PID míří na západ, zastávková linka propojí Prahu a Karlovy Vary

Iveco Crossway LE pro Airport Express. Foto: DPPIveco Crossway LE pro Airport Express. Foto: DPP

Nová linka umožní spojení řady obcí se sousedními kraji.

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
král j

BuBudintegrovanmé dopravy Karlovarského kraje?de linka zařazena do oi

Pavel

By mě zajímala jízdní doba linky Zličín Kadaň.

Pavel

dotaz beru zpět už jsem si to našel.

franta

Těch, kterých se to dotkne, je mi líto. Máme u nás zkušenosti s ROPIDem již několik let a to převážně negativní. Jako ropidí nemoc se již běžně označuje rušení zrychlených spojů a jejich nahrazování vymetáky. Důsledkem je například masové dojíždění středoškoláků mezi Kutnou Horou, Kolínem a Čáslaví osobními auty. Než přišel ROPID, trvala ta cesta 10 – 15 minut. Dnes je to přes půl hodiny, protože autobus vymetá kdejakou vesnici, kde stejně nikdo nenasedá, ani nevysedá. Když k tomu přidáme zoufale nepřehledný tarif (kombinace časového a nepovedeného pásmového), je to jasné. Prostě cokoliv, jen ne PID.

praktik

A není to, na co poukazujete, problém spíše IDSK (= Stč.kraje) než ROPIDu?
A propos: a nejezdí tam snad navíc také vlaky, které rychlé meziměstské spojení zajišťují? Pak ty autobusy „vymetají“ vesnice, které vlakové spojení nemají, docela logicky, nemyslíte?

liborvavrik82

Ty úpravy z dílny Ropidu/IDSČK vycházejí z přání obcí. To ony chtěly vymetáky. Hloupé je, že není dost financí na rychlé spoje i dostatek vymetáků. V rámci PID velmi intenzivně jednají s obcemi. Vždy 2 – 5 obvykle menších obcí tlačí zlepšení dopravy pro sebe a je jim jedno, že se tím prodlouží cesta lidem z blízkého města.

MartinS.

A všiml jste si, že v tom „zlém“ PIDu se posiluje expresní linka 404, která jede po dálnici až do Strašecí a kromě jedné zastávky v Rudě má zastávky jen v Praze a Rakovníku a zároveň přesměrováním linky 305 dojde k posílení rychlé obsluhy Stochova a Nového Strašecí, kde po dálnici až do Stochova nově nepojede jen 304, ale i 305?

Osamělý Vlk

Tak nevím, u nás vymetáky jedou jednou za hodinu(ve špičce za půl), ostatní každou chvíli. Je to asi o místě.
Co se Kutné hory, Kolína a Čáslavi týká, tak tady jsou rychlíky na trati, takže bus vymetá ty vesnice, protože rychle se jede vlakem.

BeHe

Škoda, že nevyšel záměr aspoň některé PID spoje z Žatce do Prahy a zpět vést přes Liběšice, Tuchořice, Kounov….

Jedlík

Tato informace článek na PID jsou staré dva měsíce a teď se z toho tady dělá senzace 😀.
Raději bych napsal článek, že Arriva zdraží jízdné u všech svých dálkových vlaků o 15 – 20 Kč, s platností od 10.12. Jelikož se o tom všude mlčí včetně stránek Arrivy 🤔🙂. Jak je u nich zvykem dozví se to většinou cestující po tichounku až po změně.

Jan Sůra

Rozumím. 20. 9. podepsána dohoda o spolupráci čtyř krajů a přesné jízdní řády jsou známy dva měsíce:)
O zdražení nejen Arrivy text bude, nebojte.

Vít Jůza

Ale to vůbec nestačí, aby cenově dohnala České dráhy!

M19

Arriva zdraží jízdné. No a? Jiní také. Nedělejte z toho senzaci. 😉

Oskar

Za sebe mohu říci, že to bude konkurence pro oba dopravce RJ a Flix. Myslím si, že velká většina toto uvítá, jelikož se dostanou do práce v Praze dříve než v 8 hodin jako je tomu doposud a navíc poslední spoj jede ve 20:45 ve všední dny, zatímco konkurence má poslední spoj 20:30 ve vybrané dny. Tudíž ranní spoj využijí ti, co museli přestoupit na pozdní spoj v 6:00 z KV a nebude jich málo.

Danny

Upřímně, moc nerozumím tomu, o jaké konkurenci a velké většině to tu mluvíte… (možná jsem Vás jen špatně pochopil). Pokud by v dané časy existovala velká poptávka, jistě by jezdily i komerční spoje RJ či Flixu. Daná linka má určitě asi smysl pokud jde o spojení menších měst a obcí na trase a propojení krajů, ale pokud jde o spojení např. KV s Prahy, většina lidí si jistě raději program uzpůsobí tak, aby nemuseli podstupovat danou cestu cestu zastávkovým busem. Pár lidem se to jistě asi někdy hodí, pokud nemají alternativu, (např. na brzké vyšetření v pražských nemocnicích), ale o… Číst vice »

Oskar

RegioJet jezdil několik let vždy ráno v 5:00 z KV a tento spoj býval vždy v pondělí vyprodán a to samé další spoje. Nešlo jen o pondělí, ale i některé dny v týdnu byl spoj v 5:00 min. z poloviny zaplněn.Pak přišel Covid, který vše převrátil a 5:00 z KV do Prahy bylo zrušeno. Následně byl na necelý měsíc vrácen, ale než se lidé vrátili, spoj byl opět zrušen.Proto si myslím, že daný spoj i když jede přes města a obce bude pro některé přínosem a jelikož zastavuje u metra Zličín, je to výhoda. Uvidíme.

David

Zrušte rovnou kraje, je to přežitek.

Honza V.

Nechcete zrušit rovnou i obce a státy?

David

To ne, ale narážím spíš na českou nepřirozenost krajských hranic, které jsou uměle vytvořené sloučením bývalých okresů, které taky někdo náhodně vymyslel. Jako příklad opravdu přirozených regionů bych viděl něco jako Orava, Liptov, Spiš, Gemer, Horehroní – to jsou opravdu galvanicky oddělené oblasti, které lze označit pojmem „jiný kraj“.

Jiří Kocurek

Dostupnost úřadů pro lidi vám nic, ale vůbec nic neříká?
A na ten úřad člověk musí. Kolik je vám roků a staráte se sám o sebe, že tohle nevíte?

David

V životě jsem nepotřeboval na Krajský úřad. Vy si tam chodíte často?

David

Mimochodem ta dostupnost krajských úřadů je zástupný problém. Jako občan Chodové Plané bych jezdil na nákupy příp. za doktorem raději do Mariánek (i když je to jiný kraj) než do Plzně nebo do Tachova.

Jiří Kocurek

A ještě otákzy, jaká je přirozená hranice mezi:

a) Slezskem a Hornoslezským vojodstvím.
b) Jižní Moravou a Rakouskem.
c) Mezi Rakouskem Maďarskem.
d) Mezi Belgií a Nizozemím.
e) Proč Siciíle není samostatný stát
f) proč nevede hranice středem Belgie

Michal M

Vysoká škola života, katedra geografie? 🙂

Jaaa

Nezlobte se na mne, ale v celé řadě regionálněgeografických prací se píše zcela to samé, co tu pan David tvrdí.

Kraje, jak si je protlačila tehdejší věrchuška, nemají s přirozenými spádovými oblastmi ani dojezdností nic společného. Jsou to jen pašalíky pro kámoše a negace snah Moravy o vlastní samosprávu.

Jirka P

Myslíte té Moravy, která vznikla vyloženě jako pašalík pro kámoše, o přirozené hranici ne západě se nedá mluvit a hranici na severu má zcela nesmyslnou?

Nagymarosznik

A zavedeme Spolkovou republiku Česko? Nebo dáme autonomii Moravě, Slezsku a Česku? Nebo jak si to představujete?

David

Když jedu po D11 z Hradce do Chlumce, tak se tam snad 10x vystřídá cedule Královéhradecký kraj / Pardubický kraj, není to trošku zbytečné?

Nagymarosznik

Tak ty cedule tam nemusí být vůbec.

Jiří Kocurek

Tak pokud má tohle být vážným důvodem pro změnu Ústavy, tak asi dvě možnosti: Oslovit poslance, nebo ošetřujícího lékaře.

Jiří Kocurek

Převedení agendy do Prahy by vyšlo hádám na několik miliard Kč. Už jenom ty kancelářské budovy na okrajích Prahy…

David

A vám na Jižní Moravě nevadí, že typicky moravské město Třebíč je v jiném kraji?

David

Ano, jsem pro revizi krajských hranic. Je nemyslitelné, aby každý kilometr dálnice byl v jiném kraji.

Petr

To není špatné.

Jiří Kocurek

Aby se o krajské nemocnici rozhodovalo v Praze?
Aby všecky střední školy byly spravovány centrálně z Prahy?
Aby starost o okresní silnice převzala Praha?
Aby autobus do Francovéj Lhóty objednávala Praha?
Aby VaK Ostrava musel pro všecko do Prahy?

Vím jak by to dopadlo: Co zase chcete! Neotravujete s tím v Praze!

David

Ne, aby vlak nekončil v Horažďovicích (ještě někde na předměstí) a nepokračoval dál jenom kvůli tomu, že o kilometr dál končí uměle vytvořený kraj. Když existovaly okresy, tak to nikdo neřešil.

none

Jsme tak obrovský stát, že potřebujeme rozdělit na miliony jednotlivých částí a každá potřebuje svoje vedení, úřady ..
Ale když na to mame, tak proč ne.

Jiří Kocurek

Jasně, takže místo hodinové cesty na krajský úřad pojedou ti lidi až do Prahy třeba 4 hodiny.

Kdyby tam měla přejít veškerá krajská agenda… tak na to ani neseženete úředníky!

Jiří Kocurek

1.3. Administrativní členění
Dolní Bavorsko (Niederbayern)
Dolní Francko (Unterfranken)
Horní Bavorsko (Oberbayern)
Horní Falc (Oberpfalz)
Horní Francko (Oberfranken)
Střední Francko (Mittelfranken)
Švábsko (Schwaben)

Rozloha Bavorska 70 549 km²
Rozloha ČR 78 870 km²

Sousední Rakousko je taky členěné na menší části (8+1). To jste si mysleli, že to neexistuje, když to neznáte?

David

Stačí se podívat na Slovensko, tam se vrátili k okresům z roku 1950 a je to lepší než ten kočkopes v podobě ORP.

Jiří Kocurek

Tak na to stačí, aby se objednatelé domluvili.

Zrušíte Českou republiku, aby se nemuselo někde přesedat na hranicích? Přičemž přímý Os Liberec-Zittau normálně jezdí. Fakt magořina tohle.

David

Vás snad platí nějaký méněcenný senátor?

Twix

Zajímalo by mě jak by to vypadalo kdyby se tohle řešilo centrálně. Dejme tomu že by to byla jedna linka Plzeň – ČB. Když potom budou obce u Plzně požadovat kratší interval nebo když v ČB budou chtít aby se to protáhlo do Velenic kvůli přímému spojení do druhé části města, kdo se tím bude zabývat a jak se k tomu postaví? Bude to ke prospěchu většiny cestujících na trase?

David

Nemusí se to řešit centrálně, ale proč není v zákoně, že se kraj musí dohodnout se sousedním krajem a ne že spolupráci budou oba kraje bojkotovat a doplatí na to béžný cestující.

PvvS

Fíra a průvodčí se nemusí vyvážet po kraji.

pamětník

„Když existovaly okresy, tak to nikdo neřešil.“
Zjevně pamatujete velice málo: tehdy se často muselo řešit, že spoje končily a začínaly uvnitř okresů a byly potíže s cestováním VHD přes okresní hranice, protože platit VHD na území sousedního okresu byl legislativní problém.

Josef J.

Vždyť okresy stále existují. Aktuálně vymezené zákonem 51/2020 Sb. Tak jaké „Když existovaly okresy …“?

Josef J.

U dopravy, kterou objednávaly okresy, byla taková železná opona na okresních hranicích. Zvlášť silná třeba mezi okresy Sokolov a Cheb, ale třeba i Nymburk a Jičín nebo Kladno a Litoměřice.

MartinS.

Ten vlak nepokračuje, protože si ho nikdo neobjednal. On musí každou veřejnou dopravu někdo objednat a také zaplatit. A posílat RegioPantera, aby obsloužil 2 obce se asi jeví neekonomické. Na druhou stranu, kdyby to Jihočeský kraj chtěl, asi by Plzeňský kraj ty vlaky až do Strakonic natáhnul. Stejně tam některé jezdí i teď.

Jirka P

O krajské nemocnici se rozhoduje beztak čím dál víc v Praze, a jinak to nebude už z podstaty zdravotnictví.

Danny

O struktuře krajů se dá asi široce diskutovat, ale to co píšete, je celkem blbost. Zemské celky nedávají smysl, protože jsou příliš velké (de fakto pouze dvě historické země, protože Slezsko velikostně přiliš nedává smysl a muselo by být součástí Moravy) a historické okresy vykonávaly spíše státní správu. Pokud naznačujete, že by měly být okresy samosprávné (a mít např. volené minihejtmany), tak byste Vámi vnímané problémy mohl taky mít najednou v řádově vyšších číslech.

Jaaa

Rozdělení ČR na dvě samosprávné země a každou tuto zemi na 3 – 4 kraje (pro potřeby státní správy, soudních a policejních členění) je naprosto dostatečné.

Josef J.

To asi myslíte tu malou část Slezska, která zasahuje do České republiky.

Danny

Hadejte 🙂

Nagymarosznik

Za pár let tu možná tímhle tempem budeme mít linku do Jihlavy či Hradce. Ostatně tenhle koncept regionálních linek tam, kam nevede kvalitní železnice mi nepřijde špatný. Já si myslím že cestující mají zájem o provoz autobusů z/do hlavního města z takových těch vesniček, což je velmi pozitivní impuls pro rozšíření těchto dálkových regiolinek.

Twix

Nevím jak Jihlava, ale z Prahy do Pelhřimova regionální busy jezdí, integrované do PID a VDV…

Nagymarosznik

Dobře ale to se projíždí takové ty města a obce typu Vlašim, Čechtice apod. Já tím myslel nějakou linku, kde by se jezdilo po D1 s různými zast. typu Humpolec, Zruč n.S., Ostředek apod.

Twix

No tak uvidíme 🙂 Nevím jak by to bylo spolehlivé, jak dobře funguje třeba linka PID do Sázavy co jede po D1?

PvvS

Když by po takovým spoji byla poptávka, tak se toho rád chytne nějaký dopravce na komeční linku.

Zbyněk

Zatímco v rynholeckém tunelu se jezdí 30…

Marek Kubík

Je naplánována přeložka mimo současný tunel, ovšem jestli někdy dojde k realizaci asi neví ani samotný pán bůh…

Jiří Kocurek

Viz níže, projekt se nepořilo urychlit jeho zásadní změnou.

pamětník

Z dnešního pohledu je dost absurdní, že rozebrání toho tunelu nabízeli lupkaři dráze už v dobách „hlubokého bolševika“ – ale ČSD to tehdy odmítly …

Jiří Kocurek

Tak s tím PID moc neudělá, ani ten důl na lupek PIDu nepatří, že by poskytli pozemek.

https://zdopravy.cz/sprava-zdrazovani-zeleznic-cena-nove-prelozky-u-noveho-straseci-stoupla-ctyrnasobne-80730/
Že by ta účelovka byla až tak kritická a nesměl na ní zůstat přejezd?

Zbynek

… uz asi tricet let.

Tom

trat zrušit

adam.hornicek

Na Lítačku do Brna již brzy.

Jiří Kocurek

Mnoo a co tak se šalinkartou do Prahy. Že by se uznávaly všecky tři tarify – český, moravský a časem i slezský, který by platil už z Bílska i z Katovic?

Svojšín

IDS JMK bude končit v Běchovicích

Jiří Kocurek

To by bylo na -!
Musí platit alespoň do Libně, k čemu by byl někomu PID končící v Řečkovicích?

Tomáš Záruba

Já bych si dovolil tipnout, ze Prahu a Brno v dohlédne době tarifne propojí VDV.

Jiří Kocurek

Tak potom už jenom šlapací drezíny na letiště Jaroslava Tvrdíka
https://mapy.cz/s/hosefedado

dopravak

Do Brna už VDV je a do Prahy to neočekávám.

Petr

A budou v brzku také přípoje v PID? Zkuste přestoupit od GVD z S67 na S66 a stihnout to s jízdenkou pro tři pásma. 😀

Libor

Když se ten PID tak rozrůstá, nezavedené ho rovnou do celé republiky? Integrace, návaznost, jeden tarif, jedna apka…. 😄

Marek Kubík

Z praktického hlediska by se něco takového hodilo. 😀

honza.cekal

No kéž by. Je jedno, jestli PID nebo cokoliv jiného, ale jedna jízdenka od domu k domu by vůbec neuškodila.

Mimopražský

Zrovna ta 305 jede ve třech různých tarifech. Pro Transdeváky jistě lahůdka na prodej jízdenek.

none

No to určitě. Takhle něco zjednodušovat. Žádný takový. Hezky každý kraj svoji aplikaci, cenik a na hranicích přestup 😁

Vít

Boreckého ďábelský plán na zrušení lokálky do Bečova nad Teplou. 😀

Jelen

Až tam naštěstí nedosáhne.

Marek Kubík

Až na to že linka 305 a trať 161 vedou jinudy. 😉

Jiří Kocurek

Ale notak, co by za to někteří dali, kdyby jela přímá 842/843 z Varů přes Bečov, Blatno, Rakovník do Lužné u Rakovníka a dál přes Rudnou do Prahy. Ještě lépe Bardotka s Bmto a BDs. To by trumflo i kremaci Boreckého v trolejbusu.

Libor

To by bylo narváno, by to mohli sčítat jako na kozí dráze….

Jaaa

Ale jistě, pokud by byla traťová rychlost 100 – 160 km/h, mělo by tohle spojení dobrý smysl.

Jiří Kocurek

Asi jako přestavba Posázavského pacifiku na nákladní magistrálu
https://coloradonewsline.com/wp-content/uploads/2023/06/DSC_0518-1024×683.jpeg

Jiří Kocurek

Ta trasa se totiž vyhýbá všem větším městům mezi KV a Prahou. Pokud nějakou trať předělávat na 100-160, tak přes Klášterec, Kadaň, Žatec, Louny … se podívejte na velikost sídel u trati.

Postavit koleje mimo města a pak vyčítat celému světu, že tím nikdo nejezdí…

Jaaa

Samozřejmě, ono totiž je potřeba rozvíjet jen ty oblasti, které už rozvinuté jsou, no ne?

Hrajete si tady na největšího chytráka ze všech, ale zrovna tady se krásně ukazujete, že jste jen nadutec bez znalostí.

Tomáš Záruba

Myslím ideální plán pro přesměrování vyletniho vlaku KŽC. 🙂

Jiří Kocurek

Tak to bude takový trhák, že celý Žatec pojede do Blatna osobákem na expres a Most jim bude závidět, že to mají jenom hodinu autem na vlak.

Jaaa

Samozřejmě, podle vašich slov je totiž celá D6 absolutní nesmysl.

MartinS.

No když už stavíme tu D6, pak by souběžná trať na 100-160 km/h nedávala úplně smysl. Po D6 tu frekvenci mezi Vary a Prahou zvládnou odvézt autobusy. Jede jich teď 20 s kapacitou kolem 60 cestujících. To by vlak pro 300 jel 4x za den.

Svojšín

To by si na Lubenec – Bečov moc lidí nevšimlo, u Boreckýho je úsek využívány naopak velice dobře.

Pozorovatel

To je mimo jeho rajón. A Karlovarský kraj chce trať ponechat.

svojsin

To vím, ale současný stav je pro lidi skoro k ničemu stojí hodně peněz.
Využití těch vlaků je naprosto tragické.