PKP Intercity má problémy s brejlovci půjčenými od Českých drah
České dráhy aktuálně do Polska pronajímají pět svých dieselových lokomotiv.
Polský státní dopravce PKP Intercity musel zrušit několik vlaků kvůli nedostatku dieselových lokomotiv. Šlo konkrétně o problémy s lokomotivami řady 754, které si pronajímá od Českých drah.
O problémech informoval polský server Rynek Kolejowy. V prvním případě šlo o vlak TLK Sudety, který spojuje Jelení Horu a Krakov. Vlak v úsek do Kędzierzyn Koźle musel dva dny nahrazovat autobus. Podle serveru se tak stalo od prosince již popáté. K podobným výpadkům došlo také u vlaků TLK Hańcza z Białystoku do Suwałki na severovýchodě země.
„Zavedení náhradní autobusové dopravy je způsobeno současným výskytem několika poruch lokomotiv řady SU160 a 754, které jsou provozovány v obtížných zimních podmínkách na východě a na jihu země,“ vysvětlila serveru Katarzyna Grzduk, mluvčí společnosti PKP Intercity. Podle ní firma přijala opatření, aby se podobné výpadky neopakovaly.
Lokomotivy 754 Českých drah jezdí v Polsku od roku 2014. Aktuálně jich České dráhy půjčily do Polska pět. Zatímco v Česku mají přezdívku brejlovec, v Polsku nurek – potápěč. Stroje zajišťují provoz rychlíků hlavně v Podleském a Warmińsko-Mazurském vojvodství, od nového jízdního řádu také Dolnoslezském vojvodství.