktura zabírá jen zlomek plochy infrastruktury pro auta!
No a když srovnáte výkony cyklodopravy vs autodopravy, máte pocit, že je to cyklodoprava kdo by měl mít lepší infrastrukturu? Tj vznikají cyklozácpy, zatímco někde zahálí volné silnice?
Ano, když je hezké letní počasí, tak je v Podolí docela plno … ale žádný stupeň 5 to není.
Cyklodoprava je omezena vzdáleností, počasím a terénem , intfrastruktura jde až za těmito faktory…
To není pocit, to je nutnost. Naopak není nutné, abyste se autem dostal až na náměstí.
Tady zase někdo vůbec nechápe, jak funguje doprava. To už je na založení nějaké dopravní akademie, nebo co…
“Cyklodoprava je omezena vzdáleností, počasím a terénem , intfrastruktura jde až za těmito faktory”
– Ani v jednom nemáte pravdu.
Můžu si u vás objednat zaslání balíku na kole z Prahy do Brna? Ale ne hned, počkám až zas bude pršet.
Tak logicky, doprava bude výhodnější na menší vzdálenosti. Tak jako se vlakem nejezdí až k domu, ale na dlouhé trasy…
A dál? Strukturování přepravních proudů dle vzdálenosti a účelu vám zjevně nic neříká…
Do cvhále než u silniční dorpavy začnete uvažovat přepravu zboží v objemech od 100 kg do 2 tun, na což se vagon nikdy nevyplatí vypravit. Cyklobagr? Cyklojeřáb? Cyklotraktor? Cyklosanitky?
A pro tréninnk mozkových závitů zkuste vymylset, jak stavět cyklostezku vč. mostů bez použití silniční dopravy.
https://zdopravy.cz/vystavba-ctyrkilometrove-cyklostezky-u-olomouce-pokracuje-usazuje-se-novy-most-196958/
A to má být všechno jako argument pro co?
CykloDomichavac je fajn predstava. I CykloFinisher by stal za to.
To máte dost špatný pocit. Naopak řidiči nechtějí vnímat tu realitu, že jsou ve větším počtu čím dál víc na obtíž. Ty vaše hračky si můžete užívat v nějakém zájmovém kroužku. Odmítají i tu realitu, že neplatí více daní než běžný člověk.
Bezpečnějšímu? 🤣 To jste fakt pobavil, člověče. 🤣👎
Jsem a taky jsem pro zavedení tržního jízdného ve VHD, jsem rád že se schodneme. No po té silnici pak přijede investor, který po ní bude vozit suroviny do své haly a pak zase odvážet výrobky, zároveň zaměstná spoustu lidí. Jejich daně jsou pak návratnost té investice pro stát, bez ní by neměli práci a stát daně.
Jako kdyby silnice tu návratnost měly. 🤣
Státu se nová silnice/dálnice vrátí typicky ve formě daní z nově vzniklých pracovních míst a firem které založí investoři, kteří po ní přijedou. To u cyklostezky neplatí.
No ale do tech obchodu, tovaren, skladu potrebujete taky dostat zamestnance a zakazniky. Ti zamestnanci taky odvedou dane, bez tech zakazniku firma zkrachuje. A kdyz pojedou na kolech, je to pro erar mnohonasobne levnejsi, nez kdyby jezdili kazdej vlastnim autem. Realne si takto na sebe cykloinfrastruktura vydela spis rychleji nez ta pro auta, protoze je o nekolik radu levnejsi. V NL spocitali, ze jen zdravotnictvi usetri na lepsi kondici obyvatel rocne vic, nez je stojej cyklostezky. A to je stavej jo velkoryse.
Ale platí, a to úplně stejně. 😛
Ale no tak, tomu sám nevěříte. 😄
Tenhle souboj nechápu. Vášnivý uživatel automobilu by měl cyklodopravu podporovat. Vás baví poskakování v kolonách? Čím více bude cyklistů, tím méně bude dopravních zácp. Máme tedy stejný zájem.
To je jenom ideologicka nenávist… nejde o to aby se lidi o v autě měli lépe, ale aby se ostatní měli hůř…
Jakože zrušení Radlické radiály (už zase) nikoho netrápí, ale nějakej debilní park s promenádou jo?
Protože jde o pozůstatek roštového systému, který pouze natahuje IAD do centra města, ale nijak neřeší její další dopady.
Ten rošt už dnes máme na Plzeňské a Radlické a dalších okolních ulicích, kam se to rozleje, když to ani tady nestačí.
A vy si jako myslíte, že to tam nebude zas, bez ohledu na nějaké další pruhy?
Může se tam udělat omezení, zmenšit počet pruhů, zpoplatnit průjezd apod. Hlavně ale musí být odvaha do toho říznout, jako se měl omezit průtah Malou Stranou po otevření tunelu.
A k čemu potom takovou radiálu, když výsledkem má být míň aut? Ty se vlezou do stávajícího systému…
Tak to snad bylo všem jasné, že něco takhle pěkného, relativně rozsáhlého a zároveň užitečného nemá nejmenší šanci být v Praze postaveno. Důvod už je vcelku podružný, bylo jasné, že nějaký se najde.
Pravá neví co dělá levá a jeden to hází na druhého. Prostě neschopnost.
Ještě pár let počkat, a můžou to vydávat za prales..
Spíš sídliště bezdomovců, ne?
pralesní lidé….
Kde je konkrétně konflikt? Vždyť se říkalo, že se to tam vejde. Ani v koordinačních výkresech nevidím kolizi, kromě jednoho místa v ulici U seřadiště, kde to překříží obslužná komunikace.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0005155/zakazka/675408
U Edenu,a u Zahradniho města… Kdyz se kouknete do Vami odkazoveno materiálu, konkretně do DRPR_PTK_prezentace.pdf , stranka 5, tak tam popisují konfilkty (modře) …
celkova delka na pozemcich SŽ = 4140 m2 …
Ale v jakém smyslu konfliktní s VRT? Na koordinačních výkresech to vychází těsně vedle. Přece se v PUDISu nesekli.
Podle situačních výkresů, např C.3.2 Koordinacni situacni vykres – 2. cast.pdf – mi to prijde že prvky (sjezdy ) zasahuji do uzemni rezervy VRT v okolí zahradniho mesta … takže nejdriv VRT a pak sjezdy z cyklostezky…
A vůbec, jsou tam taky vjezdy (rezervy na zanoření) do NS2?
Tak tohle reší cyklostezku, podrobnej plan ciziho se tam neřeší… A technickej plan pražskýho uzlu se teprve zpracovava… idea ale uz jsou tu: https://zdopravy.cz/uzel-praha-pod-zem-se-presunou-regionalni-vlaky-hlavni-nadrazi-odbavi-200-tisic-cestujicich-173694/
To je sice hezký, ale i ta cyklostezka by měla být projektována s ohledem na potřeby železnice. takže jestli tam není rezerva, tak je ten projekt cyklostezky k ničemu, protože se musí následně po ujasnění, jak to bude s pražským uzlem,zase předělat.
Ano, je uplně k ničemu… dokud nebude jasnej ŽUP ( žel uzel praha ), nic se stavet nebude, pokud vyjde technickej plan na vjezd do NS2 na tyto pozemky, nic se stavet nebude… pokud to bude pobliz tak je otazka kolik z toho bude potreba na zazemi…
Tak jako Pha 10 si naplánuje projekt, nemá ovšem pozemky pod tím projektem, a tak se ted hrozně diví že majitel pozemku nechce… Divnej pristup prahy…
PS: uvodni fotka uz takhle nevypadá, na most navařili mříže aby se po něm nedalo chodit…
Jj, ta lávka dřív spadne, než to tam bude. 🙂
Majitel pozemků je pro projekt sliboval a teď couvá…
Slipy chyby.
No tak to by na majitele pozemku měla vlítnout úderka z Dlážděné, podobně jak se holedbali, že zatočí s majiteli Vechtrovny. Chápu, Vechtrovnu měli dost z ruky, ale tady je majitel hned za rohem.
Opět obrovská ostuda pro neschopnost Prahy 10. Řekl bych že je šokující že to neměli udělané tak aby v prosinci 2020 rovnou začala stavba v den kdy tam přestaly vznikla
Tak to přejmenují na drážní džungli a mají to bez práce. Už je to teď docela pěkně zarostlý 😃
Než lidi zapomenou, že tam bývalo něco jiného, takže to žádný prales není, to ještě nějakou dobu potrvá. Šumavským lesům to trvalo tak 300 let, ale doba se pravda zrychluje. 🙂
Křídlatku, vyroste za jediný rok! 😀
Prekvapuje to snad někoho?
Ne, na Vršovické jsou sloupy od starého veřejného osvětlení už 8 let a nejspíš se čeká, až to někdo prohlásí za památkově chráněné 🙂
V Berouně na sídlišti u Penny, jsou také sloupy VO bez svítidel a zatím to nikoho nenapadlo i když jsou takto víc jak deset let. Ale zase jsou bez uhlíkové stopy.
Bohužel magistrát zapoměl vysvětlit proč už není hotová část, kde kolize se záměry SŽ není, tj. u bývalé zastávky Strašnice.
Ani bych se nedivil, kdyby to současná skvadra na magistrátu zkoušela ve spolupráci s kamarády ze SŽ vyhnívací taktikou, která se „osvědčila“ na Krejcárek – Balabenka.
Pro Prahu je finančně, prostorově a ekologicky nejefektivnější doprava zlem.
Na Krejcárku se bude rozšiřovat depo. Plány na cyklostezku počítaly s tím, že se naopak depo bude rušit a tedy zmizí i ta kolej, která tam je dnes. Naštěstí se to nepodařilo dotáhnout do konce.
Existence depa Liben neni s cyklostezkou v zadne kolizi.
Trochu tam překáží ta výtažná kolej, a překážela by ještě víc, kdyby se už nezačalo depo rušit, tím že se ta kolej nezapojila do NS. Rozšíření depa tomu pak překáží absolutně.
Zapojeni do NS resi zeleznicni prejezd.
Taky dodnes nechápu, proč ta kolej není zapojená do tunelu.
Pokrok v podani dobre spravy. Za ty roky by se investice do vyhybky, zabezpeceni a par metru troleje davno vratili.
Nejvíc pikantní je, že za tunelem je spojka obou kolejí, takže je to stejně už dopravně oddělené…
to vysvětlit nedokážou, protože to rozumné vysvětlení nemá. od edenu až po terminál zahradní město mohlo být hotovo už 4 roky. ale pozemky stále nejsou převedené, začíná to celé být festival velkohubé trapnopsti. rozhodně bych do zákona o rušení tratí přidal klauzuli, že pozemky pod zrušenou tratí přechází pod ÚZSVM, ať je případně převede na obce nebo prodá. najednou by se jim tolik rušit nechtělo… taková cyklostezka loket-předměstí – horní slavkov by setaky vyjímala.