PKP Intercity má problémy s brejlovci půjčenými od Českých drah
Lokomotiva 754. Foto: České dráhy
České dráhy aktuálně do Polska pronajímají pět svých dieselových lokomotiv.
České dráhy aktuálně do Polska pronajímají pět svých dieselových lokomotiv.
Můžu se někoho z redakce zeptat, proč nepíšete normálně česky, ale jako začínající student bohemistiky v Pekingu? Co má prosím znamenat věta: Vlak v úsek do Kędzierzyn Koźle? OK, chápu, že jste se upsali a nikdo to nezkontroloval, takže slovo úsek místo úseku bych ještě chápal, ale co má znamenat název onoho města v Opolském vojvodství v prvním pádu? To byste taky třeba napsali: Vlak v úseku do Praha? Vlak v úseku do Varšava? Pokud už chci psát, tak použiju pády, kterých má čeština celkem sedm a v onom konkrétním případě máte dvě možnosti, jak to napsat správně. Buď polsky,… Číst vice »
Co se týče provozního ošetření tak aspoň u pkp- c jedou podle přesného plánu a nikdo si to nedovolí odrbat jsou za to mastný pokuty takže u pkp- ic to bude taky tak vím o tom svoje z dob kdy sem jezdil na ET- čkách do Polska se musely vracet vždy když zbývalo do nájezdu mezi p.o. cca 200 km jinak byl slusnej pruser na světě .A Polák tu mašinu musel do depa odtáhnout .( Taky si za to nechal dobře zaplatit ) Ono jde spíš jak stím pšonci zacházej ( netuším zda na těch brejlich mají shp ale spíš… Číst vice »
Na 754 žádný Mirel není. Jo a SHP/CA normálně mají, bez toho by toho moc nenajezdily…
Ale ti Leszci to fakt trefili. Ono je to fakt ohromně podobné ponorce. No 5x nurek by se v té zimní kalamitě zapřáhl i u nás.
A jsme u toho, opravy dělá Bohumín. 🤦♂️
Tak jednou za půl roku přivezou z Polska dvě 754, kde se udělají větší opravy podvozků a strojovny. Dvě opravené si zas hned odvezou.
Z toho plyne, že Bohumín běžnou údržbu nedělá.
Když si národní dopravci navzájem půjčují vyžilé šroty, tak čemu se divit.
Stará lokotka no… Snad se brzy opraví. A co tqm bylo vůbec za závadu ?
Když už jsme na odborném webu: víme příčiny nespolehlivostí? Aby to nebylo jen prázdné přejímání tiskovek, byť dobře za ně 😉
Jedna měla rozstřelené okno po střetu s poškozeným TV, jiná ploché místa (protože se nenaučili používat Ol2), různé závady na SM a TM, případně asi dvakrát nevyjela protože jediná provozní měla provozní ošetření. Podobně to vypadalo když se pár let zpět udělal velký oběh z Gdynie do Pily, Gorzowa a Szczecina kde mašina za dva dny najela snad 1200 km a byli na to narychlo vyškolení strojvedoucí z dep kde ty mašiny viděli poprvé v životě. Po dvou měsících trápení se z těch výkonů stáhly jinam kde jezdí v pohodě.
Pokud dobře čtu, tak ony odstávky do oprav asi nebudou vinou výrobce, špatnou konstrukcí a možná ani údržbou? Rozbité okno, plochá místa na obručích… U spalovacího motoru a trakčáků nevím ,o jaké jde závady, jen tak tipovat nemám odvahu, přece jen už roky v depu ani dílně nedělám.
A drobná chyba, ta ZKA byla k dnešnímu dni 7x a to 3., 12., 16.1., 1., 2., 6., 7.2.
Z toho vyjádření polské mluvčí není jasné, zda se to vůbec týkalo více brejlovců, nebo jen např. jednoho.
Přesně. Píše tam, že se na té situaci podílejí stejnou měrou 754 i SU 160. Navíc mají jednu Pesu rozstřelenou https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/wypadek-z-pociagiem-pkp-ic-na-przejezdzie-kolo-grajewa-100798.html
Hlavně že máme bombastický titulek.
Slušelo by napsat, že lokomotivy mají nyní proběh skoro 800km denně bez přestávky. To už je porce kilometrů.
Málo to rozhodně není, ale ve srovnání s elektrickou trakcí je to naprosto běžné číslo.
A na silnici? Dálkový autobus, kde se střídají dva řidiči, ujede za den i dvounásobek. U osobního auta je servisní interval přes 10.000 km pravidlem.
., jojo, ale ten stroj z jiného roku výroby nežli nové dálkové busy. Může mít i jiný motor a další díly. Dále pravidelnost údržby. Je dodržována?? V polsku bych se ničemu a nikomu nikdy nedivil. Tam je možné všechno. To je konec světa. Tam nikdo nic nerespektuje.
Ta pravidelnost údržby je dodržována o dost líp než u nás jinak by mašina nesměla vyjet ani na vlak. Předpokládám že s provozováním lokomotiv v Polsku máte velké zkušenosti a víte o čem mluvíte…
Přesně tak, 400km tam, pár hodin pauza a 400km zpátky. Kdy tohle naposledy zažily v prostředí ČD/ČSD? A taky by se k tomu slušelo dodat, že na rozdíl od těch SU160 je čtyřkovým brejlovcům už přes 40 let…
Pro Poláka je 800 km dojezd do práce 🙂
Koupili si stroj a pak ho používali. Hrozný.
Spočítejte si kolik km za den maji rakve Reginy nebo arrivy ? Stačí když pojede rychlík r21 nebo r22 tam a zpátky a ještě když r22 jede do Tanvaldu a bejvalo že i do Harrachova a dál je tu mluva o rychlíku vedeném dieselovou soupravou 🙂 tak ještě kolik krát je území Polska větší
Na R27 by to mělo být 500-800 km denně.
Tj. cca. 290 000 km ročně.
Kdyby lokomotiva takto jezdila celou 40letou životnost, najezdila by 11,6 mil. kilometrů.
Člověk se furt učí, kilometráž se francouzsky píše kilometrage… v angličtině (mileage) jsem to nedokázal najít.
https://www.sncf.com/fr/groupe/newsroom/clap-fin-rame-TGV-01
Po 40 létech provozu má první vyrobené TGV najeto 13 478 014 kilometrů, což je 35x vzdálenost ze Země na Měsíc.
Taky je otázka proč ten polský nejnárodnější dopravce nasazuje na takový výkon skoro vyježděný šrot a ne novou mašinu, jak by se na takovou firmu slušelo.
Třeba proto, že žádnou (funkční) novou mašinu nemá.
Nojo, ale furt čteme, že něvo takového dělají jenom fuj-fuj soukromníci a ne ten nejnárodnější dopravce s dostatkem strojů, záloh a bla, bla.
A kdo dnes vyrábí velké dieselové mašiny?
Zase zpráva o ničem .. poruchy mají teda i polské mašiny.
Jenže v případě Krakowa je oběh pro jednu 754, protočily se tam už tři (015,026,037) které jsou momentálně neschopné a díky tomu už druhý den po sobě a asi celkem po sedmé na nové zavedený spoj vyjely autobusy…
Oběh je na dvě lokomotivy
Oběh je jednodenní pro jednu 754, ale v Krakowě mají být přiděleny dvě 754, které se mají střídat podle proběhů a oprav. Zbytek na severu, kde je jich taky teď zapotřebí.
A hlavně je to v kopcích, kde to Polák s dopravou v zásadě neumí. Inu, nížinatý stát.
To je zase moudro; co konkrétně má znamenat „s dopravou v zásadě neumí“?
Nejvyšší hora Polska je:
a) Sněžka
b) Vyšší než Sněžka
A protože je kolem Waršavy placka, tak Jacek z Jelení Góry neumí jezdit v kopcích, íkdyž tam žije od malička. Ech… Zatímco ČR je kopcovitý kraj a tak pražák umí jezdit v horách na sněhu. Ech…
Teď jste nám to vysvětlil. 🤦♂️
Neměl jste spíše napsat, že „teď nám to Brňák vysvětlil“?
pražák neumí nic. Pražák neexistuje. Všechno naplavenina z celé ČSSR.
„a tak pražák umí jezdit v horách na sněhu“ — no a ona spousta umí. To jsou věci…
Tím jsem chtěl mimo jiné nazanačit, že veškeré paušalizování je naprosto k ničemu.
Právě to ale z toho vašeho textu nijak příliš patrné nebylo (není).
Právě to ale z toho vašeho textu nijak příliš patrné nebylo (není).
Ano máte pravdu ale dál kdo žije na jihu tak to bude vědět ale právě u nás rysy mají dvojnásobek toho co má Sněžka ale taky kdyby vzít dálku z rys do pobřeží tak ta dálka je jak z Prahy do Košic ale kolikrát se stalo že Regina rakev nebo Arriva měla problém s kopcem ?
Arriva má problémy s jistou tratí…
A zrovna na té, kterou 843 vyjedou bez problémů…
Kdyby Rysy byly dvakrát vyšší, než Sněžka, musely by sahat do výšky 3206 m.n.m. K tomu jim jaksi ještě 707 výškových metrů chybí (což je už skoro polovina Snežky, jen tak mimochodem).
B – Rysy.
Ale rozmístění tratí je do 886mnm – Novosvětský průsmyk u Harrachova. Všechny ostatní jsou níž. Majorita sítě (cca 80%) je do 300mnm. Některé jejich lokomotivy ani nemají soustavu písečníků.
polák to neumí nikde a s ničím.
Ano, na silnici to prokázal třeba ve Studénce …
Dobře a kolikrát by to udělal Čech ? Prostě nevím co máte v hlavách něco co se stalo před pár lety je ten chlap odsouzen ? Je podařilo se vrátit to pendolino do provozu ? Podařilo tak v čem věc ?
A že teda ČSA těm LOT dávají na prdel.
Tak s ekonomickým růstem to umí rychleji než my, stejně tak s nějakou národní nepřiposraností.
Ano mají ale je to právě chyba pkp intercity když namísto toho aby si soutěžit své mašiny tak nějaká chytrá hlava vytahuje něco co stojí u Bohumína nebo u Žiliny v kopřivách a pak pláč že to nejede ale tak to je když 50 let se modernizuje en57 a stejně ani vzhled se nemění
Proč o ničem? Že nejnárodnější dopravce nasazuje nepojízdné šroty? Vždyť to přece dělá jen fuj-fuj soukromník!
Jestli oni dělají údržbu na těch lokomotivách? Pochybuji.
No jasně, lítají s nima 800 km denně už 6 let jen dolejvaj naftu. (ironie)
Dělají . Větší opravy dělá Bohumín .
A jsme u toho, opravy dělá Bohumín. 🤦♂️
V tom bude problém…
V Polsku v žádném případě nefunguje v údržbě lokomotiv taková anarchie jako u nás, pečlivě se musí dodržovat stanovené kilometrické a časové proběhy do jednotlivých stupňů prohlídek, ve všem je navíc ohromná byrokracie a papírování, a nad tím vším bdí UTK, který v případech pochybení dává dopravcům poměrně mastné pokuty, takže si to nikdo nedovolí nějakým způsobem odrbat…
v polsku je bordel na kolečkách.
., údržba je pravidelná, každý den vypije strojvůdce i ostatní personál minimálně litr vodky. Údržba provedena .
A kolik pane pepo máte v sobě piva žacím sedněte za volant nebo ta konzoli v mašině ? Určitě mi nekecejte že nic bo v takový zázraky nevěřím
Neplete si to z Ruskem?
V Polsku se pije kontušovka…
Pšonští strojvedoucí nemají rádi naše lokomotivy.Tak třeba nezapisují kilometrický proběh lokomotivy na konci směny,nezapisují poruchy a závady, serou na kontolu vozidla,atd. Co teda čekat od takových lidí…. Svoje lokomotivy podobného data výroby už sešrotovali a teď jsou nařadě brejlovci?! Jako další příklad jejich loko ET-40.Až na tři nebo čtyři kusy(rekonstrukce) je všechno odstaveno a připraveno do šrotu,ale u nás naše řada 130 a 131,což jsou v podstatě stejné lokomotivy, jezdí bez problému a ještě si něco pojezdí… stále ty paka nemůžou pochopit,jak někdo mohl postavit tak šerednou lokomotivu!
Než se udělala elektrifikace tratě Brno-Přerov tak s nimi jezdili Brňáci téměř 20 let .. a já nepamatuji že by T478.4 byly (velmi) poruchové.
Nejde o to, že by brejlovce byly náhle nějak více nespolehlivé, ale když PKP IC provozují 5 kusů ve dvou lokalitách, a v kombinaci s problémovými SU 160, taķ se snadno sejde více problémů, než když v Brně byl turnus pro 15 strojů a hafo trojkovych brejlí k dispozici.
Tam jezdily trojkové brejle
Tak to se pane Jerry mýlíte .. v r. 1984-1986 jsem dělal mechanika motorových lokomotiv v LD Přerov jako zácvik na strojvedoucího, na tzv. RV což byly střední opravy T478.1-3 (vytahování pístů z motoru, vyvazování podvozků apod.) a z Brna k nám skutečně jezdily na rychlíkách ty nejnovější T478.4 z LD Brno. U nás jsme jim říkali Pegasy.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_752.6
Prý mělo ČKD problém s výrobou vložek do válců, kvalita „poctivé dělnické“ ocele pokulhávala a vložky tlakem praskaly. Zlepšilo se to použitím zahraničních materálů, od té doby je klid.
A jen si říkám, elektricky se začalo jezdit 1994, naplno pak 1997. To by museli začínat na 478.8 někdy v roce 1974-77, což o pár roků nesedí. Ale na 753 by to sedělo přesně.
ech, překlep. 478.4 samozřejmě.
Provoz brněnských trojek a čtyřek (a pozdeji nulek) se na tratích do Třebové a Přerova dost prolínal. Nedá se říct, že do Přerova jezdil jen ty nebo ty.
478.4 byly dodávány v letech 1979-1980.
., polák prodal součástky do sběru. Pak to nejede . To zná každý.
jak píšu výše – vytahoval jsem písty z T478.1-3 a vložky se měnily jen minimálně, tak jedna u každé 5. mašiny .. a vždy jen jeden píst/vložka … Píst když byl poškozen .. a vložka když byla prasklá. Z LD jsem odcházel v r. 1993, ale v r. 1984 už Brňáci T478.4 měli 😉
protože polák ukradne naftu. Bohužel brejlovec bez nafty nejede. To je ten hlavní problém.
Jojo a český strojvůdce nikdy nic nemá na svědomí ? Určitě vy asi máte ortel na tričku a jste furt první kdo žere polský maso které vám dovezl Babiš
Ale kdy to bylo ?